Sesa nee dat is echt te weinig slaap idd. Hoop voor je dat je snel een oplossing vind die werkt voor jou en de kleine romie ook bij jou hopen dat het werkt voor de kleine nova
Huisarts wil dat ik nog een week door ga met de nexium, omdat ze nu niet meer elke dag spuugd. En er een hele kleine verbetering in zit. Mocht het niet verser verbeteren dan krijgt ze motilium erbij. Donderdag weer terug. Manager heeft dus nier teruggebeld... Had VoiceMail ingesproken. Was er al bang voor. Morgen nogmaals proberen want maandag is het overleg al over de vakantiea aanvragen..... Ik zie er zo tegenop
@romie, irritant van je baas! Ben net weer bij de huisarts geweest. Ze was niet meer stil te krijgen. Ze heeft ranitidine gekregen en morgen naar de kinderarts.
Sesa, oeh meid ik lees de wanhoop uit je bericht. Je faalt niet als de bv niet lukt hoor! Ik hoop dat het snel beter gaat want dit is niet leuk. Romie fijn dat je de machtiging hebt! Hoe vaak komen jullie kleintjes 's nachts? Caylen nu nog 2 keer namelijk.. Hij krijgt 60 cc en komt om de 3 uur.
Nova krijgt rond 23.30 een fles en dan 1 keer snachts. Tussen 3 en 4 komt ze vaak en dan rond half 8. Er zit vaak 4 uur tussen. Ook overdag. Ze krijgt ze 6 flessen van 120 cc en drinkt tussen de 90 en 110 cc per keer.
Sow Nova besloot even om haar hele fles eruit te spugen.gelukkig alleen over mij heen en is het bed bespaard gebleven. Is altijd heb je tegen de huisarts gezegd daf het spugen minder is, gaat ze weer beginnen...
gefeliciteerd met Caylen! Leuk, zo zie je deze naam nooit, worden er nu in een maand tijd 2 jongetjes geboren met de naam Caylan en Caylen ben benieuwd naar de lijst van het svb, waarop staat hoeveel keer deze namen gegeven zijn
Jeetje Sesa, het wil maar niet verbeteren hè meid. Ik hoop voor jouw dat de ranitadine werkt en dat je wat meer rust krijgt waardoor de borstvoeding ook weer wat beter gaat. Ik snap dat je het niet wilt opgeven maar jullie hebben er alle 2 niets aan als jij er aan onderdoor gaat. Ik haat reflux. Je kindje wordt er zo onrustig van en het kan zo zeer doen en je bent zo machteloos. Ik heb het bij mijn 2e gehad, hij had reflux. Verschrikkelijk. Lizzy spuugt soms ook en ze heeft soms ook dat het zuur omhoog komt maar lijkt er nog niet echt onder te lijden. Lizzy komt ook 2 per nacht. Nu de laatste 2nachten geef ik om 8 uur en dan komt ze om 1 uur en dan om 5a6 uur dus ik mag niet mopperen. Maar ik baker haar in. Jusi gefeliciteerd meid.
@sesa al bij de kinderarts geweest? Vandaag de huisarts gebeld en ze had overlegd met de kinderarts omdat nova nog zo klein is. Ik moet het weekend 2 scheppen nutriton door de voeding doen. Ik ben erg benieuwd want de laatste keer deed ik 1 schep er door en toen had ze al darmkrampen. Mocht ze er teveel last van hebben dan moet ik maandag terug bellen en verwijst ze nova door naar de kinderarts. Nexium ietsje verhoogd nu. Motillium geven ze liever niet meer, schijnt ook veel bijwerkingen te geven. Manager gebeld, verwees me weer terug naar de roosteraar. Zucht. Nu blijkt ik had nog kruisjes bij nieuwjaar staan, vergeten rood te maken, waardoor ze ging twijfelen wat nu toegezegd is. De eerste week van januari heeft nog veel knelpunten, het kan zijn dat ik die week wel moet werken.. De andere weken waren geen probleem. Maandag vakantieoverleg en dan weet ik meer. Dus het valt op zich mee. Alleen kan het zijn dat ik toch met nieuwjaar moet werken, daar baal ik dan weer wel van..
Hoi dames! Hoe gaat het hier? Iedereen druk in de weer met de baby's? Romie, wat stom zeg dat ze nu ineens zo lastig gaan doen wat betreft je vakantie... Ik hoop dat alles toch in orde komt en je ook die week met nieuwjaar niet moet werken. Sesa, waarom geef je het is niet een kans zoals ik het doe? Borstvoeding combineren met flesjes? Dan hoef je toch niet direct een keuze te maken en/of te stoppen met de borstvoeding. Als ik het zo lees gaat de bv bij iedereen stroef... Lastig hé? Je zou denken, het is iets van de natuur, zou vanzelf moeten gaan. Gabriel krijgt normaal zijn laatste voeding om 12u savonds. Dat is de éne keer een flesje, de andere keer de borst. En dan komt hij rond 4u/4u30 weer, dan rond 7u. De nachtvoeding geef ik sowieso een flesje, omdat de bv te lang duurt. De voeding van 7u krijgt hij de borst in het grote bed en dan vallen we samen in slaap tot ongeveer 10/11 uur.
Kimmytje wat goed dat jij het kan combineren, dat durf ik nog niet. Ik ben zo bang dat ze dan in ene een allergie krijgt of dat het spugen meer wordt. Bij ons komen nogal veel allergieën voor. Bij mij gaat de borstvoeding wel goed gelukkig. Sesa al nieuws meid? Romie wat balen dat gedoe met je verlof, daar zit je nu echt niet op te wachten. Ik hoop dat de 2 schepjes nutriton hun werk doen en dat er snel wat rust komt.
hallo allemaal. Ik heb nog geen tijd gehad alles te lezen van iedereen. Maar hier gaat het de eerste dagen wel aardig. Bas drinkt inmiddels goed. En ik heb vreselijke last van stuwing. Vannacht is hij veel gekomen. En vandaag overdag lag hij weer veel te slapen. Ik heb vanochtend eindelijk zelf een ruk van 3 uur kunnen maken. Heerlijk. Ik ben ok al best veel op Ik kan wel merken dat mijn HB laag is. Maar veder gaat het wel goed. Op 2 pijnlijke aambeien na dan. Bas is 80 gram afgevallen en vandaag al weer 40 gr aangekomen. Devisiste stroomt ok binnen. Al was het vandaag iets rustiger. Gelukkig. Bas is en lief mannetje en snel t evreden. Het is nu druk zeker met 3 maar ook heel erg gezellig zoals we hoopten. Ik hoop snel bij te kunnen lezen.
Hee ja nu mag het eindelijk openbaar he! Ik had jou eerder al gepbt weet je nog? Pff hier erg veel last van kraamtranen! Jullie ook? Balen meiden dat de bv niet (goed) lukt. Ik ben er dit keer niet eens aan begonnen om dezelfde redenen, bij Kenji lukte het namelijk ook al niet.
Sesa lukt het een beetje om mensen je te laten helpen zodat je meer slaap krijgt? Romie poeh die kleine nova heeft het ook niet echt fijn zo..is ook zo zielig he. Sanne had vandaag ook wat last van wat krampjes maarja natuurlijk niet te vergelijken met nova haar situatie. Kwa borstvoeding gaat het hier goed zolang ik maar die tepelhoedjes gebruik. Komt ook genoeg voeding uit en ze heeft fenoeg luiers. Ze heeft alleen wel dat ze in de nacht gewoon wakker is en wat rond doet kijken of geluidjes aan het maken is. Ze heeft om half 12 de borst gehad en om half 3 ongeveer...hoopbhet nu te kunnen rekken tot 7..ben er bang voor kimmytje ook een gezellig ritueel zo in de ochtend
Nova komt gewoon nu pas voor een fles.... Wow Gister om half 12 100 cc gedronken. En nu pas weer een fles. Dit is de ochtendfles. Dus vannacht gewoon overgeslagen. Hopen dat het geen toevalstreffer zal zijn, haha maar dat zal wel. Hoe is het bij jullie vannacht gegaan?
Sojo mijn kleine aambei was ook mega na de bevalling. Heb toen curanol zalf en tabletten gehaald en dat werkt mega goed. Kan je gewoon bij de etos halen geloof 21 euro maar dat is het waard. jusi ja hier ook kraamtranen achja haha leetje dat zijn wel lekkere tijden. romie dat is lekker doorslapen geweest voor je..hopen dat ze dit vast kan houden. nou heb het voeden kunnen rekken tot 6:07 mevrouw ligt nu te slapen dus ik ga ff thee drinken en nog ff wat slapen. was een redelijk zware nacht voor sanne haar doen. Manlief had de luier niet goed om gedaan dus ze had zichzelf onder gepoept ze is daarna tot de voeding heel onrustig geweest
Hey dames, ff een berichtje van mij. ik heb het zooo druk. De kinderarts zegt ook dat ze reflux heeft. Er is niet veel aan te doen behalve medicijnen en leefregels. mag maar om de 3 uur voeden...dus niet on demand en 's nachts maat 1x. Rekken met speen dus. Moet haar inbakenen en een draagdoek voor na de voeding. moet voor en na iedere bv nutriton aanmaken met 10 ml bv(is dus niet te doen, wanneer moet ik kolven?heb geen id). Moet naar de fysio voor houdingen te leren en inbaker advies. Ik doe alleen nutriton voor de bv, daarna wil ze niet meer. Het is zo dik als zware pap en het is nog een zuigeling. Ze krijgt het haast nietr naar binnen. en als ik het niet kan aanmaken met bv moet het met nutramigen ivm mijn allergieen. Als dit alles niet lukt moet ik bellen en dan worden we 5 dagen opgenomen. Met de nutriton slaapt ze langer maar dat is omdat de maag langzamer leegt dus eigenlijk krijgt ze dus minder voeding binnen. @ Romie, zelfde schuitje dus. Valt gelukkig toch ietsje mee je vakantie? De rest, heb alles gelezen hoor maar heb nu geen tijd meer om te reageren. Doe ik later.
Sesa klinkt echt als mega werk maar je wordt nu wel flink in de gaten gehouden, geholpen en begeleid. Hoop dat dit snel een succes is.
@sesa poeh he. Dat is veel werk. Maar hopelijk werkt het wel. Ik moet de nutriton door de hele voesing doen. Wordt best dik dan. Heb daarom een grotere speen opgezet anders krijgt ze er niets uit. Nova had de fles van 6 uur helemaal uitgespuugd..... En daarna was ze heel erg onrustig. Veel huilen. Ga ze zo in badje doen en dan weer een fles geven. Hopelijk is ze daarna wat rustiger en hopelijk blijft deze fles binnen. Pff blijf maar was wassen zo. En je krijgt die troep er bijna niet uit. Het staat nu in koud water te weken, dadelijk met groene zeep aansmeren en hopelijk gaat het eruit.