Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bedankt voor je antwoord Sojo!
    Toevallig heb ik net mijn vraag gesteld aan de vk hier op het forum, en ook hetzelfde verhaal onder zwangerschap en werk gezet.

Ja, daar was ik al bang voor, dat ik te ver ga..
    Maar ik kan pas 6 mei terecht bij de gyn, en ik vind het ook zowat om daarvoor te bellen. :)

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi je hoeft je geen moetje te noemen meid. ik ben van 40 uur naar 30 uur gegaan kwa werk en ik doe alleen kantoorwerk. Ik merkte ook dat ik last kreeg van mijn buik en werd ook vaak en veel ziek door uiteindelijk de vermoeidheid door het ziek zijn/buikpijn hebben/en maar door blijven gaan.
    En nu blijkt dat een andere collega van mij die twee weken korter zwanger is ook minder is gaan werken die start iets later en vertrekt iets eerder. het is maar net waar jij voldoende aan hebt en vooral in de winkel met vullen en sjouwen dat kan idd vrij zwaar zijn. Je bent niet ziek, je bent geen mietje, je bent ZWANGER :D

sesa ahw wat lief van je moeder :D

Romie ik heb twee broeken en heel eerlijk ik wil mijn eigen broeken liever niet meer aan. die knellen heel mijn buik af en zitten alles behalve fijn (zat op het werk met mijn broeken open omdat het anders niet te doen was).

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja weet ik, maar ben altijd zo bang om me aan te stellen. ;)
    Terwijl het gezien mijn voorgeschiedenis met mijn zoontje, ook niet zo raar is dat ik nu zo bang ben om te ver te gaan:
    Bij 31 weken vloeien, toen rusten, bij 33 weken weer vloeien, en uiteindelijk is ie geboren met 35 weken.
    Placenta bleek voor een deel losgelaten te zijn, én zat vol infarcten, mijn navelstreng had maar 2 vaten en zoontje was maar 1875 gram.
    Bovendien werkte ik toen nog wel 32 uur én deed ik zittend werk.
    Nu dus in een supermarkt, en werk ik 20 uur per week.

4. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, ik heb ook aan het einde van de dag buikpijn. Een zwaar gevoel en mijn liezen voel ik. Ik moet ook veel bukken, tillen en kracht zetten. Ik ga tussen de middag ff 20 min liggen. Dat helpt voor mij.

Ik draag ook nog geen positiekleding, ik heb het gewoon vast in huis. Mijn broekn zitten niet meer lekker. Ik pas er nog 2. De rest krijg ik niet dicht. Ik ben nog niks aangekomen hoor.

5. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Jusi denk goed om jezelf hoor. Jij bent de enige die kan voelen wat je voelt en buikpijn is toch echt een teken dat je rustiger aan moet doen.

Ik moet wel positiekleding dragen. Ik heb al een enorme buik. Lijk wel 4 a 5 maanden zwanger:D. Komt ook mede door opgezwollen darmen hoor.

Ik baal een beetje. Heb sinds gisteren avond een beetje buikpijn. Het zit hoog in mijn buik en soms onderin. Ergens weet ik dat het mijn darmen zijn maar het voelt zo rot. De kleine springt alle kanten op en het hartje klopt nog stevig. Jeetje wat ben ik blij met die angelsound anders had ik nu in de zenuwen gezeten. Gelukkig mag ik volgende week naar de gyn. Ik hoop dat het snel over is.

6. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sesa wat balen dat je gisteren weer een rotdag had. Ik hoop zo voor je dat je je snel beter voelt. Denk goed om jezelf meid.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi maar zou je dan juist niet beter moeten weten en dat het luisteren naar je eigen lichaam zeer belangrijk is nu?

Sesa ga je dan op je werk 20min liggen of na je werk?

Leetje dat is schrikken dat je die buikpijn vanuit het niks kreeg.
    Oeh jij hebt volgende week weer een leuke echo is weer iets om naar uit te kijken ah :)

@hier gisteren na het werk door gegaan naar me schoonouders, goed volgehouden alleen om kwart voor 8 kon ik echt niet meer wakker blijven. Pff als die vermoeidheid nou eens minder zou worden haha. Achja voel me weer lekker vandaag dus vandaag na het werk toch even liggen zodat ik de avond nog wat kan doen

8. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hier ook zo moe. ik lig steeds vroeg op bed omdat ik niet meer op mijn benen kan staan. En dan lig ik en doe ik geen oog dicht. Lekker is dat ben ik weer wakker tot 1 uur. Vanochtend in eens weer wat meer bloed verlies.
    Eng dan wel. Al kan het heel goed komen door dat ik verstopt zat. dus weer aaan de Lactulose. Vieze rommel. En nu ben ik moe.

Ik moet zo mee lopen naar de computerles van mijn zoon. Maar eigenlijk is dat al te veel. Ik ga straks weer vragen of de kinderen met de moeder van een vriendje mee kunnen lopen van school naar huis.

Pfff tillen in een supermarkt. Ik kan mijn eigenboodschappen niet eens doen. Laat staan het huishouden. Of elke dag de kinderen 4 keer naar school brengen.
    Denk aan jezelf hoor.

9. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sojo doe alsjeblieft rustig aan en probeer zoveel mogelijk hulp te vragen. Ik weet zeker dat er genoeg lieve mensen zijn die je willen helpen op dit moment.

Ik ben vanochtend eindelijk geslaagd voor een zwangerschapstankini. We gaan aankomend weekend een weekendje weg en ik wil dan wel willen zwemmen met mijn mannen.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leetje, pas je je eigen bikini al niet meer?
    Hoe ver ben jij nu precies, want ik zie bij jou geen banner. ;)

Sojo pff valt niet mee he, zwanger zijn en al kinderen hebben.

Sesa, ik heb niet zo vaak de mogelijkheid om te gaan liggen. Thuis loopt er een kleine rond en op het werk gaat dat uiteraard ook niet.

Meiden lief dat jullie allemaal zo op mijn buikpijn reageren.
    Dobbermama, tja waarom ik mezelf niet in acht neem..
    Ik ben altijd bang dat mijn leidinggevenden vinden dat ik me aanstel.
    En ik moet dan ruiken van werk met collega's, daar zijn de meesten ook niet blij mee denk ik.

11. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jusi.

Ik heb het antwoord gelezen van de vk. Dus toch kalm aan doen. Succes hoor want het is moeilijk. En je collega's niet druk om maken. Ik zou me een week ziek melden en kijken hoe het dan gaat.

Ik had vandaag een paar druppels rood bloed. Ook weer zo eng. Het bruine ben ik wel aan gewend. Maar rood. Dus weer gebeld. Kalm aan doen en liggen is het advies. Ik hoef niet langs te komen. Dat scheelt me weer in angst. Pfff maar het is moeilijk hoor zo.

Morgen blijf ik thuis ik ga vragen of de kinderen donderdag ook mee kunnen lopen.

Dat scheelt al een hoop. Even 2 dagen plat op de bank. En alleen heen en weer voor een kop thee.
    Gezellig met mijn tv.

12. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, weer enge tijden zeg.

@jusi, tijdens mijn lunchpauze ga ik 20 min liggen. Heb 30 min pauze.

13. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het blijft eng. Ik heb wel wat meer vertrouwen en weet inmiddels wel waardoor het erger word. Ik hou me er aan vast dat het hematoom kleiner is geworden. De baby heeft geen last van de hematoom ik wel maar de baby niet. Het is een soort mantra aan het worden. Maar het helpt gewoon niet dat ik alleen ben.
    Ik bel gelukkig veel met mijn man maar mijn vriendin gaat morgen ook voor een paar dagen weg. Als er dan wat gebeurd is er niemand.
    En ja mijn familie heb ik niet zo veel aan. Dit zijn van die tijden dat je een moeder nodig hebt, maar ja die helpt niet echt.
    Maar ik moet ook leren om te zeggen als er iemand langs komt wil je even voor me stofzuigen. En dat blijft ook moeilijk.
    Ik vind het zwaar. En ik wil zo graag genieten

14. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje klinkt goed even lekker weg met de mannen en heerlijk zwemmen pff als ik daar was zou ik het water niet uitkomen met die warmte haha

Jusi mijn collega's die moeten er ook onder lijden, ik ben om 15:00 weg maar tot 17:00 zou toch echt mijn werk gedaan moeten worden. Vindt het ook moeilijk maar ja ik en mijn baby gaan nu voor op alles.

Sesa is ook lekker om 20 min even je ogen dicht te doen. Ga je dan in je auto liggen ofzo?

Sojo pff vervelende situatie heb jij zeg

15. Rinderoos

Rinderoos Lid

28 jan 2013
    15
    0
    0
    Als jullie 't goed vinden kom ik hier ook meelezen! Heb vandaag de eerste echo gehad en ben 10 weken en 4 dagen zwanger! :) :) :)

Alles ziet er goed uit gelukkig. Heb het hartje zien kloppen en het zien bewegen... ;)

Kortom: HEEEL BLIJ! :)

16. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Hoi Rinderoos, welkom. Gezellig dat je mee komt kletsen.

Jusi zie jij mijn banner niet:( ik ben morgen 15 weken. Het is mijn derde dus dan groeit alles even sneller. Maar ik moet eerlijk zeggen dat bij mijn eerste ook een enorme buik had en dat was een 9 ponder:$. Ik hoop eigenlijk niet dat het weer deze kant op gaat.

Sojo, hebben ze je wel een idee gegeven hoelang zo'n hematoom er ongeveer blijft zitten?

Sesa hoe is het gisteren gegaan met je hoofdpijn?

Dobbermama ben je weer een beetje bijgekomen?

Ik heb het vermoeden dat ik een beginnende blaasontsteking heb en drink nu heel veel en cranberry juice. Het lijkt al wel te helpen gelukkig.

17. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermamma, ik werk als gipsverbandmeester. We hebben 5 behandelbedden. Iktrek gewoon het gordijn dicht en ga liggen.

@leetje, gelukkig hoofdpijnvrij gister en vandaag.

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Rinderoos welkom en vooral gefeliciteerd met je zwangerschap :) eerste kindje?

Leetje ik zie je banner wel. Hier gaat het wel hoor, heb veel geslapen gisteren maarja da is nie zo heel erg haha. Als je het vermoeden hebt kan je altijd laten testen natuurlijk. Bleh ik drink dan ook veel cranberry sap maar da lust ik eigelijk alleen in mijn coctail en nie zo :p

Sesa ja da had je idd al een keer verteld sorry vergeten. Haha maar wel slim. Gordijntje dicht en slapen maar haha. Maakt het denk ik alleen lastig als het druk is nie?

Nou ga me maar weer eens gereed maken om te gaan werken acha nog 2x vroeg eruit

19. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rinderoos. gezellig en gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ sesa dat is wel fijn zeg een bed op je werk.
    @ leetje Ze geven geen indicatie hoelang hij blijft want ze kunnen het niet voorspellen.

Ik zit weer thuis maar ga vanmiddag even langs het ziekenhuis even mijn hb laten prikken. Dat is sinds het grote bloedverlies niet meer gedaan. En ik ben echt heel moe en voel me slap. De afwasmachine uitruimen is al een opgaven. Maar mijn hb is vaak gewoon goed.
    Dus ik weet het niet. wat dit nu weer is.

20. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Jeetje Sojo het zit je niet mee. Wanneer komt je mannetje weer thuis?

Deel Deze Pagina