Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    I know sesa. Over een paar jaar bestaat thuiszorg niet meer denk ik. En is iedereen afhankelijk van mantelzorg.
    De persoonlijke verzorging indicatie etc gaat ook over naar de gemeente. Is niet om vrolijk van te worden. Het wordt er allemaal niet beter van....

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    wow sesa dat is kei veel eigen bijdragen echt belachelijk.
    Is net wat romie zegt ze willen idd dat er steeds meer terug wordt gevallen op de sociale omgeving van mensen...alleen vergeten ze denk ik daar in Den Haag dat niet iedereen die mogelijkheid heeft om iemand in de omgeving in te kunnen schakelen.

Las van de week ook een artikel over de eerste hulp dat mensen te snel naar de eerste hulp gaan en dat ze willen dat verzekeraars nu meer op hun strepen gaan staan want die betalen meer dan nodig is en ook hun moeten letten op de centen zoals iedereen in deze tijd en dus nie alles kwakeloos moeten gaan betalen ...huh...
    Ik betaal 155 euro per maand aan zorgverzekering en heb een eigen bijdrage van ik weet nie hoeveel en moet nog kei veel dingen zelf betalen.
    Ik vind juist dat er te weinig betaald wordt voor de verzekerde mensen hier in NL...achterlijke

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa, pff wat een hoop geld! Voor hoeveel uur is dat dan??

Romie, leuk dekentje zeg. :) Echt heel mooi.

Ik was gisteren dus bij de bedrijfsarts geweest.
    Hij vindt dat ik tillen en bukken moet vermijden en dat ik 10 uur werk in 15 uur tijd moet doen. Rustiger aan doen dus, zeker gezien mijn voorgeschiedenis. Dus gaat de bedrijfsarts dit terugkoppelen naar mijn consulent. En deze moet dn weer contact opnemen met mijn bazin.
    Maar mijn consulent is op vakantie en tegen de tijd dat hij terug is, gaat mijn bazin op vakantie!
    De arts liet nog wel doorschemeren dat ik helemaal de ziektewet in mag als de AH niet meewerkt. Zo fijn, die staat vast achter me! :)
    Nu op het werk zelf nog...

4. sesa

sesa Niet meer actief

Tis belachelijk idd. Ze zeiden ook bij de gemeente of mijn vrienden f familie het niet kan doen. Je moet dus niet naar een andere prvincie verhuizen anders ka je fam je niet helpen. Gelukkig heb ik fam en vrienden hier.

@jusi, dat is mijn eigen bijdrage ongeacht de uren. Ze houden geen rekeninv met gezinssamenstelling. Mijn zoontje kon ook in het huishouden helpen zeiden ze. Ik dacht dat kinderarbeid niet mocht in NL.
    Fijn dat de bedrijfarts achter je staat. Je hebt ng steeds last van harde buiken?

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sesa. Hier ook geen thuiszorg. Dat is veel te duur. Maar ook geen moeder die komt/mag helpen. Daarom is mijn man al 2 maanden thuis. Hij gaat weer weg in juli en dan krijg ik de schoonmaakster weer. Die kost 12.50 per uur. komt om de twee weken soppen hier dat kost mij 100 euro in de maand. De was kan ik zelf weer. En de kinderen naar school brengen ook.

Probeer zon schoonmaakster te vinden dan ben je minder kwijt dan je eigenbijdrage want er zijn ook mensen die komen soppen voor 10 euro per uur. Én vaak doen ze ook nog de was als je dat vraagt.

Rot he als ze zeggen dat kan je zoontje ook. Hier zat mijn zoon ook in het stof en mijn moeder zei;'" kan ik nog wat doen ik doe alles behalve stofzuigen". Mijn vader vond wel dat hij eten kon koken.
    Dan ga je kapot als moeder. Wat ook ik vind dat kinderarbeid.Dus toen heb ik gevraagt of mijn man thuis kon komen.

En mijn kinderen helpen goed hoor. Die ruimen alles zelf op helpen met tafel afruimen en dekken. Afwasmachine uitruimen maken ze zelfs ruzie over dat willen ze alle twee doen.
    Rot is dit voor je.

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa idd net wat sojo zegt kan je beter een poets zoeken die zijn dan nog goedkoper!

Sojo hoeveel juli vertrekt je man?

Jusi nou super fijn dat die bedrijfsarts achter je staat!! Valt toch zeker wel iemand in voor je consulent? Nouja je hebt al 1 stap gewonnen nu en dat is die bedrijfsarts :)

@ hier.. Ikke ben jarig vandaag :p wordt 27.. Heb tegen mensen gezegd kom maar tussen 12 en 17 want ik wil de avond voor mezelf. Waren echt veel mensen die er al vanuit waren gegaan dat ik het uitgebreid in de avond ging vieren. Kei drukke week gehad gisteren de hele dag door harde buiken...de mafketels. Naja nu ik het overdag vier kunnen kei veel mensen nie en dat is wel fijn

7. sesa

sesa Niet meer actief

@Dobbermam, van harte!!!!Doe lekker wat jezelf prettig vind. Jij bent nu ff belangrijker hoor!

@Sojo, jij begrijpt hem!! Tis al zo vervelend om afhankelijk te zijn.Mijn zoontje doet al veel voor me. Daar krijgt hij extra zakgeld voor maar wil hem niet als schoonmaker hebben. Het is nog een kind.

Ik ga zeker opzoek naar een schoonmaakster.

Ik had een sms naar een vriendin gestuurd of ze misschien volgende week bij mij kan stofzuigen, mits ze nog geen baan heeft( ze is al een half jaar werkeloos). Ik probeer mij vriendinnen af te wisselen zodat ik niet te veel vraag. Het is al een hele stap voor mij om uberhaupt hulp te vragen.
    Belt ze vandaag op dat het erg direct is en dat ik dat niet zo kan vragen. Ik had ook kunnen vragen als ze een x op visite was.
    Ik zei dat ze gewoon nee kan zeggen dan bel ik een andere vriendin maar moet het wel zeker weten of iemand komt.
    Zo'n reactie had ik niet verwacht van haar. Ik ben ook wel ff klaar met haar.
    Toen zei ze dat ze binnenkort wel ff langs zou komen op de koffie. Toen ik zei ik kom wel naar jou. Ik hoef haar nu ff niet hier te hebben. Ze hoeft ook niks meer voor me te doen

8. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dobbermama gefeliciteerd!!!!

@sesa erg he om hulp vragen. IK vind dat ook heeeel moeilijk

9. sesa

sesa Niet meer actief

zeker erg. En zo'n reactie van een vriendin maakt de drempel gelijk weer hoger.

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dobbermama van harte gefeliciteerd

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Wat een rare reactie van die vriendin van je... Neem aan dat ze weet hoe je er voor staat dan zou je verwachten dat de zou snappen waarom je die vraag stelt.

12. sesa

sesa Niet meer actief

ja zou je verwachten....maargoed je leert je echte vrienden wel kennen zo.

13. Amylinn

Amylinn Nieuw lid

22 jun 2013
    2
    0
    0
    Hallo meiden!
    Mag ik me bij jullie aanschuiven?
    Mijn naam is Amy en ben 29 jr
    Ben nu 18 weken zwanger van 2 donderstenen
    We weten nog niet of ze jongens of meiden zijn,maar wel dat ze identiek zijn

Gr Amy

14. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ammylin welkom hier enn wat gaaf twee beebjes :)
    Gefeliciteerd nouja dubbel gefeliciteerd dan :)
    Wanneer ben je uitgerekend?

@ nou vandaag toch maar voornamelijk bed/bank rust, merk aan me lichaam dat het te veel was gisteren.
    Oeh oeh ik denk dat het nie lang meer gaat duren totdat manlief ons meisje kan gaan voelen... Ik voel haar de laatste week zo vaak en gister avond veel sterker ook dan voorheen :) zou het zo gaaf vinden als hij haar kan voelen :) kunnen we samen genieten van het getrappel

15. sesa

sesa Niet meer actief

Leuk voor je man als hij het ook kan voelen idd dobbermama!
    @amylin, welkom en van harte met je tweeling!

16. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het heerlijk dat ze de baby hier ook allemaal kunnen voelen.

17. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Gister helemaal vergeten volgens mij... Heb je een fijne verjaardag gehad?

Hier voelt manlief ons meisje ook heel goed. Gisteravond was ze erg druk, mijn man schrok er nog van hoe druk ze was. Het leek wel of ze koppeltje aan het duikelen was.
    Hier groeit mijn buik echt hard. Is nu al groter dan ik bij river was.. Ik ben benieuwd... Begin er nu ook meer last van te krijgen met bukken en kan bijna niet op mijn hurken zitten omdat ze vrij laag in mijn buik zit volgens mij

18. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ romie. Ik heb ok het gevoel dat deze veel lager zit. hij is nu in mijn liezen aan het trappelen. Heb ook weer last van obstipatie. PFFFF uren op de wc en niets. Dus maar een aanvangs dosis Lactulose genomen.

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sojo ja dat zullen je kinders wel leuk vinden en manlief trouwens ook. kan nie wachten tot mijn man haar kan voelen :)

romie ja was een leuke verjaardag alleen zo zwaar. heb de avond niks meer kunnen doen, last van me onderrug en harde buiken. vandaag dan ook veel geslapen en heeel rustig aan gedaan....anders ga ik de werkweek nie volhouden haha.
    doet je dochtertje ook veel aan je buik voelen?
    pff wat gaat het allemaal snel he, hier ook mijn buik begint ook echt groot te worden haha voel me echt een big mama soms haha

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sojo ik heb gelukkig maar heel weinig last van me darmen tot nu toe ondanks me spastische darmen .... het is tenminste niet erger dan normaal zou ik het zo zeggen haha.
    mijn meisje zit ook al 2 dagen vrij laag in me buik, heb eigenlijk liever dat ze wat hoger zit dat voelt toch iets fijner als ze beweegt

Deel Deze Pagina