ik heb het nog niet gewassen, wist niet dat je het moest weken. de was staat wel stijf rechtop, lijkt net stijfsel
Dan spoel je het meeste spul er al wat uit. En krijg je het er beter uit. Of in de biotex zetten, schijnt ook te helpen. Heb ik nog niet geprobeerd. Maar met nutriton erbij dan krijg je het spuug er bijna niet uit.
tnx voor de tips. Nu dan ook emmers in badkamer. Mijn keuken is ak overgenomen met: infacol, zantac, nystatine, spuitjes, kolfspullen, flesjes, rekje om te drogen uitkookding voor magnetron. ...waar moeten mijn kookspullen. Ik merk wel dat ze sinds de nutriton niet meer heeft gepoept...ff in de gaten houden en anders morgen weer naar de SEH
@ sesa pff reflux dat is wat zeg. Het zoontje van mijn vriendin heeft een jaar in een speciaal bedje gelegen. Ik hoop dat je met de tips van de arts er uit gaat komen. @kraam tranen. Ja hoor hier ook. Net weer maar dat was om een bericht van mijn moeder. Ik ga er veder niet op in maar ik was er niet blij mee. Ondanks dat ik mijn verwachtingen laag probeer te houden. @ BAS. Met hem en mij gaat het heel goed. Hij is al 160 gram aan gekomen, Ik heb last van stuwing dus hij drinkt nu maar om de 4 uur. Ikheb veel melk. Zijn dag nacht ritme is nog wel omgrdraaid. Dus overdag die in coma en s nachts is hij wakker. Net als bij mijn oudste is zijn zuigbehoefte hoger dan wat hij krijgt aan de borst dus hier ligt de speen klaar voor vannacht, Al weet hij ook zijn eigen duim wel te vinden. Ik heb wat last van mijn HB maar verder gaat het goed en kan ik niet wachten tot ik een stukje kan wandelen buiten. Als ik de rest van de berichten lees is het voor iedereen dus zoeken naar een ritme en de kindjes leren kennen. Ik vind het maar bijzonder deze periode.
Pff jet is weer zover net weer een hele fles eruit gespuugd en dat anderhalf uur na een voeding. Maandag een doorverwijzing vragen want dit schiet echt niet op zo. Ik vraag me af of dat ik niet beter kan stoppen met de nutriton... Gelukkig ligt ze nu weer te slapen.
Ja natuurlijk weet ik dat nog, daarom las ik hier ook even, was benieuwd of je al bevallen was van Caylen
Sesa en romie Ik heb echt diepe respect voor jullie. Sanne is een makkelijk kindje en toch heb ik het zwaar op sommige momenten. Maar jullie hebben constant problemen met die voedingen pff echt slopend nou hier zwaar emotionele momenten gehad vandaag. Elke keer als kk aan het knuffelen ben met sanne begin ik te janken. sanne voeding gegeven en daarna ff me borst leeg kunnen kolven toch nog 90cc uit kunnen halen. Na de volgende voeding meteen die andere borst ook leeg kolven want pfff lek heel me bh's onder pff echt die borst staat mega strak ook. nu voor het eerst beneden had nooit verwacht dat zo moeilijk te vinden
@dobbermama dankje.. Het is zo hartverscheurend je kleintje zo te zien krijsen van de pijn. Het slapen was maar van korte duur. Ze was helemaal overstuur. Fles gegeven zonder nutriton en daarna is ze lekker gaan slapen. Hopelijk kan ik snel bij de kinderarts terecht, vind dit echt niet meer leuk... Ik had dad in het begin ook de eerste keer beneden. Met name de avonden had ik dat. Zo gek om dan beneden te zijn. Maar ben inmiddels helemaal gewend en kan me al nauwelijks anders meer voorstellen. Wend vanzelf weer. Ik ben benieuwd hoe ons meisje het vannacht zal gaan doen. Zou fijn zijn als ze weer lang slaapt....
Sesa ja kan ik me voorstellen... een gewoon krampje is al erg laat staan wat jullie meisjes moeten doorstaan. ons meisje om 2 uur de borst, om 4 uur een poep luier en toen om 7 de borst..heerlijk
Sesa en Romie ik heb echt bewondering voor jullie. Wat een start hebben jullie meiden. Romie hoe is het vannacht gegaan? Lizzy doet het hartstikke goed. Gisterenavond heb ik haar om half 9 en toen kwam ze weer om 2 uur. Daarna haalt ze de schade wel weer in door om de 3 uur te komen. MOrgen is ze alweer 4 weken. Jeetje gaat echt snel. Ik ben sinds gisteren begonnen met het oefenen van een flesje te geven en dat ging goed. Ik moet nu alleen nog een fles vinden die niet zo snel gaat want deze had ze zo leeg. Zo meteen ga ik het met een Avent fles proberen. Jeetje Dobbermama jij krijgt er echt veel uit. Ik heb er net 60 ml uitgekregen na ongeveer 10 min kolven. Hebben jullie allemaal wel een beetje leuke kraamhulp/gehad. Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet gemist heb kraamhulp gelukkig. Het scheelt natuurlijk dat mijn zus geweest is en nu mijn ouders er zijn en dat het niet mijn eerste is.
Hier een zware nacht. Wakker van 12 tot 3. Daarna om 6 uur weer en weer .iet kunnen slapen. Man lief die adhd overal probeert te helpen. Maar eigenlijk veel te veel herrie maakt. Dan slaap je eibekijk om half8 steekt de kraamhulp om kwart over 9 haar voogd ook m de deur. Weer wakker. O ik laat je liggen . 15 min later komt mijn man zijn spullen even halen. Dus nu.ben ik klaar wakker.daar wordt ik dus niet blij van. Er zijn nu veel te veel mensen in mijn huis.ik ben blij als ik alleen ben. Dan het gedoe met mijn ouders er nog bij. ik heb hem echt zitten nu.
@sojo, zo herkenbaar. Dat had ik in mijn kraamtijd ook. @dobbermama, fijn dat alles al.zo goed loopt. 90 ml kolf ik als ik 5 uur geen bv heb gegeven. F. Heeft nu pas 1x gepoept in 3 dagen. Ik ga zo geen nutriton meer geven..ze drinkt nu ook ineens slecht uit de borst.
Vermoeiend hè Sojo al die mensen. Ik hoop dat je vanmiddag nog wat kan slapen. Sesa vervelend dat Feline nu weer niet poept. Dan probeer je het 1 op te lossen en dan krijg je weer iets anders. Lizzy heeft heel vaak de hik. Zo zielig.
Vannacht goed gegaan. 23.30 fles. Ze dronk Alleen heel langzaam en lag pas om half 1 op bed. 5 uur weer fles en toen om 9 uur. Ik doe nu een half schepje nutriton erdoor. Kijken hoe dat dan weer gaat. Zou toch soms best handig zijn als je er een handleiding bij krijgt als je een kindje krijgt haha. @sojo poeh zwaar nachtje gehad. Ik vond in het begin bezoek ook echt niet fijn. Daarom komt vanaf nu pas het echte kraambezoek. @dobbermama ook een goed nachtje gehad. Fijn
@leetje dat maakt niets uit. De voeding blijft omhoog komen. Ik ben benieuwd war de kinderarts zal zeggen en doen
Leetje ja gaat snel zo met die kleine van je. ik heb ook echt veel last van lekkages, vanmiddag was heel sanne haar arm nat door mijn borst. Heb 1 borst nu 2x achter elkaar aangeboden en eigenlijk had ik graag gehad dat ze net iets langer had gedronken haha maar de lieve schat kreeg niet meer weg. ik heb echt een mega schat van een kraamhulp, helaas alleen morgen en overmorgen nog en dan is ze alweer weg. sojo pff dat is idd een zware nacht hoop voor een betere nacht voor je. Pff ja mensen over de vloer is echt niet altijd even fijn. romie oeh dat is wel lang..mgerm kleine nova. Dat ze maar iets gaan doen zodat de kleine nova zich snel beter gaat voelen. verder veel beneden geweest. Veeeeel kraamtranen. Och germ onze sanne heeft redelijk wat krampjes wat zielig is dat zeg.
@sojo, naar meid. Bij F. Komt de voeding ook weer omhoog zonder nutriton. Morgen kinderarts bellen en ga ons wel op laten nemen. Mijn bv loopt nu enorm terug. Heb lege borsten. Geef nu fles van afgekolfde melk uit de vriezer. @dobbermama, ja het is zielig die krampen...helaas duurt het rond de 3 mnd.
Sesa, weet niet waarom je bv terug loopt, maar kan je Feline niet vaker aanleggen of extra kolven om zo je productie weer op te krikken?