Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi onze sanne krijgt om 11 de laatste borstvoeding, dan rond 2 a 3 uur en dan rond 7 weer. ze heeft nog geen 1 nacht die rond 2 a 3 uur over geslagen hoor dus dan zal ze het wel nodig hebben. doet caylen normaal wel die voeding al overslaan dan?
    Ja ik geef borstvoeding..wel met tepelhoedje omdat mijn tepels te vlak zijn en de spieren er vlak onder liggen maar het gaat allemaal goed op deze manier. verder gaat het wel goed, de kraamtranen zijn al heel wat minder en sinds we het gisteren alleen moeten doen voel ik me een stuk zekerder eigenlijk :D. en met jou?

romie o dan slaapt nova wel goed door in de nachten. tja dat kan helaas wel eens voorkomen dat ze spugen in hun slaap, sanne heeft dan ook maar slaapt ook gewoon door en gaat er eigenlijk niet van huilen.
    hier gaat het wel lekker eigenlijk..net huisbezoek gehad van cb en de rest van de dag hebben we niks gepland staan eigenlijk dus dat is wel lekker. hebben net het bedje van sanne verschoond en er staat een wasje nu te draaien. Sanne ligt nu lekker wat te slapen in de wandelwagen bak.

leetje ja ze komt gewoon om de 3 uur haha soms letterlijk op de minuut. alleen in de nacht wil ze de 4 uur wel eens halen. ik vind het ook niet erg aangezien ik borstvoeding geef en niet kan zien hoeveel cc ze binnen krijgt en ze gaat daarna weer meteen slapen.
    wat fijn dat jij ook een goede nacht hebt gehad. hoe gaat het verder bij jullie leetje?

2. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Wat heerlijk Dobbermama dat Sanne daarna meteen weer gaat slapen. Ik herken dat wel dat je blij bent dat ze om de 3 uur komt want dat had ik ook. wij hebben geen idee hoeveel ze binnen krijgen. Ik weet nu dat lizzy genoeg binnen krijgt want ik heb haar een aantal keer gewogen en ze groeit prima.

Lizzy doet dat s'nachts meestal ook goed. Hier gaat het echt heel goed. Ik geef rond half 8 de laatste voeding en laat haar dan zelf komen en vannacht was dat half 3. Ongelofelijk. Ze komt overdag dan weer om de 3a4uur. Soms heeft ze er ook nachten tussen zitten dat ze om de 3 uur komt maar dat vind ik ook niet erg want ze slaapt daarna weer lekker verder. Ik geef 1borst per keer daar heeft ze genoeg aan, al vanaf het begin af aan.

3. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    leetje wij doen juist om 11 zoiets proberen uit te komen met de voeding. na deze voeding laten wij haar in de nacht zelf aangeven hoe laat ze wil eten en dan na die voeding laten we haar ook weer zelf komen in de ochtend. ik weet dat ze genoeg binnen krijgt aangezien ze genoeg poepluiers en plasluiers heeft maar toch vind ik het dan wel fijn als ze wel weer komt dat ze honger heeft haha. We gaan maandag wel naar het weeg uurtje hier bij de cb om te kijken wat ze tot dan heeft gedaan met haar gewicht. Ja hier precies hetzelfde Sanne heeft ruim voldoende aan 1 borst. soms drinkt ze echt maar 10 min (krijg er dan ook niet meer in) en dan slaapt ze daarna weer 3 uurtjes door.

4. sesa

sesa Niet meer actief

F krijgt.dag en nacht om de 3 uur. Moet ivm de reflux..meerdere porties die kleiner zijn. 12 h eten 2 uur nog steeds buikpijn van het niet kunnen peopen. 3:30 eten en nu zit ik tot 4:30 met haar rechtop. Dus heb wel 2x 1 uur geslapen. 6:30 eruot voor mijn zoon.

5. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa omg wat moet jij gebroken zijn!
    wanneer heb je weer een evaluatie of iets over feline?

6. sesa

sesa Niet meer actief

Ik word zo teruggebeld door de kinderarts. Ik voel me niet serieus genomen. Dat niet kunnen poepen vinden ze schijnbaar niet belangrijk.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jonge jonge jonge echt slecht zeg. Dat ze maar eens wat meet gaan doen.

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sesa ik heb echt met je te doen.

Heb je er weleens overname gedacht om Feline te gaan inbakeren? Ik heb het bij Mitchell gedaan. Die had een maagbreuk, komt op hetzelfde neer als reflux, en bij hem werkte het fantastisch. Ik het begin moet je echt even doorzetten met het ritme maar ik kreeg de rust weer terug.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa oh wat zul jij gesloopt zijn!
    Ik heb echt met je te doen.
    Germ Feline dat ze niet kan poepen.

Leetje, dan maakt Lizzy een lange avond!

Vanochtend om 7.00 duwde mijn man me aan, of Caylen al een fles had gehad.
    Maar nee dus! Heeft ons lieve schatje het gewoon volgehouden vanaf de fles van 23.30! :$
    Ik heb hem om 7.15 maar wakker gemaakt...

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi ohh dat is wel lekker dat jullie zo lang door hebben kunnen slapen. Ik denk dat da hier nog wel even gaat duren.

11. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees wel alles van iedereen hoor. maar het si gewoon druk met alles hier.
    @ sesa oei jij bent vast heel moe.

Hier gaat het wel, echt een pasgeboren baby. Ik heb vannacht een goede nacht gehad. 1 keer wakker om 4 uur toen pas weer om half 9 heerlijk. En dat voor het eerst sinds de geboorte.

Verder wel wat onzeker heden van onze kant. Na het drinken moet Bas zo bij komen waardoor hij heel snel gaat ademen. Dat is heel eng om t ehoren. Dus ik laat nu (weer bij mijn dochter deed ik dat ook) eerst de druk van mijn borstenweg lopen. Verder heeft Bas een dikke buik. We denken ook van de lucht omdat hij zo snel moet drinken. Maar ik zal blij zijn als we het Cb langs krijgen. Maar dat is pas volgende week woensdag.
    Verder maait hij heel erg met zijn armen. Dus ik wil eigenlijk gaan inbakeren. Maar ook dat moet dan eigenlijk weer via het CB. Ik heb al wel gezien dat er ook een inbaker doek Pacco bestaat. Daar leg je ook zijn armen mee vast. Ik heb van een vriendin een pucca baby te leen. Maar eigenlijk doet die alles wat je niet moet hebben bij inbakeren. Zijn armen liggen alleen ingepakt maar kan hij nog wel bewegen.En die liggen dan dus ook gewoon in zijn nek. En bij zijn heupjes heeft hij heel weinig ruimte. Al heeft hij dus wel een goede nacht gemaakt vannacht in dat ding.

Iemand ervaring met de Pacco. Of ook alleen met doeken. Maar dat is zo lang geleden dat durf ik nu niet zo maar meer te doen.
    Verder proberen we wel zo veel mogelijk het ritme van inbakeren te doen. Al zijn we vandaag wel voor het eerst met hem buiten geweest. Nou ja we hebben boodschappen gedaan.
    Ik loop weer bij de fysio en mag langzaam lichte buikspier oefeningen gaan doen. En 10 minuten wandelen op een dag. En dan zou ik over 8 weken weer helemaal alles zelf moeten kunnen.
    Verder nog aan de floradix en staal pillen en de Lactulose. En oja oko de curanol zal en tabletten. Maar het helpt allemaal wel.

Bas is verder hartstikke lief en ik kan uren kijken naar zijn gezichtje dan lacht ie, dan vertrekt zijn gezicht. De oudste twee zijn ook super lief voor hem.
    Dus we nieten.

Het enige minder leuke is mijn man zijn werk. Hij moet ws na de kerst al weg. En we hadden gehoopt dat hij tot na oud en nieuw zou kunnen blijven. Zijn idd dingen waar je je nu niet druk om wilt maken. Net als die vakantie dagen. Wat een ellende is dat zeg.

12. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jusi dat is wel heel lekker zo lang slapen.

@ dobbermama. Hier ook een borst binnen 10 minuten leeg. En eentje is gewoon genoeg voorlopig.

Maar doorslapen doet hij denk ik pas met 6 weken.

13. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sojo ik heb bij river ook een pacco gehad. Dan liggen de armpjes straks langs het lichaam ingebakerd. Worden sommige kindjes heel rustig van. Het ziet er alleen een beetje gek uit. Is net of ze in een cocon liggen. Ik denk dat dat beter bij Bas zal werken dan de pucka

14. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sojo ik heb bij Mitchell ook pacco gebruikt en nu bij lizzy weer. Ik vind ze ideaal. Wij noemen haar nu ons kadootje. Ze slaapt er heerlijk in en ik doe het zonder cb.

15. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met hoeveel weken zijn jullie daarmee begonnen??? Ik heb sofie in doeken gehad. Dat werkte ook flitsend. Alleen was ze iets ouder dan bas nu. Hij ligt nu in zijn gewone slaapzak. Die puccababy vind ik eng omdat hij zijn armen los wurmt.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo ik heb geen ervaring met inbaker doeken.
    sanne die moet ook echt werken tijdens de voedingen. Als ik merk dat ze het te zwaar heeft of wanneer ze begint te hoesten tijdens ern voeding haal ik haar eraf wacht even en ga daarna weer verder..moet haar ook echt een boertje laten doen na de voeding anders geeft ze te veel terug.
    Ik zit ook aan de floradix en aan de curanol zalf en tabletten. Ook moet ik 2x per dag met me onderkant en in de badedas

nou dadelijk nog visite en dan morgenvroeg pas weer om half 11 en dan gaan we in de middag even naar mijn moeder. Zondag gaan wij hier wat proberen te wandelen.

17. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sojo bij Mitchell ben ik pas begonnen met 2maanden bij lizzy al na een week maar hier is het heel normaal om bij na de geboorte er meteen mee te beginnen en in Nederland is het advies niet voor de 4 weken. Ga op je eigen gevoel af. Ik herkende de onrust meteen bij lizzy dus ben meteen met inbakeren begonnen.

18. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa wat zei de kinderarts?

@sojo volgens mij was river toen nog erg klein. Ik meen me te herinneren dat ik daar mee begonnen ben toen ze van het cb voor de eerste keer op bezoek kwamen, dus ik denk rond de twee a drie weken oud ofzo.

De moeder van mijn buurvrouw kwam vanmiddag nog langs om te vertellen hoe het gaat. Ze liggen nu in utrecht en gaan de onderzoeken weer opnieuw doen. Zoals het er nu uit ziet werkt het hartklepje niet goed. Ze krijgt ook zuurstof omdat dat ook niet goed is in het bloed, maar dat herft weer te maken met dat hartklepje. Waarschijnlijk gaan ze eerst proberen te dotteren anders wordt het een operatie.
    Moeder stond hier te huilen aan de deur, de tranen stonden bij mij ook in mijn ogen en als ik het nu aan het typen ben weer.
    Net even een lief kaartje in de bus gedaan.

Waar blijven de bevallingsverhalen, hihi. Zal ik het spits afbijten.
    Rond 21.00 uur s avonds kreeg ik weeen ong om de 10 a15 min.
    Vanaf 22.00 uur kwamen ze om de 3 a 5 min. Mijn man heeft rond 23.00 uur de verloskundige gebeld. Om 23.45 waren ze er. Om 23.55 had ik 5 a 6 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken.
    Toen moest ik op mijn zij gaan liggen en werden de weeen alleen maar heftiger. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee en ik kon ze bijna niet meer opvangen. Ik zat toen op 9 cm. Ik mocht voorzichtig meepersen en hebben ze het laatste randje weg gemasseerd. Dat deed me toch zeer. Na 5 min persen was ons meisje er. Ze kwam met haar handje onder haar kin. Ik was een klein beetje uitgescheurd, 1 inwendige hechting en twee erbuiten. Heb daar weinig last van gehad. Van de knip bij river heb ik veel meer last van gehad.
    Waar ik me mateloos aaan geirriteerd heb is aan de verloskundige. Stagiare heeft de bevalling gedaan en duwde in mijn rug tijdens de rugweeen epwat erg fijn was.
    Er was nog een bevalling bezig waar ze dadelijk naar tie moesten en je kon tijdens het opvangen met de weeen merken dat de vk haast had en zat te klagen. Ik was zo blij dat ons nova geboren was want kon me totaal niet concentreren op het opvangen van de weeen. Ik vond de bevalling van river. Minder pijnlijk dan nu.
    In drie uur tijd ben ik bevallen van nova. Omdat het zo snel ging heb ik de drie dagen erna heel veel na weeen gehad. In mijn buik, rug en bovenbenen. Was niet fijn.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    romie wat erg van dat van je buurvrouw..wel heel heftig zeg.

Zo nou die VK wat een onprofessioneel gedrag zeg, heb je dat ook terug gegeven nadat nova geboren was? wel heel erg slecht hoor van die VK, gelukkig deed die stagiaire wel goed haar best. poeh e in 3 uur bevallen dat is wel echt mega snel hoor..heb je niet heel erg last gehad ook met verwerken tussen de oortjes zeg maar van deze bevalling lees namelijk wel dat je veel last hebt gehad van na weeën? Ik geloof ook dat het genezen van het inscheuren beter gaat als dat van een knip (tenminste dacht dat ergens te hebben gelezen).

20. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nee ik heb dat niet teruggeven. Ik heb binnenkort gesprek nog met haar. 6 weken na de bevalling en misschien dat ik het dan wel ga zeggen. Ik heb het er met de kraamhulp en mijn man en familie over gehad. Ik heb er nu geen last meer van, maar de eerste week wel.
    Ik denk nu eigenlijk niet meer zoveel terug aan mijn bevalling.
    Omdat de bevalling zo snel ia gegaan, heb je grote kans oo na weeën. Zijn weeën die je tijdens je bevalling niet gehad hebt. Dat was echt niet lollig. Bij river ook wel gehad maar niet zo erg. Mijn licha dacht volgens mij dat ik nog aan het bevallen was. Het leek wel of er nog eentje moest komen haha

Dat klopt ook van inscheuren heb je niet zoveel last van als met een knip. Ik voel er ook niets meer van, is helemaal genezen. Zelfs intiem zijn gaat gewoon, hihi. Was toch wel even spannend..

Deel Deze Pagina