Hè meiden, Jeetje ik mis weer een hoop. Ik wil vaak even op de iPad kijken hoe het met iedereen gaat maar kom er gewoon niet aan toe. Hier gaat het best goed. Ik begin Lizzy steeds beter te leren kennen. Zo ben ik er achter dat ze moeite heeft met zelf in slaap vallen dus leg ik haar na de voeding nog even aan de lege borst en valt ze lekker in slaap en slaapt dan 3a4 uurtjes. Ik ben wel begonnen met inbakeren. Dat werkt toch wel hoor. Lizzy is in 3 weken tijd 700 gram gegroeid dus dat gaat ook goed. Zondag weeg ik haar nog een keer omdat ze nu maar 1 borst per keer wil. Maar ze begint al echt spekbeentjes te krijgen. Sesa groeit Feline wel goed? Sojo spannend meid, nog geen baby. Dobbermama bij mij begon mijn eerste ook met het verliezen van de slijmprop. Ik hoop dat je nu bezig bent of je baby al in je handen hebt. Mijn ouders zijn er nu en dat helpt echt heel erg. Soms is het echt te warm om Lizzy mee naar buiten te nemen en dan kan ze mooi bij mijn ouders blijven. Kimmytje gaat het met jouw mannetje ook allemaal goed?
@ leetje. Fijn dat het inbakeren helpt. Mijn dochter vond het ook zo fijn. Ik heb er vandaag ook weer over zitten lezen. Nou hier hardebuiken om de 10 minuten. Ik wandel maar elke keer hij kan maar naar beneden zakken. We gaan het zien hoor. Dobbermama blijft stil die zal ook al wel bezig zijn.
Ik denk dat Dobbermama binnen is! Sesa, ik kolf maar een een kleine 40ml uit 2 borsten (in het begin was dat 20), ik hoop dat het nog zal beteren want Gabriel moet nog steeds flesjes bijkrijgen. Al is dat niet meer elke keer en zijn we dus aan het afbouwen. Voor de rest blij te lezen dat het met iedereen goed gaat. De éne druk bezig met de baby en de andere druk aan het aftellen en wachten op de bevalling. Nog effe en iedereen is mama Leetje, fijn dat je hulp hebt van je ouders. Ik persoonlijk ben meer op men privacy gesteld. Mijn schoonmama en schoonbroer zijn hier nu voor een maand en ik merk toch wel dat ik het moeilijk heb met mijn baby delen Hier doet Gabriel het heel goed, op zich is hij een heel rustige baby maar als hij huilt dan huilt hij echt wel. Gisterenavond om 12u laatste voeding gehad, om 4u15 was hij er pas weer. Dan was het wel om 7u. Dus op zich vind ik de nachten nog wel goed te doen. Hopelijk blijft het zo. Ook hier wel lastig om hem "alleen" in slaap te krijgen, hij wil ook echt aan de borst hangen om wat te tutteren zonder te drinken en dan valt hij in slaap.
@leetje, feline zit nu net bven haar geboorte gewicht. Ik wil straks bv blijven geven als ik werk maar kolf geen hele voeding. Ik weet niet hoe ik het moet doen dan.
Sesa wat zegt de wijkverpleging over haar groei? Is het voldoende? Misschien heeft ze nog honger? Ik probeer met je mee te denken. Is meer kolven misschien een optie om je productie omhoog te brengen? Kimmytje, ik vind het heerlijk dat mijn ouders er zijn. Ze bemoeien zich helemaal niet met Lizzy. Mijn moeder kookt en doet de was en mijn vader houdt zich bezig met mijn andere kinderen. Ik denk dat het ook scheelt dat het mijn eigen ouders zijn. Ik was mijn schoonmoeder na 3 dagen al zat en mijn ouders heb ik nooit moeite mee. Sojo het blijft maar rommelen bij jou hè meid. Ik hoop echt voor je dat het snel doorzet.
@leetje, moet vrijdag naar het cb dus bespreek het dan. Ik heb vandaag na het voeden nog nagekolfd. Moet 2x kolven voor een voeding. Das veel te weinig. Ik prbeer morgen ook een lactatiekundige te mailen. Mijn verzekering vergoed maar een consult en die heb ik al gehad.
Sesa ik zou het zeker aankaarten want dit is ook vermoeiend voor jou en Feline. Misschien moet ze echt meer hebben. Kan je je vraag niet neerleggen bij de lactatiekundige van deze site? Misschien hebben hun nog tips voor je.
Ff snel reageer straks op de rest. Kwart voor 8 vanmorgen is sanne geboren na een hele snelle bevalling hij begon om 2:12. Ging zo snel dat het een thuis bevalling is geworden. Ze weegt 3510 gram en heeft nu maatje 56 aan en dat is te groot haha bij mijn vk doen ze dus niet meten weet haar lengte dus nie. ze is met haar hoofd dwars geboren dus heeft hoofdpijn. Heeft wel al 3x borstvoeding gehad
Gefeliciteerd dobbermama! Heeft het strippen bij jou ook mooi geholpen. Wat zielig dat Sanne hoofdpijn heeft. Geniet van jullie knappe meisje!
Van harte gefeliciteerd, Dobbermama!! Zal vast en zeker zalig zijn, zo jullie prinsesje in je armen houden... Ze is een echte snoes!!! Goed dat ze ook al een aantal keer aan de borst geweest is!! Mss gaat die BV bij jou wel vanzelf, in tegenstelling tot bij sommige anderen Sojo, Jusi, Tierelier... who's next??!! Fijn dat je de steun/hulp van je ouders hebt, Leetje!! Poeh, Sesa, het blijft een lijdensweg bij jou, die bv... wat vervelend. Hopelijk kan een lactatiekundige je nog wat goede raad geven. Wel knap dat je zo doorzet! Ik ben het kolven intussen wel een beetje beu (ga wel doorzetten hoor), en ik moet maar één keer per voeding kolven, kan me niet voorstellen hoe lastig het is voor jou om zo veel te moeten kolven... Wauw, Kimmy, Gabriël doet dat al super, 4 uur tussen de voedingen laten 's nachts (of toch één keer per nacht). Gelukzak!! Dries wil vaak na twee uur alweer eten 's nachts (overdag moet ik hem soms wakker maken na 4 uur, maar 's nachts clustert hij ). Maar hij is gelukkig wel lief (en gaat weer snel/makkelijk slapen na zijn eten) Hier ivm bv: hij drinkt verschillende keren per dag aan de borst (ik weeg hem voor en na; hij drinkt tussen de 40 en 80cc per keer) en krijgt daarna een flesje afgkolfde moedermelk bij, tot hij verzadigd is. Ben blij dat hij überhaupt drinkt, maar zou fijn zijn moest hij zo stilaan eens aan een volledige voeding (150cc) komen. Hij is steeds te snel vermoeid... Ivm inslapen: Dries slaapt altijd heel gemakkelijk zelf in, zonder rondlopen/knuffelen/borst... Dat is het voordeel van zo lang in couveuse geweest te zijn, waarschijnlijk. Hij heeft meteen geleerd van "alleen" te slapen. Verder: Dries is sinds gisteren 8 weken oud en weegt intussen 4100g. Hij blijft het goed doen. Is al veel sterker geworden. De kinesiste (we moeten twee keer/week gaan) merkt dat ook op. Het oefenen gaat steeds beter en hij strekt zich steeds minder uit. Hij is per dag ook steeds iets langer wakker en is dan met momenten heel alert. Af en toe draait hij zijn hoofd al in de richting van mijn stem (smelt smelt). Morgen moeten we weer naar het ZH. Enerzijds voor controle-echo van zijn heupjes. Anderzijds nr pediater voor opvolging en RSV-vaccin. Ben eens benieuwd... Maandag dan weer cardioloog. Dan krijgen we ws een (voorlopige) datum voor zijn OP.
Oee ben zo pissig! Krijg ik net een mail van mijn mede roosteraar dat die 9 weken vakantie achter mijn verlof niet zijn toegezegd... Lekker is dat, er is ook nooit gezegd dat dit niet kan, komen ze dan nu ineens mee... Ze gaan nu kijken wat mogelijk is.. Ik baal hier dus echt van, tranen staan in mijn ogen.. 4 november is het overleg, ik zie daar echt enorm tegen op. Sorry ik reageer morgen op de rest, mijn hoofd staat er echt niet naar...
@romie, wat een ellende! Dat kan toch niet zomaar!!!! @kamelot helaas gaat de bv niet vanzelf...soms denk ik te stoppen . Maar dat vind ik weer egoistisch van mezelf. Ik wil het beste voor haar. Wat goed van je ventje hoor! Hij doet het super zo te lezen. Wat fijn dat hij zelf inslaapt. Hier niet hoor en laten huilen helpt niet. Ze wordt alleen maar overstuur.
Jaaaa Dobbermama, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter Sanne! Geniet ervan! Romie, wat naar zeg! 9 weken minder verlof is wel heel veel! Ik hoop dat jullie toch nog tot een oplossing komen! Kamelot, ja, ons ventje doet het goed. Al hebben we het soms wel lastig om hem in slaap te krijgen hoor. Hij is enkel rustig op de bergen van zijn mama Driesje doet het ook goed hé! Echt super om te lezen Geniet er maar van, want schrik er toch wel van dat hij "al" 8 weken is! Sesa, hier denk en zeg ik dat soms ook hoor dat ik ga stoppen met de borstvoeding. Uiteindelijk zijn die flesjes ook een heel pak makkelijker en gaat het drinken van de borst nog steeds moeizaam maar dan 5 minuten later denk ik neeeee, het is zoveel beter, ik moet doorbijten. En gewoon, het contact vind ik zo zaaaalig, niemand anders kan dat geven aan je kindje <3
Bas geboren om 19.55. Snelle bevalling. En placenter bleef zitten. Dus even naar de ok. Verder alles goed
Van harte sojo, geniet van elkaar! Ff ego: ik ben kapot...ik kan niet meer. Ik ben zoooomoe. 24H voeden...2 uur slapen, 3h voeden nu nog niet slapen. Overdag huilen....als ik hier een pakje sigaretten zou hebben zou ik zo oproken.
Wel bizar sojo.in het begin van je zwangerschap bang datvde placenta loslaat en nu wilde hij niet los.
Gefeliciteerd, Sojo!! Ach, Sesa, wat naar! Zo'n verschrikkelijke nacht... Hopelijk heb je toch nog wat kunnen slapen (of kan je vandaag iets inhalen overdag??). Sterkte meid!!