@Kamelot, wat groezelig meid. Ook stom dat ze je bang maken( we mogen geen stress hebben) en dan niet zeggen waarvoor. Wat gaan ze onderzoeken in je bloed? DNA van het kind? @Dobermamma, vervelend nieuws in je zwangerschap meid.
Romie -- Meisje Leetje -- Meisje 10-10-2013 Sesa -17-10-2013- Geheim Kamelot --? Sojo - 25-10-2013- Nog niet bekend Dobbermama1986 - 25-10-2013- Nog niet bekend Jusi -- 02-11-2013 Nog niet bekend
@ kamelot. Jeetje wat vervelend voor jullie. Wat een onzekerheid. En daar wordt je gek van. Ik hoop dat je snel de uitslag hebt. KOmt dit resultaat uit de combinatie test?? Hier 3 dagen zonder veel rood en bloed. En mijn man is thuis wat wat druk van de ketel haalt bij mij en mijn hoofd rust geeft. Niet eens zo zeer van de baby maar mijn ouders over de vloer geeft stres. Dus dat valt nu even een weekje weg. Wij hebben vandaag ons eerste gesprek met de vk gehad ZONDER echo!!! We hebben wel het hartje gehoort voor het eerst via de doptone. Dus een mijlpaal voor ons. Heerlijk. Over 2 weken een afspraak bij de gyn dan 4 weken weer de vk. De 3e de geslagst bepaling en 6 juni de 20 weken echo in het ziekenhuis. Nu moeten we de zomervakantie van de kinderen en mijn man gaan redden kijken of we iets met zijn baas kunnen regelen. Spannend ok die onzekerheid weer. Maar we komen er wel. Kamelot ik ben heel benieuwd net als de meeste hier denk ik. En wat een fijn klein clubje hebben we zo. Nu is alles openbaar wat we bespreken maar in welke provincies wonen jullie? Wij komen uit zeeland
sesa;14959099]Romie -- Meisje 4-10-2013 Leetje -- Meisje 10-10-2013 Sesa -17-10-2013- Geheim Kamelot --? Sojo - 25-10-2013- Nog niet bekend Dobbermama1986 - 25-10-2013- Nog niet bekend Jusi -- 02-11-2013 Nog niet bekend @dobbermama aangepast! Hihi @sojo ik kom uit noord brabant
Romie -4-10-2013- Meisje Leetje -10-10-2013- Meisje Sesa -17-10-2013- Geheim Kamelot --? Sojo - 25-10-2013- Nog niet bekend Dobbermama1986 - 25-10-2013- Nog niet bekend Jusi -- 02-11-2013 Nog niet bekend haha tja het is wat met zo'n lijstje sojo ik heb 1mei een echo (hopen natuurlijk dan te horen wat het is) en 6 mei geslachtsbepaling en tja ook ik heb op 6 juni de 20 weken echo. Ik kom uit zuid/oost brabant sesa tja ik wist dat het moet zo heel lekker ging maarja het is helaas nie anders. zou wel super zijn als ik in ieder geval tot me verlof kan blijven werken en ik daarna door zou gaan in de ww (die ik nie lang krijg misschien 1 a 2 maandjes ofzo) maarja dat geeft mij wel weer ruimte om na mijn verlof te kunnen solliciteren. ze kunnen mij nu nie zeggen of ik na mijn verlof terug kan komen.
Dobbermama, ja ik vind het ook wel fijn zo'n klein groepje hoor. Kun je het idd bijhouden allemaal. Bij de zwangerschap van Kenji hadden we best een grote groep septembermama's 2009 toen, maar toen was ik ook veel meer online. Dat gaat nu sowieso niet, maar nu kan ik toch met lotgenoten kletsen. Balen van dat douchen. Ik dacht eigenlijk dat zwangerschapsmisselijkheid na 12 weken altijd minder werd, maar schijnbaar dus niet? Oh jij werkt ook via Payroll? Mijn man ook, althans, tot voor kort, hij zit nu in de WW.. Bouwvakker he. Romie, jaaawel kun jij, ze laten je niet voor niks alleen werken dan. Vertrouw op jezelf! Sojo, hartstikke fijn joh, dat je al 3 dagen geen bloedverlies meer hebt gehad. En wat fijn dat je man thuis is. Oh een bezoek zonder echo, een mijlpaal voor jou dus. Ik hoop dat jullie er uit komen met de zomervakantie. Oh ik kom uit Brabant, kunde gij da zien?
Fijn dat het beter gaat met je, Sojo!! Leuk lijstje, Dobbermama!! Wat mijn verhaal betreft: het gaat om het alfa foetoproteïne dat te laag is. Dat is een stof die van de foetus komt en in het bloed van de mama belandt. Gezonde volwassenen hebben deze stof niet in hun lichaam. Bij te hoge waardes in de zwangerschap is er een risico op open rug, anencefalie,... Bij te lage waardes denkt men aan down (maar gyn zegt dat die kans in mijn geval heel klein is), of aan syndroom van edwards. (deze uitleg heb ik zelf opgezocht, gyn zei enkel de naam van de "stof" die te laag was). Ik heb de HA nog niet kunnen bereiken voor bloedname. Moet hoe dan ook nog minstens een week wachten. Bloed moet tussen 16-18 weken geprikt worden. Ik hoop wel dat ze daarna wat spoed zetten achter de uitslag... Wil niet drie weken moeten wachten... Enkele vriendinnen hebben me wel getroost met te zeggen dat gynaecologen over het algemeen heel cru kunnen zijn, als ze vermoeden dat er een risico is. Ze zeggen dat, als hij me geruststelt, de kans groot is dat het wel goed zit. Ik wil dat graag geloven, ... maar ja...
Ik woon in bergschenhoek. Zuid-Holland. @kamelot, wat een vervelende wachttijd voor je meid. Killing!! Ze kunnen nu dus nog geen bloed prikken? En ook erg slecht dat ze het niet eerder hebben gezegd.
Jusi precies het is een klein clubje maar een leuk clubje. Ik heb een half jaar als uitzendkracht gewerkt en nu dadelijk ovgeveer een jaar payroll (mits ik die verlening tot me verlof krijg). Ja bouwvakkers hebben het helemaal zwaar nu, rot tijd ook om te moeten solliciteren. Kamelot gadver moet je ook nog eens wachten tot maandag met bloedprikken en dan nog wachten op de uitslag... Hoop voor je dat ze die uitslag snel weten. Nouja al zijn ze dan nie echt aardig om het op deze manier te zeggen dat is idd waar maarja jij zit met het onzekere gevoel. Gelukkig heb je zo te lezen genoeg aardige mensen om je heen Nou ik ga me eens gereekd maken om te gaan werken
@ kamelot. Ik vind de gyn ook wat botter. de vk hier vinden het stuk voor stuk niet erg als ik weer in de stress schiet van het bloed. Maar de gyn zei je kan toch moeilijk elke dag een echo je moet vertrouwen krijgen. De combinatie van deze instellingen is goed voor me. maar ik kom liever niet bij de gyn met mijn "gezeur" waar ik me niet over heen kan zetten. Ze zijn gewoon heel direct die gyns. Maar wel lastig dat ze altijd zo weinig info geven dat moet je dan weer opzoeken op internet. Want misschien down of edwardus dat is wel een heel verschil voor het verdere verloop van je zwangerschap. Of misschien is er wel helemaal niets aan de hand dat kan ook nog. Pittig hoor. sojo ps we wonen dus best dicht bij elkaar brabant zeeland zuid holland.
Jeetje Kamelot wat een onzekerheid, verschrikkelijk lijkt me dat. De dagen zullen nu voor je voorbij kruipen. Sojo wat fijn dat je man nu thuis is. Kan je het even wat meer loslaten allemaal. DObbermama voor jou dus nog even spannend wat baan betreft. Jusi hoe gaat het jou? Hoe voel je je? Ik durf nog steeds niet te geloven dat het een meisje is. Heb de echo al 30 keer bekeken en zie echt niet hangen. Toch wil ik nog even wachten met echte meiden dingen kopen totdat ik een bevestiging heb over een kleine 4 weken. Muts ben ik he
Leetje muts dat je bent hahaha Sojo een gyn staat natuurlijk op andere manieren stil bij wat iemand heeft dan een vk. Werken beide met vrouwen/kindjes maar is toch een hele andere sport van tak natuurlijk
Kamelot, pff dat klinkt niet leuk. Waarom kunnen ze je bloed nu nog niet prikken dan? Kan me goed voorstellen dat je je erg ongerust maakt. Ik kan je ook niet geruststellen. Ik hoop dat je wel wat rust kunt vinden de komende dagen. Dobbermama, ja drama, als bouwvakker zijnde.. Maar helaas, het is nu eenmaal niet anders. Leetje, muts dat je bent. Ze zien vort op een andere manier dat het een meisje of jongen is heb ik me laten vertellen. Dus het wil niet zeggen dat als ze géén piemel zien, het automatisch een meisje is. Heeft iets met schaamlipjes en streepjes te maken of iets. Met mij gaat het mwa. Vandaag moest ik dus weer werken, en nu nog een hele dag. Maar ze houden dus totaal geen rekening met me, qua sjouwen en vullen. Ik kon het op een gegeven moment ook echt niet meer volhouden, heel mijn baarmoeder was gespannen. Het leek wel een harde buik, maar dat kan toch niet met mijn termijn?? Ik ben uiteindelijk om 16.00 ipv 17.00 naar huis gegaan. Van vanochtend 7.00 af, dus ik vond het mooi geweest.. Pff.. dat wordt nog wat de komende weken dus..
@jusi ja hoor hier ook al harde buiken gehad bij de vorige 2 trouwens bijna nooit en nu nu al. De angelsound is binnen Het was even zoeken en het klinkt wat anders dan bij de vk. maar goed herkenbaar. Ik moest hem hoger plaatsen dan ik dacht. Ik heb best gedrukt op mijn buik maar dat hoeft dus niet. Nu maar hopen dat ik niet te hard gedrukt heb. Nou ja met de echo zijn ze ook niet zachtjes. Ik denk niet dat ik elke dag ga luisteren maar alleen als ik het niet vertrouw. We gaan het zien. De kinderen hebben nu ook het hartje gehoord dat is wel leuk. Vandaag de kinderen van school gehaald. Wat een belabberde conditie heb ik nu zeg. Maar goed ik kan nu een week echt rustig aan doen dus doe ik dat dan ook maar. Al verveel ik me helemaal rot. Ik hou gelukkig van handwerken dat scheelt. Dus ik ben een omslagdoek aan het haken. In roze-blauwe jeans garen. Als het een meisje is is hij voor de baby bij een jongen gaat hij naar mijn dochter denk ik.
Leetje, 't zal echt wel een meisje zijn, hoor!! in deze tijden vergissen ze zich daar zo snel niet meer in Jusi, amai, dat klinkt niet zo gezellig!! Geef maar echt op tijd je grenzen aan. 't kan niet de bedoeling zijn dat je godganse dagen harde buiken hebt door het werk... Wat bloed prikken betreft: ik vermoed dat het te maken heeft met de waardes; waarschijnlijk weten ze heel duidelijk tussen welke waardes dat AFP moet liggen tussen 16-18 weken en moet het prikken dus dan gebeuren om meer duidelijkheid te hebben. Ik ga volgende week donderdag nr de HA, hopelijk kan die me wat meer uitleg geven... Sojo, fijn dat je je weet bezig te houden en dat je - wanneer je even twijfelt - het hartje kan horen. Ik denk dat ik van ons "kleine clubje" het verst verwijderd woon, 'k ben van Vlaams Brabant/grens met Belgisch Limburg. Maar de schoonouders wonen op een boogscheut van Weert...
jusi dat kan echt niet de bedoeling zijn.... jij zou toch geen hele dagen meer werken alleen nog maar 4 halve dagen? Zou dan ook zeker je mond open trekken wanneer jij wel hele dagen op de planning staat enne ik zal als ik jou was dit zeker bespreken met de vk. je werkgever is namelijk verplicht dat wanneer jij zwaar lichamelijk werk hebt of klachten hebt door de zwangerschap hier iets aan te doen....tenminste zover ik weet sojo pff al luister je wel elke dag als dat jou gerust stelt moet je dat zeker doen. haha tja dat is natuurlijk wel makkelijk als je al een zoon en dochter hebt. ben benieuwd wat het gaat worden bij je kamelot jij komt dan wel uit België maar hoort zeker bij dit kleine groepje....en tja ik kom dan wel uit NL maar zit echt vaak in BE vindt het heerlijk om daar te zijn alleen manlief wil niet mee verhuizen nou ja niet naar BE dan. gister heerlijk een moeder en dochter moment gehad met mijn mams. had ik voorheen eigenlijk nie veel maar nu ik zwanger ben des te meer. gezellig gekletst over haar zwangerschap en was ze in geur en kleur aan het vertellen hoe ze ons dan deed wassen en hoe lekker zo ons dan vond ruiken was echt heel leuk