Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    @leetje, gelukkig hoofdpijnvrij gister en vandaag.[/QUOTE]

Super fijn voor je meid.

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo jij blijft maar aansukkelen he elke keer komt er weer iets terug.

Nou was net op tijd thuis moest me toch spugen. Lig nu lekker in de tuin te niksen

3. sesa

sesa Niet meer actief

Welkom rinderoos en van harte met je zwangerschap.

4. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Pfoe zeg, ben er eens enkele dagen niet op geraakt... moet gelijk heelder pagina's bijlezen. Helaas geen fut om op alles te reageren... Nogal veel hoofdpijn de laatste dagen, verder voel ik me overigens kiplekker.

Alleszins welkom en gefeliciteerd, Rinderoos
    en
    beterschap en goeie moed, Sojo
    Succes met de blaasontsteking Leetje, hopelijk gaat het gauw beter

Dobbermama, ik heb er nog niet zo', heel goed zicht op, 't is mijn eerste, maar voor zover ik het nu begrijp zijn er 3 echo's (12, 20 en 37 weken - ongeveer)
    Dat zijn in de meeste gevallen ook de enige gyn-bezoeken (vroedvrouwen/VK's is hier niet zo ingeburgerd, als zijn er wel). Tussentijds wordt er meestal wat door de huisarts opgevolgd que bloednames en zo. Ik moet nu over 3 weken naar HA en dan over 7 weken weer nr gyn)

Merendeel van de vrouwen hier bevalt in het ziekenhuis, thuisbevallingen zijn er wel, maar komen minder vaak voor. Wordt hier ook niet zo "aanbevolen". Ik wilde vroeger altijd wel graag thuis ebvallen. Lijtk me wel ontspannen, maar heb nu zo iets van "laat ik maar "gewoon" doen. 'in belgië betekent dat dus ZH)

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na zorgen weer een mooie echo. Wel met een antiek echo apparaat maar wel de mooiste foto's tot nu toe. Advies kalm aan doen wat later naar bed dan ben ik moe als ik in bed lig. Hematoom slinkt en als ze het niet geweten had had ze hem niet gezien.(dat is al de tweede keer dat ze dat zeggen heel fijn is dat) Tot 16 weken blijft het spannend maar beeb ziet er zo goed uit. Is een heel realext kind beweegt rustig en lag zelfs te zwaaien > Zo van maak je niet zo druk ma ik zit hier prima naar mijn zin daaaag.

Was voor het eerst helemaal hotel de botel van de echo en super gelukkig. Krijg langzaam meer vertrouwen. Ik mag alleen niet tillen geen wasmanden sjouwen of alleen halve niet stofzuigen en kalm aan doen. Met de mededeling je bent nu ook ouder dan de vorige keren dat is ook anders. Pfff dank u.

Krijg ook meer plaats voor het idee dat we straks met zijn 5 en zijn. Ik merk dat ik minder moeite begin te krijgen met de reacties van ouders en zus. Dus ook dat is fijn.

@kamelot. Jullie krijgen dan standaard wel meer echo's dan wij hier.
    @ zonnetje. Hier vanmiddag ook heerlijk in de tuin gelegen zonnebril op genieten maar

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leetje, nu zie ik je banner wel! Vaag!
    Balen als je een blaasontsteking hebt.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dobbermama, niet leuk. :(
    Heb je vanmiddag nog lekker in de tuin gezeten?

Sojo, gaat nog niet echt lekker met je he?
    Fijn dat met de baby alles goed is, stelt je weer gerust he. :)

Kamelot, oh ik dacht echt dat jullie veel meer echo's kregen dan hier in Nederland.
    Als je hier bij de verloskundige loopt, krijg je ook 3 echo's: bij 8 weken, 12 weken En 20 weken.

8. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, sterkte met je hoofdpijn meid.

@sojo, wat een fijn nieuws. Nu gaan genieten hoor. Hoe oud ben je dan?

9. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben "al wel" 34 dus het valt wel mee. Maar ik was 26 en 28 bij de vorige twee dus in dat opzicht wel 'ouder' maar echt heel oud valt ook wel mee. Ik ken genoeg mensen die op deze leeftijd hun eerste kindje krijgen. Het is meer de vergelijking met de vorige 2. En ik merk wel verschil hoor. En daarbij komt in het vorige gesprek met een andere VK maakt het dus ook uit hoe je in je zwangerschap staat je leeftijd, en hoeveel kinderen je al hebt, je voorgeschiedenis heeft allemaal invloed. Het is gek dat ik dus met elke zwangerschap angstiger wordt. Met mijn zoon was ik een stuk onbezorgder. Dat ben ik nu veel minder. Je wordt ook gewoon angstiger als je moeder bent.
    Krijgen wij met 8 weken ook een officele echo??? Dat wist ik niet. ik wist trouwens ook niet dat de 20weken echo een optie was ik dacht dat die gewoon gemaakt werd. Bij mijn zoon was die echo er niet. Ik moest zelfs buiten de provincie op zoek naar een pret echo bureau nu zitten er 3 in de buurt. en bij mijn dochter hebben we ook niet zon uitgebreid gesprek gehad over die 20 weken echo.
    Dingen veranderen wel hoor en ten goede trouwens.

10. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 mei weten we wat het gaat worden. Ik ga samen met de kinderen. En die mogen het aan hun vader vertellen.Nog 2 weken. Ik ben zo vreselijk benieuwd. Ik heb het bij de andere twee ook goed gehad en nu heb ik weer zon gevoel. Maar ja het is maar een gevoel.

11. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, ik ben ook 34. Dit is mijn 2de. Bij de eerste was ik 21. Ik ben nu ook veel angstiger hoor.

12. sesa

sesa Niet meer actief

bijna 34 bedoel ik hahah.Dementie zal ik maar zeggen

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het is hier rustig geweest vandaag zo te lezen.

Maar ik heb vandaag de stap genomen om mijn mentor te bellen.
    (Ik werk via de WSW in die supermarkt, dus ben niet in dienst van de supermarkt zelf).
    Ik vond het knap van mezelf. :D
    Hij belt morgenochtend terug, om z.s.m een afspraak te maken.
    Ik had gezegd dat ik nu al buikpijn heb, en het advies had gekregen om het rustig aan te doen, vooral met sjouwen.
    En dat ik zijn bemiddeling wou om dit op mijn werk aan te kaarten, omdat ik dat gewoon heel erg moeilijk vind.
    Nu hopen dat ie ook snel komt, zodat er afspraken gemaakt kunnen worden, en dat ik voorlopig maar ander werk moet doen.

Vandaag een lekker rustig dagje gehad, dus ook weinig last van buikpijn nu, gelukkig. :)

14. sesa

sesa Niet meer actief

Wat goed van je jusi!

15. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo jusi. Moeilijk zijn die dingen altijd, Maar achteraf vallen ze vaak mee.

Vandaag een verwendag voor mij. IK heb een bh op gehaald en een broek gekocht. Die wordt nog wat korter gemaakt. Maar dan heb ik twee lange broeken. IK heb nu zo veel leukere en beter kleding als bij de vorige twee. Dat is echt genieten. Ik zou het nu ook wel leuk vinden als je ook echt een buikje gaat zien aan de andere kan tis het ook fijn dat ik nog niet heel veel ben aangekomen.
    Ik heb 2 nachten geleden na al het gerommel van mijn darmen voor het eerst gefladder gevoelt in mijn buik. Ik hoop dat het niet lang meer duurt voor ik de baby echt voel. Nog 2 weken en dan weten we wat het wordt.

16. sesa

sesa Niet meer actief

Dat is snel sojo! Ik kan dat nog niet voelen. Ik heb een kinderwagen van marktplaats gekocht...15 euro!!

17. sesa

sesa Niet meer actief

Ik ben ook erg blij met mijn angelsounds totdat ik zelf leven voel. Ik luster iedere dag ff.

18. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    MIsschien zou dat mij toch ook wel helpen een angel sound.

Ik zat vanavond weer in het ziekenhuis met nu weer rood bloedverlies. Waar dat nu weer vandaan kwam. IK had deze keer ook buikpijn en rugpijn. Dus ik werd gek van de zorgen. Maar weer ongegrond Want alles was goed met de baby. Die ligt daar lekker t eliggen. En lig mezelf lekker zorgen te maken. Waar komt het toch vandaan?
    Hematoom kon ze niet eens goed zien. Dit was wel een oud apparaat.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa en Sojo, ja maar nu het gesprek zelf nog. ;)
    A.s. dinsdag om 10 uur. Dat is wel mijn vrije dag, maar ach, het is voor een goed doel.

Sesa, wow dat is een koopje!
    Ik heb vandaag 2 zwangerschapsbroeken via marktplaats gekocht, voor 25 euro. :)

Sojo, nou het zit je echt niet mee he? :(
    Ik vind het wel raar dat ze het bloedverlies niet kunnen ontdekken.

20. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, je kan het meid!

@sojo, de angelsound is niet duur en stelt me gerust. Ik zou als ik jou was er een aanschaffen. Gelukkig is alles goed met de kleine bij je. Begrijp wel dat het enorm beangstigend is.

Deel Deze Pagina