Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    He meiden bedankt voor de positieve reacties. Dat van ha voeding wist ik niet maar ik had die al in huis omdat allergieën bij ons in de familie voorkomen. Ik moet misschien ook wat geduldiger zijn. Ik hoop de 3 maanden borstvoeding vol te kunnen houden. Ik mag op zich niet klagen hoor met lizzy want om 8 uur krijgt ze de laatste voeding en dan komt ze pas weer om 2uur en dan weer om 7 uur. Overdag komt ze weer om de 3a4 uur.

Sesa ik hoop voor jou dat je de borstvoeding kan blijven geven s'ochtends en 's avonds. Tis wel wat he met die kleine meid van jou. Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat.

Dobbermama wat fijn dat Sanne het zo goed doet.

Sojo wat fijn dat Bas nu beter slaapt met inbakeren. Ik blijf het ideaal vinden het inbakeren. Lizzy doet het er ook super op.

2. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leetje dat is een mooi schema voor deze leeftijd.onthoud ook dat je je figuur sneller terug hebt met borstvoeding. Al moet je dan niet zo veel snoepen als ik doe hahaha!!!!!!!!!

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje dat zijn echt wel mooie tijden hoor van lizzy.
    Hoe doet ze het verder? Belangrijk ook hoe is het met jou verder?

Sojo ben jij zo aan het snoepen ja...ik heb echt nergens zin in en vergeet nog wel eens in de middag te eten dus eet me lunch soms pas om 14 omdat ik dan pas besef dat ik nog niks heb gegeten. Haha heb mega veel chocolade gekregen in me kraamtijd ben elke dag wel iets in de tas van me man aan het stoppen zodat ik er vanaf kom haha

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leetje, dat Caylen door slaapt, hoeft niet perse aan het feit te liggen dat ik flesvoeding geef. Maar ik voed ook niet op verzoek, wij hebben wel een schema. Dat moet ook wel omdat ik nog 4 keer per dag naar school en huis moet.

Sesa, fijn dat Feline ook al een nachtje doorgeslapen heeft.

Nou vanaf volgende week kan mijn man voor 2 weken aan het werk. Keifijn, maar aan de andere kant vind ik het ook eng omdat ik dan alles alleen moet gaan doen met 2 kinderen.

5. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Pff dat was even een zware nacht Sanne had heel haar bed en zichzelf onder gespuugd omdat ik vond dat ze niet genoeg had gedronken en toch die tweede borst heb opgedrongen....later werd ze ook nog een wakker met krampjes dus kon ik er weer uit...hopen dat Sanne mama nog even laat slapen....ga lekker met Sanne een pjama dagje houden. Nu eerst slapen en straks met een kop thee en een film de bank op kruipen

6. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx meiden voor jullie medeleven. Vandaag mag feline naar huis. Ze hebben wel gezegd dat ze altijd wel meer zal huilen dan een gem. Baby. Gster was ze ook de hele avond onrustig. Nu ligt ze heerlijk te slapen en ga ik haar wakker maken voor het badje.

@dbbermama, een rot nacht voor jou lees ik. Een pyjamadag is ook lekker!

Ik heb thuis alles voorbereid voor de thuiskomst. Bdje opgemaakt zoals ze het hier doen en schuin gezet. Flessen gesteriliseerd en de verwarming aangedaan.rond het middaguur zijn we thuis.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa ja behoorlijk..sanne is er ook moe van zo te merken want ze heeft al 2 voedingen maar 1 borst gehad en ook niet meer dan 10 min en slaapt meteen weer verder en vrij lang ook want hen der om 10 uur toch maar even wakker gemaakt omdat de vorige voeding zo kort was.
    Ahw kijk dat is mooi dat feline weer terug naar haar familie mag. Geniet ervan je kleine meis weer bij je te hebben..hoop dat het ook echt beter gaat met haar en ook zij kan genieten van het weer thuis zijn

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Heel herkenbaar Dobbermama dat je een borst nog een keer aanbied omdat je vind dat ze te kort heeft gedronken en daarna spugen ze alles eruit. Gebeurt mij bij lizzy ook heel vaak. Dat was een woelig nachtje voor jou Dobbermama. Ik hoop voor je dat het vannacht beter gaat.

Sesa wat fijn dat Feline nu weer naar huis mag, ik hoop voor je dat het wat beter gaat met haar en dat je wat aan je rust toe komt.

Hier een goede nacht gehad. Lizzy kwam om 2.45 en toen half 8 en toen weer om half 12. Ik ga haar dus vannavond wel wakker maken want ik wil wel graag op 6 voedingen per dag uit blijven komen want ik vind nu al 5 voedingen te vroeg.

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje (dit gaat raar klinken misschien) wat ben ik blij dat jij dit herkend. Ik was al bang dat er misschien toch uets anders aan de hand zou zijn en dat mijn gedachte dat het door die 2de borst zou komen niet juist zou zijn.
    Goed man van lizzy dat ze zo lang door heeft kunnen halen.
    Ja ik probeer ook altijd f nog wel op 6 voedingen uit te komen...mevrouw zorgt daar gelukkig zelf ook wel voor, de ochtenden komt ze om de 3 uur en op de een of andere manier komt ze op z'n vroegst om 17:00 pas weer..ze had nu ook eigenlijk om 16:00 moeten eten.

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Fijn he zo'n forum Dobbermama :).

Ik twijfel nu toch weer of ik haar niet zelf zal laten komen vanavond. Pffff moeilijk moeilijk. Het is hier nu 3uur later dan bij jullie dus ik ga nu lekker slapen en kijk wel wat ik doe. Ik laat het morgen weten hoe het gegaan is.

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Als ze honger heeft komt ze toch wel leetje.
    Slaap lekker

Haha wat erg manlief en ik zijn beide in slaap gevallen op de bank zoo moe zijn/waren we..manlief van vannacht en tja sanne heeft me tot 13 bezig gehouden en daarna kwam mijn moeder me even afleiden. Dadelijk gaat manlief sanne in bad doen dus kan ik even tijd aan mezelf besteden heerlijk

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa wat fijn dat ze vandaag mee naar huis mocht. Hoe gaat het nu?

@dobbermama ik hoop voor je dat je vannacht wat meer kunt slapen en dat Sanne ook zal slapen. Zo zielig he die krampjes. Ik moet zeggen dat Nova er weinig last van heeft.
    Wij zijn ook wel eens op de bank in slaap gevallen.

@leetje lastig is dat ooit he wat je moet doen op verzoek of schema. Ik doe op schema. Overdag om de 4 uur. De ene keer meld ze zich en de andere keer moet ik haar wakker maken. Ik ga nu de laatste fles tussen half 11 en 11 uur geven. Als je het veel later geeft schijnen ze al in hun diepe slaap te zitten en stoor je ze. Ik ga het proberen hoe dat ze het dan doet. We zullen zien.
    Gisteren lag ze om half 12 erin en werd ze om half 6 wakker

Vandaag babymassage gedaan voor de eerste keer. Was echt leuk. Nova deed het ook goed wilde alleen halverwege een fles. Ze heeft vandaag ook veel geslapen. Hopelijk slaapt ze vannacht ook nog een beetje haha.

13. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Dat weten ze nog niet. Ze beginnen met die ene, afhankelijk van hoe het loopt, is één genoeg. Aan de andere kant zou het kunnen dat hij op termijn nog een nieuwe hartklep moet krijgen. Hij blijft alleszins in nazorg/opvolging voor zijn hart tot hij helemaal volgroeid is.
    Gisteren is hij voor het eerst blauw geworden, omdat hij van streek was door vaccins. Het ging gelukkig snel over...

Dobbermama, wat fijn dat je een goede routine/eetsysteem gevonden hebt mer Sanne.

Romie, amai die twee lieverdjes lijken op elkaar, zeg! Allebei cutie-pies...

Sojo, dat onregelmatig ademhalen is normaal. Baby's ademen in fasen (nu een trager, dan weer heel snel, soms stoppen ze ook even - dat heb ik "geleerd" op de NICU), ze doen dat allemaal, kan geen kwaad.

Oei, Sesa, jij krijgt ook geen break, zeg... Wat een vervelende berichten allemaal. Hopelijk gaat het nu weer beter, nu ze weer thuis is.

14. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, lijkt me eng dat blauw worden
    .
    Ik zit al vanaf 01:15 op een stoel of op de gang. Ze moet zelf in haar bed inslaap vallen. Mag niks zeggen alleenn een speen geven en mijn hand op haar buik en hoofd leggen. Thuis heeft ze vandaag weer weinig geslapen. Pfff iedere paar minuten weer terug. Vandaar dat ik maar op de trap zit in de gang.

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie ohh heerlijk lijkt me dat babymasage..nou die kleine nova slaapt goed door. O ik wist dat niet van dat slapen..scheelt dat ik haar zelf laat komen. Sanne komt de ene keer om 4 maar zit nog voornamelijk om 3 uur tussen de voedingen.. niet erg ze is nog niet eens 3 weken.
    Nope zeer weinig geslapen weer..om 3 uur voeding toen verschoond en in bed gelegd mevrouw wilde niet slapen. Man er een paar keer uit geweest maar voornamelijk ik.. 5 uur toch nog maar een voeding gegeven..sliep elke keer wel bij mij maar in der bedje ging ze huilen en stopte ze niet meer. Na die voeding van 5 uur was ze zooo moe dat ze niet in slaap kon komen is me man eruit gegaan want ik was moe, had hoofdpijn en was zeer misselijk...hij heeft toen onze deur dicht gedaan en ik heb net om 8 pas weer iets hoeven doen.

Kamelot aha dat is wel spannend dan of hij er uiteindelijk nog meer nodig heeft. Dat lijkt me wel heel eng dat blauw worden.

Sesa pff dat is niet wat je gehoopt had denk ik zo lang in de gang te moeten zitten. Ik praat ook niet tegen sanne als ze bezig is met in slaap vallen of poging tot..man doet dat wel en dan zie je die oogjes verder open gaan dus het stil blijven werkt echt.

Zit er aan te denken om de kraamvisite van vanmiddag af te bellen. Wil me vandaag weer richten op sanne merk dat het al 2 dagen niet loopt zoals het zou moeten en dat ze steeds moeilijker aan het doen is kwa voeding en slapen.

16. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @kamelot lijkt me eng om te zien als hij blauw woordt. Gelukkig was het snel over. Dat is dan nog even spannend of hij nog meer geopereerd moet gaan worden.

@jusi ja snap ik dat je er tegenop ziet dat je man twee weken moet gaan werken hoe je dan alles georganiseerd moet gaan krijgen. Ik vind het soms wel fijn dat mijn man nu thuis is maar soms ook irritant.
    We zitten al zo lang op elkaars lip.., is niet altijd even fijn.

@sesa Pff dat is ook slopend dan voor je geweest. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat net slapen zodat je ook af en toe kunt bij tanken

@dobbermama nog een beetje bij kunnen slapen en je visite afgebeld?

Gisteren begonnen met foto's inplakken. Nog iets van 200 te gaan. Ook van river nog liep een jaar achter. Poeh wat een werk maar ook leuk om te doen.

Ik heb net het rooster binnen gekregen van januari en ze hebben me uitgeplant! Zo blij! Nu pas 17 febr weer werken. Wat een opluchting
    Morgenmiddag gaat manlief met river en familie naar intocht Sinterklaas. Ik blijf bij Nova, zij heeft daar toch niets aan en daarna gezellig bij opa en oma kletsen en eten.

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie dat is wel leuk om die foto's in te plakken...vind dat altijd leuk om terug te kijken..maar 200 is wel veel
    Nee niet bij kunnen slapen, ik weet niet wat Sanne heeft maar die is al 2 dagen aan het rommelen. Ze doet niks anders dan huilen, eten gaat moeizaam in mijn ogen. .heb haar net eindelijk weer 2 borsten kunnen geven. We hebben de visite gewoon laten komen en dat was wel fijn even iets anders en sanne lag toch te slapen dus die had er geen last van. Wat maken dit soort dagen en mens onzeker zeg en dat terwijl je eigenlijk niks fout doet maar je kind gewoon even niet lekker in der vel zit. Ben benieuwd maandag hoeveel ze is aangekomen.

18. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Erg he die onzekerheid Dobbermama. Toen mijn zus hier was om mijn kraamverzorgster te zijn en ik me onzeker voelde zei ze tegen mij, wat je ook doet je doet het nooit fout. Dat houdt ik mezelf nu altijd voor als ik me onzeker voel.

Sesa hoe is je nacht gegaan? Is Feline toch nog snel gaan slapen?

Hier ook niet veel last van krampjes gelukkig.

Ik heb toch besloten om lizzy zelf te laten komen en ze is gewoon echt toe aan 5voedingen. Ze zit nu op een schema van 02.00/3.00, 7.00/7.30, 11.30, 3.30, 7.30. Ik weet niet voor hoe lang het zo blijft maar dat zie ik wel.

Romie gaat het nog steeds beter met het spugen?

Sojo hoe gaat met Bas zijn reflux?

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hoe is de nacht gegaan bij iedereen?

Leetje ja dat is ook wat mijn buurvrouw tegen me zegt als ik het er met haar over heb en dat is ook wel zo...als ze goed eten en genoeg plas en poepluiers hebben is er niks aan de hand en kan je niet meer doen dan troosten.
    Goed van je om toch je dochter het zelf te laten bepalen..als ze honger heeft meld ze zich toch wel.

Hier is de rust terug sinds gister rond etenstijd gelukkig. Sanne had gister om 21hrs voeding gehad en toen hebben we haar zelf laten komen...ze kwam pas om half 2 daarna om 6 en net om half 10. Ze drinkt ook weer uit 2 borsten en slapen gaat goed..nu ligt ze in de box wat rond te kijken.

20. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Zie je wel Dobbermama, Sanne geeft zelf wel aan wat ze nodig heeft. Toen ik er bij Lizzy perse 6 voedingen in wilde "stoppen" spuugde ze telkens na elke voeding. Nu spuugt ze niet meer. Er zal heus wel weer een tijd komen dat ze meer wil maar dat geeft ze zelf wel aan. Ze heeft 's avonds altijd haar mopper tijdje en dan geef ik haar vaak nog even een extra slok.

Deel Deze Pagina