Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

@Jusi, jij kwam mij ook bekend voor. Ik heb 14x IUI gedaan en ben nu zwanger van een cryo dmv icsi. Ik kan mijn werkzaamheden ook niet uit handen geven. Ik ben gipsverbandmeester, Ik weet niet of je dat wat zegt. Mijn collega's proberen zoveel mogelijk rekening te houden maar sta ook wel vaak alleen. Moet veel bukken enz. Ga dit ook niet tot 34 wk volhouden denk ik. Wat jammer dat je echo zo tegenviel :(

@Dobbermamma, heb het vandaag aan de rest van de afdeling verteld...iedereen reageerde positief . Fijn dat ze op jou werk wel veel rekening met je houden, echt lief.

@Kamelot, leuk zo'n 3d echo!! was de uitslag goed?

2. sesa

sesa Niet meer actief

@Kamelot, lees nu de rest terug. DE uitslag was goed :)

@Jusi, fijn dat het zo goed gaat. Ben je nu zelf iets geruster? Ik vind het ook nog lastig om mijn lichaam te vertrouwen hoor!!

@Romi, door je bericht van babyboom ben ik net optijd om het op te nemen. Heb nu geen tijd om te kijken. Moet ff kleding uitzoeken voor morgen. Ga naar een symposium over fracturen in de fokker terminal morgen . De dresscode is business, Ik pas die kleding niet meer dus wordt ff puzzelen.

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa nou ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan om het op je werk te vertellen. vooral als ik dan lees bij je dat je veel alleen staat en veel moet bukken enzo...dat wordt dadelijk nog wat met je dikke zwangerschapsbuik. wel heeel erg fijn voor je dat je leuke nieuws zo positief is ontvangen.

Kamelot nou dat valt idd nog wel mee voor 30min en je krijgt nog best veel mee voor een niet luxe pakket.

4. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    DObbermama, ik snap je wel maar luister goed naar je lichaam. Jij bent de enigste die weet wat je voelt en een ander kan en mag daar niet over oordelen.

Sojo, wat een goed nieuws dat de hematoom nu kleiner wordt. IK hoop dat dat je wat meer vertrouwen geeft. En wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Een goede begeleiding is toch heel belangrijk.

Jusi, ik heb bij mijn 12 weken echo ook niet veel gezien hoor. Behalve een springend kindje en dat de nekplooimeting goed was. Ze hebben bij mij ook niet verder gekeken. Mss kan je een pretecho laten doen als je 12 weken bent?

Hier gaat het voor de rest goed. Behalve dat ik helemaal gek wordt van de vermoeidheid en ik heb best wel vaak hoofdpijn. Ik kan me herinneren dat ik dat bij mijn andere zwangerschappen ook meer had dan normaal. Of het komt door de warmte hier want het begint nu tegen de 40 graden te lopen. Normaal kan ik goed tegen de warmte maar nu ik zwanger ben is het toch anders merk ik.

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    leetje wat gaat het al hard bij je 14 weken en een dag. Het gaat snel deze keer. De warmte hebben we hier nog geen last van. Misschien het weekeind 20 graden maar verder is er nog geen lente te bekennen

Ik ben vandaag 12 weken. En dat is wel heel fijn.:)

Hier in zeeland zijn er verschillende echobureau's met verschillende prijzen. De geslachtsbepaling kost in het ziekenhuis 25 euro en bij een ander bureau 15. En dat is zo ongeveer steeds het verschil. Een uitgebreid pakket zit volgens mij op de 135 euro in het ziekenhuis. Daar krijg je 2 echo's voor. Zo dra je voor de 3d gaat wordt het hier prijzig. Een 2 d met dvd en foto's heb je voor rond de 50 Euro.

Ik weet het nog niet. Ik heb nog nooit een 3 d gedaan dat stond in de kinderschoenen 6 jaar geleden. Maar vind het denk ik wel een keertje leuk omdat te zien.

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje poeh tegen de 40 graden haha wij zijn al blij dat het dit weekend 20 wordt haha. Denk dat zwanger zijn daar en alles eromheen zoiezo anders is dan hier in Nederland nie?

Kamelot bij jullie zijn er ook veel minder echo's en controles toch? En hoe zit het met waar je wilt bevallen?

Sojo wat een verschillen in bedragen zeg.
    Ik zelf ben er nog nie uit of wat dat gaan doen, vind namelijk de "gewone" echo nog altijd het mooiste om te zien eigenlijk. Naja ieder voor zich natuurlijk :)

Ook hier vandaag 12 weken, volgende week al in het tweede tremester

7. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin vond de 3d heel vervelend om te zien. Dus die zou het ook nooit meer doen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Heb nu een echo bureau gevonden die kost voor 2d 3d en 4d met dvd en foto's 62.50 dat is niet duur. In het ziekenhuis kost dat pakket 90 euro

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    He meiden,

Ze hebben mij ook nog niet kunnen overtuigen met 3d. Ik vind het altijd maar een beetje eng;).

Sojo en DObbermama, joepie 12 weken.:D

Ik weet niet waar ik de voorkeur aangeef hoor. 40 of 20 graden.:(

Ik heb alleen wel veel last van hoofdpijn is iemand die dat herkent?

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje ik vind het zelfs aan de enge kant ook. Hoor en zie bij meerdere in mijn omgeving die echo's en ik denk dat ik dit nie ga doen.

Nou vandaag uitslag van urine onderzoek gehad, had ik toch gelijk dat er iets aan de hand was. Heb meerdere bacterie in mijn urine, zo even de medicatie halen bij me moeder die heeft dat voor mij opgehaald zodat ik vandaag nog kon starten

10. sesa

sesa Niet meer actief

Sojo fijn meid 12 weken

11. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dobbermama beterschap hoor en jij ook fijn de 12 weken voorbij. geeft toch een fijn gevoel :)

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ja de 12 weken is toch wel een belangrijke mijlpaal he.... Ik zeg op naar de 20

13. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    DObbermama wat vervelend dat ze meerdere bacterien hebben gevonden maar wel fijn dat je nu weet hoe het komt dat je niet helemaal lekker voelt. Ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan.

14. sesa

sesa Niet meer actief

vandaag al om 11h een patatje bij bram ladge gehaald. erg he?:)

15. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sesa zo herkenbaar ik heb ook zon zin in friet en vooral de mayo mmmmmmmmmmmm. En dan wonen wij ook nog eens tegen over een frietzaak. Ik mag van mezelf 1 keer in de week friet halen. Meer niet anders word mijn gewicht echt een ramp.
    Nu gaat het gelukkig nog wel. maar bij de andere 2 ben ik ruim 20 kilo aan gekomen. Dat wil ik nu liever niet.

Hoe gaat het met de bacterieen slaan de medicijnen aan?

Morgen allemaal genieten van het mooie weer. Hier begint de zon al te schijnen.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje en sojo heb nog niet het idee dat de medicijnen al zijn aangeslagen maar heb voor 7 dagen dus heb nog even haha.

Ohh ik mag van mezelf ook maar 1x in de week friet. Gister een frietje speciaal en een kroket op... Vooral die kroket was heerlijk haha

17. sesa

sesa Niet meer actief

Ben gelukkig niet de enige hihi

18. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Dobbermama wat balen, meestal moet je wel snel verschil merken als je aan de medicijnen zit. Ik hoop dat je snel verschil merkt meid.

Haha Sesa, zooooooooooooooooo herkenbaar. Wij hebben net frietjes gegeten met kipsaté van de bbq. Ook errug lekker;).

Morgen is de vakantie hier weer voorbij en dan begint het vroege opstaan weer.:x De schoolweek is hier van zondag t/m donderdag.

Dan naar school tot eind juni en dan 2 maanden vakantie:D. Ik ga dan naar Nederland om te overzomeren want het is hier dan 50graden.

Hebben jullie al plannen voor de zomervakantie?

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Gaat wel al ietsjes beter leetje. Kon net normaal door de tuinwinkel lopen zonder het idee te hebben enorm naar de wc te moeten ohh wat is dat een fijn gevoel.
    Haha jij komt hierheen om het weer daar een beetje te ontvluchten en wij doen hetzelfde hier :)
    Wij vertrekken 7 juni tot 16 juni naar peniscola in spanje... Wat ben ik daar aan toe haha

Heb vorig jaar een vlinder gekregen voor buiten in de tuin te hangen jeej die hangt. Ook meteen twee potten aan de regenpijp gekocht en gevuld en mijn plantenbakje die ik speciaal voor 1 jarige bloeiers heb is ook weer gevuld. Wat is dit heerlijk zeg om weer zo buiten bezig te zijn en al die kleuren en geuren (ondanks mijn hooikoorts enz)

20. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag reactie terug gehad van mijn zus op onze zwangerschap. Ben in eens ontvriend op facebook. Pfffff Emtotioneel is dit de zwaarste zwangerschap tot nu toe. Maar goed ik leer mijn vrienden wel kennen. En dat komt uit de meest onverwachte hoek. Gelukkig heb ik 2 hele fijne kinderen die vandaag hun kamers hebben opgeruimd omdat het morgen mooi weer is en maandag de hulp komt schoonmaken. Ze hebben zelfs staan stofzuigen om dat ik dat niet kan. Ze hebben geen idee hoe heftig het is om te merken dat zij het zo doen zonder te mopperen. Knap hoor. Maar ik voel me wel vreselijk schuldig.

En toch rot om te merken dat mensen je dus een zwangerschap misgunnen.
    Oef en dat met de hormonen die je hoofd op hol brengen. Het gaat me niet in mijn kouwe kleren zitten dit.

Deel Deze Pagina