@sojo ik ga voor je duimen dat bet stopt en dat het iets onschuldigs is. Zou inderdaad heel rot zijn twee keer achter elkaar.. Hier net de zolder gestofzuigd en nu zit ik half slapend op de bank. Fijn een conditie van nul komma nul te hebben. Ik had gehoopt binnenkort weer een paar uurtjes te kunnen haan werken... Volgende week afspraak bij de bedrijfsarts. Formaliteit na 6 weken ziek zijn..
Meiden als jullie het goed vinden kom ik hier gezellig me kletsen! Ik ben zwanger van ons derde wondertje! Ik heb 2 zoontjes van net 3 en een van 7 maanden en nu dus alweer zwanger van nummer 3. Echt een wonder! Want bij de andere 2 allebei in de ziekenhuis gelopen om zwanger te worden. En nummer 3 komt er spontaan achteraan. Echt een wondertje! Ik ben rond 24 oktober uitgeteld. Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
jaydee en marleentje: welkom hier! En gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. @sojo: meid, ik hoop dat het loos alarm is! Die gevoeligheid voor vieze geuren is wel een zwangerschapskwaaltje natuurlijk. Ik duim ook voor je. @dobbermama: leuke man heb jij . Bedoelde hij het als een compliment? @romie: balen joh, dat je zo moe bent. Ik hoop dat je snel weer meer energie hebt. Ik heb er nog niet zo'n last van, maar van mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat ik het een heel raar soort vermoeidheid vond, alsof je lijf overgenomen wordt (wat natuurlijk ook zo is). Hier weinig nieuws, ik ben niet zo misselijk, probeer regelmatig iets te eten, dat helpt. Soms kan ik het nog steeds niet geloven. En ik ben af en toe ook wel bang. Gek is dat toch, ik was er helemaal niet op ingesteld, maar als het nu mis zou gaan, zou ik daar toch heel verdrietig van worden. Woensdag geprobeerd vk te bellen, maar ik was net te laat. Bellen voor een afspraak kan hier tussen 8.45 en 9.30 uur enhet was tegen tienen. Gister stond ik op dat tijdstip voor de klas en op vrijdag zijn ze niet bereikbaar voor afspraken. Maandag maar eens proberen (dan ben ik ook op school, maar geef ik geen les). Als ik uitga van twee weken voor bevruchting meetellen, ben ik morgen zes weken zwanger. Haha, dat blijf ik gek vinden. Ik weet gewoon heel zeker dat het morgen vier weken geleden is!
welkom marleentje. IK ben ook zwanger van de derde. En ik vind het heel spannend. De bruine afscheiding wordt nog niet meer. En ik benbij de dieetist geweest. En die zag ook aan de veranderingen in mijn lijf dat de hormonen bezig zijn. Stom vorige maand wist ik zeker dat het mis ging en nu twijfel ik. En zo waar vanochtend onpasselijk van geurtjes. Ik hoop het zodat alles goed zit. Vrijdag pas de echo. wat is dat dan weer lang wachten
romie haha ja aardig van mijn mannetje he...is nie de enigste mijn moeder die zei het net ook. Zegt ze doe je trui eens omhoog.....schijn dus gewoon al een buikje te krijgen en dan heb ik het nie over een buikje van gewoon dik nee een zwangerschapsbuikje (in di geval darmenbuikje haha) Poeh dat is nog duur ook zo'n meting, wij zijn er nog nie over uit of we dat gaan doen een nekplooimeting sojo duimen draaien hier dat het vooral geen mk is maar gewoon iets wat nog in je lichaam zat en eruit moest... marleentje26 gefeliciteerd met jullie derde wondertje wat gaaf je derde nu en dat zonder ziekenhuis gebeuren marnick ik denk als dadelijk alles van start gaat met de verloskundige enzo dat het besef wel gaat komen. wel fijn toch dat het je zo lekker af gaat nu @hier misselijk (en soms heel erg) niet de hele tijd maar wel vaak, hoofdpijn, pijnlijke boobs en een buik waarvan ik denk dat als dit doorgaat zo ik dit niet kan verbergen voor de rest tot de 12 weken. Heb nu al dat ik thuis mijn broek uit ga doen omdat die eigenlijk al wat strak zit....bleh dadelijk wordt ik zo'n mega zwangere. Dinsdag eerste echo jeeeej Oja en wat heb ik elke dag wel een keer een mega zin in iets zoets, probeer er nie aan toe te geven door een stuk fruit ofzo te pakken maar da gaat me nie elke dag even goed af..
@ dobbermamma. Das een goed teken als alles wat strakker gaat zitten. Maar ik snap je angst hoor. Ik ben bij de vorige 2 20 kilo aan gekomen. En dat wil ik echt niet want dan weeg ik straks 85 kilo. En dat met mijn 1.65. Ikwoog een half jaar geleden70 kilo en daar zijn er nu 6 vanaf met behulp van een dieettiste. Ik eet veel fruit en probeer te varieren. Endat helpt. Ben gisteren bij haar geweest en hield 2 kilo vocht vast maar was wel wat vet kwijt. Ik ga proberen mijn lijf zo intoom te houden. Want het zal wel snel gaan met een derde. Nog een voordeeldat mijn man weg is dan koop ik veel minder chips en koekjes. En veel meerfruit. Verdre sinds gisteren geen bruine afscheiding meer. Maar rust heb ik niet hoor tot ik vrijdag de echo heb gehad.
sojo ik ben 11 kilo afgevallen woog voor mijn ivf traject 74.9 en vorige week woog ik alweer 75.7 dus moet echt goed opletten. nadeel hier is idd dat mijn man echt een snoepkont is. neem naar het werk me brood me en zeker 2 stukken fruit, maar als ik misselijk ben werkt het als ik een beetje eet en op een gegeven moment zijn mijn brood en fruit op en dan pak ik een sultana ofzo. ook hebben we deze week veel mensen gehad op het werk die iets lekkers mee hadden genomen, eerst kon ik heel goed nee zeggen maar nu :S heb echt met mezelf afgesproken dat ik vanaf vandaag weer sterk in mijn schoenen moet gaan staan kwa eten ik weet dat ik het kan. Nou beter dat er niks is doorgezet maar snap zeker je onzekerheid en dat je geen rust hebt tot vrijdag..vooral omdat je hiervoor een mk hebt gehad
@sojo Fijn dat het toch niet door lijkt te zetten! Ik maak me nu toch wel zorgen, gister bij het afvegen afscheiding met een vaag kleurtje. Lastig te zien, maar anders dan eerder. Nu net zat er een beetje roze in. Wel weer misselijk, maar toch ook anders. Grr, word gek van die onzekerheid!
Hoi Dames, Mag ik ook meekletsen? Ik heb net uitgevonden dat ik zwanger ben van ons derde kindje.... ben nog een beetje perplex, maar het kwartje is gevallen...... Wij wilden wel graag een derde kindje, maar we hadden niet verwacht dat het zo snel al raak zou zijn. En ik heb in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschappen helemaal nergens last van.... juist het tegenovergestelde, ik ben opeens heel erg fit en euforisch.... Ik heb een zoon van bijna 10 jaar en een dochter van 1 1/2. zij was ook op 9 november uitgerekend. Dus we hebben een 'ritme' En nu, net voordat ik in mijn midlifecrisis kom toch nog een derde wondertje! Voordat mijn dochter geboren werd heb ik een abortus gehad omdat uit prenataal onderzoek bleek dat het kindje een ernstige, niet levensvatbare chromosoomafwijking had en ook ernstige hartproblemen (wonderlijk dat ze ze zo vroeg al een hartonderzoek kunnen doen....) En nu mag ik het nog een keer meemaken.....zo mooi!!!
@dobbermama. Lastig he als je man een snoepkont is. Ik heb dan nog een half jaar dat ik helemaal zelf bepaal wat er aan snoep binnenkomt. Maar vaak kom ik 2 kilo aan als hij thuis is.. en val ik er weer twee af als hij weg is(hij komt aan als hij weg is en valt af als hij thuis is. @marnick oei het zelfde als ik dus. Vage vreemde kleur afscheiding. Ik ben er ook nog niet gerust op. Net toch ook weer iets donkerdere afscheiding. Maar ik hoef maar aan een ei te denken en ik krijg een missselijk gevoel. Daar had ik gisteren ook last van.En spanning in mijn buik. Net of er een band om mijn onderbuik aangetrokken word. Kan ook het oude ltiteken van mijn keizersnee zijn. @siri.Welkom hier gezellig nog een mama die voor de 3e gaat. Ik dacht eerst ook dat doen wel wel maar blijkt dat ik het nog veel spannender vind als de vorige keren.
Siri welkom hier. Leuk dat je mee komt kletsen. Hoe oud ben je? Ik ben 41, dus je bent niet het enige 'oudje' hier . Ik vind het nog steeds spannend. Morgen ga ik de vk bellen, zal eens kijken of zij me gerust kan stellen. Afspraak zal nog wel twee weken duren denk ik. Dobbermama, heb jij al een afspraak bij de vk? Volgens mij zijn wij ongeveer even ver.
Hoi dames, Ik heb 15 maart een afspraak bij de vk en de 8e dus de echo.Ik heb nog steeds wat last van spotting. Maar niet veel. Het is dus nog niet weg maar wel heellicht. Verder gaat het allemaal. Gisteren mijn zwangerschaps eten gegeten. pasta met ketjup. En als ik er nu aan denk dat denk ik zal ik even een pannetje op zetten. En heeeeel veel last van mijn borsten. Ik heb het al 2 keer eerder gezegt bij mijn zoon en dochter ik voel me net pamala anderson. Ik heb normaal al een cup D. maar nu voelen ze als ballonnen die leeg lopen en weer vollopen.Ben vandaag lekker wezen wandelen langs het strand met de kinderen en dan ben ik niet de hele tijd bezig met het zwangerzijn. Dat was wel even fijn. Omdat ik me toch net even te veel zorgen maak. Dus een lekkere dag. Zelfs de was heeft buiten gestaan. En staat nu in de bij keuken te wachten op het mooie weer van morgen.
marnick ik heb dinsdag een echo in het ziekenhuis (ivm ivf) pas als dat positief is dan ga ik een afspraak maken bij de verloskundige. gaat op zich wel snel aankomende vrijdag al weer 7 weken dat is maar snel die 12 hebt bereikt.. sojo kan me indenken dat jij je er maar niet gerust bij voelt. ik heb nog geen voedsel waar ik veel zin in heb haha. heb alleen veel in zoet maar zo trots op mezelf vandaag nie aan toe gegeven (e moet ergens starten he haha) hopen voor je dat je weken snel gaan en het snel 15 maart is
Toch maar verloskunidge gebeld. Omdat de afscheiding nu dondkerder is geworden. En toch wat meer. Moet vanmiddag terug bellen. En zal denk ik moeten wachten tot vrijdag. Wel fijn dat de assistente dan zo lief is. Maar goed borsten doen zeer vlaag van misselijkheid en steen koud. En toch ook wel een vervelend gevoel in mijn buik. Al zijn het nog geen krampen.
De verloskunidige was zo lief. Ik had zelf iets van de echo hoeft niet perse eerder. maar dat mag dus wel gewoon. Nu kan ik woendag al. Ze zei nog de vorige was niet veel op te zien. Maar nu moet het wel lukken. En zoals je overal leest. Zolang het bruin is ga er dan maar van uit(zonder garanties) dat het een innestelingsbloeding is. PFFF best een op luchting. Vooral om dat het vorige maand echt na en dag al duidelijk was. Dat was gelijk helemaal mis. Dus nog 2 nachtje slapen en dan hoop ik een baby;tje te zien.
Hoi meiden, ook ik had afgelopen week een positievevtest. Volgende week de eerste echo! Wij zijn al 3 jaar bezig met zwanger worden, ik heb pcos en endometriose. Nu zwanger geworden tijdens een pauze van de mmm. Een wondertje dus! Vorig jaar ook zwanger geweest mbv clomid, helaas werd dat een mk. Vind het ook wel eng, hoop zoooo dat het goed blijft gaan, het is zo gewenst!! Klets hier graag mee. Er zijn wel meerdere topics van oktober en november maar die gaan zo snel, hou het niet bij hihi! Liefs Lilotje
Sojo wat fijn dat je woensdag al langs mag komen zeg! Lilotje ik snap nie zo goed waarom mensen nie aansluiten bij andere maar allemaal een zelfde groep gaan bijmaken (tenminste ik kijk daar wel naar). Gefeliciteerd met je zwangerschap en ga duimen voor je dat dit kleintje blijft plakken. Is het je eerste kindje?
sojo, wat fijn dat je woensdag al mag komen! dobbermama, het gaat best snel hè? Haha, moet er wel om lachen, de week is net begonnen en jij bedenkt hoe ver je aan het eind van de week bent . Lilotje, welkom hier. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, ik heb me hier aangesloten omdat een ander oktobertopic al zoveel bladzijden had en ik dacht: die ga ik dus niet allemaal lezen! En dit topic was net begonnen. En aangezien ik op dat moment nog niet zo zeker was over oktober of november, vond ik het ook wel toepasselijk. Hier gaat het wel oké, misselijkheid valt nog steeds mee, heel anders dan in de week voor ik testte. Vanochtend vk gebeld, kan over twee weken niet op di-middag of wo-ochtend en omdat ik op andere dagen weer iets moet regelen voor krummel of op m'n werk heb ik maar gekozen voor een week later (denk nu: lekker slim, nog een weekje wachten ). Wordt dus pas 27 maart. Twee dingen waren doorslaggevend: op die dag hebben we ook een afspraak bij de school van krummel (moet toch eens een andere naam voor haar verzinnen) èn de vk die er dan is, vind ik geweldig. Degene die ik aan de telefoon had, vond wat ik vertelde niet zorgelijk en ik maak me ook minder zorgen nu. Ik heb wel het gevoel dat ik verschrikkelijk veel vaginaal vocht verlies en dat ben ik sinds mijn vorige bevalling niet zo gewend. Afwachten en meer kunnen we niet toch? maar ach, als ik net zo redeneer als dobbermama: zaterdag ben ik al 7 weken. En als ik de eerste echo krijg, ben ik al bijna 10 weken, dus als de echo goed is, kunnen we het gewoon van de daken schreeuwen
Lastig he, dat wachten op de eerste echo! Ik mag gelukkig al lekker vroeg, volgende week dinsdag, dan ongeveer 7 weken ver. Ik weet onze uitgerekende datum ook nog niet precies. Rond 31 oktober/1 november. Omdat ik geen normale cyclus heb, weet ik het nog niet zeker. Dat zien we straks met de echo wel. Nog een weekje geduld! Ben wel erg bang voor weer een mk. Had vorige keer al 3 goede echo's gehad en het hartje gezien en gehoord, en tocg ging het nog mis. Ik durf dus nog niet voor de volle 100% blij te zijn en ik denk dat dat nog wel even duurt, eerst maar eens verder dan de vorige keer zien te komen!