Sesa, oh kan dat wel, harde buiken bij mijn termijn? Sojo, gaaf een Angelsound. Ik wou er ook 1 bestellen, maar mocht het niet van mijn man. Hij is bang dat ik mezelf helemaal gek maak als ik het hartje niet kan vinden. En ja, ergens heeft ie toch ook wel gelijk. Oh jij ook al harde buiken? Ik weet niet meer zo goed hoe die nu eigenlijk voelen, dus ik twijfel ook wel hoor. Kamelot, het is ook wel een ingewikkelde materie he, wat er allemaal bij je speelt. Ik hoop in ieder geval dat je snel duidelijkheid, en vooral rust, hebt! Dobbermama, nee ik zou geen hele dagen meer werken, maar ik had gezegd dat ik afgelopen donderdag nog niet kon beginnen met die halve dagen. Dus om aan mijn uren te komen, moest ik vrijdag wel de hele dag werken. Ik had ook een halve dag vrij kunnen nemen, maar zo kost het mezelf wel een hoop verlof telkens. Leuk zo'n momentje met je moeder.
Nou, ik zou vanaf week 19 dus starten met halve dagen. Of nou ja, halve.. dit zijn en blijven mijn werktijden op maandag en woensdag: 7.00 tot 13.00. En op donderdag en vrijdag zou het dan van 7.00 tot 11.30 zijn. Maar goed, mijn man weet sinds vandaag dat ie net in díe week kan beginnen bij een baasje. Dus dat betekent dat die halve dagen niet door kunnen gaan, want dan zou ik oppas moeten regelen voor die donderdagochtend. Nou zijn mijn schoonouders niet zo beroerd om op te passen, maar ik vind het best een zware belasting voor mijn zoontje. Dat betekent dat ie 5 ochtenden in de week weg is, waarvan hij er dan 4 dus ook nog eens héél vroeg uit bed moet; 6.15. Daarbij ga ik het ook echt gewoon niet trekken, die 4 halve dagen. Ik merkte vandaag na 2 uurtjes in het dorp, dat dat ook alweer teveel is. In de auto kreeg ik weer buikpijn. Nu denk ik dat ik maar ga afwachten tot 6 mei, dan moeten we weer naar de gyn. En dan maar hopen dat zij mee wil werken aan een verklaring dat ik niet meer zoveel kan werken en al zeker niet meer sjouwen. Dan maar voor 4 uur in de ziektewet ofzo? Weet niet of dat kan? Dan heb ik iig geen hele dagen meer, maar 3 halve dagen.
Wat een ellende jusi. Ik herken de harde buiken wel. Ik heb bij mijn zoontje vanaf 18 weken platte bedrust gekregen tot 38 weken vanwege harde buiken.
jusi wat moeilijk zeg..... sesa ik heb een hele moeilijke band met mijn moeder en dan maken dit soort momenten dan altijd wel weer goed
pff had het gisteren even moeilijk en heb kei hard zitten huilen. Zelf heb ik al sinds eind basisschool ofzo geen contact meer met mijn vader (mijn broertje wel dus weet wel hoe het een beetje met hem gaat) Was ik gisteren muziek aan het luisteren kwam dat liedje van marco borsato "dochters" voorbij. Sinds dat ik zwanger ben vind ik het zo erg geen contact te hebben met mijn vader maar weet ik dat het voor mij en mijn gezinnetje dadelijk niet anders kan. ik voelde me even heel erg alleen en heb al een tijdje dat ik een vader dochter band zou willen hebben maar gisteren was dat verlangen wel heel erg groot. zelfs nu ik dit aan het typen ben staan de tranen weer in me ogen.
Jusi kan je niet eerder een afspraak regelen met de gyn. Je moet echt rustig aan doen hoor, het gaat wel om je kindje. Wat gaat dat gaat en wat niet gaat doe je niet. Ik denk dat je collega's je hier best in kunnen helpen. Ze kunnen makkelijk de karren/dozen al in het juiste pad voor je zetten en kunnen afstappelen. Denk goed om jezelf hoor. Sojo lekker genieten van die angelsound. Ik luister soms 2x per dag en soms 1x. Ik heb zelf 1x gehad dat ik 3x luisterde. Het is altijd nog beter om jezelf gerust te stellen dan spanningen. Dobbermama dat lijkt me inderdaad moeilijk dat je nu zwanger bent dat je geen contact hebt met vader. Even een knuf voor jou. Het is altijd moeilijk als contact verbroken wordt om wat voor reden dan ook. Kamelot hoe gaat het met je? Kan je de spanning nog een beetje aan meid? Jeetje Sesa, bedrust van week 18 tot met week 38. Ik hoop dat je dat deze keer bespaart blijft. IK heb vannacht toch slecht geslapen. Ik had gisterenavond de herhaling van babyboom gekeken en daar werd verteld dat iemand zijn kindje verloren had met 15,5 week. Nou ik droomde dus dat mijn kindje ook dood was. pffffff. En ik ben al zo angstig deze zwangerschap. Gelukkig voel ik de kleine regelmatig "kietelen" dus dat zit wel goed maar het voelt niet fijn.
leetje daarom kijk ik dat soort dingen op het moment niet, ik neem dat ook mee in mijn dromen. gelukkig voel jij je kindje af en toe dus dat is goed en je hebt HAAR vorige week nog gezien en toen was ook alles goed. dank je wel voor de knuf.
@dobdermamma, een digiknuf voor jou! @leetje , dat soort dongen droom ik ook. Word er gek van. Maar duurt zolang tot de echo. Gelukkig heb ik de angelsound.
gelukkig voel jij je kindje af en toe dus dat is goed en je hebt HAAR vorige week nog gezien en toen was ook alles goed. dank je wel voor de knuf. Sesa wat een uitkomst he die angelsound. Ik zou echt niet meer zonder kunnen.
vraagje trouwens...hoe voelt dat aan als je je kindje voelt. Ik heb nu al een paar keer gehad (om precies te zijn 3x) dat ik op mijn rug lag gewoon niks te doen en ik voelde heel zachtjes tja gefladder in me buik...zou het zijn dat ik mijn kleintje al kan voelen?
Sesa, vanaf 18 weken al volledig bedrust? Pff, dat was een lange tijd voor jou dan of niet? Dobbermama, oh wat erg dat je een moeilijke band met je moeder hebt. En dan ook nog eens met je vader geen contact. Dan kan ik me wel voorstellen dat je je soms alleen voelt hoor. Knuffel voor jou! Leetje, eerder zal niet gaan lukken, want a.s woensdag- op donderdagnacht gaan we al naar Euro Disney met schoonfamilie. Morgen moet ik dan nog gewoon werken en denk niet dat ik op zo'n heel korte termijn nog terecht kan. Ja mijn collega's roepen allemaal wel dat ik rustig aan moet doen, maar er is inderdaad niemand die me daarbij helpt, dus schiet niet op. Ow niet leuk dat je je al zo angstig voelt deze zwangerschap. Hoe komt het? Dobbermama, ik weet niet of je je kindje zo vroeg al kon voelen. Mijn zoontje voelde ik pas heel laat, maar mijn placenta lag ook voor dus dat scheelt ook veel heb ik gehoord.
@dobbermama, dat s je kindje dat je voelt hoor. Ik had dat bij mijn zoontje ook. Nu heb ik het nog niet. Ik was toen 17 weken.
@dobbermama dat is inderdaad je kindje wat je voelt. River voelde ik pas bij 18 weken omdat de placenta aan de voorkant lag en deze kerr ligt de placenta ook aan de voorkant voornamelijk links en rechts zou ik het al sneller kunnen voelen. Vandaag voelde ik ze ook een keertje bewegen, zo apart en bijzonder weer. @hier een zeurderige gevoel in mijn onderbuik en af en toe lijkt het wel op een harde buik. Bij river heb ik er ook veel last van gehad vanaf 18 weken dan. Afgelopen vrijdag hadden manlief en ik een VIP avond bij de kindercompagnie in lithoijen. Zo'n leuke winkel! En een goody bag gekregen ter ware van 50 euro en een knisperdoekje van koeka gewonnen, die moeten we nog ophalen. Ik had ook twee positiebroeken gekocht maar nu had ik er vandaag eentje aan en is hij aan de achterkant gescheurd...echt zo balen. Kaartjes zijn er al af. Morgen even bellen of ik hem kan omruilen voor een andere. Ik baal er echt van
Bekijk bijlage 321613 Dit setje hadden we voor ons kleien meisje gekocht. Zometeen nog een foto van de goodybag
jusi ik weet het ook nie haha eerste zwangerschap....maar is niet een gevoel dat ik ook eerder heb gehad in me buik en moest me er ook echt op concentreren en op me rug gaan liggen om het een beetje duidelijk te voelen. en ben beetje eigenwijs haha ik d8 ook dat het mijn kleintje was pff en al zijn het mijn darmen het gaf mij een goed gevoel hahaha moet me ergens aan vast houden toch. Kan je er trouwens niet voor kiezen om met de collega te ruilen die de minst zware spullen in de schappen moet zetten? als ze toch roepen dat je rustiger aan moet doen zou ik het ook daar op gooien als ze nee zeggen. Sesa en Romie ik hoop het ook dat het mijn kindje is, wat ik al zei tegen jusi is niet een gevoel dat ik ooit eerder heb gehad. en is nie da ik het elke dag voel ofzo maar wel al 3x hihi en nu ik dit schrijf lijk ik het weer te voelen Romie balen zeg van die broek..hopen dat je die kan ruilen. Leuke kleertjes, je eerste kleertjes die je hebt gekocht voor je meisje toch? en die andere spulletjes zijn ook leuk joh nog 3 nachtjes slapen en dan eindelijk weer een echo..vind die 4 weken best lang ertussen. dus ga snel slapen dan is het nog 2 nachtjes haha
Leuke dingen romie! @ dobbermama, in het begin voel je het ook niet dagelijks hoor en moet je odd rustg op je rug liggen zonder afleiding haha
Ja hoor dobbermamma klinkt als een baby. Hier zo 1 keer in de 3 dagen dat gevoel. En als ze het echo apparaat op mijn buik zetten dan voel ik het ook. Angelsound is een succes geeft rust en geen stress. We zijn een week echo loos!!!!. Man thuis en rust in mijn buik. 4 dagen en dan weten we wat het wordt. Hebben gisteren hele leuke foto's van onze zoon gezien. Toen was hij nog de enige(en wat waren wij nog jong) Wat was het toch een droppie. Ik ben heel benieuwd en het maakt eigenlijk niet uit wat het word. Verder een kapotte auto die eigenlijk wel aan vervanging toe is. Pfffff Wat voor auto koop je voor 3 kinderen. Sesa let op jezelf hoor en anders lekker deze week de ziektewet in. De baby is het belangrijkste hoor. Dobbermama. Hier ook een moeizame relatie met mijn moeder. Dat is extra pittig als je zwanger bent.
Romie, hee Lithoijen ligt hier niet zo ver vandaan! Ik ben nu toch wel benieuwd of jij misschien bij mij in de buurt woont. Balen van die broek. En, kun je hem nog ruilen? Dobbermama, nou toevallig hee, vandaag vroeg de collega die normaal gesproken altijd de vleeswaren snijdt, of ze voor mij moest vullen. Ik vond het wel vervelend, zei ook meteen: "Vind je dat echt niet erg?" Echt weer iets voor mij. Maar goed, heb nu dus de hele ochtend gesneden, en dat scheelt zeker wel in de buikpijn! En nog 2 nachtjes!! Op de rest reageer ik later, manlief komt thuis!