@dobbermamma, vervelend die misselijkheid.... Ik vertel het morgen op mijn werk. Spannend @sojo, vervelend meid. Verplichte rust dus @leetje81, leuk dat je het over 2 weken weet. Ik wil het niet weten. Iedereen verklaard me voor gek. Ik wil het spannend houden.
@sesa. Ik snap het wel dat je het niet wilt weten. wij wisten het bij de eerste ook niet en dat was heel leuk. Bij de tweede wisten we het wel. Maar probeerden we niets te zeggen. En dat was heel moeilijk. Ik moest ook alle baby kleertjes verstoppen. Dus nu zeggen we wat het wordt. hebben we alle varianten gehad. Maar als je het kan is jou optie het leukste, vind ik. Al kiezen wij voor iets anders. Ik smelt echt bij sommige baby kleertjes en dan denk ik oo wat leuk voor een jongen en dan weer oo wat leuk voor een meisje. Nog 4 weken dan kan ik het gaan halen. @ dobbermama. Hou jezelf in de gaten hoor. Ik vind het nog veel uren die je nu maakt. Voel je niet te schuldig naar je collega's toe. Iedere zwangerschap is anders. Ik moet nu al doseren en kalm aan doen. En ik sprak van het weekeind iemand over een moeder van een tweeling die tot week 36 door had gewerkt 4 dagen in de week. De baby's voldragen had en ze wogen alle twee boven de 3300 gram. Ik zie het de meeste nog niet doen. @Leentje leuk nog 2 weekjes. Ik ben benieuwd Morgen naar de vk in het ziekenhuis voor een "gewoon gesprek"
Sojo, oei meid, dan ben je idd wel heel gespannen, dat je er wakker van ligt! Ik ga even verder lezen voor de echo! En ik heb ook nog echt niet genoten van mijn zwangerschap, maar dat komt door die 3 miskramen die ik eerder heb gehad. Sesa, welkom! Je naam komt me bekend voor. Ik zie dat je ook via het Geertgen zwanger bent geworden? Wij ook. Wij dmv IUI, maar dan hoef je dus geen GUO zoals ik begrijp? Leetje, fijn dat het leuk was in Nederland. Leuk he, die reacties. 24 april, dat is al bijna! Sojo, dat klinkt als een fijne echo. Heel wat anders dan die van mij. Sesa, wat voor werk doe je als ik vragen mag? Ik werk in een supermarkt, en merk dat ik sommige werkzaamheden wel echt te zwaar ga vinden. Helaas kan ik het niet overdragen aan iemand anders. Sojo, wat eng dat je nog steeds vloeit. Kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt hoor, ik zou ook nog niet kunnen genieten in jouw situatie. Dobbermama, jeetje balen joh dat het overgeven weer begint als je gaat werken. Denk aan jezelf he meis.
Zo ik had vandaag mijn 12 weken echo. Jaja, bij 10w4d. Maar die viel erg tegen: http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/433184-12-weken-echo.html#post14868017 Er is dus ook niet naar hersentjes gekeken, wat bij Sojo dus wel is gebeurd. Laat staan goed naar armpjes en beentjes, dat konden we niet eens heel goed zien.
He dat is een tegenvaller ben je ineens minder ver. Er is bij mij 1 dag afgetrokken. Maar dat is niets natuurlijk. Ja de echo mevrouw kon een hoop zien. maar voor mij ging het allemaal heel snel hoor. Al hebben we wel een foto van de hersenen. Maar dan wint de baby geen schoonheidsprijs. ziet er best wel griezelig uit. Het was wel leuk om te zien dat de maag gevuld was met vruchtwater. Dat was een goed teken.
sesa je bent 12 weken en 6 dagen...morgen dus 13 haha ik vindt het echt heeel knap van je dat je nog niks hebt laten vallen op het werk haha. is ook heel spannend om het te vertellen...weet nie hoe verder je zwangerschap verloopt maar is wel fijn als ze weten wat er is krijg je vaak toch meer begrip als je even niet lekker bent ofzo sojo ben benieuwd naar je gesprek dan morgen. Jusi ik had mijn 12 weken echo bij 10 weken en 6 dagen. gadver dat je echo zo tegen is gevallen!! is deze inwendig of uitwendig gedaan? Ik had hem namelijk eerst gewoon via mijn buik en toen konden we het wel zien maar vrij vaag, mijn vk heeft toen besloten om hem inwendig te doen en toen zagen we alles kei goed. Nou meis vind het echt zo erg voor je aangezien dat (mijn ervaring) de echo was waar je je kindje voor het eerst echt op zag bewegen enzo. ik vindt het echt heeel moeilijk te accepteren dat ik moet toegeven aan mijn lichaam. Ik heb ook elke keer zoiets van ik ben toch alleen maar zwanger, ben niet ziek ofzo. Mijn collega's zijn echt mega lief, ik had ze verteld wat er aan de hand was en waar ik tegen aan liep. Zij begonnen echt over het zwanger zijn en dat ik nu daar aan moest denken en echt werk af moest geven wanneer het niet lukte of juist extra pauzeren als dit nodig zou zijn. ze zeiden ook van ja en we weten dat je hard kan werken (zit pas vanaf sept in deze groep) en veel werk kan verzetten en je moet zeker niet denken dat we aan je twijfelen. Nou deed me echt mega goed, ook dat mijn teamleidster zo fijn mee heeft gedacht met een eventuele oplossing. die zei ook meteen nou we gaan het proberen dat je elke dag wat minder gaat werken ipv 1 dag minder...werkt dit niet dan kijken we wel weer wat we kunnen doen samen.
Wat stom Jusi, jammer voor je dat het zo'n onaangename ervaring voor je was... Hopelijk is het de volgende keren aangenamer! Dobbermama, zo vervelend dat de misselijkheid weer terug is. Draag goed zorg voor jezelf, bewaak goed de grenzen die je lichaam je aangeeft!! Ik van mijn kant, heb een hele fijne dag gehad. Vandaag was de "herkansing" van de nekplooimeting. Ukkepuk lag ditmaal helemaal goed en gyn zei dat het perfect in orde was. Volgens hem ben ik vandaag 13W (dacht dat het pas morgen zo was, dus ik ben één dag "vooruit" gezet). Weer zes mooie fotootjes meegekregen, waaronder zelfs één in 3D (nog niet zo duidelijk, omdat kindje nog heel laag zit.) Hiep hoi!!
kamelot super zeg he en toch weer een dag winst ga je de echo's in je fotoalbum zetten zodat wij je mooie kindje kunnen bewonderen?
Was de nekplooimeting goed? Of krijg je daar nog niet gelijk uitslag van? Ik heb vandaag 2 uur in het ziekenhuis gezeten. Veel tijdschriften gelezen. Maar vooral al weer de baby gezien. Met de doptone was het hartje nog niet te horen. Dus ik mocht al weer door voor een echo. Heel fijn. Alles was gewoon goed. Ik weet nu ook hoe groot mijn hematoom is. Hij was eerst een hoop losse rommel Toen ongeveer 4.5 bij 4.5 nu 1.9 bij 3. Dus hij slinkt behoorlijk goed. Ik heb een fijn gesprek gehad. Ze zie dat ik goed naar mijn lijf moet luisteren en dus gewoon toch nog te druk ben. Daardoor heb ik dat bloedverlies gehad. Dus veel antwoorden gehad en over 2 weken weer een afspraak. De vk zei je moet vertrouwen in je lichaam krijgen. En met zon extra afspraak helpt ze me daar mee. Wij doen trouwens geen combinatie test. Ik heb nu al zo veel onzekerheid gehad, En als het kindje down heeft dan kunnen we het toch niet weg laten halen. Dus voor ons heeft het geen zin. @ dobbermama. Lastig he rustig aan doen. Je bent gewend zo veel te kunnen en dan lukt het ineens niet meer.
@dobbermama lastig hè om rustig aan te moeten doen. Heel herkenbaar. Ik heb gelukkig lieve collega's en manager. Ik zit voorlopig nog in de ziektewet. Ik doe nu 10 uur per week therapeutisch werk als planner. Daar zijn ze me nu voor aan het inwerken. Ik vind dat heel erg leuk om te doen en na mijn zwangerschap ga ik dat ook voor een paar uurtjes doen naast de zorg. @sojo wat fijn dat je weer gerustgesteld bent door de vk. En wat fijn dat het hematoom nu kleiner is geworden. Probeer het nog maar rustig aan te doen. @hier vandaag een afspraak gemaakt voor de 3D echo. 2 juli pas. Is nog wel heel lang weg maar heb er nu al zin in hahaha. Laatste weekje moeders voor moeders voor mij. Ik ben blij dat ik het gedaan heb maar ben ook blij dat ik weer 'gewoon' naar de wc kan. Vanavond babyboom 2013 kijken. Kijken jullie dit ook?
Sojo wat moet dat een heerlijk nieuws zijn geweest dat die kleiner is geworden!! Enne dus nog steeds rustig aan doen haha op dokters advies jij Romie een 3d ja pff is wel nog even wachten 2 juli! Uhm ik keek babyboom alleen als ik er toevallig op kwam met rondkijken. Gaan jullie trouwens nog op vakantie dit jaar? Wij doen ook geen combinatie test, wij gaan die vervolg onderzoeken toch nooit doen en tja een baby weg laten halen...
@ Sojo: ja hoor, nekplooi was perfect, geen verder (bloed)onderzoek nodig. Fijn dat je ziekenhuisbezoek je wat rust heeft kunnen brengen. Goed nieuws ook van het hematoom!!! Goed rusten is de boodschap! Ik vind het wel vreemd dat je het hartje niet hebt kunnen horen. Ik heb bij mijn gyn het hartje met 6w6d al kunnen horen. Misschien gebruiken ze andere apparatuur... @Dobbermama: jij ook rustige aan he!! Da's gemakkelijk, dat tegen een ander zeggen... Zelf ook je goede raad opvolgen!! @Romie: fijn dat je gauw weer 'gewoon' naar toilet kan. Leuk vooruitzicht ook, die 3D echo. Ik moet het er nog eens met mijn man over hebben, maar wil ook wel eens één. Pas over 8 weken weer naar de gyn voor echo en ik zou precies toch wel graag al eerder het geslacht weten... Wat kost dat bij jullie, zo'n 3D?
Haha ja kamelot je hebt helemaal gelijkt ik moet mijn eigen raad ook opvolgen... Ben al flink bezig aangezien ik tot nu toe elke dag als ik thuis kom van het werk even wat drink en dan lekker even ga slapen. Geen idee hoeveel zo'n 3D echo kost, helemaal nog niet naar gekeken ook.
@kamelot schrik niet 118 euro. Maar ik heb het luxe pakket gekozen. Je hebt ook goedkoper maar gemiddeld kost het 90 euro. Bij mijn dochtertje hebben we het ook gedaan alleen ergens anders, maar daar waren we niet tevreden over. Hier is mijn zusje ook geweest bij kijk nou in Helmond. Kun je bij jullie ook een 3D echo laten maken?
romie nou dat vind ik wel veel geld hoor haha heb gisteren de belastingdienst gespekt (960 euro) haha heb geen geld meer voor een 3D echo
Ik heb hier in de buurt iemand gevonden (op aanraden van vriendin) die 75 vraagt voor 30 minuten (3D en 4D) en je krijgt 3 foto's mee en de rest op dvd en cd-rom. Voor het luxepakket van een uur (6 foto's/cd-rom/dvd en fotokader of fotobox) is het 135. Ik vind dat echt wel duur, maar als ik jouw bedrag hoor, Romie, valt het precies nog wel mee...