@sesa och germ feline. Gelukkig heeft ze geen last van de klap. Misschien ook goed dat ze ze nu opgenomen hebben en dat ze eens goed naar haar kijken. Kun jij snachts ook even bijkomen. Fijn dat ze eindelijk eens iets doen voor je en dat er eindelijk naar je geluisterd wordt. Hier dadelijk kraamvisite. Alleen slaapt kleine Nova in haar bedje eindelijk. Tja... In de box wil ze niet meer slapen alleen in haar wiegje of de maxicosi. Vanavond ook nog kraamvisite. Hopelijk blijven ze allemaal niet zo lang.
Fijn dat ze in haar bedje slaapt romie. Hier een strak progamma. Na de voeding mag ik een halfuur met haar knuffelen/spelen en dan moet ze in bed. Baby's met reflux mogen niet te veel prikkels hebben.
Sesa dat herken ik wel wat je zegt. Ik doe Nova ook vrij snel na een voeding max 45 min na bed omdat ze anders helemaal overstuur raakt en niet meer gaat slapen. En in de box vind ze helemaal niks. Degene die de fles geeft houd ze nog even vast en dan naar bed. Ik laat ze niet van hand tot Hand gaan. Ook niet met bezoek. Ik vind het fijn dat ze in haar eigen bed slaapt daar heeft ze toch de meeste rust. Beneden speelt river en een hond die veel blaft. Hoe gaat het vandaag met feline?
Gaat gelukkig goed met haar. Ik moet wel wennen aan hun progamma hoor. Eeen dag zegt ook nog zo weinig. Ik ben nu van de afdeling. Anders zit ik daar maar in het donker. Zij slaapt dus moeten de lichten uit.20h weer voeding en om 23-24 h. Daarna ga ik naar huis en morgen om 7h ben ik er weer.
Oeh Sesa, wat zielig voor Feline, een pan op haar hoofd! Maar jij komt nu ook niet echt aan je rust toe als je om 23.00/24.00 nog een voeding moet geven en morgen weer om 7.00 in het ziekenhuis moet zijn, wel? Romie, oh Caylen ligt hier eigenlijk wel veel in de box te slapen.. Onze Kenji lag ook altijd in zijn bedje maar op de 1 of andere manier slaapt Caylen veel beter beneden in de box (in de Doomoo). Hoe is het nu met Nova? Caylen heeft spruw. Echt zó zielig! Hij is vanaf vanochtend, de eerste fles heel onrustig geweest, en hij is pas sinds de fles van 16.45 weer rustig. Veel gehuild ook, dat ik daarom vanmiddag de HOV heb gebeld en we nu een middeltje hebben gekregen voor de spruw. Helaas vind ik via Google en hier op ZP dat het spul bijna nooit werkt.
Even heel snel, hier alles ok, superdruk, zeker met de schoonfamilie op bezoek, maar alles verloopt goed, en ook Gabriel stelt het goed. Hij was wij de weeg 400 gram bijgekomen dus das super, hij zit nu op 3 kilo 320 Wat betreft de spruw, DAKTARIN gel, op tutje smeren en zo in mondje steken. Gabriel had het ook en zo was het direct weg. Hier in België is het wel enkel op doktersvoorschrift. Sesa, veel sterkte met Feline! Hopelijk kan je nu wat rusten en vinden ze de oplossing voor je dochtertje! De rest, ik lees alles en ben hier dagelijks, ik leef dus zeker met iedereen mee
Ame feline. Maar wel fijn dat ze nu geholpen gaat worden.bas wil ik zo veel mogelijk in zijn bed laten slapen. Dat heb ik bon mijn dochter geleerd.. Die was altijd wakker en overprikkeld. Maar vandaag.sliep hij.slecht veel huilen. Ik denk door krampjes en een regeldag. Bas heeft ook een dikke buik. Dus daar gaan we morgen even achter aan. Ik was vandaag dood moe. Ik heb toch.te veel gedaan denk ik. Zo bas weer in bed leggen. En dan weer lekker slapen hoop ik
Sesa arme feline maar nu kunnen ze haar goed in de gaten houden en zien wat jij thuis ziet..en jij kan in de nacht even afstand nemen en zelf wat gaan slapen. hier gister een slopende dag gehad. Sanne sliep elke keer maar 30 a 45 min en begon dan kei hard te huilen en wilde alleen maar bij me liggen. Dit begon gister om 3 uur in de nacht een heeft geduurd tot 20hrs. Gister avond had ze om half 12 laatste voeding, om kwart over 3 voeding, om 6 poepluier en ging meteen weer slapen na te zijn verschoond en kwam daarna pas weer om 8 lijkt nu ook over te zijn. Zit te twijfelen wat te doen, ze moet nu een voeding alleen ze slaapt nog moet ik haar nu wakker maken of juist laten slapen? Vanmorgen weze wegen en ze was maar 70gr aangekomen..kon ook komen doordat dit een andere weegschaal was..maandag weer even wegen..moest haar wel voeden als ze wakker werd jaaaa duh dat deed ik al, krijg er niet meer in bij haar anders spuugt ze het er allemaal weer uit als ik haar ga "dwingen"
Kimmytje ik las op internet en hier op ZP dat ze geen Dactarin voorschrijven aan baby's jonger dan 3 maanden. Maar het lijkt gelukkig al minder te worden. Hij is vandaag ook niet zo onrustig. En het belangrijkste, hij drinkt goed! Oh dan is onze Caylen al zwaarder dan Gabriël, hij woog afgelopen vrijdag al 3500 gram! Sojo, nog kunnen slapen? Dobbermama, en heb; je Sanne wakker gemaakt?
bas heeft een goeide nacht gehad. maar nu is het weer minder. hij heeft krampjes. dus hij valt niet in slaap. ik voel zijn darmen borrelen. zielig hoor. maar we gaan zo kijken op het inloop spreekuur wat we er aan kunnen doen. hoe is het met feline??? lekker dat de jongens zo goed aankomen.
Sesa zo maak je nog lange dagen al kan ik het me wel voorstellen. Lizzy begint hier ook een beetje te rommelen. Normaal ging ze lekker slapen na de voedingen 's nachts maar de afgelopen nachten was mevrouw iedere keer klaar wakker. Ze slaapt ook alleen maar lang tussen de middag en dat vind ik dus veel te kort voor een baby van 5 weken. Ik ga ook het de rust weer terug brengen. Dan maar meer thuis zitten. Nu ging ik s'ochtends met mijn ouders op pad maar lizzy slaapt niet tot moeilijk in de auto/kinderwagen. Ik heb het idee dat ze toch ook erg gevoelig is voor overprikkeling. Ik hoop dar het gaat werken. Sesa en Romie, dat half uur/3kwartier dat jullie aanhouden is dat inclusief voeden want ik ben al een half uur bezig met alleen voeden.
@leetje, dat is eclusief voeden. Ik ben ook 30-45 min beizg met voeden. Hier gaat het redelijk. Van 24-6 slapen is voor mij nu echt veel. Ik kom helemaal bij. Ben niet meer de hele dag aan het huilen. Ik sliep maar 2x1,5 uur per dag. Maar durf nog niet te optimistisch te zijn. Eerst kijken hoe het straks thuis gaat. Hiet is het stil maar thuis wordt geleefd. Ik ga thuis niet op mijn tenen lopen hoor. Snachts is ze hier ook onrustig.
Inderdaad wat sesa zegt exclusief voeden. Ik ben ook vaak een half uur kwijt met het geven van de fles en tussendoor boeren. Vanmorgen bij de cb arts geweest. Nova woog nu 3680 gram en 54 cm. Nova nagekeken en alles was prima. Het gaat ook veel beter met Nova. Het spugen met golven heeft ze de laatste paar dagen niet meer gedaan. Alleen wat mondjes terug geven maar dat is normaal. Ze is ook rustiger. Dus de voeding en de nexium doen zijn werk. Dus hoogst waarschijnleok dat het een koemelkallergie is. en dat ook een grote invloed had op het spugen. net als bij river toen. Vanmiddag belt de kinderarts nog. Ik ben benieuwd wat die zal zeggen. Hier een goede nacht achter de rug. Om half 12 laatste fles. Ze drinkt die alleen heel slecht omdat ze dan zo vast slaapt. Drinkt vaak maar de helft. Om 5 uur werd ze wakker en heb ik twee keer een speentje gegeven en toen is ze doorgeslapen tot half 7. Heel netjes dus.
Sesa, fijn dat je je beter voelt. Romie, oh dan heeft Nova ook lekker doorgeslapen. Oke dan wel een keer de tut erin, maar wie weet zet dit wel door! Afgelopen nacht heeft Caylen wéér doorgeslapen! De laatste fles kreeg ie om 00.00 en vanochtend om 7.15 heeft mijn man hem wakker gemaakt! Ik besef dat we tot nu toe veel geluk hebben met hem.
Jusi ik ben jaloers. Geef jij fles voeding of borstvoeding? Ik vind het wel vermoeiend hoor die gebroken nachten. Soms denk ik dan weleens ik ga over op flesvoeding maar wie zegt dat ze dan wel doorslaapt. Ik wil graag 3 maanden borstvoeding geven. We zien het wel.
We zijn bij het Cb geweest. Bas weegt nu 4000 gram. Hij is dus al 300 gr aan gekomen sinds vorige week. Ik heb 2 tips gekregen toch voeden als hij huilt en zijn hoofd iets omhoog.als hij in zijn bedje ligt ivm misschien toch wat zuur wat naar boven komt en zeer kan doen. Nu lag zijn hoofd in het bedje boven al iets om hoog en dat beneden niet, dus misschien dat dat het verschil maakt met goed slapen. Verder heb ik een vraag een jullie. Bas ademt snel en vaak hoorbaar hoe is dat bij jullie baby's. Soms als hij diep in slaap is hoor je hem helemaal niet en ademt hij rustig. Maar vaak is het dus anders. We krijgen woensdag eindelijk het huisbezoek van het CB. Gelukkig maar want naar het cb toe rijden en dan bas in de kinderwagen en er naar toe lopen is best een opgave voor me. En dan sta ik helemaal bij te komen als ik daar ben. En dan al die mensen om me heen. Dan vergeet ik alles wat ik wil vragen. En hebben jullie ook last van zweet aanvallen s nachts?
jusi nee ik had haar laten liggen en toen kwam ze uiteindelijk een kwartiertje later. heb wel de hele dag haar wel een beetje laten bepalen of ze wilde komen..denk dat het minder een strijd is om haar wakker te houden tijdens de voeding. jij hebt wel echt heerlijke tijden met die zoon van jou zeg heerlijk sojo nou die bas die is flink aangekomen..zou willen dat Sanne ook lekker veel deed aankomen helaas maar 70gram begin me er wel steeds meer zorgen om te maken maar krijg gewoon echt niet meer voeding erin bij het meisje want alles wat ik haar meer laat eten dan dat ze wil spuugt ze eruit. Net ook ik denk geef haar toch nog even wat extra nou al dat extra kan ik nu uit de spuugdoekjes gaan wassen ja ik heb ook veel zweet aanvallen in de nacht, ik wordt bijna elke nacht en ochtend wel nat wakker van het zweten. Sanne kan het ene moment heel stil ademen dat je echt af en toe zit te kijken of ze nog wel doet ademen..ander moment is het meisje heel snel en ook met best veel geluid aan het ademen. leetje ik doe ook niet zoveel hoor met Sanne. ik ga 1x per dag met haar wandelen (morgen voor het eerst naar de winkels moet nog even wat halen) en voor de rest blijf ik thuis ondanks dat Sanne goed doet slapen in de wandelwagen/maxi cosi/auto. Ook als we thuis zijn is het voeden, knuffelen of spelen in de box, luier verschonen en bedje in. ze weet dat wij dit op deze manier doen en ik denk wel dat ze dan door heeft wat er gaat gebeuren en slaapt vaak snel in. In de avonden/nachten is het voeden, verschonen en naar bed en dat pakt ze ook goed. Ik heb hetzelfde met de voedingen vooral nu ik hier lees hoe hard alle kindjes groeien behalve onze Sanne zit ik toch echt te twijfelen of dat de borstvoeding wel zo goed gaat als dat ik zelf denk (aangezien ik voor vandaag echt niet het idee had dat het niet goed zou gaan of ze te weinig binnen zou krijgen). sesa wat fijn dat je nu toch wel bij kan slapen. hoop dat ze snel met meer handvatten aankomen voor feline en dat jij dadelijk thuis die rust en ritme van het ziekenhuis mee kan nemen en de kleine feline dat krijgt wat ze nodig heeft om lekker te kunnen eten en te kunnen genieten van haar wakkere en slaap momenten. romie ohh wat fijn dat het zo goed gaat met Nova. haha nou ik ben echt niet zo lang bezig met voeden ik denk dat het voeden alleen 10 a 15 min duurt en dan zit Sanne echt ram vol.
@sojo dat herken ik wel van sneller ademhalen en zwaarder ademen. Nova is ook een beetje verkouden en vooral als ze licht slaapt dan ademt ze ook wat sneller en hoor je haar ook ademen zeg maar en als ze in diepe slaap is dan zie je bijna niet dat ze ademt zeg maar. Die zweetaavallen heb ik een tijd ma de bevalling ook gehad. Nu geen last meer van. Net van een vriendin een armband gekregen met bedeltjes eraan met foto van mijn meisjes. Echt kei leuk
Hallo allemaal, ben een tijdje niet meer komen kijken (drukke tijden hier met bezoek, kiné, pediater, cardioloog). Heb niet alles bijgelezen, maar zie dat het bij sommigen niet zo super loopt. Succes en goede moed. Ik duim voor beterschap! Dries weegt intussen 4.600g. Hij blijft het al bij al goed doen, maar raakt precies wel sneller moe... Met BV geen vorderingen meer. Hij blijft steken op iets van en 60-80cc per voeding, drinkt voor de rest flesje moedermelk bij. Mss speelt vermoeidheid ook wel een rol. Hij valt steeds in slaap aan de borst. 's nachts slaapt hij meestal door van 12u30-6u30, wat zalig is. Ik hoop voor de mama's met onderbroken nachten dat hier snel verandering in komt (nooit gedacht dat ik me zo fris zou kunnen voelen na 5à6 uur slapen aan één stuk) Zijn saturatie is snel gezakt, dus ze gaan eerder dan voorzien opereren. Operatie staat nu gepland voor 10 december. Aftellen weer... Hopelijk verloopt alles vlot...
@kamelot , feline drink ook maar 60 per voeding . Fijn dat hij zoveel is aangekomen. @dobbermama, dat aankomen komt wel. Maar je geen zorgen. Als ze slaapt tot de volgende voeding is toch voldaan. @jusi, goed dat caylen al zo doorslaapt! @sojo, hier vaak ook hoorbaar ademen. Ik denk dat het een soort dromen is. @romie, fijn dat het beter gaat met nova.