Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ah ok, had ik nog nooit gehoord een fiep :D

Hier willen we niet echt een 2de, gewoon omdat we zo hebben moeten "afzien" om Gabriel bij ons te krijgen, zowel de behandelingen als de zwangerschap als de bevalling. Plus financieel... Alles is toch zo duur en 1 kindje kan je dan alles geven.
    MAAR, we hebben wel gezegd, we nemen geen anticonceptie en moest het er dan op de natuurlijke manier van komen dan is het zo dat het zo heeft moeten zijn en zal dat kindje méér dan welkom zijn en vol liefde ontvangen worden.
    Maar we gaan geen behandeling meer starten. Tenminste, dat is onze mening nu, mss is dit over een tijdje weer helemaal anders.

Idd, ook hier herkennen we de krampjes héél duidelijk aan de beentjes. Heel hard schoppen en strekken en rood worden. En bij Gabriel hoor je ook echt zijn buikje... :(

2. sesa

sesa Niet meer actief

Feline mag naar huis vandaag. Ze doet het goed op de nexium en nutramigen voeding. Ze poept ook goed nu.

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje dan is het denk ik ook wel goed dat er 7 weken even niemand is. Het is wel belangrijk dat jij je draai met alleen jou gezin ook weer gaat vinden he.
    Haha ach aas we dan beide onzeker zijn dan zijn we in ieder geval niet alleen.

Kimmytje nou als die 7 cryo niks doen of niet goed ontdooien dan ga ik ook niet opnieuw IVF-ICSI doen. Ik ga ook niet opnieuw aan de anticonceptie alleen eerste jaar condoom. Pas wanneer wij beide vinden dat we niet meer de leeftijd hebben om nog een keer ouders te worden gaat mijn man zich laten helpen...mocht die 2de er wel komen voor die tijd dan zouden wij extreem gelukkig zijn want 2 kinderen is eigenlijk wel voor ons het meest ideale en ik zou er het liefste 3 rond willen hebben huppelen

4. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa nou mooi dat je weer naar huis mag met feline...hopen dat ze het nu lekker gaat volhouden en dit voor haar allemaal draagbaar is tot ze over de reflux heen is gegroeid

5. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx dobbermama, laten we het hopen. :)

Ik heb ook nog 9 cryo's in de vriezer. Ik ga ze doneren denk ik

6. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Super Sesa! Das weer fijn nieuws :) Hopelijk blijft ze rustig en kan je op en top van haar genieten!

Wij hebben ons sowieso al opgegeven dat we als er binnen 5 jaar niets is gebeurd met de cryo's we ze sowieso doneren.
    We moesten daar niet lang over nadenken, als we daar iemand mee kunnen helpen, graag :)
    Al zal het wel een beetje raar zijn te weten dat er misschien nog kindjes van ons rondlopen.

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa wat fijn dat feline mee naar huis mag en dat de nexium en de nutramigen aanslaat! Vind jij die voeding ook zo stinken. Ik moet altijd aan mottenballen denken.

@dobbermama @kimmytje hier gebruiken wij ook geen anticonceptie. Op de natuurlijke manier kan hier niet. Wij hebben nog 5 cryo's maar die blijven daar zitten. Ons gezinnetje is compleet zo en mocht het ooit toch nog spontaan gebeuren een derde is altijd welkom.

@leetje is ook goed om aan je nieuwe gezinnetje te wennen.

@jusi hier heeft Nova ook last van krampjes met name rond 17.00 a 19.00 uur. Scheetjes laten en stampen en huilen. Ontroostbaar.
    Nu begonnen met infacol.

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Sesa wat fijn om te horen dat Feline het nu beter doet. Ik hoop dat het wat meer rust gaat geven meid.

Het is ook beter hoor om nu de draai te gaan vinden met z'n 5en maar ik vind het wel eng en spannend

9. sesa

sesa Niet meer actief

Nou eerste nacht thuis was kl*te. Heb van 22:30-00:45 en van 5:30-7:30 geslapen. Ze had krampjes en was ook erg wakker. Ze moet hier ook wennen. In het zkh zijn tropische temperaturen. Hier is het in de slapkamer gewoon 17°.

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    pffff Sesa, ik had zo voor je gehoopt dat het nu wat beter zou gaan. Hoe gaat het overdag? Is ze dan ook zo onrustig?

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leetje dat zal wel wennen zijn ja dat je ouders nu weer weg zijn.

Dobbermama, hmm volgens mij heeft Caylen dan niet zoveel last van krampjes. Want hij doet dat niet zo erg eigenlijk.

Sesa, wat vervelend dat je vannacht zo weinig geslapen hebt. Feline
    ook gehuild dan?

Hier komen er ook geen kinderen meer bij. We hebben toch al moeten tobben om zwanger te kunnen worden, de 'planning' was ook om er 2 tot 2,5 jaar tussen te hebben. En we vinden 2 kinderen ook genoeg. Mijn man gaat zich laten steriliseren en voorlopig gebruiken we condooms.

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa wat vervelend dat ze vannacht zo veel last had can krampjes. Kun je haar slaapkamertje dan niet wat warmer stoken? Als ze dat fijner vind.
    Hoe is het vandaag overdag gegaan?

13. sesa

sesa Niet meer actief

Overdag ging goed gelukkig. Ik vind die melk ook enorm stinken..moet er van kokhalzen

14. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Goedemorgen meiden, hoe is jullie nacht geweest?

Lizzy doet het wat nacht betreft super alleen ik niet zo. Ze komt nog steeds na de voeding van 8 uur om 2 uur maar ik val daarna pas heel laat in slaap. :( en dan komt ze weer om 7 uur. Prima tijden maar ik moet nu wel in slaap gaan vallen :). Overdag ben ik zo moe dat ik denk het lukt vannacht wel maar helaas.

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    cryo's: Nou ik ga die van mij niet doneren..misschien wel voor de wetenschap maar niet voor koppels of dergelijke. Ik zou niet willen dat iemand anders met een kind van mij en mijn man rond loopt.

Romie ik heb natuurlijk ook niet voor niks icsi gedaan maar hoe vaak hoor je wel niet dat iemand "normaal" zwanger wordt na het doorlopen te hebben van ivf...aangezien ik minimaal wil wachten tot Sanne een jaar is ga ik dat risico niet nemen haha.

Sesa idd kan je dan nie gewoon het kamertje wat warmer maken?
    Sanne heeft ook geen koude kamer hoor...ik krijg het daar nie onder de 21 graden...als ik in de winter me verwarming nie aan zet komt het zoiezo nie onder de 19 graden of ik moet al me ramen en deuren open gaan zetten. Als feline beter slaapt op een iets warmer kamertje dan zou ik dat gewoon doen hoor. Wel fijn dat ze het overdag wel beter heeft gedaan.

jusi sanne is mijn eerste en ik ben nog maar 27 vandaar dat wij toch wel heel graag nog een kindje erbij willen. Wel verstandig van je man om zich dan te gaan laten helpen als jullie er toch geen meer bij willen.
    Wat voor klachten heeft hij dan precies? wanneer ga of ging je naar de osteopaat?

leetje wat fijn dat lizzy het goed doet :D ik slaap de ochtenden ook gewoon uit hoor. geef Sanne haar voeding en dan kruip ik zelf ook nog even terug.

Nou Sanne is eindelijk een ritme in haar voedingen aan het krijgen. 07:30/11:30/15:30/19:30/23:30 en in de nacht komt ze rond 3 a 4....dat die nachten maar eens gaan wegvallen want die beginnen aardig zwaar te worden. Vannacht kwam ze 2x om 3 voor haar voeding en om half 5 door krampjes heb haar uiteindelijk op de verschoonkussen tussen ons in gelegd...kreeg haar gewoon niet stil. Nu zag ik dat ik wel heel goed moet opletten bij da spul voor de krampjes dat er genoeg in da pipet zit...ik heb dus kei vaak dat ik goed kijk en zie dat er vrijwel niks in zit ook al die ik het precies zoals er in de instructie staat hoe die pipet te vullen.

16. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, wil ik het boven 20° hebben dan moet het 23 zijn in de huiskamer. Das een beetje te tropisch.
    De infacol deed ik op een lepeltje, gaat veel makkelijker. Kreeg het met het pjpetje niet gemikt in haar mond . Het zat echt overal dan.
    Sanne doet het goed kwa tijden zeg. Ik moet helaas overdag nog steeds om de 2,5-3h voeden.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leetje kun je dan niet proberen een beetje op schema te gaan voeden? Of Lizzy iig 's avonds wakker maken voor een voeding? Balen dat je dan niet meer slaapt zeg.

Dobbermama, oh ik ben ook pas 30 hoor. ;) Mijn man 35..
    Maar ik was liever een nóg jongere moeder geweest, maar helaas werkte moeder natuur niet mee.
    En Sanne heeft er zelf een mooi schema van gemaakt zeg!

De tijden van Caylen zijn nu:
    07.00/11.00/14.15/18.30/22.30 en soms nog een nachtvoeding.
    De tijden zijn aan de schooltijden van mijn oudste aangepast, vandaar dat er niet altijd 4 uur tussen zit.
    En ik ga naar de osteopaat omdat Caylen heel lang onrustig was. Al is dat sinds gisteren een stuk minder gelukkig. Sinds afgelopen zondag zijn we hem ook aan het inbakeren, en ik denk toch wel dat dat veel helpt.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh en ik ga a.s. dinsdag naar de osteopaat!

19. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @leetje waarom geef je geen late voeding zodat ze de nacht misschien gaat overslaan? War vervelend dat je zelf dan niet meer kunt slapen na de nachtvoeding.

@jusi inbakeren kan inderdaad goed werken. Werkte bij river ook altijd heel goed. Bij Nova niet die wordt er panisch van.

@sesa hoe lang moet je om de 2,5 a 3 uur voeden overdag. Zo krijg je weinig gedaan en ben je alleen maar bezig met voeden. Fijn dat het vandaag al wat beter ia gegaan.
    Ja dat is ook niks als het dan beneden rot 23 moet opstoken. En een kruikje onder bij de voetjes? Vullen met warm kraanwater. Is het niet zo heel heet.

@jusi en dobbermama hier tijden 7-8 uur - 11-00 - 15.00 - 19.00 - 22.15 uur en soms snachts rond 5 a 6 uur. Maar probeer het te rekken tot 6.30-7.00 uur als dat lukt en anders geef ik 90 cc met maar 2 scheppen. Om te overbruggen tot de ochtend. Op aanraden van het cb.

20. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Y image.jpg

Ik kwam er vandaag achter dat ze haar hoofdje al heel goed zelf kan optillen!

Deel Deze Pagina