Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi goedzo meis ben trots op je goed van je dat je voor jezelf op komt en aangeeft hoe dat jij denkt langer te kunnen blijven werken!
    Ahhhh balen van je echo!

2. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, jammer van je echo maar wel goee dat je aa jezelf denkt!
    @dobbermama, leuk een meisje!!!

Ik ga vandaag werken na een week vakantie...ik zie er tegen op.

3. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dobbermama. Een meisje,

Een jongens huis. Daar kan ik me nog niet zo veel bij voorstellen. Mijn vriendin heeft 2 knullen en dat is echt een jongens huis. Daar wordt veel gevochten en herrie gemaakt.Maar onze oudste is heel rustig,hij tekent graag en veel. En onze dochter is juist weer wat drukker. Dus mijn eerste gedachte was ook lekker rustig. Maar dat hoeft natuurlijk niet. We gaan het zien. Ik ben wel heel benieuwd. Ik dacht meer ojee straks gaan er 2 naar zee dan ben ik de hele boel weer kwijt.

Hoe gaat het bij jullie met het voelen van de baby? Ik voel hem nu zeker 3 tot 4 keer op een dag. En ik kan hem voelen draaien. Dat gevoel herken ik nog van de vorige twee keer. Al voelde ik dat toen veel later. Ik vind het heel leuk en gerust stellend.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    1Sesa, succes vandaag met werken!

Sojo, ik voel de baby nog niet. Tenminste.. ik denk soms iets te voelen maar denk toch niet dat dat al kan.

5. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi goed zo! En wat balen van de echo

@dobbermama leuk meisje!!!! Grappig meeste meisjes hier tot nu toe..

@sojo ik voel de baby ook een paar keer per dag als ik rustig zit of lig

@hier gister veel te veel gewerkt,er waren zieken. Ipv 3uurtjes 9uur gewerkt, ik was gesloopt. Vandaag weer 5 uurtjes gewerkt vanaf 6.45 vanochtend. Pff ben op. En ik moet nog roosteren....

6. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Dobbermama gefeliciteerd een meisje, joepie.

Jusi heeeeel goed meid, denk maar goed om jezelf.

Sesa succes met werken na een week vakantie, valt altijd weer tegen he werken na een week vakantie.

Vandaag de laatste dag dat mijn schoonmoeder er is, die gaat vanavond weer weg.

Ik voel de baby soms de hele dag door en soms dan weer niet. Het zijn nog geen schopjes maar ik voel haar draaien.

7. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leetje fijn dat je schoonmoeder weer weg gaat. Dan heb je je huis weer voor jezelf. Ik ben niet zon ster in zulke dingen. En dan heb ik nog liever mijn schoonmoeder dan mijn eigen moeder. Daar word ik echt helemaal gek van.

Leuk he om de baby nu te voelen, Ik kan niet wachten tot ik het ook aan mijn man en kinderen kan laten voelen.
    Morgen middag naar de gyn ik ben weer benieuwd.

8. sesa

sesa Niet meer actief

Nou heb de dag overleeft. Mijn manager wil dat ik laat begin ipv 2 uur eerdrr stoppen. Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb smiddags het meeste last. Dus nu een compromis...een dag later beginnen de rest eerder stoppen.
    Mijn bevallingsverlof verlenging is afgewezen pmdat ze personeeltekort hebben.

Ik voel ook al een week leven. Maar alleen in rust en als de kleine er zin in heeft.

9. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    Belgiƫ
    hallo allemaal, ik ben er weer!
    Laptop is gefikst!!

Sojo, een jongen: top! Wat goed ook dat de vk je met je laatste echo heeft kunnen geruststellen ivm hematoom...

Dobbermama: een meisje: fijn!

Voor mij nog even wachten; uitgebreide echo op 12 juni, dan hopen we ook te weten wat het wordt...

Leetje, ben je al wat kunnen afkicken van schoonmoeder-bezoek??

Sesa en Jusi, goed dat jullie je grenzen aangeven op't werk en dat er compromissen gemaakt kunnen worden. Romie: voor jezelf zorgen he!! Als ik lees hoe hard je werkt...

Wat heb ik nog gelezen??
    ah ja, ivm gewicht, ik was vlak voor de zwangerschap 6 kg afgevallen tot 63 kg (1.64m groot). Ben intussen weer ƩƩn kg aangekomen. Wat prima is volgens de HA. Borsten ook al wel ƩƩn maat gegroeid hier en mijn gewone broeken passen niet meer. Laatste dagen voel ik echt een "trekkerig" gevoel in mijn buik. Denk dat die nu echt wel aan het groeien is...
    ivm bevallen; ik denk soms ook dat ik dat deel wel zou willen overslaan, maar soit, dat zal dan de prijs zijn die we moeten betalen om daarna onze kleine schat te mogen vasthouden... 't zal het wel waard zijn he!!
    ivm leven voelen: ik voel het hier ook al sinds 14 weken ongeveer. Zou alleen niet weten wat ik voel. Zijn dat arm-en beenbewegingen of "draaien"... Geen idee. Ik voel geen verschil, voel alleen "gewriemel"... :)

Wat onze onzekerheid betreft: vorige donderdag is er weer bloed geprikt en ik hoop morgenavond het verdict te horen... HA heeft me wel wat kunnen gerust stellen. Kans op afwijking zou al bij al wel klein zijn.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wisten jullie trouwens dat mijn zoontje waterpokken heeft?
    Lees anders mijn andere topic maar..

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa nou goed zo dat je niet hebt toegegeven (ik stop ook juist eerder omdat de middagen vooral zwaar zijn dus herken het heel goed). misschien mis ik iets maar wist niet dat je een verlening had aangevraagd van je verlof..

sojo jaja met je mannen en natuurlijk je kleine dame niet vergeten.....is dus maar gedeeltelijk een mannen huishouden haha.
    Ik voel me baby nog maar heel af en toe nog nie veel hoor. maar gister was alles goed dus da zal vandaag ook wel zo zijn haha.

romie ohhh meis ja kan me voorstellen dat je gesloopt bent...pff lange dagen zo en dat terwijl je (volgens mij) nog niet eens volledig zou werken nu of wel?

leetje nou je schoonmoeder zou nu denk ik wel weg zijn...? nu heb je weer lekker het huis voor jou en je gezinnetje en kan je lekker bijkomen en genieten van de kids en de baby in je buik :D
    hoe lang moet je nog tot de vakantie van de kids? pff zal wel echt warm zijn daar nu..

kamelot jeeeej je bent er weer :D:D we hebben je gemist!! (zou jij je datum enzo nog in ons lijstje willen zetten?)
    12 juni weet jij wat het wordt dus waarschijnlijk spannend zeg..heb je zelf al een idee?
    ben benieuwd wat de uitslag is van je bloedonderzoek *duim**duim**duim* dat alles in orde is

jusi nou krijg je dat er ook nog eens bij .... je krijgt wel veel op je dak zo he.

Nou ben vandaag gebeld mijn 20 weken echo is verzet van 6 juni tot na mijn vakantie 17 juni (vertrek 7 juni en kom de 16de terug). De arts had laten weten dat deze niet aanwezig zou zijn en er was geen andere arts ter vervanging. vindt het eigenlijk nie zo heel erg want als er iets zou zijn (wat ik zeker niet verwacht na de echo van gister want die vrouw heeft ook alles zo goed als nagelopen) zou da nie fijn zijn als ik da in mijn vakantie mee zou moeten nemen.

12. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, beterschap met je zoontje.

@kamelot, fijn dat de arts je toch iets gerust heeft kunnen stellen. Nog scces met wachten.

@dobbermama, beter na je vakantie idd. Het geslacht weet je toch al ;)

13. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Gisterenavond is mijn schoonmoeder weggegaan en er is een last van mijn schouders gevallen. Nu even een paar dagen bijkomen en dan zijn we er weer.

Kamelot wat fijn dat de HA je toch een beetje heeft kunnen geruststellen. Hoe gaat het met je? Kan je het allemaal een beetje van je afzetten?

Jusi wat vervelend dat je zoontje de waterpokken heeft. Beterschap.

Sojo mijn ouders komen altijd een maand en daar heb ik dan weer helemaal geen moeite mee. Ik vind het super gezellig. Vooral ook omdat mijn man er bijna nooit is. Geef mij maar lekker mijn eigen ouders.

14. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeetje wat een nieuws allemaal al weer.
    @ leentje lekker tot rust komen..
    @ kamelot. Fijn dat de HA zei dat de kans klein is dat er echt wat mis is.

Hier vandaag weer een bezoek aan de gyn. Ik ben benieuwd. Bij de gelachtsbepaling was het de echo scoopist die me gerust stelde. En we kwam ook eigenlijk echt voor de baby. Vandaag ga ik weer met een lijstje vragen richting ziekenhuis. En ik hoop dat ze het hematoom willen opmeten. Ik ben benieuwd of mijn gevoel dat hij kleiner wordt bevestigd wordt. Het bloedverlies is minder aan het worden. Dus dat geeft fgoede hoop

15. sesa

sesa Niet meer actief

Sojo, succes vandaag

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa precies zo dacht ik ook :D

leetje nou vrouwke lekker bijkomen nu :D en tja idd met je eigen ouders is ook vaak anders :D

sojo succes

ik ga me bedje opzoeken bleh ben misselijk nie normaal...misschien dat even slapen helpt

17. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer een super lieve gyn.Ik ben natuurlijk al vaak geweest.En dat is ook het eerste wat ze dan heel bezorgd zeggen tegen me, dan zijn ze weer zo lief. Deze mevrouw ook weer( ik heb ook echt liever vrouwelijke gyn's die zijn ook echt vertederd als ze je baby zien).
    Maar alles was goed. Het hematoom is er nog maar het is echt een stolsel aan het worden. En klein 2 bij 3 cm. dus dat is echt niet groot meer. Er zat nog wat bloed in. Maar echt maar heel weinig. Maar het wandelen gaat nu goed. Daar wordt het vloeien niet erger van dus langzaam weer opbouwen. En blijven hopen dat hij slinkt en het bloeden stopt. Zoals ze zei het is nu geen actieve bloeding.

Nu ging ik vandaag echt voor die gerust stelling. Maaaaar ik heb daarna nog zeker 5 minuten naar onze zoon kunnen kijken. (ja het was nog steeds een jongen ). Toen de gyn zei :nou dan ga ik er weer van door, begon de baby te zwaaien.(wij hebben apparte echoscoopisten in het ziekenhuis) Ik heb nu ook echt van de echo kunnen genieten. IK ben er voor gaan liggen en heb gekeken Wat kon je alles goed zien. Zijn middenrif en zijn blaas zijn darmen. Zijn handjes beentjes en voetjes. Ik heb zelfs 2 extra foto's voor de kinderen meegekregen. En een foto waar hij helemaal opstaat. Zo leuk. Ben vanmiddag gelijk maar het dorp in gelopen en heb nog een broekje voor hem gekocht. Dan ben ik echt aan het genieten.

Mijn zoon zitbij zijn vriendje en mijn dochter op het paard van mijn nicht. En ik heb heerlijk even helemaal alleen genoten van onze zoon. Daar was ik echt aan toe.

18. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sojo wat fijn dat je zo'n lieve gyn had en dat je gerust gesteld bent. Wat heerlijk helemaal alleen naar je zoontje kijken, geniet momentje. En wat fijn dat het hematoom nu veel kleiner is.

@leetje nu lekker bijkomen. Heerlijk rust...

@jusi beterschap met je zoontje, wat vervelend.

@hier ja ik werk therapeutisch voor 10 uur per week. Er waren zieken op de planning en de andere planster is op vakantie, waardoor ik er grotendeels alleen voor stond. En vond het dan ook weer lullig om dan te zeggen ik kan niet. Gelukkig is ze weer beter. Hopelijk volgornde week een rustigere week, maar ben er bang voor. Dinsdag vergadering en woe en don en vrij 3 uurtjes werken en ook nog een cursus hartfalen...
    Hierdoor krijg ik thuis echt niets gedaan en vooral als je nog een kleintje van 2,5 hebt rondlopen die mama aandacht wilt.
    Ach ja kkomt goed.
    Vandaag belde het uwv nog op, grrrr wordt ik niet goed van, gezegd dat ik niet meer mijn eigen werk kan gaan doen deze zwangerschap en lult ze gewoon overheen. Ik bel je over een paar weken misschien dat je dan wel al weer aan het werk bent..... Want je bevalllingsdatum is nog zo ver weg.... Pff ze doen maar

19. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, beter hoor om nu zo'n echo te krijgen. Ik kan nu lezen dat je echt van je zwangersxhap kan genieten nu.

@romie, wat een lul van de uwv, zeker een man?
    Ik word binnenkort ook door hun gebeld...ben benieuwd.

Net ff een tukkie gedaan, ben weer iets bijgetankt.

20. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ romy. Ja het uwv dat is wat zeg. Ik zit ook in de ziektewet. En zou weer terug vallen in de ww als ik beter wordt. Hier bijna geen telefoontjes van hun. Ik snap daar echt geen klap van.
    Maar bij jou doen ze dus moeilijk.

Deel Deze Pagina