Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo is het bij jullie in eens ook zo zonnig. Heerlijke strand wandeling gemaakt. en genoten van het zonnetje.

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    ja, vanmiddag ook even gaan wandelen, genieten van het zonnetje, HEERLIJK!
    Nu ja, 'k hoorde daarna op de radio dat de kans op winterse buien vanaf morgen weer toeneemt... bleuh, dat hoeft voor mij ECHT niet meer.

Wat buikpijn betreft, ik voel al twee dagen heel fel mijn buik. 't is een constant zeurend gevoel eigenlijk, moeilijk te omschrijven. Ik zal het maar steken op 'oprekkende' BM, denk ik. Al kan ik het niet laten om af en toe ook te denken dat er iets mis is. ben nog steeds niet helemaal gerustgesteld na dat bloedverlies. Nog twee keertjes slapen voor 12-weken echo. Als die ok is, kan ik het hopelijk helemaal achter mij laten...

Bandenpijn heb ik ook al wel eens gehad, bij niezen. Djeezus, was dat verschieten zeg!!

geniet nog allemaal van de zon, hopelijk blijft ze nog even!

3. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog steeds een zonnetje.

Spannend blijft het. Ik mag volgende week weer. En vind het nu al spannend. Ik hoop zo dat de baby het goed doet. Het hematoom moet wel minder zijn geworden. Dat kan niet anders.

Buikpijn blijft rot en eng. Het is zo spannend allemaal. We willen gewoon genieten.

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo hier was het gisteren idd lekker zonnig (nu trouwens ook alleen geeft me telefoon -3 aan). Pff ben toe aan de zomer, gelukkig gaan wij 7 juni naar spanje dus heb al wat om naar uit te kijken.

Kamelot verschrikkelijk he al die onzekerheid!

@ hier druk maar leuk weekje. Vanaf deze week werk ik de donderdagen nie meer, ga donderdag voor het eerst naar de babydump ben benieuwd. Vanavond een verjaardag, morgen naar javier guzman dus ben blij als het vrijdag avond is haha

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kamelot, ik herken die pijn nog wel van mijn eerste zwangerschap hoor.
    En nog 1 nachtje slapen! ;)

Ik heb een heel leuk weekend gehad op Center Parcs met mijn gezin en schoonfamilie.
    Maar ik ben ook wel weer blij om thuis te zijn. :D
    Lekker zelf weten wat ik op tv kijk 's avonds of dat ik achter de pc ga zitten enz. En even geen 5 volwassenen en 2 kinderen om me heen, want met zijn allen in 1 huisje is wel gezellig maar je hebt geen moment voor jezelf.

Verder gaat het qua zwangerschap heel goed hier, misschien wel iets té goed want ik heb bijna geen symptomen meer. :(
    Nu ga ik me daar weer druk over lopen maken. ;)

6. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.

Ja rot is dat als je je ineens weer niet zo zwanger voelt. Maar als je dan goed na denkt komen er vaak toch wel weer dingen naar boven waar bij je denkt o ja.

Hoe is het met de buiken dames. Is er bij jullie al wat te zien?

Ik heb al wel mijn eerste voedings bh's in mijneigen bh's zaten mijn bosten al klem. En nu niet meer. Heeft als resultaat dat ze gelukkig ook iets mindergevoelig zijn.

Vandaag weer wat buikpijn. dat was 2 dagen weg. En nu in eens weer dat gevoel.

Vanavond lekker friet. met mayo.. Ook dat is een zwangerschaps kwaal

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hier begint de misselijkheid gelukkig af te nemen. Ik heb nog 10 tabletjes en gebruik ze om de dag. Ik hoop hierna te kunnen stoppen.
    Verder jeuken mijn tepels als de ziekte en vervellen ze een beetje. En zere gevoelige borsten. Sommige bh's zitten voor geen meter meer

Hier begint mijn buikje nu een beetje te groeien. Maar minimaal. Scheelt ook wel omdat het de tweede is denk ik. Bij mijn dochtertje zag je met 20 weken pas ong dat ik zwanger was. Nu wel eerder denk ik. Maar gelukkig passen mijn broeken nog!

Vanavond lekker gegourmet en net lekker in de douche geweest. Dadelijk lekker op de bank ploffen.

@jusi goed om te horen dat je een fijne week gehad hebt.

8. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Hihi, inderdaad ja!
    Kan al niet wachten, hoop dat ik vannacht ga kunnen slapen.

Mijn borsten zitten ook behoorlijk 'klem' in mijn gebruikelijke beha's. Heb me voorgenomen om - als morgen alles ok blijkt - in 't weekend nieuwe beha's te gaan kopen. Is dat aan te raden Sojo, een voedingsbeha? Ik dacht een meegroeibeha te kopen...

En mss ook al wel een zwangerschapsbroek... - al is dat voorlopig nog niet nodig. Als ik aan mijn onderbuik voel, voelt die wel wat 'opgezet' aan, maar echt 'dikker' ziet het er nog niet uit. Soms wel een beetje, maar dat is dan vooral omdat ik dat graag WIL zien, denk ik... ;)

9. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vooral 's ochtends als ik opsta veel last van mijn borsten. En inderdaad bij hoesten of niezen steken. Verder lijkt het wel of ik elke dag misselijker ben, maar ik zeg telkens tegen mezelf, dat ik het ervoor over heb. Ik heb gelukkig nog steeds niet echt hoeven spugen. Ik ben wel ook supersuper moe. Omdat ik altijd al een groeiende buik heb van de darmen (vooral tegen de avond), is het nu net of ik al een hele buik heb, maar ja ik ben nog niet zover, maar het staat wel leuk. Ik hou hem nu niet meer in, haha.

Kamelot ik hoop dat je lekker kunt slapen en dan morgen de echo.
    Ik ben ook alweer aan het aftellen voor 15 april dan mogen wij weer.
    Ik moet zeggen dat ik ook nog niet naar spullen durf te kijken voor de baby. Ik heb wel al een paar kaootjes gekregen.

Ik moet ook nog lang plassen voor mvm, maar doe het ook alleen thuis. Soms is even ergens anders plassen best fijn. Volgens mij krijg je van op zo'n kannetje plassen wel goede buikspieren, haha.

Ik hoop dat we allemaal de komende weken weer mooie echo's krijgen!!!

10. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben hier in de winkel geweest voor zwangerschapskleding. En ze zei een voedings BH moet ook meekunnen groeien.(stom ik heb alles bij elkaar 1,5 jaar borstvoeding gegeven dus ja dat had ik ook zelf kunnen bedenken) Het scheelt soms 1.5 cup maat voor of na de voeding. Dus een voedings bh is zo gemaakt dat hij goed mee kan rekken maar dat hij ook weer terug veert zeg maar.En voedings bh is dus ook geschikt tijdens de zwangerschap. ze zei neem een cup maat groter dan je nu hebt. Dan komt het wel goed(even geen rekening gehouden met de stuwing de 5e dag) want dan heb ik wel 3 cupmaten meer nodig. HAHA.

Maar ze hebben nu echt leuke bh's. Dat was bij mijn zoon echt niet. Ik baalde daar toen zo van. Net als zwangerschaps kleding. Dat begon leuk te worden toen ik zwanger was van mijn dochter.

O ja maar het fijnste van die bh's is dat ze zachter zijn als de gewone. Ze zitten echt lekkerder.

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi ik heb ook momenten (dagen) dat ik me heeel goed voel maar dan toch komen er ook weer dagen met echt zwangerschapskwaaltjes

Ik begin wel al een echt buikje te krijgen. mijn strakkere truitjes beginnen nu nog wat strakker te zitten. op mijn werk moet ik met mijn broek open zitten en mijn borsten moet ik vaak goed doen in mijn bh....

romie ik heb dat ook een paar dagen gehad dat "vervellen" op mijn borsten ofja schilfertjes. ik deed mijn borsten dan ook insmeren met van dat smeersel waar geen rotzooi aan toe gevoegd is (haha kom even niet op die naam...neutral kan da?)

kamelot spannend morgen :D

daisykok helpt het misschien om kleine beetjes te eten en wat vaker te eten? ik had namelijk (en nu soms nog) dat als ik al een klein beetje honger kreeg of alleen dat gevoel had en ik nie een klein beetje deed eten ik hondsberoerd kon worden.
    ik moet tot 9 mei plassen voor mvm, merk alleen dat ik er steeds minder zin in heb wat ik echt heel schandalig vind van mezelf.

12. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Bedankt Sojo, daar kan ik echt wat mee!
    Het lijkt me in dat geval wel een goed idee om al een voedingsbeha aan te schaffen, dan kan die ook na de bevalling nog dienst doen... :)

'Vervellen' doen mijn borsten niet, maar ik smeer al wel enkele dagen die Hema-crème "mama: breast & tummy" tegen de striemen, want gelijk die aan het oprekken zijn, dat kan niet goed komen... :)

Sterkte met de misselijkheid, DaisyKok. Uiteraard heb je het er wel voor over, maar 't zou toch ook mooi zijn als het over gaat... ;) Ik duim voor jou!

13. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Ja en 't zal nog effe langer spannend blijven ook...
    Onze kleine pruts heeft nu al een 'eigen willetje'. De kapoen weigerde goed te gaan liggen zodat gynaecoloog nekplooi kon meten. 'k Heb me een ongeluk moeten 'hoesten' in een poging hem/haar te doen 'verhuizen', maar neen hoor... 't was niet voor vandaag...

We hebben wel twee armpjes/twee beentjes/twee handjes/twee voetjes kunnen tellen.
    Volgende week terug voor een nieuwe poging... Dat wordt intussen wel een hele mooie echo-collectie... :) (5de echo op 12 weken tijd)

We hebben wel beslist dat we het hoe dan ook dit weekend aan de familie gaan vertellen. Het zou anders nog weken duren vooraleer we nog eens langsgaan en dan zien ze het misschien wel voor we iets zeggen.... 'k Zou toch nog graag iets van "verrassingseffect" hebben. ;)

14. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    haha ja kamelot begint da nu al met die kleine haha.

hier vanavond vk ....eerste keer bij eigen vk dus ben benieuwd

15. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Vandaag weer een goede echo gehad! 10 weken 3 dagen zwanger. Kindje groeide goed. Uitgerekende datum 27-10. Voorlopig blijven we in het ziekenhuis onder controle.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Mijn moeder zei vandaag kom we gaan iets doen... Gewoon een babykamer gekregen van haar :). Wordt eerste week van juni geleverd (pff lange wachtijden trouwens, de meeste kamertjes min 6 tot 8 weken) heb er een foto van toegevoegd, alleen de aankleden hoort en dan nie bij.

17. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Hey Dobbermama, wat een leuk kamertjes zeg! Leuk dat je dat zomaar cadeau krijgt!!
    Hopelijk verloopt je bezoek aan de vk goed...

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier nog geen buik te bekennen.. Geen babybuik in ieder geval, maar ik heb al een flink buikje van mezelf dus denk dat het wel even gaat duren voor je iets gaat zien bij mij.
    Mijn borsten zijn nog wel gevoeliger als anders, dat heb ik al wel sinds het begin van de zwangerschap. Ze voelen ook zwaarder aan maar kan niet zeggen dat ze al gegroeid zijn.
    Ik heb trouwens wel heel vaak jeuk aan mijn buik, dat herken ik niet van de zwangerschap van mijn zoontje, iemand van jullie wel?

Kamelot, nu al eigenwijs dus. :D
    Wel fijn dat jullie zoveel echo's krijgen, is dat normaal in België of dat ook niet?

Dobbermama, hoe was het bij de vk?!
    Ow wat een leuke verrassing van je moeder zeg. :)
    Wij hebben alles nog van mijn zoontje, dus wij hoeven geen nieuwe.

Liefde overwint., ah super een goede echo. :)

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    waahhhhhhh dat was super mega gaaf. kan helaas nie alle foto's in me foto album zetten door het formaat wat ze gebruiken bij de vk. heb van 1 echo een foto gemaakt en die staat er wel in. in het begin was de kleine kei rustig echt heel rustig. konden mooi het hartje zien en lag met 1 handje bij het hoofdje. op een gegeven moment zei de vk nou ga maar eens bewegen.... niks natuurlijk. zij wil gaan meten haha begint die te draaien en te strekken en te doen echt kei druk haha zo gaaf. heb een mega vk zij was zoooo lief voelde me meteen helemaal thuis bij haar. ben zo blij nu en zo trots al haha helemaal verliefd op mijn kleintje. sorry voor het echo berichtje

jusi ik heb ook veel jeuk aan mijn borsten en buik hahaha heel vervelend vooral als je op je werk zit en je niks liever zou willen doen dan onbesnut zitten krabben haha

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heb je echo bekeken.
    Super zeg, je ziet inderdaad al echt een minimensje, bijzonder he? :)

Ik mag a.s. woensdag weer voor een echo, om 16.30 pas, pfff..

Deel Deze Pagina