Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama en @sojo lekker op tijd gaan liggen hoor, nu het nog kan, straks als de kleine er is dan gaat dat niet meer zo makkelijk.
    Bij mij rommelde het ook een paar dagen voor de bevalling echt flink, dus ik hoop voor jullie dat de kleintjes snel zullen komen.

@leetje fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. De nachten zijn het zwaarst he. Vooral als ze je bezig houden. Hier heeft ze vanacht 5 uurtjes achter elkaar geslapen, dat was wel een keertje fijn. Ze doet het met deze voesing echt zo veel beter, maandag recept vragen bij de huisarts zodat ik het vergoed krijg. Heb nu een pot van mijn zus haar kindje. Die had er voor mij een paar achter gehouden. Hopelijk doet de huisarts ook niet al te moeilijk maar dat verwacht ik niet. Ze kan ook eindelijk poepen met deze voeding, soms wel 3 a 4 keer per dag dat is toch Iets heel anders dan 1 keer in de vier dagen en dan alleen van de infacol.

2. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Hè Romie, wat voor voeding krijgt jouw kleintje nu dan? Een speciale voeding? 1x in de 4 dagen poepen is niet veel inderdaad.

Ja die nachten zijn inderdaad zwaar. Lizzy heeft ook 1 x 5 uur achter elkaar geslapen en dan hoop je meteen op herhaling maar dat is helaas nog niet gebeurt. Hihi. Vannacht heeft ze me voor het eerst echt heel erg bezig gehouden. Ik hoop vannacht op een betere nacht.

3. sesa

sesa Niet meer actief

Dobermama en sojo, nog ff geduld dames. En dobbermam tnx voor je gedachten.
    Nu thuis moet er een hoop gebeuren. Moeders heeft boodschappen gedaan. Morgen gaat het kraambezoek stofzuigen. Ik heb flink buikpijn maar heb feline dehele nacht , zonder hulp, gevoed. Ben trots . Hopen dat het zo blijft.

Vanavond eten we pizza en een vriend brengt morgen erwtensoep mee.

@ leetje , geef je bv?

@jusi, 2de kindjes kunnen idd pas met de bevalling indalen.

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie we wachten af :) zolang ze nog goed doet bewegen en bij mij de klachten niet toenemen is het nog goed he. En hang voornamelijk rond het huis dus kan lekker me rust pakken elke dag :) moet wel want val gewoon in slaap haha.

Sesa welkom thuis meis :) fijn al die hulp :) hoe gaat het met de genezing van de ks?

Leetje hoop voor je dat lizzy wat gaat slapen vannacht haha zal beter voor jou zijn.

Haha is raar heb een nieuwe telefoon besteld die komen ze dinsdagmiddag leveren maar mijn eerste gedachte was hmm misschien ben ik dan wel aan het bevallen en alleen ik kan die in ontvangst nemen haha lastig

5. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa welkom thuis meis. Wat goed dat je de hele nacht haar zelf gevoed hebt. Fijn dat je hulp krijgt, lekker van profiteren!

@dobbermama tja je weet het nooit wanneer de kleine gaat komen..

@leetje, ze kreeg eerst hypo allergeen voeding op advies van de huisarts. Omdat river koemelkallergie heeft en het veel in de familie voorkomt. Ze krijgt nu nutramigen. Koemelkvrije voeding. Dat is alleen op recept te verkrijgen en duur. Meestal krijg je dat vergoed.
    Ze doet het zo goed op deze voeding. Wereld van verschil. Was bij river ook toen zo. Ik had destijds afgesproken met de huisarts mocht het weer hetzelfde patroon zijn als bij river dat ik geen drie maanden hoef te wachten maar meteen over kan stappen.

6. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leetje hoe is het met 3 kindjes???

@ hier moe en sjagerijnig. Hebben net gezien dat de weg naar het ziekenhuis dicht is en we dus om moeten rijden als ik nu zou bevallen.
    Lig maar even op bed. ik weet niet niet goed waar ik met mezelf naar toe moet. Wordt gek van de harde buiken en het draaien op mijn schaambeen.Ik ben er echt moe van.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo kan je nie ff lekker badderen of onder een warme douche gaan staan?

8. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Het stelt niet veel voor, maar ik ben toch helemaal in de wolken...
    De aanhouder wint!!
    Driesje heeft daarstraks 10 minuten aan de borst gedronken, ZONDER hulpmiddelen (allez, wel met tepelhoedje, maar dus zonder sonde/spuitje). Lijkt dat hij eindelijk begrepen heeft hoe het werkt... Hij was wel helemaal bekaf nadien, maar hopelijk maken we nog meer vorderingen en kan hij binnenkort mss toch één of twee voedingen per dag aan de borst drinken. Of wordt hij sterk genoeg om telkens aan de borst te starten en dan bij te drinken aan de fles...
    HOERA, echt een opsteker!!

Ik lees dat de dames die nog 'moeten' het steeds zwaarder krijgen. ik wen jullie veel goede moed toe en "dat de tijd mag vliegen"...

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    kamelot jeeeej voor Driesje :D is toch weer een hele stap voor jullie kleine mannetje :D
    Thanks meis

10. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, goed dat je je rust pakt meid...ik krijg geen rust meer ;).
    Revalideren na ks is in mijn geval beter dan na de bevalling van mijn zoon. Zeg niet dat ik geen pijn heb maar het is te doen.

@sojo, ng ff volhouden....

@kamelot, idd jeee!! Goed van driesje. Ik voed ook met tepelhoed nu , niks mis mee toch?

11. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hooooi meiden!

Ik zie dat er nog steeds geen "nieuwe" babytjes zijn?
    Het is hier echt spannend aan het worden!

Fijn te lezen dat het goed gaat met iedereen, op de nachten na dan ;)
    Hier is onze kleine man ook een nachtvogeltje hihi.

Wij mochten normaal gisteren naar huis maar zijn nog steeds in het zh, ons ventje ligt onder de lamp omdat hij geel ziet.
    Ze zijn net weer bloed komen prikken en afhankelijk van de uitslag mogen we al dan niet vandaag naar huis. Ik hoop van wel!

Voor de rest stellen we het heel goed, hij begint heel goed te eten want gisteren zat zijn gewicht nog maar op 2 kilo 640... Hij is dus een 300 gram afgevallen sinds de geboorte, wat ongeveer normaal is maar dat maakt hem nu zo fragiel...

Nou, ik blijf duimen hoor!

12. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Kamelot wat moet dat een trots gevoel geven. Dat geeft hoop. Goed gedaan Driesje.

Sojo ik moet je eerlijk zeggen dat ik het tot nu toe zwaarder vind met 3 dan ik had verwacht. Begrijp me niet verkeerd ik geniet volop maar de jongens vragen veel aandacht en dat kan ik ze niet geven op dit moment. Ik hoop en denk dat dat straks wel beter gaat als Lizzy wat meer tijd tussen de voedingen laat zitten. Nu hadden ze afgelopen week ook vakantie en dat hielp ook niet mee. Ze zaten de hele dag thuis. Het komt allemaal wel. Vooral als mijn ouders er straks een maand zijn, dan heb ik meer tijd voor ze. Nog even volhouden sojo, het einde is in zicht.

Kimmytje ik duim voor je dat je naar huis mag. Lizzy zag ook geel en ik moest ook wachten op de uitslag van het bloedprikken. Dat was gelukkig goed. Een paar dagen later is het nog een keer gecontroleerd en dat was gelukkig ook goed.

Lizzy heeft het vannacht goed gedaan. Ze kwam wel om de 3 uur maar ging daarna wel weer slapen dus ik mag niet klagen.

13. Kimmytje

Kamelot, super van je ventje hé! Ik ben echt blij steeds die positieve verhalen te lezen en dat hij het zo goed doet. Geniet ervan :)

Leetje, hier is het al de 3de keer dat ze bloed prikken, gisteren waren zijn waardes zelfs nog gestegen... Hopelijk vandaag beter! Voor mij ziet hij vele minder geel maar dat wil mss niets zeggen...

14. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    En Kimmytje, weet je al wat?

15. sesa

sesa Niet meer actief

Vervelend kimmytje, hopelijk zijn jullie vanavond thuis.
    Hier veel krampjes....vind het zo zielig

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa o dat is wel fijn dat het herstel beter gaatdan toen met je zoon.
    Het is ook nie niks he ks en dan nu in je eente de volledige opvoeding van 2 kinderen.

Kimmytje hoop dat je snel met je gezinnetje thuis bent.

Leetje scheelt het nu iets nu de kinderen naar school waren vandaag (tenminste neem ik aan dat ze naar school moesten vandaag)

Ohh vandaag lekkereven naar mama geweest..even lekker buiten en een heerlijk weer dat het is buiten.

17. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, fijn dat je ff een leuke dag heb gehad. Ff een oplader.
    Het is erg pittg idd met 2 kds. Vooral de combi een baby en een puber die ook huiswerkbegeleidng nodig heeft. Maar ben blij met mijn schatjes hoor :)

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa haha ja precies vragen beide veel aandacht en ieder op andere punten ook nog eens een keer. ach komt allemaal ook wel goed..als je dadelijk lekker je draai hebt gevonden en de kleine meid ook dan heeft je zoon genoeg tijd over om jou te vervelen als je dochtertje ligt te slapen.

net gekeken naar kinderopvang..jeej dat is duur zeg. ik heb gelukkig maar 1 dag nodig want andere 2 dagen gaat ons meisje naar opa en oma.
    Nou ik ga me bedje ook maar eens opzoeken het is al laat. slaap lekker allemaal en voor de mama's ik hoop dat de kindjes fijn meewerken vannacht zodat jullie ook aan je rust toekomen :D

sojo ben jij aan het bevallen?? is zo rustig vanuit jou kant

19. Kimmytje

Even een kleine update van hieruit.

We zijn nog steeds in het ziekenhuis en zullen dat ook nog een paar dagen blijven, mss mogen we dinsdag naar huis.

Gabriel zijn waardes waren vandaag nog gestegen (zou normaal zijn, en zou dan ineens zakken) dus heeft hij een zwaardere lamp gekregen, heeft hij 6 uur (met pauzes voor de voeding) onder gelegen, daarnet bloed geprikt en nu dus op de uitslag aan het wachten. Ik vind wel dat hij er al beter uit ziet.

Voor de rest moet ik nu even kolven want hij is te suf om zo te zuigen waardoor ik dus blijkbaar ook te weinig melk produceer.
    Met als gevolg dat hij ondertussen al 400 gram is afgevallen, meer dan de toegestane 10%.
    Nu krijgt hij dus de afgekolfde melk + kunstvoeding. Dit is maar tijdelijk tot mijn melk mooi op gang is.
    Hij moet sowieso bijkomen want hij weegt nu nog maar 2 kilo en half...
    Pediater heeft hem verder onderzocht en alles ziet er echt goed uit, nu nog dit en het is in orde :)

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Kimmytje he bale zeg dat je nog langer moet blijven. Wow hi is welveel afgevallen ja. Hopen dat alles snel veranderd en je kerel goed gaat aankomen en aansterken. Succes meis en dikke knuff voo je kereltje.

Lekker rustige nacht gehad ben nu pas wakker :). Nog een uurtje en dan gaat de wekker van me man dus kruip nog even lekker tegen hem aan. Om 11:15 weer bi de vk zijn

Deel Deze Pagina