Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa oo ik krijg die infacol er goed in bij Sanne. Doe met me vinger haar mondje een beetje open door haar kinnetje wat naar beneden te doen en als da pipetje erin zit dan pakt ze dat wel goed...het gaat mij echt om het spul in het pipetje krijgen.
    Bah dat is wel heel warm ja 23 graden..en met een kruik haar bedje opwarmen? Oeh 2.5 a 3 uur dat is wel kort op elkaar dan he..kan feline het niet langer rekken of is dit op advies van het ziekenhuis?

Jusi Nou Caylen heeft ook wel lekkere tijden moet ik zeggen. Bij Sanne kan het soms nog wel een half uurtje eerder zijn hoor maar vaak door het aanrommelen met de infacol en het tepelhoedje kan ik nog een klein beetje rekken. Nou ben benieuwd dinsdag..en misschien dat het inbakeren voldoende is.

Romie de nachtvoeding van Sanne die is ook korter hoor dan haar andere voedingen. Maar ook Nova heeft dus een goed schema al zit de ene voeding wat dichter op elkaar dan de andere...ze haalt wel lang door als haar laatste voeding om 22:15 is en de eerste weer om 7/8..dan is het wel te doen als ze maar af en toe de nacht komt toch.
    Och wat een propje is de kleine Nova :D kei lief zo die foto waar ze haar hoofdje al goed op kan houden... haha ons Sanne is nog goed aan het oefenen maar die kan ook al redelijk haar hoofdje ophouden. Hoe is het eigenlijk met Nova en haar reflux?

Germ of ons Sanne heeft baby acne of ze heeft een uitslag...morgen gelukkig naar cb dus kan ik dat mooi meteen vragen. Raar zeg de ene keer geef ik een voeding en dan kan ik daarna nog 90cc kolven en net had ik alleen zitten kolven en toen kwam ik niet verder dan 80cc...denk laat me man weer een flesje geven maar heb haar daarna bij moeten voeden...toen kwam er wel weer genoeg uit want ze stikte er haast in.

2. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Romie ik begin nu wel te twijfelen of ik dat moet gaan doen. Ik vond het juist wel lekker dat lizzy na de voeding pas weer om 2 komt omdat ik zelf ook om 9 uur al naar bed ging maar ik kan steeds moeilijk in slaap vallen om dat tijdstip. Ik ga nu half 10 naar bed maar val pas rond half 11 in slaap of later. Dan kan ik lizzy net zo goed nog een keer geven om 11 uur. Ik ben alleen bang dat ze dan gaat rommelen. Het gaat nu zo goed. Ik denk er nog even overna. Lizzy slaapt ook nog steeds bij mij op de kamer en dat helpt ook niet met het in slaap vallen omdat ze best veel geluidjes maakt voordat ze in slaap valt.

Romie wat een mooie foto. Mooie heldere kijkers.

3. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje ik kan ook niet slapen als Sanne op me kamer ligt..als ze in de nacht last krijgt van krampjes wil ik haar nog wel eens bij me pakken en dan kan ik me ogen wel sluiten alleen slaap ik heel ligt...als ze in haar bedje slaapt is haar deur zelfs dicht en nog hoor ik alles

4. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @leetje je moet het ook zelf weten of je wel of geen late fles geeft, aangezien het zo goed gaat. Hier gister om 22.15 fles gegeven en om 23.00 uur lag ze er weer in en was tijdens de fles geven al weer in slaap gevallen en vanmorgen om 7.35 begon ze wakker te worden!!! Om 7.45 ging ik kijken en had ze haar oogjes nog steeds dicht. Wow dit mag ze blijven doen.

@dobbermama hier slaapt Nova ook op haar eigen kamer met de deur dicht en dan hoor ik ook nog alles.
    Met de reflux gaat het echt veel beter nu. Spugen doet ze niet meer. Ze is nog wel aan het herkauwen/slikken maar heeft daar geen pijn of hinder van.

Druk dagje. River naar het kdv. Met Nova op nacontrole bij de vk. Eerste prikjes op het cb en dat allemaal op de ochtend.
    Cadeautjes voor Sinterklaas naar schoonouders brengen. Poeh en zo nog wat andere dingen

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Romie, Caylen trapt er niet in als ik 's nachts minder wil geven, die krijst net zo lang tot ie genoeg heeft gehad. ;)
    Mooi schema ook!

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Pff romie dat is wel een drukke ochtend.
    Ahh fijn dat het zo goed met Nova gaat :d

Jusi hier ook stop ik te vroeg met eten geven dan krijst ze ook alles bij elkaar haha.

Net terug van cb sanne weegt nu 4010 dus is 270gr aangekomen. Ze is 35,5 cm lang. Alles was goed we moesten haar alleen wat meer met haar hoofdje draaien want haar hoofd was aan 1 kant wat vlakker door haar voorkeurshouding.

7. sesa

sesa Niet meer actief

Ben jaloers op jullie. Ik moet na de fles haar zeker 30 min rechtophouden. Over de fles doet ze 30 min vanwegen de jhbpm.haar tijden zijn: 6-12-15-18-21-1. Van het zkh moeten deze tijden.
    @romie, Ik kan feline haast nooit op haar buik leggen. Of ze huilt of ze heeft voeding gehad en dan kan het niet. Ze ligt ook nooit in de box. Alleen als ik een fles moet maken.

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa is die van 6 tot 12 niet een verschrikkelijk lange haal voor feline? Pff dus jij bent minimaal 1 uur bezig met alleen het voeden en rechtop laten zitten. Doet ze het wel beter op de voedingen die ze nu heeft?

9. sesa

sesa Niet meer actief

Sorry daar moet 9 nog tussen hahah 7 voedingen per dag. En dan na het rechtophouden duurt het zeker nog 30 min voordat ze weer slaapt in haar bed met pacco
    Ze heeft nu weer obstipatie en is daar weer onrustig en huilen van :(

10. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi en dobbermama hier pikte ze dat wel
    Ik hoop dat dit niet eenmalig was haha

@vk waren ze me vergeten Grr. Ik had nu een andere dan die mijn bevalling gedaan heeft maar dat vond ik niet erg. Ze vond het fijn dat ik gezegd had dat ik me niet kon concentreren omdat ze haast hadden en zoveel kletste. Ze neemt dit mee.
    Verder moest ik mijn hb prikken omdat die tijdens de zwangerschap laag was. Was 6.7 en moet 7.2 zijn. Ik moet nu naar de huisarts bloed laten prikken. Grr

Nova heeft de prikjes gehad. Och germ ze huilde heel hard. Ze woog 4170 gram en 55 cm

11. sesa

sesa Niet meer actief

@romie, weer aan de ijzerpillen dus. Hou jij nova ook een half uur na de voeding rechtop?
    Heb net een foto van de ontlasting van feline gemaakt....hii is echt hard. Ik moet morgen naar de kinderarts en laat daar de foto zien.

Ik krijg de babydoos van de blije doos niet. Ik heb gemaild maar vanwege de resessie is hij niet meer beschikbaar vanaf 1juli

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Haha sanne is natuurlijk 53,5 en niet 35,5 cm haha

Sesa haha vond het al zo'n groot gat.
    Germ zo harde ontlasting dat meisje van jou heeft het aan zowel de bovenkant als de onderkant niet makkelijk.

Romie geef de kleine nova maar een dikke knuff van mij.
    Ik moet 6 januari pas voor de eerste prikjes.
    Slecht dat ze je vergeten zijn bij de vk..wel bale dat je nu weer naar de huisarts moet voor je hb...zo blijf je bezig.

13. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa ik hou Nova niet altijd een half uur recht. De reflux is veel minder bij haar. Sinds de nexium naar twee keer per dag is en de nutramigen na drie weken. Het komt nog wel omhoog maar ze slikt het weg en heeft er niet zo heel veel last van. Ik leg ze na de voeding nog even in de box en als ze dan begint met mopperen meteen in haar wiegje op haar buik. Als ze in slaap valt bij mij houd ik ze vaak wel een half uur vast voordat ik ze op har buik leg, want anders komt het eruit.

Ow dus de blije doos krijg je dus niet meer.. Dat is balen. Ik vond het al zo gek dat ik daar nog steeds Geen bericht over heb gehad. Och germ dat de ontlasting zo hard is, hier is het tegenovergestelde. Heel dun en groen van de nutramigen.

@dobbermama ik vond het al zo gek. 35,5 haha
    Ik zal Nova een extra dikke knuffel geven :) 9 Jan krijgt ze de tweede prikjes. Ik hoop dat ze er nu al te veel last van heeft. Tot nu toe slaapt ze heel veel. Straks ff tempen en voor de nacht geef ik een zetpil voor de zekerheid.

Ja vond het ook schandalig bij de vk. Ze hadden me niet binnen zien komen??!! Dus ging eens naar de Balie aangezien het al 25 min later was. En toen stond er een vk bij en die zei dan kom maar met mij mee dan doe ik het gesprek wel als je dag goed vind. Ik dacht mooi anders moest ik een andere keer weer terug en ik moest nog naar het cb. Dus dacht schiet maar op haha.

Ik moet eerst bij de huisarts bloed laten prikken om te kijken wat de reserve waarde is en mijn hb omdat het vaak scheelt als ze bloed af nemen. Was de laatste keer ook. En dan waarschijnlijk weer aan die rotpillen. Gatverdamme. Zo geen zin in!

14. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie werkt floradix niet bij jou? Ik heb 2 flessen leeg moeten drinken omdat ik veel bloed wad verloren tijdens de bevalling...
    Ik ga der vanuit dat je bedoeld dat het niet erger wordt bij nova ivm de prikjes. Ja precies voor de zekerheid een zetpil als je denkt dat ze er toch wel last van gaat krijgen.
    Ja blijf het schandalig vinden van je vk..ook goed dat je hebt gezegd van dat haasten.

Ga sanne eens eten geven die is aan het mopperen. Ze lag kei lief naast me op een kussen en toen wilde mijn man haar aandacht en nu huilt ze

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wat is floradix? Ken ik niet. Is dat vies?
    Ja haha bedoel inderdaad dat het niet erger word. Vergeten niet er tussen te zetten.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Tijdens en na de zwangerschap is gezonde voeding van groot belang. De inname van voldoende vitaminen en ijzer is belangrijk voor een goede weerstand en een stabiele hb-waarde van het bloed. Vooral na een bevalling met veel bloedverlies kan de hb-waarde flink gedaald zijn. Vaak worden dan ijzerpillen voorgeschreven, maar Floradix voorziet ook prima in de ijzerbehoefte en bevat tevens extra vitaminen om snel weer op te knappen. (Website mens en gezondheid)

het is niet heel erg vies...ik kon het zonder moeite wegkrijgen maar je zoi het ook met sinaasappelsap weg kunnen drinken...vond ik onzinnig aangezien je maar 2x per dag 10ml hoef te pakken half uur voor je ontbijt en half uur voor je avondeten.

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Is ook in tabletvorm verkrijgbaar

Jhen trouwens geen harde ontlasting n gehad daardoor en moest het pakken van de vk..ik geef borstvoeding dus zal wel goed zitten denk ik dan

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa, waarom moet je perse die tijden aanhouden van het ziekenhuis? En waarom zit er wel 4 uur tussen de 1 na laatste en de laatste voeding en de rest van de dag wel 3?

Dobbermama ik dacht ook al, dan is Sanne wel heel klein! Haha!

Romie, dat meen je niet, dat ze je vergeten waren!! Heb je daar niks van gezegd?

Hier is Caylen helaas alweer de hele dag zo onrustig. Hij ligt nu bij mijn man, die kijkt toch voetbal.;)
    Kan ik even forummen.

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi is het nu weer wat beter met caylen? Beetje rustig de nacht doorgekomen?

Nou hier was het een ramp..had Sanne om 23:45 de laatste voeding gegeven. Na haar voeding zei ik tegen mijn man knuffel nog maar even dan ruim ik me boeltje op..maar niet te lang hoor. Uiteindelijk is Sanne dus heel erg wakker, gaat hij haar verschonen en legt haar klaar wakker in bed en vind het dan gek dat ze niet slaapt maar huilt. Ikke paar dingen geprobeerd maar hielp allemaal niet. Heb haar uiteindelijk maar op mijn buik gelegd en zo zijn we samen gaan slapen. Rond half 5 werd ze weer wakker van erge krampjes (vaste prik ondanks infacol) en dat heeft zeker een uur misschien wel langer aangehouden...de nacht geen voeding gehad haar eerste voeding was pas om 7. Ohh weet dat me man zijn best doet en het goed bedoeld maar aaahhhhh soms kan ik hem wel iets doen dan kan ik het weer recht zitten breien want meneer kruipt onder de dekens en slaapt. Sorry moest even ergens mopperen.

20. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Die mannen hé Dobbermama ;)

Ook hier gaan we volgende week naar de osteopaat, Gabriel is vaak erg onrustig wegens krampjes (is al wel een heel pak beter met de Infacol) en het teruggeven. Hij slaapt veel; zoals het hoort, maar als jij wakker is huilt hij volgens mij erg veel en hij maakt heel vreemde geluidjes bij het in slaap vallen.Volgens kind en gezin is dit normaal maar wil het toch is proberen.
    Hij heeft ook een voorkeurshouding volgens hun dus daar gaan we ook eens naar laten kijken.

Zweet jullie kleintje soms ook zo? Als ik hem uit zijn slaapzak of maxi cosi (met speciaal toeplooideken) haal is hij soms echt nat...

Hier slaapt hij nog bij ons op de kamer in zijn wieg, krijg het niet over mijn hart om hem al in een andere kamer te leggen.

Deel Deze Pagina