Sojo, ik zal wel de laatste zijn van ons drieën. Ik ben benieuwd! Oh ik heb dat ook hoor,kan me nog niet voorstellen over een heel korte tijd al die veranderingen! Sesa, dus het gaat wel beter? Dobbermama, rottig zeg, die familietrubbels. Kan me voorstellen dat het je niet lekker zit. Tierelier, welkom! Een tweeling,bijzonder joh! Oh je hebt dus al wel wat meegemaakt.. Voel je je verder wel goed?
sesa ik weet het meis maarja als die mensen niet zo dicht bij me zouden staan zou dat een stuk makkelijker zijn. heb voor mezelf ook de keuze gemaakt om er niets mee te gaan doen en ze niks te laten weten..moeten ze mij maar direct bellen als ze iets willen horen ofzo. haha leuk die kerstpakketten van je ach meis een brooddag daar kan die echt wel tegen hoor..moet nog allemaal een ritme krijgen en een structuur en dat gaat helaas niet in 1 dag. zolang je zoon niet doet mopperen is er niks aan de hand. tierelier oke dus eigenlijk binnen nu en 3 weken hebben jullie de tweeling in jullie armen. jullie hebben ook al een heel druk traject achter de rug dus. nou klinkt allemaal wel spannend hoor..ik vind het uitkijken naar de geboorte van 1 al spannend en jij moet er 2. weet je ook het geslacht van je kindjes? sojo het is zo oneerlijk ook gewoon he...heb echt het idee dat alles via hun weg moet en op de manier zoals ze dat aangeven en kijken helemaal niet in wat voor situatie je nu zit en dat je dat soort acties gewoon niet kan gebruiken nu. net wat je zegt ze zoeken het maar even uit..het is niet hun tijd nu maar die van jezelf en je gezin. nou hoop dat wij beiden niet door hoeven te lopen hoor tot 42 weken...begin er wel een beetje genoeg van te krijgen..me heupen doen zo pijn dak nu al op kijk tegen het slapen dadelijk. kimmytje haha ja als dat strippen lukt wel ja..hoop eigenlijk dat ze van te voren zich al laat zien maar ben der bang voor dat dit niet zo zal zijn. ben allang super blij dat ze niet vandaag is geboren (tja of ze moet nu iets gaan doen en het moet een hele snelle bevalling zijn maar daar ga ik even niet vanuit). en tja mocht het 2x strippen niet kunnen of geen effect hebben zitten we waarschijnlijk die vrijdag in het ziekenhuis en zien we vanaf daar wel weer verder. romie netjes dat ze toch wel is aangekomen die kleine nova ondanks al dat vervelende gedoe rond haar eten. nou hopen dat dit gaat werken en dat het voor jullie meisje en jullie natuurlijk ook allemaal fijner gaat worden. nog geen anderhalf uur meer en dan hebben we de 40 weken zwangerschap gehaald sojo. haha in mijn omgeving is er letterlijk niemand behalve ikzelf die heeft gezegd dat ze langer zou blijven zitten..alleen mijn man heeft gezegd ze komt op de uitgerekende datum. de rest iedereen zei o die komt eerder haha heeft ons meisje even iedereen met beide voetjes terug op de grond gezet en laten zien dat alles mogelijk is ondanks het vroeg helemaal ingedaald zijn en alle activiteiten rond mij heen kwa harde buiken enz...ben nu al trots op haar hahaha
@romie, heb je ook oefeningen meegekregenvoor haar? Ik wist niet dat ze die kleintjes ook nexium gaven. @dobbermama, mijn zoontje moppert gelukkig niet. Fee gilt alleen de hele avond. Zit nu in mijn bed met mijn pink n haar mond....hopen dat ze gaat slapen...maar zal wel niet. Ze slaapt niet voor 1/2 uur. Overdag kan ik niet slapen. Ben blij als ze met 4 weken een speen mag. Dan heb ik mijn pink terug. Dit is erg vervelend zo..krijg pijn in mijn nek en arm.
@sesa nee geen oefeningen. Moet opletten met welke kant fles geven en verschonen. En zoveel mogelijk oo de anders kant met hoofd leggen. Hij heeft het wat behandeld en doet dat volgende week weer. Ja bij river heb ik ook nexium gehad in combinatie met motilium. Waarom maar fee geen speen hebben? Is dat omdat je borstvoeding geeft??
sesa ahh dat is bale zeg..waarom mag ze niet eerder een speentje dan? wel fijn dat je zoon het zo goed doet op het moment.
Het advies wordt overal gegeven dat je bii bv de eerste 4 wk geen fopspeen geeft omdat ze anders een verkeerde zuigtechniek aanleren. Aangezien ik zoveel ellende met de bv heb wil ik het lot niet tarten. @dobbermama en sojo, vandaag de uitgerekende datum
Sesa ja d8 al dat da de rede zou zijn maar denk vraag het toch even. Dank je wel heb echt heerlijk geslapen..2 of 3 keer eruit geweest voor te plassen maar kon meteen weer doorslapen.
De oudste hier had wel een speen hoor van het begin ook met borstvoeding. Ik werd ook gek van de gebogen arm. Hij dronk zo snel en had nog heel veel zuigebehoefte. mijn dochter wilde geen speen. Hier weer voorweeen. Dus toch maar uit bed. Maar nu blijft het weer rustig, Straks douchen en mijn man maar om boodschappen sturen. Vandaag 40 weken. En de dag waarop ik hem het minste verwacht.
@sojo en dobbermama vandaag 40 weken! Binnen twee weken zijn jullie kleintjes er! Net de nexium gegeven en daarna de fles. Was ze klaar. Spuugt ze alles uit..... Straks andere fles gebruiken, misschien dat die langzamer gaat. Nu drinkt ze de flessen te snel leeg, ipv te langzaam
Sesa, dat is wel vermoeiend dan, de hele tijd met je pink in haar mond! Hoe laat sliep ze uiteindelijk? Dobbermama, fijn dat je een goede nacht hebt gehad, dat kan ik niet zeggen.. Was vannacht zo beroerd en daardoor veel wakker. Ik zou nu goed kunnen slapen.. En vandaag precies 40 weken! Sojo, oh voor jou is het ook spannend!! Ik ben benieuwd wie van ons drieën het eerst; bevalt.. Romie, Aah dat meen je niet! Zo heeft die nexium natuurlijk weinig zin?
Zo net heerlijk 2 uur slaap in gehaald van vannacht. Straks de kinderen weer thuis. Lekker lunchen met zijn allen. Ik ben ook zo benieuwd jusi. Ik heb echt het gevoel dat hij nooooooit gaat komen.
haha sjo, die blijft echt niet zitten hoor @jusi, om 00:30. en om 3h weer voeden en om 6h. Dus redelijke nacht gehad. @dobbermama, lekker zo'n fijne nacht.
Amai, dat blijft hier spannend... Wie o wie is de volgende?? Welkom Tierelier!! Veel succes met de bevalling/de tweeling. Kimmytje, 't komt vast en zeker weer goed met die BV. Hij heeft het al eens gekund, dus 't zal wel weer beter gaan over enkele dagen. (als Dries het na 7 weken nog kan aanleren, zal Gabriël het na enkele dagen toch nog niet afgeleerd zijn, he!) Als hij weer helemaal is aangesterkt, kan je hem gaan "uitdagen", door hem nog enkel de borst aan te bieden en niet langer de fles. Da's een advies van mijn lactatiekundige, maar ik kan/mag dat niet toepassen owv hartprobleem van Dries. Maar mss kan jij er iets mee! Liefs!!
sojo hoe gaat het met je? romie nou ik hoop eigenlijk op dit weekend haha ach germ die kleine meid..heeft die andere fles wel al iets geholpen? jusi ben je nog naar bed geweest of op de bank in slaap gevallen? ik zou er gewoon aan toe geven hoor als je die mogelijkheid hebt natuurlijk. kimmytje geef jij driesje nu alleen nog maar de fles dan? dan wel met moedermelk of gewone flesvoeding? nou leuk dagje gehad...ff op de thee geweest bij me schoonzusje en me moeder heeft boven gepoetst dus die heb ik ook nog even kunnen vervelen haha. alleen manlief was 20 min later thuis dan normaal dus ik allemaal zitten wachten en was onderhand bang dat er iets was gebeurd want hij is nooit zo laat thuis en dan ook echt nooit. 2x stop uit gesprongen, zat er iets onder in de prullenbak aan vloeistof wil me man dat eruit spoelen met water blijkt die toen niet helemaal waterdicht te zijn. mijn darmen besloten net zichzelf te legen (sorry heel vies) dus ik pak de vochtige wc papier zit er nog maar 1 velletje in...heb best flinke steken en hoofdpijn. ik weet niet wat het is maar hoe goed het afgelopen nacht en overdag is gegaan hoe vervelend het vanaf 17:00 is
@jusi nee zo schiet het niet op. Nexium is ook meer voor het maagzuur... Dus denk dat ze snel aan de motilium zal moeten. We zullen zien.. @dobbermama de dr Brown fles gaat iets langzamer. Dus doen we die maar gebruiken. Ik heb ook avent geprobeerd maar met die speen kon ze niets. @sojo lekker toch even bij geslapen. Ik ben jaloers haha. Overdag heb ik geen tijd om te slapen..
De darmen die zich legen is vaak een voorbode van beginnende arbeid, Dobbermama!! Spannend!! Ik hoop dat je morgen je prinsesje in je armen mag houden...
Idd wat kamelot zegt dobbermama...is een voorbode. Ik ben bij de huisarts geweest..feline heeft een ontstoken duim, bii haar nageltje. De huisarts zei dat ik het moet aankijken. Nu net zie ik dat er pus onder zit dus ga in de ochtend wel ff naar de SEH. Vervelend hoor. Kan moeilijk met haar duim in de biotex zitten. Ze gilt al d e hele middag/avond vanwege darmkramp
Lag om half 11 in bed voelde me niet fijn allemaal harde buiken en flinke krampen en steken. Lig nu al een half uur klaar wakker en alles is weer rustig... dit is echt vermoeiend zo dat sukkelen. Sesa zou ik idd ook nog een keer naar laten kijken kamelot ik hoop het maar denk dat ze niet gaat komen vannacht
@ dobbermama. Hiervanaf 4 uur tot 6 uur wakker geweest door voor weeen. Ze waren pijnlijk en lang. En zijn ook weeer gestopt. Ik wordt er ook moe van. Ik kon wel uitslapen vandaag. maar toch het is een aanslag op je lijf elke keer zon valse start. Ik hoop zo dat er vandaag wat gebeurt. Wat zielig voor feline een ontstoken duimpje.