Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    kamelot dat is wel echt veel minder dan hier de bezoeken naar de verloskundige. hier is het in het begin elke 4 weken naarmate de zwangerschap vordert wordt de tussenliggende periode korter. vanaf 37 weken kom je wekelijks op controle...tenminste zo is het mij verteld.

sojo nou je hematoom is dus echt goed aan het kleiner worden....dan ga je neem ik aan ook steeds minder verliezen aan bloed? op naar 3 mei voor de geslachtsbepaling hahaha ik zit er steeds meer aan te denken om ook di echo te gaan laten doen.

sesa dat angstiger zijn zal dat misschien komen omdat je nu veeeeel meer weet over zwangerschappen en wat er allemaal kan gebeuren? ik neem aan dat je met 34 anders met bepaalde situaties omgaat dan met je 21 (mijn moeder en ik schelen ook 21 jaar super gaaf want ik doe echt mega veel met haar :))

jusi goedzo dat je eindelijk aan de bel hebt getrokken!!!

@hier een vervelende week gehad echt veel last van vermoeidheid en heb bijna elke dag wel een keer moeten spugen.
    Vandaag veel geslapen en hopen dat het nu wat beter gaat dit weekend. vanavond gezellig naar België toe naar een paar vrienden die ik al even niet meer heb gezien. en morgen tja dat zien we morgen wel weer haha :D fijn weekend allemaal

2. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dobbermama. Ja dat is gek hoor ben je 34 en je voelt je 18. maar dat is niet zo. Das wennen en blijft wennen. Voor mij tenminste. Maar ja je gaat anders met dingen om. Ik vond het leuk dat de vk daar ook wat van zei. Ik was bij mijn eerste echt wel onbezorgder dan nu. En je wordt ook banger als je moeder wordt. IK dacht echt dat dat onzin was maar dat is wel zo. Je weet alleen niet hoe. Ik heb bijv nooit moeite gehad met lange stukken rijden in de auto en nu vind ik dat eng en vermeid ik het liever. En je moet je kinderen los laten en dat is ook eng kunnen ze het wel of niet. En tussen kunnen en het eng vinden(ik dan) zit ook een groot verschil. Maar er zijn veel voordelen aan jonger moeder zijn hoor. je hebt veel meer geduld en je lijf kan veel meer hebben als dat je ouder bent.
    Dobbermama jou moeder is dus 42 mijn man word 41 leuk zijn zulke dingen.

Maar vervelend he als het allemaal niet loopt zoals je eigenlijk wilt. Je bent liever fit en niet misselijk. ik hoop dat het toch snel minder erg wordt voor je. Al heb ik bij de oudste 2 echt dagen geslapen. Nu is het minder. Ik had vandaag wel een slaap dag. Ik ben 2 keer in slaap gevallen op mijn grote vriend de bank.

@sesa Ik heb ook een angelsound besteld 2e hands. Ik ben benieuwd. Als het niet bevalt verkoop ik hem weer door.

en die kinderwagen 15 euro jeetje daar kan je geld op verdienen als je hem weer door verkoopt. Ik heb hem nog goedkoper ik mag hem lenen van mijn vriendin. Die krengen kosten nieuw 800 euro dat is zo veel geld.
    En ik wil toch zo snel mogelijk weer over op een buggy. die zijn veel kleiner dat is veel makkelijker.

3. sesa

sesa Niet meer actief

@Dobbermamma, ik denk ook dat het komt doordat ik al zo lang in de zorg zit en weet wat er allemaal kan gebeuren. En omdat ik ouder ben.

@Sojo, eentje lenen is nog goedkoper. Ik kan hem niet lenen van vriendinnen, ze hebben hem zelf nog nodig. Ik kan wel een maxicosi lenen. Buggy heb ik nog van mijn zoontje. Scheelt allemaal weer.

4. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Goeiemorgen meiden,

Ik ben weer terug van mijn weekendje weg en het was heerlijk. Even lekker als gezin er tussenuit.

Sojo en Sesa, ik merk ook nu ik "ouder" ben dat ik meer zorgen heb. Ik denk dat dat toch komt omdat je meer weet wat er allemaal fout kan gaan. Ik vind het soms nog steeds moeilijk om er vertrouwen in te hebben dat het allemaal goed gaat komen.

Dobbermama voel je je al weer beter nu wat meer geslapen hebt?

Ik heb ook een angelsound bij deze zwangerschap aangeschaft en het geeft me zoveel rust. En het leuke is dat mijn mannen ook altijd even willen mee luisteren. Ik heb best wel veel buikpijn en dat maakt me soms best bang, maar de angelsound stelt me goed gerust.

Jusi wat goed van je dat er toch achteraan gaat om minder te gaan werken. GOed zo meid. Denk maar goed om jezelf.

Sojo meid, ik hoop zo voor jou dat die bloedingen snel stoppen want ik kan me voorstellen dat dit een hoop spanningen geeft en vooral nu je mannetje er niet is. Ik zou echt een angelsound kopen, het haalt een hoop spanningen weg vind ik.

Meiden nog 4 dagen en dan weten we wat het wordt, zo spannend. Ik dacht in het begin echt dat het een meisje zou worden maar nu begint mijn gevoel over te slaan naar een jongen. Nog een paar dagen gedudl:D

5. sesa

sesa Niet meer actief

Spannend leetje!!!hoelang blijf je in nl?

6. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Hoi Sesa,

Ik was een weekendje weg hier in de UAE. Ik ben nu weer gewoon in Abu Dhabi. Weekend is hier vrijdag en zaterdag.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo ik ben nu 26 wordt in juni 27 mijn moeder is 48 geworden afgelopen 29 maart :) ik moet zeggen wij hadden 2 jr besloten dat we wel een eigen gezinnetje wilde maar dat lukte niet. Als ik kijk in 2 jaar hoe ik al anders ben gaan denken en tegen adingen aankijk ben ik best blij dat ik nu pas zwanger ben. Ben er zelf ook wel altijd van overtuigd geweest dat moederschap je veranderd omdat je dan in 1x verantwoordelijk bent voor een klein mensje die afhankelijk is van jou en die jij eigenlijk alles zou moeten leren wat hij/zij nodig heeft in het leven... IS een grote en moeilijke verantwoordelijkheid

Leetje welkom terug van je heerlijke weekend :) de kindjes zijn weer naar school neem ik aan :)
    Ja gisteren echt lang geslapen maar heeft geholpen haha voel me wel iets beter nu ondanks dat ik laat in bed lag.
    Gisteren naar een paar vrienden in Belgie geweest die ik al een tijd nie had gezien dus tja dan kan ik ook weer nie snel weg hahaha. Ben om 1 uur bij mijn moeder aangekomen om een pasje van de slagbomen terug te brengen en om half 2 zoiets was ik thuis hahaha ben toen wel echt als een blok in slaap gevallen maar was om 9:30 zoiets weer wakker :) ahhhhh wat spannend ben zo jaloers haha ik wil het ook wete hahaha

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa ben jou helemaal vergeten sorry ja ik denk idd dat als je in de zorg werkt de kijk op vele situaties al helemaal veranderen idd. Jij wordt nog meer met je neus op de feiten gedrukt elke werkdag opnieuw dan dat de rest hier waarschijnlijk zal hebben

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    hahahaha ook hier zijn we om haha ik ga morgen bellen voor het maken van een afspraak voor een geslachtsbepalingsecho :D:D:D
    ik dacht dat mijn man gewoon wilde wachten tot de 20 weken echo maar dat is dus niet zo haha hij wil het net zo graag weten als ikke :D

10. sesa

sesa Niet meer actief

Hahaha dobbermama, lachu dat hij er hetzelfde over denkt!

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik lees hier wel vaker over de geslachtsbepaling, maar is dat een aparte echo die je bij 16 weken laat maken ofzo? :(

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama leuk! Jullie ook de geslachtsbepaling.
    Wij hebben hem morgen! Ik kan niet wachte. Ik ben benieuwd of ik nu weer droom wat het wordt. Dat had ik bij mijn dochtertje en het klopte ook nog. Dus spannend vanacht haha

Je kunt deze bij een echo bureau laten maken. Vaak rond 16-17 weken.

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa hij riep vrij in het begin van nee we wachten dan wel tot die 20 weken echo hahaha ik begon er nu over en hij meteen ja ik wil het zooooo graag weten ik denk oke even kosten opzoeken dus ikke gedaan haha toen zei die oo dat is nie veel doe maar regelen hahaha.

jusi precies wat romie zegt. je kan bij bureaus waar je ook die 3d echo's kan maken vanaf de 16 weken ook het geslacht laten bepalen. staat ook gewoon los van je eigen verloskundige bureau. hier heb je alleen een korte echo die kost 40 euro en een echo die wat langer duurt met dvd en losse echo's die kost 5 euro.

romie morgen jeej ben zo benieuwd, wat denk je op dit moment zelf dat het wordt? heb je toch een kleine voorkeur? en leetje ook al bijna die echo haha was het bij mij maar al zo ver haha (ja ik ben ongeduldig haha)

14. sesa

sesa Niet meer actief

Ik ben een van de weinige vrouwen die het niet wil weten. ;)

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama ik heb geen ide wat het gaat worden. Ik zou het leuk vinden als het een jongetje is omdat we het dan van allebei hebben, maar een meid is ookvan harte welkom. Ik ben zo benieuwd was het maar al morgen.

@sesa om mij heen willen de meeste het weer niet wetrn. Het is heel wisselend.

16. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    We kunnen hier al met 15 weken ik hoop dat het dan ook al lukt. Want wij hebben op precies 15 weken die afspraak staan. Kost 25 euro hier. Ik ben benieuwd nu gaan we het van steeds meer dames horen. Mijn man en ik denken een meisje mijn vriendin een jongen. Ik zat bij de andere 2 goed ik ben benieuwd.
    Zoon wil een broertje dochter een zusje. Ze gaan mee voor het eerst.

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa geeft helemaal niks als je nie wil weten wat het wordt ik ken er idd in mijn omgeving ook veel die dat niet willen haha ik heb altijd geroepen dat ik dat wilde weten.

Romie haha dat wordt weinig nachtrust voor jou dus haha. Mijn man en ik zouden beide heel graag een meisje willen maar denken dan ook weer beide dat we een jongen krijgen haha. Ach beide is even welkom natuurlijk.

Sojo nou hier is dat wel heel wat duurder en kan het pas vanaf 16 weken dat het overal zo verschillend is daar sta ik elke keer weer van te kijken

18. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer naar het ziekenhuis. Met mijn vader en met de baby was alles goed. wwar het bloed vandaan komt weten ze niet. Het was binnen 45 minuten een groot maandverband vol. Echt van die golven zo eng.
    Morgen overleg met de baas van mijn man of hij thuis kan komen. Want 3 keer in 6 dagen veel bloed en naar het ziekenhuis moeten is niet leuk. Het moet toch ook een keer minder worden.

Zucht

19. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sojo meid wat erg om weer te lezen dat je naar het ziekenhuis moest. Gelukkig was alles goed met de baby. Ik hoop voor je dat je man naar huis komt om je te steunen want dit hou je ook niet lang vol. Dikke knuf.

Romie veel plezier vandaag:D

Sesa wat goed dat je het niet wilt weten. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor. Had ik bij alle 3 mijn zwangerschappen. Ik had het gevoel dat het een meisje zou worden maar nu de echo zo dichtbij komt krijg ik steeds meer het gevoel dat het weer een jongen wordt.

Ik hoorde gisteren van een vriendin hier dat de baby meteen na de geboorte al de eerste inentingen krijgt. Waarop ik riep dat wil ik niet. Maar zij vertelde mij dat je anders het ziekenhuis niet uit komt. Ben wel blij dat ik dat nu weet want anders was ik wel heel erg geschrokken als mij kleintje al meteen 2 prikken krijgt. De baby krijgt dan hep b en tbc. Bijzonder dan weer hoe anders dat gaat dan in Nederland.

20. sesa

sesa Niet meer actief

Veel plezier vandaag romie.

Sojo wat een schrik weer meid. Ik snap niet dat ze niet kunnen zien waar het vandaan komt. Ben je nu opgenomen om het te onderzoeken? Heb je geen placente previae?

Deel Deze Pagina