Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    nou zal ik dan ook maar meedoen..mijn bevallingsverhaal.

Op maandag 28-10 hebben ze mij gestript en heeft het de hele dag wel wat lopen rommelen. in de nacht van 29-10 werd ik wakker van de weeën, om 2:12 ben ik zelf eerst begonnen met bijhouden. Heb om half 3 me man wakker gemaakt en hebben toen een uur lang zitten tellen en kwamen de weeën om de 3 min. Manlief heeft toen de vk gebeld en die was er om 4. Ze heeft toen gekeken en bleek 4cm ontsluiting te hebben, ze heeft toen me vliezen gebroken zodat ik 5cm had en ik naar het ziekenhuis zou kunnen gaan. Toen de vk belde naar het ziekenhuis bleek deze vol te zitten en moesten ze ons gaan aanmelden in Eindhoven..ondertussen kreeg ik echt die druk van onderen en gelukkig mocht ik daar een toe geven. nadat alles eigenlijk zo goed als geregeld was met het ziekenhuis kwamen de weeën heel snel achter elkaar, toen ze gingen kijken bleek ik 7 cm ontsluiting te hebben. De vk heeft toen besloten dat het een thuisbevalling zou worden dus moesten zij en mijn man als een gek alles gereed gaan maken daarvoor aangezien wij dit niet hadden gedaan. Toen hun klaar waren hebben ze mij op een stoel onder de douche gezet zodat ik alles wat beter op kon vangen. uiteindelijk hebben ze mij gecontroleerd in bed en had ik 9 cm ontsluiting en moest ik nog even op de wc zodat ook die laatste cm snel zou gaan. Uiteindelijk mocht ik gaan persen maar dit duurde heel lang, ik kreeg uiteindelijk 10 min en dan zouden ze kijken of we toch naar het ziekenhuis moesten, hierna nog een keer 10 min gekregen en de vk was allemaal ruimte aan het maken voor sanne want die kwam niet voorbij die rand. toen die 10 min om waren zeiden ze dat ik nog 1x 10 min kreeg en als ze er dan niet was moesten we meteen vertrekken. de vk zei dat ze een spuit klaar ging maken want wanneer ze mij konden helpen met een knip zouden ze dat doen. nou uiteindelijk is er een knip gezet, was de vk ruimte aan het maken (nogsteeds) met haar handen en was ik aan het perse als een gek maar het was me gelukt. bleek dat sanne voor het kanaal al was gaan draaien met haar hoofd, deze lag schuin en ze had een handje naast haar hoofd geplaatst. ben ongeveer een liter bloed verloren, hechtingen hebben ze niet geteld maar die heb ik ook genoeg en heb uiteindelijk anderhalf uur geperst en om 7:43 is sanne geboren. wilde gaan douche maar dat ging helemaal verkeerd dus hebben ze mij op bed gelegd en daar gewassen. de eerste 2 dagen mocht ik niet zonder begeleiding uit bed daarna was het rustig opbouwen

2. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie lijkt me verschrikkelijk om zo erg na weeën te hebben. Nou ik moet er nog niet aan denken om intiem te zijn op dit moment. Lijkt me idd wel heel spannend wanneer we dat wel weer gaan doen

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn bevallingsverhaal komt later..
    Ik ben er nog teveel mee bezig en heb het nog niet echt kunnen verwerken. Niet dat ie heel heftig was, maar deze bevalling was zo anders, fijner, dan toen met Kenji.
    En op de 1 of andere manier vind ik dat moeilijk. Hetzelfde als met de kraamtijd. Ik ben de 'kraamtijd' van Kenji nu pas aan het verwerken geloof ik. Er is toen gewoon heel veel fout gegaan en daar ben ik nu nog verdrietig om.

4. sesa

sesa Niet meer actief

Leuk om ieders bevallings verhaal te lezen.

F. Baker ik al vanaf dat ik thuis ben in. Eerst met hydrfielluier en nu met puckababy.
    Woensdag had de kinderarts niet gebeld. Ik heb donderdag gebeld en ze zeiden dat ik roosviceelaxo moet geven. Op ee fles staat de dosering werd vezehd?!?!?! Ik heb dat geweigerd. Ik gister weer gebeld dat ze nog niet heeft gepoept. Kreeg geen kinderarts aan de telefoon. Ik werd later terug gebeld door waarschijnlijk een doktersass.. met de medeling dat ik roosviceelaxo moet geven...2ml per dag.
    Ik heb biologische pruimensap gehaald. In roosvicee zit geloof ik 60% suiker. Maar voel me nog steeds niet serieus genomen. F. Pers maar en huiot maar er af en toe komt er een windje....zo zielig. Maandag ga ik weer bellen en anders naar de huisarts en vraag dan een verwijzing naar het sofia.

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sesa wat erg dat zeje niet horen zeg.

nou hier mijn verhaal. ik heb het al een paar keer geprobeerd om het op te schrijven. maar er komt dan steeds iets tussen.
    ik kreeg om 10.00 voor weeen. ik was heerlijk alleen thuis kinderen op school, mijn man op een boot, even op visite.
    ze kwamen om de 10 minuten. en werden nog niet veel erger. dus ik ben gaan lopen door het huis.(de zwaartekracht kan maar mee helpen. dacht ik) mijn man vroeg toen hij thuiskwam moeten we gaan bellen. ik zei wacht maar even tot de kinderen thuis zijn. als het dan blijft is er echt wat aan de gang. En het bleef dus toen ze weer naar school waren. hebben we gebeld. En we mochten komen.In het ziekenhuis had ik 1 cm ontsluiting. En nog steeds voor weeen maar ze kwam langzaam sneller en werden heftiger. om 6 uur s avonds had ik 2 cm en was de bevalling officieel begonnen. de uren er voor rekenen ze niet mee.

Om 7 uur had ik 3 cm en veel pijn en heb ik om een halve prik gevraagd. Dat hielp heel goed tegen de pijn. En om half 8 stond ik ineens op mijn kop ik dacht dat mijn lijf binnenste buiten werd gedraaid. Dus ik zei tegen mijn man ik denk dat je moet bellen. Och zegt hij nog ze komen zo hoor. En bij de volgende wee ,heb ik door dat ik persweeën heb ,die je dus niet weg kan zucht. Dus ik gil tegen mijn man Je moet nu bellen ik moet persen. En toen ging het heel snel 3 persweeën later was bas er. Hartstikke gezond was hij ik was zo blij. En het gekke was dat ik de navelstreng voelde trekken tussen mijn benen en dacht dat zit niet helemaal goed. En toen zei de verloskundige de placenta laat niet los. En toen wist ik al dat ze hem er uit moesten gaan halen.
    Maar dan wachten ze nog even en de gyn probeert het nog een keer. Maar ja die zat in eens tussen mijn benen met een stukje navel streng in zijn handen (dat was zon stom gezicht)en de opmerking." Nu gaat het echt niet meer lukken. Bestel maar een OK." Een uur later werd iknaar boven gebracht (ik vond het zo eng en was zo bang dat ik er in zou blijven). Maar toen ik het bloed tussen mijn benen voelde lopen dacht ik haal het ding er maar uit. En voor ik het wist was ik weer wakker en op weg naar de afdeling. Al huilend en blij dat ik er nog was en Bas gezond was. Toen kwam alle spanning van de maanden ervoor er uit.

Dus af gezien van het laatste stukje was het een droom bevalling. Het deed minder pijn als dat ik dacht dat het zou gaan doen. En ik ben er helemaal in gedoken. Zo zou ik nog wel 10 bevallingen doen.

Nu zijn we 1.5 week verder heeft Bas al een flesje van mijn zoon gehad. en zijn we in het stadium krampjes aan beland. Al heeft hij heel goed geslapen vannacht. Van 9 tot 2 en om 5 uur was hij er weer en toen pas om kwart voor 10.
    Ik ben met mijn dochter mee geweest naar de korfbal. Heerlijk even er uit. Maar wel heel erg vermoeiend.

Dus zo lekker op de bank met mijn dochter nog even mijn ogen dicht en vanmiddag voor het eerst in de kinderwagen lekker 10 minuten wandelen.

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi op je eigen tempo doen meis, als jij er nog niet aan toe bent on je verhaal op te schrijven moet je dat zeker ook niet doen.

sesa goedzo op je strepen gaan staan meis..er is niks so erg als niet gehoord worden of niet serieus genomen worden.

sojo wel jammer dan van die placenta anders was het helemaal ideaal geweest dan he.

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi als je er nog niet aan toe bent dan moet je dat nog niet doen. Geeft helemaal niets meis, komt vanzelf wel.

@sojo bij jou was bas er dan ook snel met drie persween. Wel balen inderdaad dat de placenta bleef zitten.

@dobbermama vond je het wel fijn om uiteindelijk thuis te bevallen? Was toch even spannend op het laatste omdat ze al gedraaid was.

@sesa wat raar dat je dan roosviceelaxo moet geven, lijkt me idd dat daar veel suikers in zitten. Nova heeft ook moeite met poepen. Poept 1 keer per dag of om de dag. Maar dat gaat gepaard met veel krampen en veel druk. Je ziet echt dat ze aan het persen is en dan spuit het eruit. De luier zit dan van voor tot achter vol haha.

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie een volgende bevalling wordt (mits dit mogelijk is) weer een thuis bevalling.
    ik moet er niet aan denken dat je daarna weer alles bij elkaar moet rapen en die auto in om naar huis te gaan. Nu kon ik lekker blijven liggen en de kraamhulp deed alles fijn opruimen en mij + Sanne verzorgen. Ik had het niet anders willen hebben achteraf....ja alleen een makkelijkere bevalling haha achja had sanne goed gelegen dan was alles nog sneller gegaan.

9. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Precies om die reden ben ik twee keer thuis bevallen

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ik weet nog zo goed dat ze alles in het ziekenhuis aan het regelen waren zodat ik naar die in eindhoven kon en dat ik d8 ik wil niet naar het ziekenhuis. .was ook mega blij dat de vk zei dat ze niet meer met mij de auto in ging stappen.

Vraagje ik doe redelijk op schema voeden. Nu is het alleen zo dat sanne al 2 dagen moeilijk met wakker worden. De ene keer is ze juist heel vroeg en de andere keer moeten we moeite doen om haar wakker te krijgen. Kan het zijn dat ze rustig aan over aan het stappen is naar 4 uur?

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nova zit ook om de vier uur. Een enkele keer om de 3 uur.
    Wij zijn naar vier uur gegaan omdat ze altijd nog gewoon sliep en heel slecht dronk om de drie uur. Zo doet ze het veel beter. Ik moet ze nu nog soms wakker maken voor een fles.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Lastig he Dobbermama wat wijsheid is.
    Hier moeten we Caylen vooral vóór de laatste fles van 23.30 wakker maken!
    Hier zitten we op een schema en meestal zit er 3 tot 3,5 uur tussen.'s avonds 4 en de afgelopen 2 nachten zelfs 7 uur! :$

13. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wat lekker jusi dat er s nachts zoveel tijd er tussen zit. Hier laatste fles ook om 23.30 en dan komt ze tussen 5 en 6 weer
    River sliep met vier weken door. Ik denk dat het met Nova nog wel even gaat duren..

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja ik besef dat we heel veel geluk hebben met de nachten tot nu toe!
    Kenji sliep ook al heel snel door..

Overigens hebben we Caylen nu wakker moeten maken voor zijn voeding van 23.30 wat uiteindelijk 00.15 is geworden.. Man en ik zaten een filmpje te kijken vandaar.
    Morgen maak ik hem wel weer om 7.00 wakker, anders klopt zijn schema niet meer. Daar houdt ie zich trouwens ook goed aan, soms komt ie wel eerder maar dan proberen we wel te rekken.

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hier weer een voeding nu. Gisteravond dronk ze maar 50 cc dus was te verwachten dat ze nu eerder zou komen
    River was ook al wakker geworden, stond te huilen aán het traphekje.
    Hopelijk gaan mijn meisjes dadelijk lekker slapen, zodat mama ook nog wat slaap kan pakken. Morgen druk dagje met kraambezoek

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Pff sanne was ook echt veel wakker..om half 3 heeft ze voeding gehad, kwart voor 4 krampjes, half 6 krampjes en om kwart voor 7 voeding. Ik ga nog even slapen...heb der even aan manlief gegeven

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou ik Heb vannacht ook te hard geroepen want Caylen kwam vannacht om half 5. Nu heeft ie net weer een fles gehad. Nu boeren en hopelijk erna nog even slapen als de oudste nie zo al wakker wordt ...

18. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Lastig hè Dobbermama, ik maak lizzy na 9 uur niet meer wakker. Soms komt ze dan om half 1 en soms komt ze zelfs pas om half3/4. Ik ga zelf ook om 9 uur naar bed zodat ik wat uurtjes kan slapen.

Vannacht was overigens een rommelnacht. Ze kwam om half 11, half 3, half 5. Voor lizzy haar doen een raar ritme. Ik ga nu proberen wat bij te slapen. Het grappige is wel dat ik overdag altijd op dezelfde tijden uit kom. Maakt niet uit wat ze 's nacht doet. Dat is wel weer fijn dan.

19. sesa

sesa Niet meer actief

Hey dames, ik lees dat jullie ook gebroken nachten hebben.

Feline is gister opgenomen. Er was een vriendin op visite met een dreumes van 1,5. Die heeft een metale speelgoed koeken pan keihard op feline hoofd gegooit. Dus we zijn naar de seh gegaan. Ze heeft vannacht aan de monitor gelegen. Ze verpleging merkte dat ze geen last eevan heeft gehad maar de onrust en reflux viel hun wel op. Ze blijft daarom 2 dagen opgenomen en geobserveerd. Ik moet van hun thuis slapen. Zodat ik ook rust krijg. Er kkmen meerdere disciplines voorbij morgen; kinderarts, lactatiekundige, fysiotherapeut, pedagoog, logopedist en maatschappelijk werk. Dit is het huilbaby-protocol. Ze zeggen dat een refluxbaby voor 2 ouders al slopend is maar voor in je eentje helemaal.

Sorry dat ik zo kort reageer op jullie verhalen. Ik lees het wel en leef wel met jullie mee hoor ;)

20. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Sesa misschien wel fijn voor jou. Kan je even bij slapen. Gelukkig maar dat Feline er niets aan over gehouden heeft. Misschien nemen ze je nu wel serieus.

Deel Deze Pagina