Bedankt voor jullie welkom allemaal. Ik was zo moe en misselijk dat ik er niet eerder aan toekwam om weer eens in te loggen. Heb wel gelezen, maar kan nog niet overal op reageren. mama4life en ruitentien: Het lijkt me zo moeilijk als het misgaat. Zo blij geweest en dan die onzekerheid en teleurstelling. Heel veel sterkte! Ik ben ook van die domme dingen aan het bedenken. Het wil nog steeds niet helemaal doordringen en in plaats van dat ik blij ben dat ik niet meer voortdurend misselijk ben, vraag ik me af of het een teken is. En dan probeer ik mezelf maar voor te houden dat het niet helpt om erover te piekeren omdat ik er toch geen invloed op uit kan oefenen. Maar ja, beetje controlefreak sojo, wat naar voor je neef. Ik snap je gevoel wel, maar zo kun je altijd wel iets bedenken. En je schiet er niets mee op. Wees jij maar lekker blij. Wat doet je man, dat hij zo lang weg is? Lijkt me ook geen pretje, zeker niet in deze tijd van je zwangerschap! romie, ik duim voor je man! Hopelijk levert het wat op. dobbermama, lastig hè, die hormonen? Hebben collega's het gezien/gemerkt?
@liefdeoverwint: haha, soms mag je leugentjes om bestwil vertellen toch? Bijzonder dat je spontaan zwanger bent trouwens. Ik weet trouwens nog dat ik het vijf jaar geleden best ingewikkeld vond, ik was in maart/april zoooooooo moe! En dat was nou juist in de tijd dat ik het nog niet wilde vertellen. Uiteindelijk heb ik het toen mijn beste vriendin (ook collega) toch maar verteld, omdat ik het echt vervelend vond dat ik van alles liet liggen en veel aan haar overliet. Werken jullie trouwens ook? Ik ben docent Nederlands op een middelbare school, geef les aan vwo 4, 5 en 6.
Ja ik werk als assistent manager in een winkel. Nu nog 32 uur wil als ons prulleke er is graag 1dag minder gaan werken. Zou dan nog 3 dagen gaan werken waar van mijn moeder 1 dag gaat oppassen en de andere 2 dagen word het een kinderdagverblijf. Man lief heeft samen met zijn broer een eigen bedrijf die blijft dus ook meer dan fulltime aan het werk.
Hallo. @marnick. Mijn man vaart hij is kapitein en is 3 maanden van huis en 3 maanden thuis, Dat zijn wij zo gewend. Hij is gisteren weg gegaan en ik draai het spul nu weer alleen. Wat gelijk de volgende vraag beantwoord. Ik ben thuisblijfmoeder. Daar heb ik 10 jaar gelden bewust voor gekozen, Toen mijn zoon geboren werd. 3 jaar geleden ben ik docent geworden. Maar dat contract is niet verlengd. Dus ik zit nu nog in de ww.En ben nu zeg maar verplicht thuis. Een baan vinden gaat hier niet lukken. Maar ik ga blijlessen geven aan huis. Daar ben ik nu al een beetje meebezig en dat begint te lopen. Dus ik werk een beetje. Maar heb het druk met mijn 2 kinderen.Zeker als mijn man weg is. Je doet dan toch alles alleen. Maar als hij thuis doen we alles samen en dat is heerlijk. Ik ben ook wel benieuwd wat jullie allemaal doen Groeten
marnick je bent lekker bezig met je zwangerschapskwaaltjes zo te lezen... Nee mijn collega's hebben niks gemerkt, heb het ze vandaag wel verteld omdat ik zo'n vermoeden heb dat dit niet de laatste keer zal zijn. ze weten dat ik zwanger ben dus da scheelt ook wel. Ik werk 40 uur per week op een customer service bij een van de grootste transport bedrijven in NL. Mijn man werkt ook 40 uur maar dan op een personeelsadministratie. Sojo wel knap hoor dat jullie dat kunnen 3 maanden samen en 3 maanden alleen. vindt je man het niet jammer dat hij dan eigenlijk heel veel mist van zijn kinderen?
Hallo dobbermama. Wij hebben inmiddels vergelijkings materiaal. Mijn man heeft 3 jaar op een school gewerkt(netals ik). Maar effectief heeft hij nu veel meer tijd met de kinderen. Als hij thuis is is hij ook echt thuis. En doordat we niet week in week uit naar ons werk hoeven scheelt dat enorm in de werk druk. Waardoor we alle twee veel ontspannener zijn. En dus ook prettiger met de kinderen om gaan. Hij mist natuurrlijk echt wel wat hoor, Maar hij is deze maand bijvoorbeeld bijna de hele maand in nederland> en dan kunnen we naar zijn schip in de weekeinden. Verder gaan we met pasen met hem mee. En dan zien we hem bijna 2 weken. Wie heeft dat?Nou scheelt het dat ik heel graag mee ga. Mijn vriendin haar man vaart ook en zijzou dat nooit doen. We hebben op ons vorige werk zo veel ellende gahd met reorganiseren en dat er onslagen zouden vallen. Dat we heel blij zijn met het vaste contract wat hij nu heeft. Maar buiten dat we voelen ons er wel heel goed bij dat hij vaart. De niet leuke kan is er ook hoor. Maar hij heeft echt heel veel tijd met de kinderen. Het is zelfs zo dat we doordat hij weer vaart besloten hebben dat we tijd en energie hebben voor deze derde. Als we nog op school hadden gewerkt hadden we dit niet kunnen doen. Dat hadden we alle twee niet volgehouden. Groetjes
Leuk om te lezen wat jullie doen. En sojo, het lijkt mij echt niet fijn dat je man zolang weg is, maar zoals je het beschrijft, kan ik me toch ook wel voorstellen dat het voor jullie goed werkt op deze manier. Ik kan niet zonder m'n werk en ik kan ook niet dag in dag uit met m'n krummel bezig zijn. Ze is lief, ik ben dol op d'r, maar het is een pittige dame die het geduld *ahum* van haar moeder geërfd lijkt te hebben en ik ben niet zo'n moederkloek. Ik heb trouwens al jaren een contract voor vier dagen en heb nu voor het tweede jaar een halve dag ouderschapsverlof erbij. Vijf dagen werken in mijn baan zie ik niet zitten, omdat ik dan teveel in mijn avonden en weekenden bezig zou moeten zijn. Nu probeer ik op dinsdagmiddag en woensdagochtend het één en ander te doen (lukt niet altijd).
@dobbermama, weten jullie al hoe je het 'straks' gaat doen met opvang? Onze krummel ging in het begin drie dagen naar het kdv en het laatste jaar twee hele en twee halve dagen. Nu gaat ze naar school. Ik heb op dinsdagmiddag ouderschapsverlof en op woensdag ben ik vrij. Op de andere dagen gaat ze naar de overblijf en de BSO. VSO hebben we tot nu toe gelukkig nog maar twee keer nodig gehad.
Ik werk 28 uur in de thuiszorg als ziekenverzorgende. Ik moet om he weekend werken en heb vaste dagen door de week. Maandag en woensdag vrij. Op dinsdagochtend passen mijn ouders op en vrijdag en op donderdag gaat ze naar het kinderdagverblijf. Mijn man zit zonder werk. Gesprek is goed gegaan en hij mag volgende week een dag meelopen. Ik hoop zo dat er iets uit gaat komen. Ik moet eigenlijk nu het kinderdagverblijf opzeggen. Maar wat als hij dadelijk wel werk heeft dan komt ze weer onder aan de wachtlijst. En ik wik je ze niet op een ander kinderdagverblijf zetten omdat ze zo'n moeite heeft met wennen en erg verlegen is... Pff zo moeilijk allemaal...
@romie, ja, dat lijkt me lastig. Ik zou toch nog even afwachten, vooral omdat je man dus wel zicht heeft op een baan? Maar hebben ze een wachtlijst dan? Op het kdv van mijn dochter loopt het leeg ... Wij hebben haar nu ook op de BSO van school, omdat dat veel handiger is. Hoe oud is jouw dochter trouwens? En over dochters gesproken: ik ga haar maar eens van school halen .
Het is maar 1 groep op dat kinderdagverblijf. Dus dat maakt het lastig en er zijn veel broertjes en zusjes bij gekomen. Het loopt daar dus niet leeg.... Mijn dochtertje is 2,5 jaar. Dus het duurt nog even voordat ze naar school gaat..
Ik ga binnenkort al 1 dag minder werken. Ligt eraan wat mijn mannetje geregeld krijgt want anders gaat hij straks ook 1 dag minder werken. Kan hij dat niet dan ga ik nog een dag minder werken. Verder gaat onze hummel straks 1 dag naar mijn schoonouders, 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar kinderdagverblijf. Ouders en schoonouders willen dit zelf nou ik vindt het best haha scheelt mij geld. Oehh romie spannend zeg. Sojo zo heb ik er nie tegenaan gekeken. Als het voor jullie en jullie kinderen werkt dat is het belangrijkste. Marnick hoe dat jij het hebt geregeld is netjes toch tenminste vindt ik wel. Ik zou ook niet geheel thuis willen zitten hoor, maar ieder zijn eigen keuze
Hoi meiden, Ik zou mezelf graag ook voorzichtig hier melden... Vanochtend een positieve test. Voelt allemaal nog erg onwerkelijk. Begin januari een miskraam gehad dus is wel heel erg spannend vind ik. Zoals ik er nu voor sta, zou ik rond 8 november uitgeteld zijn. Zelf ben ik 23 jaar, manlief 26 en we zijn sinds 11-11-11 getrouwd maar al sinds 2005 een stel. Ik geef Duits op een middelbare school (zag dit beroep al vaker voorbij komen ) Ik zou jullie graag leren kennen en samen toeleven naar die bijzondere datum! Hopen dat alles goed gaat.
@jaydee welkom hier en gefeliciteerd. Ik hoop dat deze zwangerschap goed mag gaan. @hier ik heb trouwens medicijnen gekregen voor de misselijkheid. emesafene in tablet vorm, s avonds voor het slapen gaan innemen en evt in de ochtend nog eentje, maar dat is gelukkig niet nodig. Het gaat nu veel beter, en ben bijna niet meer misselijk. ook wel raar hoor, geen misselijkheid ga daardoor steeds weer twijfelen of het allemaal wel goed zit nog. pff nog drie weken en dan de magische 12 weken.. Ik kijk er nu al naar uit. Morgen de intake bij de verloskundige, ik hoop dat ik alsnog een echo krijg...
Hallo jaydee. Gefeliciteerd en leuk dat je mee schrijft. Ik heb ook in januari een miskraam gehad (al was het wel heel vroeg hoor. 4 weken en 3 dagen) maar ik vind het ook daar door heel spannend. Zeker omdat ik bijna geen klachten heb(tot nu toe). Het is dat mijn borsten gespannen zijn en ik moeier ben dan anders. Maar anders zou ik het bijna niet eens merken. (Ik ben wel heel bij dat ik niet misselijk ben)Ik lust zelfs vlees. Dat was bij mijn zoon en dochter wel anders. Volgende week donderdag mag ik weer een echo. Ik ben zo benieuwd. En dan 15 maart voor het eerste gesprek met de verloskundige. Als alles goed gaat(dat denk ik dehele tijd).
Jaydee welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap Romie wat fijn dat je medicijnen hebt gekregen voor de misselijkheid Nou kan ik het dan mee doen zegt mijn man net dat ik een voller (dikker zei die letterlijk) gezicht heb gekregen
@dobbermama van je man moet je het hebbe hahaha @hier vandaag intake bij de verloskundige gehad. Bloedprikken likte niet. Dus morgen maar even naar het ziekenhuis toe. Grr 7 maart echo bij de verloskundige. Helaas kan mijn man niet mee hij mag dan proef draaien in een bedden en keukenzaak. En dat gaat voor. Ik hoop zo dat hij het iets vind en er kan beginnen zodat we geen financiële soris hebben... En dan bij 11 weken weer een echo bij de verloskundige Maandag moeten we even lagen weten of we ook een nekpkooi meting willen laten doen. Hebben jullie dat gedaan voor degene die ook icsi of IVF hebben gehad? Kost namelijk wel ff 200 euro... Volgende de verloskundige heb ik er gezien mijn leeftijd geen verhoogd risico op. Wel Adviseerde ze om de 20 weken echo in het radboud Nijmegen te laten doen ivm icsi. Daar hebben ze beter apparatuur en kijken ze echt alles na.
Ik hoop het ook. Zou me wel wat veel zijn twee maanden achter elkaar een miskraam. Ik loop nog niet leeg. Dat was vorige keer wel gelijk. Straks boodschappen doen even een stuk wandelen en firsse lucht. Kijken hoe het dan gaat. En ja nu is het dus wel heel rot dat manlief op zee zit. Maar goed daar kom ik ook wel weer door heen. Heb last van mijn hoofd en werd vandaag voor het eerst onpasselijk bij vieze geuren. Ik blijt toch nog even hopen dat het toch goed zit.