Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Ik zal het lijstje aanvullen. Heb zelf echt GEEN idee wat het zou zijn. Nu eens denk ik jongen, dan weer meisje. Ik heb het maar opgegeven om te proberen "voelen" wat het zou kunnen zijn. Heb ook nog geen geslacht gedroomd. Ik wacht wel af tot de 20 weken echo...

Heb daarnet naar de HA gebeld. Bloedwaarde is ok, ditmaal zelfs wat aan de hoge kant :( (waarde komt overeen met waarde op 17-18 weken en bloed is geprikt op 16 weken). 'k ga er dus van uit dat alles in orde is. Jippie, dat kunnen we ook alweer achter ons laten :)

@Jusi: hopelijk is je zoontje snel beter
    @Sojo: fijn dat je zo'n goede echo had en dat de berichten over het hematoom gunstig zijn.

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Romie -4-10-2013- Meisje
    Leetje -10-10-2013- Meisje
    Sesa -17-10-2013- Geheim
    Kamelot -17-10-2013 - nog niet bekend
    Sojo - 25-10-2013- Jongen
    Dobbermama1986 - 25-10-2013- Meisje
    Jusi -- 02-11-2013 Nog niet bekend[/QUOTE]

Bij deze is het lijstje aangevuld. ;)

3. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    #623 leetje1981, 9 mei 2013
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
    Het stomme bij de UVW is altijd dat het er zo aan ligt wie je hebt. De 1 is heel meelevend en begripvol en de ander lijkt geen gevoel in zijn donder te hebben.

Kamelot wat een goed nieuws! Dat moet echt een opluchting zijn. Het is fijn dat ze tegenwoordig zoveel kunnen maar je krijgt daardoor soms ook dat mensen in de zenuwen zitten voor niets.

Sojo wat een goed nieuws dat de hematoom geslonken is.

Ik heb op dit moment heel erg last van obstipatie. Gelukkig hebben ze er hier een thee tegen die bij goed helpt.

Ik stond vanochtend op de weegschaal en ben weer een halve kilo gegroeid. Ik snap er helemaal niets meer van. Misschien komt het wel door mijn obstipatie. Ik ga denk ik maar wat meer proberen te bewegen om het toch een beetje te beperken. Ik wil echt niet weer tegen de 30 kilo aankomen.

Joepie vandaag 18 weken.

4. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, fijn meid dat alles goed is.

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leetje. Vervelend die obstipatie. Hier ook al maanden gedoe daarmee. Van Lactulose krijg ik buikpijn. Van een ander middel een dikke keel. Nu heb ik een ander soort Lactulose waar ik geen buipijn van rijg maar heel goed helpt het ook niet. Als ik het gebruik kan ik echt niet. gebruik ik het wel heb ik elke dag iets. Dus het doet wel wat.

De thee soorten die hier verkocht worden mag je allemaal niet gebruiken.

Verder het aankomen. Ik schrik me ook elke keer te pletter. Ik ben op onze weeg schaal echt nog maar 2 kilo aan gekomen. Maar elke kilo voor de 20 weken voel als een kilo te veel. In het ziekenhuis waren ze te vreden hoor. Maar ook ik heb die angst voor heel veel aankomen.Ik ben nu in twee weken in het ziekenhuis denk ik 0.5 kilo aan gekomen. Niet veel dus . Maar als ik die 71.9 zie staan slik ik wel.1.5 kilo er af voor schoenen en kleding. dus 70.4. Ik woog 68.3 toen ik begon. zal mijn telefoon eens op laden in heb een app die dat bij houd voor me. Ik denk dan 0.5 kilo keer 25 weken is nog 12 kilo. Dat zou toch netjes zijn. Maaar oei die chips zijn wel erg lekker.

6. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik bedoelde als ik het niet gebruik kan ik echt niet naar de wc als ik het wel gebruik kan ik 1 keer op een dag moeizaam.

en heeee de zon schijnt alweer:)

7. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo ik heb buiten mijn zwangerschap om al last van spatische darmen dus is voor mij echt lastig nu ook tijdens de zwangerschap.
    Nou het woord hematoom kunnen we dus gaan schrappen :) het is een bloedstolsel zoals het ziekenhuis nu zegt.. Mooi man!. Ik doe eigenlijk nie zo heel veel rare dingen kwa eten en kom ook elke keer aan.. Enigste wat ik echt weer wil doen is gaan zwemmen maar oei die verdomde vermoeidheid! En natuurlijk eet ik ook een koekje en soms wat ships maar vind de hoeveelheden echt meevallen.

Romie ik heb als maatschappelijk werkster veel te maken gehad met het uwv en die mensen luisteren vaak gewoonweg niet naar wat je zegt. Je moet echt mZzl hebben met wie je te spreken krijgt.
    Laat ze maar bellen en dan ga je gewoon weer aangeven waar je staat..die mensen trekken hun eigen plan dus je weet toch nie wat ze gaan zeggen.

Sesa lekker he die tukkies af en toe haha

Kamelot nou dat wordt spannend wat jullie gaan krijgen :) wij zaten er ook naast dachten vrijwel met volle overtuiging een jongen en wordt een meisje. Jeej wat een opluchting moet die uitslag zijn..nu kan je weer lekker het genieten verder oppakken :) mooi man

Leetje wat ik net al bij sojo zei ik kom ook aan en kwa eten doe ik exht niet extreem ofzo..heb bijvoorbeel ik denk ondertussen een maand geleden een zak snoepjes gehaald en heb daar nu nog snoepjes van in de trommel zitten..als ik echt honger krijg ofzo pak ik eerder een cup a soep dan ships of koek en al die andere slechte dingen. Idd pas wel op dat je die thee ook echt mag hebben.

Ja hoor trek ik vanmorgen het touwtje van mijn nachtlampje stuk *snik* ik gebruik die kei veel en mijn man zelden. Nu staat die dus aan en moet ik de stekker eruit gaan halen want anders gaat die nie uit haha. Dadelijk aankleden en boodschappen doen want was gister te beroerd om nog iets te doen. Vanmiddag naar me neefje die is 3 geworden gister en wordt vandaag gevierd...vanavond lekker niks. Fijne dag iedereen!

8. sesa

sesa Niet meer actief

Een buikfoto met 17 weken :).
    Ik heb geen billen meer zie ik op de foto, had een mooie kont van het sporten :(

Bijgevoegde bestanden:

9. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    He meiden,

Ik had natuurlijk al gecheckt of ik deze thee mocht maar na jullie advies nog een keer gekeken en er staat echt dat ik het mag drinken. Alleen niet zo vaak als een niet zwangere.

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    He Sesa ik zie je buik nu pas, mooi buikje hoor;)

Nog even een vraag aan jullie, waarom mag je eigenlijk die ontlasting thee in Nederland niet? Ik kan er nog niets over vinden namelijk:cool:

11. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx leetje.
    Ik zit aan de gewelde pruimen.heb ook enorme last van obstipatie

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dobbermama, oef dat is wel een hele dikke week verzet dan!
    Gelukkig maar dat je dat niet erg vindt.

Leetje fijn dat je schoonmoeder weer weg is. Hoe lang is ze eigenlijk geweest?

Sojo wat fijn dat de hematoom vort zo geslonken is.
    Dat zal wel een hele geruststelling zijn.
    En nog steeds een jongen, dus weer een piemeltje gezien. ;)

Romie balen dat er zoveel zieken waren. Ik zou er ook moeite mee hebben om nee te zeggen hoor. Hopelijk volgende week beter.

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh vaag, ik zie nu dat ik een pagina overgeslagen heb met lezen.
    Komt denk ik doordat ik sinds maandag een tablet heb en ZP daar nu op kijk. Zal alleen niet goed zijn voor mij, want ga er teveel door internetten en spelletjes door spelen. :D

Sesa, mooi buikje.
    Je hebt sowieso een mooi figuur trouwens.

14. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sesa ja herkenbaar die buik. En hij is wel heel mooi. ik heb er ook zo een.!!!!!;)

Ja die thee ik heb gelezen dat er hier een stofje in zit wat we niet mogen, Maar hoe het heet geen idee

@ dobbermamma hier ook van die lastige darmen.

Hoe zitten jullie met de aanschaf van spulletjes? Wij hebben nog een bedje. maar moeten wel een nieuwe maxi cosi, box, matras en commode en jade kinderwagen. bijna alles krijgen we tweede hands. Die maxi cosi wil ik wel nieuw. in dithuis is een babyfoon ook wel handig. Wanneer beginnen jullie aan het kamertje?

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa mooi buikje! Ik zal van de week mijn buik foto ook eens plaatsen, staan op de laptop.

@sojo wij hebben nog alles van river. Ik koop wel en extra babyfoon erbij aangezien de baby op de eerste verdieping gaat slapen en river op de tweede. Verder leuke accessoires voor allebei de kamers en ik wil een wiegde voor op onze slaapkamer.
    Ik heb van de week een nieuwe luiertas gekocht. Zal zo eens kijken of ik de foto kan plaatsen. Helemaal blij mee.

@hier ook veel laat van mijn darmen. Sinds een paar dagen. Ze zijn helemaal van de wap.
    Tjee over een week zit ik al op de helft.....

Tja UWV heb ik..... Aan. Er belt elke keer een andere vrouw en de ene is inderdaad iets begripvoller dan de andere..

16. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
  17. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk!!!

18. sesa

sesa Niet meer actief

Leuke luiertas romie!

Tnx voor jullie reactie op mijn buikje.
    Ik kom net van de babydump vandaan. Ff mijn gratis doos gehaald. Er zat echt veel in. Verder heb ik me ingehouden met kopen. Ik heb hydrofielluiers gekocht en een hoes voor het aankleedkussen. En het eerste truitje met I love mama :).

De kinderkamer doe ik pas rond de 28 weken ofzo.

19. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat zat er allemaal in die doos? IS het de moeite waard?

20. sesa

sesa Niet meer actief

3doosjes voor babyvoeding n te doen. 3 tuitbekers, een zeehondknuffel, een rompertje, 3 lepeltjes en een tas.

Deel Deze Pagina