Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou fijn zijn als ik er van kan genieten. Ik vind het zo spannend.
    Maar wij willen het ook weten. Ik zelfs proberen te kijken of ik een mooie fot voor die nub test (zo hete dat toch) kan krijgen. Al vind ik er niet echt veel verschil tussen zitten. Maar toch gokken blijft leuk. Wij gaan ook met 16 weken kijken wat het is. Ik samen met de kinderen.

Wel fijn dat nu die kwaaltjes wat beginnen af te nemen. Zeker als je zo misselijk bent.

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sojo, ow ik bedoelde het niet lullig, zo kwam het nu wel over of niet? :) Sorry!
    Succes morgen met je echo. :)

Dobbermama, je kunt meer gaan genieten doordat je die kritische weken voorbij bent. :)
    Of bedoel je dat niet? Nou ja, boeiend ook. ;)
    Kruip maar lekker op die roze wolk. :D

Romie, fijn dat de misselijkheid weg is.
    Kun je eindelijk gaan genieten.
    Ja wij willen ook weten wat het wordt, alleen mijn man wil het dan wel geheim houden, dus verder mag niemand het weten. ;)

Enne.. wie kan me vertellen wat een GUO is? :)

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie ja die krijg ik ook. Die moet helaas alleen ergens anders die kan/mag mijn eigen vk niet doen. Moet dan naar diagnostiek voor u.
    Ik heb hem op 1 mei om 20:00 ben dan alweer 14 weken en 5 dagen.
    Pff ben benieuwd hoeveel de kleine dan weer gegroeid is haha nu gaat het al zo snel. Jaaaa wil heel graag weten wat het wordt haha ga dat dan ook zeker niet geheim houden haha. Ga der alleen geen apparte echo voor laten plannen.
    Wel fijjn dat jij je steeds beter gaat voelen!

4. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jusi.Nee hoor kwam niet lullig over. Ik heb er alleen heel erg veel zin in om ook echt te kunnen gaan genieten. Ik vind het zo jammer dat de eerste weken zo spannend zijn geweest dat ik niet heb kunnen genieten. Dus het is iets wat ik de hele tijd me zelf voor hou straks als morgen allesgoed is kan ik gaan genieten. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het nu niet goed is. Maar ik vind het zo spannend. Blijkt al uit het fijt dat ik geen oog dicht doe vannacht. (hetis half 5).

Maar wat is nou zon GUO??

5. sesa

sesa Niet meer actief

Ik lees al tijdje mee met jullie.

Een guo is een uitgebreide seo( 20 weken echo). Ik moet er ook een krijgen omdat ik zwanger ben geworde dmv isci.

Vinden jullie het leuk als ik ook meeklets?

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa welkom en gefeliciteerd. Gezellig dat je mee komt kletsen

7. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo sesa. Ja gezellig en gefeliciteerd.

En bedankt voor het antwoord.

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    He meiden,

Ik ben er weer hoor. We zijn weer terug uit Nederland. Het was super leuk maar ook super vermoeiend. Iedereen reageerde super enthousiast. Ook geen 1 keer de vraag gehad of het gepland was. Ik heb ook een angelsound vanuit Nederland meegenomen. Wat is dat genieten zeg. Elke avond voor het slapen gaan luister ik even naar de kleine, wat heerlijk is dat.

Sojo jij hebt vandaag je echo. Heel veel succes meid.

Ook wij willen het geslacht weten. 24 april gaan we met z'n allen naar de gyn. Wij houden het dit keer niet geheim. Dat hebben we de andere keren wel gedaan.

IK zie ook wat nieuwe namen. Gefeliciteerd en welkom allemaal.

Dobbermama wat fijn dat je al wat minder kan werken. Je kan je soms zo beroerd voelen door de vermoeidheid.

Romie wat goed dat de misselijkheid weg is.

Kamelot hebben jullie het al verteld en hoe waren de reactie's?

9. sesa

sesa Niet meer actief

Fijn zo'n warm welkom :)

10. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Welkom sesa en gefeliciteerd!

@leetje welkom terug weer! Wat fijn om te horen dat het leuk was in Nederland en dat je familie leuk reageerde.
    Wij houden het geslacht nu ook niet voor ons. Bij de eerste wel gedaan maar nu mag iedereen het weten. Ze gaan anders toch zitten gissen, haha

11. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer een goeie echo. Ik zag de baby al snel liggen. Maar zag geen hardtje. Het was ook geen flikkerend puntje meer. Maar wat groter. De echo mevrouw zei al snel zo die ligt goed te bewegen. En dat is goed te zien op de foto's ook die zijn wat vaag. Maar wel goed. Mijn vriendin moest huilen. En ik ik ben eindelijk echt zwanger. We hebben armpjes beentjes gezien het maagje vol met vruchtwater. De hersentjes.

Het was heel leuk.

En toen de intake voor de combinatie test. Wat een verhaal en wat gaan we doen. dat gaan we vanavond maar eens bespreken.

En natuurlijk gelijk door naar de prenatal. Een pyama gekocht en 2 pakjes. Zo leuk. Nog in neutrale kleuren. Over vier weken gaan we echt kleertjes kopen.

12. sesa

sesa Niet meer actief

Fijn dat je een goede echo had!

Hebben jullie ookz o'n last van een zware buik en pijn in je liezen 's avonds? Ik heb zwaar werk maar probeer het zo rustig mogelijk te doen.

Ik heb eigenlijk niet echt wat over mezelf verteld. Ik ben 33 heb een zoontje van bijna 12. Ben alleenstaand en ben zwanger van de 2de. Hoelang het heeft geduurt is in mijn handtekening te lezen.
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik va 18 weken platte bedrust gehad tot 38 weken vanwege harde buiken. Daarom probeer ik nu mijn lichaam echt in acht te nemen.

13. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook een zware buik.

Ik had na vandaag meer rustverwacht. Maar het bloed verlies was ineens weer erger. Heb ik dat het ging zo goed. Kan ik straks weer plat.

14. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Welkom Sesa!!

Fijn dat de echo zo goed ging, Sojo. Jammer van het bloedverlies alweer... Moet je je hier nog zorgen om maken, volgens de vk?

Welkom terug Leetje, fijn dat de familie zo goed reageerde. Wij hebben het ook dit weekend verteld (enkel nog maar aan de naaste familie). Hele fijne reacties gehad!! Mijn vader viel zelfs compleet uit de lucht, was heel aangenaam verrast. Hij had op één of andere manier het idee opgevat dat we nooit kinderen zouden nemen...

15. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, wat eng weer . Ik hoop net dat je plat moet.
    @kamelot leuk dat je ouders zou blij waren. Ik ga het morgen op mijn werk zeggen.

16. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK heb gisteravond de vk van het ziekenhuis gebeld die ei je mag wel langs komen voor een echo. maar ik denk dat het met de baby wel goed zit..Gisteren middag ging het gewoon goed dus. het is meer mijn lijf die moeilijk doet. En ik dacht dat het door de echo kwam. Maar het was sinds maandag al gevoelig en door dat ik goed naar de wc ben geweest zal er ook wel wat druk van mijn baarmoeder af zijn gegaan en ik denk dat het een combinatie is geweest. Dus die druk weg van de plek met rommel en de druk op mijn buik door de echo. dat ik combi met ik voel me goed ik ga de vloer dweilen. Geeft ellende. Donderdag heb ik weer een afspraak nu met de vk. Ik heb lat van mijn buik het is gevoelig. Idd zoals een grote blauwe plek. Ik ben er nogniet van af. De vk zei ga maar plat liggen en kijken of het minder wordt. En het vloeien is minder maar de het zeurderige gevoel in mijn buik is er nog.

Dus ja weer rustig aan en de hele dag op de bank. zucht

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje welkom terug. Wat geweldig dat iedereen zo positief reageerde aangezien je had aangegeven dat je verwachtte wel ook wat minderpositieve reacties te krijgen.

Sojo goedzo dat je pakjes bent gaan kopen :)

Kamelot nou mooi al die leuke reacties en nu heb je wat meer mensen om over je zwangerschap te kunnen kletsen

Ik dacht nou weet je wat ik ga weer werken vandaag... En ja hoor het spugen kwam weer opzetten. Zou er dan toch een bepaalde spanning ofzo hangen wat werk betreft waar ik elke keer zo ziek van wordt? Als ik thuis ben voel ik me redeleijk goed.

18. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Dobbermama wat vervelend dat het spugen weer begint zodra je te werk gaat. Het zou heel goed kunnen hoor dat door een bepaalde spanning het spugen weer op komt zetten. Het is op dit moment toch een zwakke plek.

Sojo wat vervelend dat het bloeden maar niet wil stoppen. Het zou zo fijn zijn als ze weten waar het vandaan komt.

Sesa ik heb NOG geen last van een zware buik maar luister inderdaad maar goed naar je lichaam. Je moet nog een hele tijd.

Kamelot wat fijn he al die leuke reactie's"? Het maakt het allemaal echter en je voelt je nog meer zwanger.

Vandaag over 2 weken weten we of we er een jongetje of een meisje bij krijgen. Ik kan niet wachten. Nu maar hopen dat de kleine mee wil werken.

19. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dobbermama. vervelend dat het dan toch niet gaat. Ik denk dat het toch komt omdat rust helpt. En alsje dan weer drukker ben gaat het weer mis. Hier het zelfde. Als ik kalm aan doe gaat het goed, Dan denk o ik ben weer beter laat ik weer wat gaan doen. Dan doe je wat en gaat het weer mis. Dus rust helpt maar zodra je wat gaat doen is de druk te hoog en gata het mis.

Geniet er van als dat het goed gaat alsje kalm aan doet. En blijf dan kalm aan doen. We willen te veel. Maar lastig is het wel.

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hee dank jullie wel voor alle begrip pff voel me ook zo opgelaten naar mijn collega's.
    Heb vandaag gesprek gehad met mijn teamleidster, normaal heb ik de donderdagen vrij maar dat gaan we anders doen.
    Ik werk nu weer maandag t.g vrijdag maar ga elke dag om 3 uur naar huis. Zo heb ik even tijd om tot rust te komen thuis totdat peter er is en we kunnen gaan koken en andere huishoudelijke dingen kunnen gaan doen. Ik merk dat ik te veel wil maar mijn lichaam en tussen de oortjes wordt dat niet toegelaten.

Deel Deze Pagina