Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Kamelot goed weer van je te horen. Spannend 10 december meid. En Dries groeit goed.

Omdat lizzy wat onrustiger werd heb ik gisteren een ander stappen plan bedacht door honger uit te sluiten. Ik geef lizzy nu allebei de borsten en ze heeft gewoon van 8tot half 2 geslapen en daarna door tot half 7 en toen heb ik haar om half 11 wakker gemaakt. Wat heerlijk om een beetje bij te kunnen slapen zeg. We hebben nu ook een stappen plan voor het naar bed brengen want ze viel steeds moeilijker in slaap. Ik ben er nu achter dat ze echt 10 min huilen nodig heeft om te gaan slapen. Ik ging steeds maar naar haar toe waardoor ze steeds onrustiger werd. Nu ik haar laat huilen valt ze zo in slaap. Tenminste dat was gisteren en vannacht. Ik moet maar weer zien of het vandaag weer zo goed gaat.

Dobbermama, lizzy ging in het begin ook spugen bij 2 borsten maar. Nu doet ze dat niet. Misschien gaat het straks beter met Sanne. Ik denk dat 70 gram nog niet eens zo slecht is. Misschien is ze volgende week meer gegroeid.

Zweten doe ik ook nog steeds s'nachts.

Ik heb voor de grap even uitgerekend hoeveel we bespaard hebben tot nu toe met borstvoeding geven maar dat is toch 100 euro en daar komen elke 3dagen 10 euro bij. Toch wel de moeite.

Sojo dat van het ademen herken ik niet.

Sesa hoe gaat het nu met Feline?

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    romie ahh dat is kei leuk dat je da hebt gekregen :D

kamelot heel herkenbaar dat slapen aan de borst.
    Wel fijn dat Driesje het zo goed doet en zoveel groeit :D
    Is vrij snel kamelot 10 december maar wel heel spannend! Heeft Driesje uiteindelijk maar 1 operatie nodig of denken ze dat hij er meerdere zou moeten ondergaan?

sesa ja ze slaapt mooi door tot de volgende voeding dus heb ook niet het idee dat ze honger heeft want dan zal ze niet zo goed slapen denk ik? Hoe is het met de kleine Feline?

Leetje ja ik ga maandag weer en dan zie ik wel hoeveel ze is aangekomen...misschien is het idd het verschil geweest tussen 2 weegschalen ik weet het niet.

Nou ik heb besloten het anders te gaan doen hier met Sanne en ben vanmorgen meteen begonnen. Ik laat Sanne bepalen wanneer het tijd is om wakker te worden en te eten...met als resultaat dat ze vanmorgen 2x na 4 uurtjes pas kwam en net na 3 uur... dat laatste was denk ik anders geweest als wij niet naar de winkel moesten en mevrouw gewoon kon slapen in haar bedje. Ik geef haar 10 min de ene borst en dan leg ik haar even naast me neer zodat ik mijn tepelhoedje om kan zetten naar de andere borst en zij tot rust kan komen en geef dan de andere borst...ze heeft al 3 voedingen zo gehad en ja hoor ze drinkt nu minimaal 15 min :D:D Door haar even te laten rusten spuugt ze ook minder, nu geeft ze echt maar een heel klein beetje terug.
    Ook ga ik hier een duidelijk ritme aanbrengen: slapen, voeden, knuffelen, spelen in de box, verschonen en slaapzakje aan (vandaag gekocht) en dan weer bedje in.

3. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, fjn dat je nu een beter systheem hebt gevonden voor sanne.

Vandaag heeft de fysio gekeken. De pedagoog heeft een dagschema gemaakt en maatschappelijk werk heeft een gesprek gevoerd. De onrust is er wel weer meer vandaag bij fee. Reflux bljft natuurlijk wel. Gisteren zijn we ook met de nutriton gestopt. Ze wordt nu ook bijgevoed totdat ze zelf 85-90 uit de borst drnkt.

4. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa ligt feline nou ook nog steeds in het ziekenhuis?
    wel fijn dat zoveel mensen haar nu in de gaten houden

5. sesa

sesa Niet meer actief

Reflux is weer in alle hevigheid terug en ook de nrust. Toch weer de bv afbouwen terwijl ik gster en vannacht weer om de 2 uur heb gekolfd om het op te bouwen. Weer starten met nutriton. Ik zie dat in combi met de bv echt niet zitten. Ik zit nu gelijk weer in zak en as. Ik had weer hoop de afgelopen 2 dagen maar die word me weer ontnomen.

6. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kamelot. Fijn wat van je te horen en dat het goed gaat met driesje. Maar poeh spannend hoor een operatie.

@ sesa. Ach arme jullie. Wat een gepuzzel zeg om alles goed te krijgen. Als je straks weer thuis bent is misschien een draagdoek wat.Dan hou je haar bij je en zit ze rechtop. Voor mijn vriendin was het een uitkomst met haar zoon die reflux had.

Morgen eindelijk het cb op huisbezoek.

Ik hoop dat wij ander nieuws krijgen als reflux. Maar ook bas heeft moeite met zijn eten,. Hij spugt niet veel terug maar hij heeft wel pijn na het drinken. Is het niet gelijk dan is het 1 of 2 uur na de voeding. Zijn gezicht vertrekt dan helemaal. hij overstrekt en trekt zijn beentjes op. En hij moet huilen. Hij heeft overgens ook wel uren dat hij door slaapt. Soms wel 4 uur achter elkaar. Maar ook uren dat hij na een uur weer gevoed wil worden. Ik laat nu de voormelk al aflopen in een bekertje En ik geef de laatste borst eerst. Dan heeft hij de achtermelk sneller te pakken. Maar het helpt niet echt. Bas verslikt zich ook veel tijdens het drinken. Ook als er niet heel veel druk achter de melk staat. Verder veel niezen. Dus ik hou hem een uur na e voeding overeind. En nu zit hij in de draag doek. Dan heb ik mijn handen vrij. Anders ben ik de hele tijd alleen maar bezig met hem verdraaien en in een andere positie te leggen.

Het onregelmatige ademhalen blijft ook. Maar volgens ons had onze dochter dat ook. Al blijf ik dat eng vinden. Vond ik toen bij haar ook trouwens.
    Verder ben ik vandaag de oudste 2 van school wezen halen. Lekker met Bas in de wandelwagen. Morgen gaan we luiers halen bij de kruitvat die zijn in de aanbieding. En Bas is een groot verbruiker. Dus we zijn bijna door de voorraad heen.
    Het is net of je de hele dag bezig bent om te wennen aan Bas en het weer opbouwen van je conditie. En bas daar ben ik ongeveer 8 tot 10 uur perdag mee kwijt nu hij zo recht op moet blijven. En dan hebben we nog 2 kinderen en eten wat gekookt moet worden. Ik ben blij dat mijn man lekker het huishouden doet en de wassen draait. Anders had ik het echt niet meer geweten hoe ik alles rond had moeten krijgen.

Maar het is voor iedereen zoeken als ik het zo lees. We proberen allemaal in een ritme te komen. Maar dat lukt nog niet helemaal.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa meis gadver wat een gedoe allemaal, dan zie je het weer positief en dan blijkt het toch niet zo te gaan als dat je had verwacht. kan niks anders zeggen dan opnieuw succes en sterkte ook want idd wat sojo zeg het is een heel gepuzzel op deze manier.

sojo germ die bas..hoop dat je morgen wat meer aangereikt gaat krijgen tijdens je huisbezoek!

Nou de voedingen lopen vandaag echt heel erg goed :D we zitten met de laatste 2 voedingen zelfs al op 20 min of meer :D en heel belangrijk ze heeft bijna niet meer hoeven spugen en ook niet meer verslikt tijdens het eten. ik denk dat da rusten tussendoor en het haar zelf laten bepalen wanneer ze wakker wordt en wil eten dus lijkt te werken....morgen maar eens afwachten of het dan ook zo goed gaat.
    Nou van dat slapen, voeden etc is vandaag niet veel gekomen, mevrouw had veel vieze luiers toen ze uit bed kwam en ook tijdens haar slaapjes kwam ze regelmatig ivm vieze luier of krampjes. morgen zijn we samen aangezien manlief morgen weer moet werken :( maar dan kan ik het wel helemaal op mijn manier doen en kijken of het werkt.

8. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    #3208 Romie, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt: 12 nov 2013
    @sojo je hebt ook verborgen reflux he. Dan spugen ze niet maar komt de voeding wel omhoog en slikken ze het weer door. Dit had het neefje van Nova ook. En dan word de slokdarm ook geïrriteerd door het maagzuur.

@dobbermama ik had nu Nova ook even zelf laten komen voor een fles. Vanmiddag had ze nauwelijks geslapen. Half 5 fles gehad en nu een fles. Dan zal ze wel weer midden in de nacht komen ben ik bang.

@sesa is feline nu weer thuis? He bah wat vervelend dat de reflux weer terug is. Hier is de koemelkallergie de grootste boosdoener geweest voor het spugen.

@kamelot goed om te horen dat het goed gaat met jullie. Spannend zo snel al de operatie.

9. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    image.jpg

Links river en rechts Nova. Zoek de verschillen! Wat lijken ze veel op elkaar

10. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie ik zelf vind het nooit zo erg als sanne komt midden in de nacht haha zolang dat maar 1x is en ze daarna weer lekker gaat slapen. Jo die lijken wel heel veel op elkaar.

Nou ben benieuwd wanneer ze komt.. we zitten nu op 3 uur..

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Zo mijn eerste dagje alleen met Sanne gaat goed.
    De lieverd kwam vannacht om kwart voor 3 en heeft me toen laten slapen tot half 8. Heb der ook al in bad gedaan en beneden wat aan kunnen rommelen. Zo maar even wat eten en bankhangen totdat Sanne weer komt.

12. sesa

sesa Niet meer actief

#3212 sesa, 13 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2013
    @dobbermama, fijn dat je z'n goede dag hebt gehad met zjn 2tjes.
    @romie, feline heeft ook verborgen reflux. Het komt er niet uit de voeding.
    Jeetje wat lijken je dochters op elkaar zeg! We zijn nog steeds in het ziekenhuis. Nu weer de bv afbouwen....terwijl ik nu 130ml kolf. Feline drnkt maar 70 ml.
    @sojo, de klachten van bas klinken als reflux. Feline heeft ook dat kuchen, ademen, niezen en overstrekken. Ik heb trouwens al een draagdoek. Ideaal. Alleen moet de handigheid met haar erinzetten nog krijgen. Ik ga denk ik een afspraak met een draagdoekconsulente maken.

13. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @desa. Ik was er ook bang.voor. Maar we bakeren hem nu eerst in. Want hij doet het ook heel goed. Als dit niet helpt. Baan we verder kijken.
    De mevrouw van het cb was erg aardig. Heb goed mijn verhaal kunnen doen.ook over de bevalling en zwangerschap. Verder bas vandaag lekker in bad gedaan en gewandeld. Heerlijke dag eigenlijk. Ben eindelijk weer aanmezelf toe gekomen

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik geef flesvoeding. Bij de eerste toendertijdwel geprobeerd maar kwam bijna niet op gang. En was toen heel hectisch; constant op en neer naar het ziekenhuis, ik bv geven, kolven, weer naar huis. Eten, kolven. Ik was kapot!
    Kenji was dan ook wel 5 weken te vroeg, dus daarom niet; op gang gekomen denk ik.
    Toen al besloten om er bij een tweede niet aan te beginnen. En ik vind het ook wel handig dat iemand anders fles kan geven. En ik ben ook geen type om te voeden op verzoek en mijn borst bloot te leggen waar mensen bij zitten.
    Maar ieder voor zich he!

15. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi

Jusi ik was dat die dat vroeg. Het lukte bij mijn eerste 2 ook niet hoor omdat ik er gewoon het geduld niet voor had. Ik twijfel soms ook om op flesvoeding over te gaan omdat ik het wel zwaar vind en als ik dan lees dat die van jou al van half 12 tot 6 slaapt dan denk ik ik ga ook op flesvoeding over.

Ik geniet wel van de borstvoeding maar ik blijf zo moe. Het zal er wel bij horen maar met 2kinderen er nog bij vind ik het best zwaar. We zien wel hoe lang ik het vol hou.

16. sesa

sesa Niet meer actief

De verpleging zei dat feline van 00:30-6:00 heeft geslapen hier. Das ook mooi. Hoop dat ze dat zo thuis ook gaat doen. Mijn voedingsschema is nu;
    6-9-12-3-18-21-1
    Iedere 2 dagen gaat er een bv af en wordt vervangen door een fles. Ik probeer om 6 en 21h bv te blijven geven als het niet tever terug loopt.

17. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leetje. Gezellig en druk met 3. Het is lastig alle levens en planningen op elkaar af te stemmen. Ik doe nu nog het meest met Bas en mijn man vangt de oudste twee op. Ik mag ook nog steeds blijven liggen sochtends. Al was ik vanochtend al eerste wakker. Ik ben ook nog moe maar merk dat ik wel begin op te knappen. Mijn gezichts kleur is inmiddels donkerder dan mijn blondste haren en dat was vorige week wel anders. 2 goeie(ahem) nachten doen dus wonderen.

@ sesa poe eerst borstvoeding op bouwen en nu weer afbouwen. Ik snap je wel hoor. Mijn vriendin bleef door rommelen met de borstvoeding en haar zoon met reflux. Maar die kon je met 1 jaar echt bij elkaar vegen. Er was niets meer van haar over.

Hier gaat het dus beter(ik hoop dat dat zo blijft).Het inbakeren werkt wel. Hij slaapt nu beter in en langer door.En hij drinkt rustiger aan de borst. Dus dat geeft mij rust om bij te komen. En mijn dochter weer eens van school te halen zonder dat ik me een zombie voel. Zo kan ik ook het wandelen opbouwen. Ik zit nu op 20 minuten op een dag. Heerlijk. En nog lekkerder als bas mee gaat in de kinderwagen. Maar het weer was net niet echt lekker en hij lag zo lekker te slapen. Dan haal je hem ook niet uit zijn bed als het niet nodig is.

Man en ik hebben vandaag zelfs schoon gemaakt en bedden afgehaald en sinds de kraamzorg weg is draait de wasmachine voor het eerst weer extra uren.

18. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leetje. ook op borstvoeding slapen ze vanzelf door. Echt ....maar het duurt gewoon allemaal even. Borstvoeding doet het goed als je maar geduld hebt. Bij mijn dochter ben ik 3 maanden bezig geweest vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. En we hebben het in totaal 9 maanden vol gehouden. Toen vond ik het genoeg. Dan zijn ze zo groot en ik wilde mijn lijf weer terug. Dus geduld ze slapen normaal pas door bij 6 weken. En dat is gemiddeld toch???

Maar de andere kant is dat je het wel leuk moet blijven vinden en het voor alle twee moet werken.

Mijn dochter werkte tegen toen ik er de brui aan wilde geven die dronk gewoon niet uit een fles. En dan moet je wel. Gelukkig maar hoor. Want achteraf ben ik daar wel blij om.

De jongens dronken trouwens heel makkelijk ook uit een fles. Bas ook al. En het Cb zei hier dat als je echt eens een nacht door wilt slapen 1 flesje flesvoeding geen kwaad kan wel het liefst hypoallergeen. Dan kan je even bij tanken.

19. sesa

sesa Niet meer actief

Leetje, het klopt wat sojo zegt. Feline krijgt ook ha als bijvoeding en straks er helemaal op over. Dat duurt wel 2 weken met afbouwen.

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi lekker doen waar jij je prettig bij voelt. jij bepaalt zelf of dat jij borstvoeding wilt geven of niet. Ik voel me juist prettig bij het geven van borstvoeding en heel erg close met Sanne...dat wil niet zeggen dat wanneer mijn borstvoeding niet zou lukken ik dit ook niet zou hebben met flesvoeding maar ik zelf vind dit een intiem moment met mijn meisje. Haha ik zie mijzelf ook niet zitten met me borst bloot tussen allemaal mensen hoor haha.

Leetje ik geef ook borstvoeding en Sanne had afgelopen nacht om 24:00 een voeding om 04:30 en kwam toen pas weer om 9:00. Ik merk nu ik 2 borsten geef en ik haar mega strak doe onderstoppen ze steeds meer door begint te slapen. En wat sojo zegt het ene kind slaapt heel snel door en de andere kan er 6 weken of zelfs langer over doen voordat ze de nacht doorhalen...en volgens mij maakt het niet uit of dat je nu kunstvoeding of borstvoeding geeft voor het doorslapen.

sesa dat is een beetje ook het schema waar Sanne op zit..dit kan af en toe wel eens wat afwijken en de laatste voeding geef ik ongeveer op 24:00. Moet wel zeggen dat na de 9 uur voeding ik haar zelf laat bepalen hoe laat ze komt. Wel zwaar hoor eerst je borstvoeding weer opbouwen en nu weer af. idd is even aanzien hoelang je die twee borstvoedingen nog kan geven..hoop voor jou toch nog een tijd aangezien jij veel waarde hecht aan borstvoeding voor feline.

sojo wat fijn dat bas het zo goed doet met het inbakeren. wij hebben besloten het eerst maar eens te proberen met een slaapzakje en heel strak onder stoppen...ik zelf vind het inbakeren maar een eng idee namelijk, al heb ik wel gezien bij het cb dat ze er echt rustig van wordt en dan ook meteen. Zolang Sanne zichzelf niet wakker slaat en goed zelf in slaap kan komen geef ik er nog niet aan toe.

Nou vandaag alle was gewassen en beneden alles gepoetst..zal het weekend wel met manlief boven doen dan is dat ook weer gedaan. Germ Sanne schoot om 13:45 wakker door de krampjes. heb uiteindelijk tot 15:00 met haar in me armen gezeten zodat ze nog een beetje kon slapen..was stiekem wel heel erg fijn om zo een keer te kunnen knuffelen want dat doe ik eigenlijk nie snel haar in mijn armen laten slapen..alleen wanneer ze echt flinke krampen heeft of even niet lekker in haar vel.
    Morgen lekker een dagje niksen haha kijk er nu al naar uit.

Deel Deze Pagina