Hoi meiden! Ohhh jullie maken het spannend hé Dobbermama, Sojo en Jusi! Nog effe doorbijten! Hier zijn we sinds gisteren thuis, het is hier een echt rommelkot nu, alle spulletjes, kado's enzoverder overal verspreid, we moeten dus aan de slag om alles op zijn plaats te krijgen Ook hier moet ik ons mannetje bijvoeden met gewone flesjesvoeding want jammer genoeg is hij nog niet sterk genoeg om echt uit de borst te drinken, waardoor ook mijn produktie niet goed op gang komt. Ik ben nu dus aan het afkolven en geef bij tot 60ml met flesjes. Af en toe leg ik hem wel aan, zodat hij het toch blijft kennen die borst en dan geef ik gewoon een flesje bij tot hij zelf stopt. Best vermoeiend want ik moet om de 3 uur kolven. Maar we doen het met plezier
nou heel fijn sesa dat mijn slaap lekker ook echt heeft geholpen bij je sojo ja wat is dat nou...heb jij een rustige nacht gehad..heb ik vanaf gistermiddag allemaal harde buiken, krampen, steken etc en nu nog trouwens. heb echt mega slecht geslapen en d8 echt even dat het eindelijk door ging zetten ook..helaas. naja zolang ze nie morgen komt is het allemaal best haha kimmytje jeej jullie zijn thuis..ach de kleertjes aan een touwtje hangen en de andere spullentjes mooi op de kast en dat opruimen komt dan wel wat later ahh wat jammer dat ook jij moet kolven en bijvoeden op die manier.. hopn dat het snel veranderd
We hebben wel een lekkere dag gehad vandaag.Maar het rommelen blijft. dan weer steken dan weer rugpijn zere heupen harde buiken. Ik durf ook eigenlijk niet zo ver meer van huis. Het boxkleed is nu af zelfs het hemeltje boven het bedje hangt. We zijn er zo klaar voor...........
jeej heb het gehaald de wekelijkse boodschappen te doen zonder te bevallen whahaha nou sojo ben benieuwd wie van ons 3 als eerste gaat bevallen
Sojo en Dobbermama, jeetje bij jullie is het al flink aan het rommelen! Bij mij nog niks aan het handje.. Pff ben even flink aan het balen.. ik zit net zo'n kermislolly te eten en er breekt een stukje van mijn voortand af! Die zijn al zo dun en broos bij mij dus eigenlijk wel mijn eigen schuld.. morgenochtend gelijk de tandarts bellen en hopelijk kan ik dan morgen al terecht..
@jusi, wat vervelend zeg! @kimmytje, ik dacht dat je eerdrr schreef dat de bv goed ging? Wel vervelend. Ik hoop dat hij snel sterk genoeg is.
Sesa, klopt, het verliep goed, tot ons ventje enorm hoge geelzucht waardes kreeg (18!) en zo suf was dat hij gewoon de kracht niet had om goed te zuigen... Erg jammer, want ik zie nu dat hij voorkeur geeft aan flesjes, als ik hem aanleg valt hij direct weer in slaap... Ik hoop dat we het stilletjes weer kunnen opbouwen...
@jusi dat is enorm balen van je voorrang hopelijk kan het snel gemaakt worden. @sojo en @dobbermama ik ben benieuwd wanneer jullie gaan bevallen als het al zo aan het rommelen is... @kimmytje ik hoop voor je dat hij straks ook weer aan de borst wil. Nova heeft net flesje op. Gelukkig alles binnengehouden na een paar keer flink kokhalzen. Morgen naar osteopaat voor de voorkeurshouding en naar het bureau om te wegen. En dan meteen navragen. Ik moest van de huisarts nutriton gaan gebruiken om in te dikken. Geen succes, mega buikkrampen. Wel hielp het iets meer dat het zakte. Hopelijk krijg ik iets voor de reflux...
Jusi roep maar niet te hard meis dadelijk begint het bij jou en zet het wel in 1x door haha. ai dat is minder van je tand. kimmytje bale zeg dat hij nu wel echt zijn voorkeur aan begint te geven aan de fles romie germ klinkt alleen al verschrikkelijk voor kleine nova. Druk dagje voor jou dus vandaag. zo heb vannacht een hele drukke baby gehad en wat blijkt ze is weer met haar rug naar de andere kant gaan liggen....dat gaat met best veel geweld haha met als resultaat dat ik maar 2.5 uur heb geslapen. Zo met manlief ontbijten en dan lekker nog even wat slapen hoop ik. Vanmiddag komt me vader voor me auto er is iets mis met 1 koplamp die doet het alleen wanneer die zelf wil
Hier ook een oktober/november mama to be! Al ben ik uitgerekend op 1 december, maar omdat we een eeneiige-tweeling verwachten gaan we de UD nooit halen. In principe loop ik nu mijn laatste loodjes, veel tweeling zwangerschappen overschrijden de 37 weken niet, dus daar ga ik eigenlijk ook vanuit nu. Ze zouden nu elke dag kunnen komen, dat dachten ze in het ziekenhuis 4 weken terug al namelijk (heb dus onderhand al aan de longrijping en weeënremmers gezeten destijds), maar het kan ook nog prima 3 weken duren. Ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig naar onze twee kleine drukte makers. Succes voor alle andere oktober en november mama's to be, dat jullie kleintjes maar snel mogen komen (of tenminste wanneer je er aan toe bent). En de felicitaties aan de oktober mama's die inmiddels hun kleine in de armen kunnen houden.
Hier een goeie nacht achter de rug. De baby was ook rustig. Nu achter mijn kopje koffie. Mijn man brengt onze dochter weg. Ik ga straks weer even op de fiets haar ophalen. Vanmiddag vergadering van school voor sinterklaas. Morgen 40 weken. Maar nog geen baby. MIjn dochter was 40 + 3 dus dan zou het maandag worden. Ik hoop nog steeds heel snel. Als ik alle verhalen lees over borstvoeding(echt het duurt 3 maanden voor de borstvoeding op de rit is) en flesjes. Geelzucht (poeh) Kan ik me er nog niets bij voorstellen dat we dat straks ook weer hebben hier. Zo raar. Consultatiebureau, wegen, het komt er allemaal weer aan maar het lijkt een mooie droom en nog geen werkelijkheid. Gek is dat.
@kimmytje, vandaar. Gelukkig hier geen tepel/speenverwarring gelukkig. Ik blijf ook 1x per dag een flesje geven zodat je het blijft kunnen. Ik had haar vannacht bii een borst zonder hoedje aan geboden en se deed het. Helaas deed mijn tepel ook weer pijn. @sojo, duurt het echt 3 mnd ?
Tierelier welkom een tweeling wat gaaf zeg gaan ze proberen op de natuurlijke manier geboren te laten worden of via een keizersnede? wat spannend zeg dus eigenlijk kan ook jij nu ieder moment gaan bevallen? wat gaan ze doen als je wel die 37 weken over gaat? sojo we wachten rustig af meis wanneer onze kleintjes gaan komen ik roep al me hele zwangerschap de 28ste dus wie weet bevallen we wel op dezelfde dag van onze baby's als zou jij er misschien wat korter over doen want voor jou is het nummer 3 en mij nummer 1 haha Wij hebben vandaag 3 verjaardagen in de familie..1tante, 1 neefje en sinds vorig jaar ook 1 achterneefje. dat achterneefje die moeder was ook op 25-10 uitgerekend (heel grappig mijn nicht en ik hebben al ons hele leven dat we heeel veel hetzelfde hebben en nu ben ik op dezelfde datum alleen een jaar later uitgerekend). iedereen riep al meteen ooo die gaat de 24ste komen. nou heb ik al heel me zwangerschap 2 doelen..1 een gezond kindje 2 niet op de 24ste geboren laten worden hahaha. Nu zijn ze mij dus al de hele dag aan het lastig vallen, vanmorgen of ik al bevallen was en nu of dat ik al iets voel wat kan duiden op een bevalling *zucht*. Gisteren met me ouders aan de telefoon. Ik heb geen contact meer met mijn echte vader, broertje en half zusje. nu hadden me half zusje en broertje naar me moeder gebeld of zij mij hun nummer kon geven en ik hen kon bellen om te vertellen hoe het gaat met de baby. Als ze mij nou zelf hadden gebeld (hebben beide mijn nummer) dan had ik het ze nog verteld maar ik ga niet mee doen aan deze spelletjes. Nu hoopte ik dat dit alles mij niks zou doen en het naast me neer zou kunnen leggen...helaas is dat niet zo. Ben als de hele tijd aan het denken van zal ik ze dan maar toch bellen..ik win er alleen niks mee want het zijn 2 ramp gevallen en met mijn echte vader erbij 3 die je liever en beter niet in je leven kan hebben. Zooo gemeen waarom gaan ze dit nu juist op dit moment doen..hoor nu met me zwangerschap en bevalling bezig te zijn en niet met hun.
Wat een vervelende situatie weer dobbermama! Probeer toch je er een btje van de distancieren. Jij bent nu ff belangrijker
@ dobbermama, Hier is het rustig met bellen gelukkig. Alleen op het schoolplein elke keer. Maar dat snap ik toch ook wel weer ik heb het zelf ook dat gevoel van: ben ik nou nog zwanger?Dat met je familie is lastig he? Hier ongeveer hetzelfde. Mijn moeder heeft zich toen zo rot gedragen dat ik ook heb gezegd ik wil genieten van de zwangerschap en deze ruzie zorgt er voor dat ik dat niet kan. Het is dus 4 maanden lekker rustig geweest zonder mijn moeder. Maar met de verjaardag van mijn zoon heeft ze een kaartje gestuurd en hem gefeliciteerd via mijn facebook. Mijn vader is mijn vriendin tegen gekomen. En vraagt dan naar mij. Maar zegt ook nog dat ze even veel voor mij doen als voor mijn zusje. Terwijl dit niet het geval is en dat het niet de hoofdreden is waarom ik mijn moeder niet wil zien. Kortom ook een hoop gedoe wat ik nu niet wil. Ik heb op het punt gestaan ze nog een keer te mailen. Maar besloten het niet te doen. Laat ze maar even nu is de tijd voor mij en de baby niet voor hun. Maar moeilijk is het wel hoor. Ik heb er zelfs nog een nacht van wakker gelegen. Hallo mama van een tweeling(ik ben even je naam kwijt) Leuk dat je er ook bij komt. We hebben hier al veel baby's en wachten er op nog 3. Hier rommelt het wel weer trouwens. Maar we laten de de boel maar gewoon door lopen. Als het echt niet meer gaat dan bellen we alles wel af. Maar ik merk dat ik bij echte goede harde buiken de neiging heb om te bukken. Gewoon blijven zitten is niet echt lekker meer. Misschien ..... ach nog 15 dagen op zijn langs.
@sojo, idd je moet voor jezelf kiezen hoor! Ik hoop voor je dat je niet nog 2 weken moet hoor. Ik merk dat het wel druk is hier. Had geen tijd voor eten te koken optijd. Mijn zoon heeft waterpolo .....dan maar een boterham helaas. Moet nog een routine vnden. Heb niet eens tijd om te douchen. Vandaag mijn gratis babydozen bij de plus en c1000 gehaald. Echt leuk vind ik dat...net een soort kerstpakket.
Dank jullie Ja een tweeling, inderdaad gaaf, maar ook veel onzekerheden voordat ze er uiteindelijk zijn. Ik liep van week 24 tot 31 naast mijn eigen reguliere ziekenhuis ook in het LUMC, vanwege het vermoeden van een syndroom dat alleen bij eeniige tweelingen voorkomt. Gelukkig bleek dit na weken niet het geval. Daarna werd ik daar, toen ik eindelijk dacht dat alle zorgen weer weg waren, daar opgenomen omdat ze met 30 weken dachten dat de baby's al geboren zouden worden (verweking baarmoedermond en weeenactiviteit). Toen alles na 5 dagen niets veranderd was, en ik mij nog steeds prima voelde mocht ik weer naar huis, met bedrust, en inmiddels zijn we alweer een paar weken verder en zitten de kleintjes nog veilig in mijn buik. 37 weken wordt voor eeneiige tweelingen wel als max genomen, als ze er dan nog niet zijn wordt ik waarschijnlijk ingeleid. En zoals het nu lijkt kunnen ze gewoon natuurlijk geboren worden omdat het kindje dat in eerste positie ligt met het hoofdje omlaag ligt (de ander in volkomen stuit en tot 2 weken terug lag die in eerste positie). We zullen het meemaken...
Nog steeds geen babytjes hier? Ohhhh het is echt spannend! Dobbermama, jij mag dus wel gaan denken dat je ergens in de loop van volgende week je kleintje in je armen zal hebben, aangezien ze spreken over strippen Tierelier, welkom! En wat leuk een tweeling Sesa, hier net zo hoor, avondeten om 20u is echt niet raar nu, en douchen? In het midden van de nacht
@sesa dat komt vanzelf het ritme. In het begin is het zo druk met die kleine. @dobbermama spannend bij jou binnenkort ook strippen... Vervelend dat juist nu weer dit moet gebeuren met je familie @sojo bij jou duurt het ook niet lang meer. Spannend wie zal nu als eerste bevallen.. @tierelier leuk een tweeling. Vandaag een druk dagje gehad. Eerst nasr de osteopaat geweest met nova omdat ze een voorkeurshouding heeft. Doordat ze met haar handje onder haar kin is geboren is aan 1 kant het nekje en sleutelbeen meer gespannen. Hij heeft dat nu behandelt en moet ik volgende week weer terug komen. Daarna door naar het consultatiebureau om te wegen, 3150 geam. 200 gram aangekomen, dus netjes. S middags nog naar de huisarts geweest en heb ik nexium gekkregen voor het spugen en omhoog komen van de voeding. Moet ik 1 keer per dag geven in de ochtend. Over een week terug, als dat niet werkt krijgt ze iets anders erbij wat ik voor elke fles moet geven. Morgenvroeg mee beginnen. Ik ben benieuwd.
Kimmytje balen dat het niet zo goed gaat met de bv. Hopelijk pakt ie het snel weer op. Romie, aah sneu dat Nova zoveel last heeft van reflux. en heeft ze ook last van haar nekje dan omdat ze zo'n voorkeurshouding heeft?