Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Hey Jusi, jaja de kleine lijkt nu al helemaal op z'n papa ;). lekker z'n eigen zin doen...

Wat die echo's betreft; neen, zoveel echo's krijgen is niet normaal. Normaal heb je in België "recht" op 3 echo's, één per trimester. Deze worden dan terugbetaald door het ziekenfonds.
    Ik had een eerste echo op 6w6d, voor de "vaststelling". (die is niet verplicht)
    Omdat ik tss 7 en 8 w enkele dagen bloedverlies had, zijn er op 8 en op 10w twee "controle"-echo's gemaakt.
    Afgelopen woensdag dan de "gebruikelijke" termijnecho, maar door koppigheid van de pruts, moet die volgende week worden overgedaan... Volgende woensdag wordt dus echo nummer 5.
    Nu ja, behalve die twee keer op 8 en 10 weken dat ik verging van de zenuwen/schrik, is het eigenlijk wel fijn. Je krijgt je kindje even te zien en ik krijg ook telkens 3/4 fotootjes mee nr huis.
    Hebben we dit weekend aan de familie echt wel wat te "tonen"...

@Dobbermama: fijn voor je dat het zo'n leuke ervaring was en dat je zo'n goed gevoel hebt bij je vk. 'k ben blij voor je! (ga seffes ook even stiekem nr je echo piepen)

Groetjes,

Kamelot

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Kamelot nou dat is dan een heeeeeel grtoot geluk bij een ongeluk :)

Jusi ik mag nu 1 mei weerm heel veel plezier woensdag echt waar die eerste twee echo's waren niks vergeleken met deze.
    Ben op het moment zo gelukkig en kan nie stoppen met kijken naar de echo's haha

3. Moontje88

Moontje88 Lid

30 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Iedereen ik ben simone uit groningen, 24 jaar
    Ik had me al aangemeld bij de groep voor 15-30 november maar vandaag bleek dat ik uitgerekend ben op 9 november dus dacht ik, dan meld ik me hier aan
    Vandaag de 1e echo gehad, even iets eerder i.v.m 2 eerdere miskramen dus heb gevraagd of ik eerder mocht komen
    Alles was goed, hartje klopt en groeit volgens schema, ben nu 8,5 week zwanger!

4. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi moontje welkom hier. En gefeliciteerd.

5. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Moontje welkom en vooral gefeliciteerd!!!

6. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    waar is mijn energie? misschien vind ik het ergens terug over 2 weken. Al vond ik het bij de andere 2 ook niet terug voor mijn bevalling.

Pff lig al weer op bed. Maar doe steeds geen oog dicht.
    Hoe doen jullie dit met een baan erbij. Ik krijg mijn huishouden niet eens rond.

7. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    @Dobbermama: mooie echo van jullie kleine hummel! :), lekkere actiefoto!!

@Simone: welkom en gefeliciteerd!

@Sojo: hier ook laag energiepeil hoor, maar wat werk betreft is daar weinig aan te doen. 'k Heb gelukkig een job die niet fysiek zwaar is. En daarnaast heb ik een schat van een man die het huishouden overneemt. Zo kan ik, wanneer ik thuiskom van het werk, lekker op de bank ploffen ;). Die luxe heb jij natuurlijk niet...

8. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    @ sojo
    Tja hoe ik het doe? Geen idee! Hahaha
    Ben gewoon echt moe de hele dag door maar weet ook dat het niet minder word als ik niks doe. Dus gewoon doorgaan dan maar!
    Ik werk 37 uur als assistent manager in een winkel. Mocht vandaag dan ook van 9.00 tot 21.00 werken. Dat is wel pittig! Daar naast knip ik 3 avonden in de week! Ben 6 jaar kapster geweest doe dat er dus avonds erbij. Daarnaast is mijn man behoorlijk ouderwets of lui het is maar net hoe je het bekijkt. Hij werkt ongeveer 50 uur in de week. (Eigen zaak) en vind dus ook dat hij thuis na genoeg niks hoeft te doen!

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo ik ben vanaf deze week een dag minder gaan werken. Werkte voorheen 40 uur. Ik ben ook de hele dag moe, als ik thuis kom is mijn mannetje bezig met koken, soms help ik maar laatste tijd plof ook ik op de bank. Poetsen doen we samen, boodschappen doen we samen en hij doet de was en strijken oja en de hond doet hij ook verzorgen. Als hij dit niet zo zou doen zou ik het ook niet trekken denk ik.

10. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toch bewondering voor jullie. Nou weet ik wel dat ik met 2 kids en een man op zee een fulltime baan heb, Maar toch. Ik kan gelukkig ook het een en ander door hun laten doen. Ze worden in een klap wat zelfstandiger. Stom hoor want de dingen die ze doen had ik ze natuurlijk al veel eerder kunnen laten doen. Ik lig meestal om half 9 op bed. Ik slaap pas heel laat. Maar op de bank hangen lukt niet eens daar ben ik dan al te moe voor.

Nog 4 dagen en dan de echo ik kijk er zo naar uit en hoop zo dat alles goed is. Dan kan ik misschien een beetje gaan genieten.

Net mijn man aan de telefoon gehad. Was een leuk gesprek over met 3 kinderen op vakantie. Volgend jaar huren we een grote camper. dit jaar lekker met de vw bus op vakantie. Volgend jaar met de uk erbij wat luxer.
    Hij heeft er heel veel zin in. Zo leuk om dat verschil te merken met de eerste en nu de derde.

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo ik denk idd dat jij je niet moet verkijken op jou situatie. Je hebt al twee koters en staat er veel alleen voor. Ik heb geen kinderen en een man die op kantoor werkt en om 5 uur zeker thuis is door de weeks.
    Idd dat je maar lekker gaat genieten van je zwangerschap :)
    Ik begin nu ook steeds meer het echte besef van ons eerste kindje te krijgen en ondanks dat ik weer ziek in bed lig sinds gister ook echt gelukkig.

12. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dobbermamma. Dat besef begin ik ook steeds meer te krijgen. En mijn man dus nog meer. Hij ziet het allemaal al voorzig. Ik heb nog 6 maanden zwanger voor de boeg. Een buik die dikker gaat worden de eerste keer dat ik de baby voel. En dat was bij mijn dochter al met 12 weken. Dus het zo zou maar elke dag kunnen gebeuren.

Dan wordt het echt echt.
    Volgende week de eerste kleertjes kopen als de echo goed is ik heb er zon zin in

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dobbermama nou ik vond alle echo's even bijzonder met mijn zoontje. :)
    En ik ben best gespannen voor de echo van woensdag.
    Wordt mijn 4e echo alweer deze zwangerschap...

Moontje, naamgenootje! :D Welkom hier.

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Okeee ging even iets mis, wou nog meer schrijven.

Sojo, nou ik werk 20 uur, heb al 1 zoontje van 3,5 jaar, maar mijn energie is ook echt wel minder.
    Ik probeer juist niet toe te geven aan die vermoeidheid, omdat het voor mijn gevoel dan alleen maar erger wordt.
    Gewoon doorgaan, zoals Barry Stevens altijd zei. ;)

15. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er we baat bij om rustig aan te doen. Het vloeien wordt dan iets minder en ik heb veel minder buikpijn. En diebuikpijn maakt het allemaal eng. Maar de pijn verplaatst zich steeds meer. Het litteken van mijn keizersnee doet zeer omdat het opgerekt word. En dat is een goed teken.
    Mijn baarmoeder krampt gelukkig veel minder dan in de eerste weken na het bloed verlies. en daardoor kan ik ook wel weer steeds meer. heb vanochtend een uur langs het korfbalveld gestaan en vanmiddag nog een half uur gewandeld. Dat hoefde ik 2 weken geleden echt niet te doen.
    Ik lig wel heel vroeg op bed. Dat helpt ook heel goed.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi tuurlijk vond ik die eerste twee echo's ook leuk maar die waren niet zo overweldigend als de laatste keer.
    Die eerste was echt de bevestigin; ik ben zwanger en die tweede was voor mij mee zoiets van; ja het hartje klopt nog en hij/zij zit er nog.
    Nou was bij die tweede echo die hele afspraak muk dus denk dat da gevoel ook wel mee heeft gespeelt tijdens het krijgen van die echo

17. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    morgen de intake voor de combinatie test, maar vooral een termijn echo. ik ben zo benieuwd. Ik hoop dat ik morgen kan gaan genieten.

Vamdaag veel gelopen en dan krijg ik pijn in mijn rug. Hoort erbij. De rest van de kwaaltjes nemen wat af.

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sojo spannende dag morgen dus :D
    het is dat onze datum vast staat ivm icsi anders waren wij een dag voorruit gezet ;)

heb trouwens mijn 20 weken echo oo kal gepland staan :D 06-06 (duurt wat langer dan normaal ivm icsi zwangerschap) en de dag daarna gaan we op vakantie dus dat gaat helemaal goed komen haha. naja nu eerst op naar 1 mei dan hebben we de volgende afspraak bij de vk staan.

19. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sojo spannend morgen!

@dobbermamma, jij ook al de 20 weken gepland staan, krijg jij ook een GUO? ik heb hem 17 mei ben dan 20 weken.
    Toevallig ik moet ook 1 mei naar de vk.

hier gaat het verder goed. Nu een paar dagen zonder medicijnen en de misselijkheid blijft weg. dus dat is wel erg fijn, ben inmiddels ook alweer de 14 weken gepasseerd.
    vandaag over 2 weken hebben we de geslachtsbepaling. We kijken er zo naar uit wat het gaat worden.

Willen jullie ook weten wat het wordt?

20. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Sojo, heel veel plezier morgen met de echo!!

Deel Deze Pagina