Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama mijn dochtertje doet wel kusjes geven op mijn buik voor de baby maar voelen wil ze niet.

@amylinn welkom hier en wat bijzonder een tweeling. Leuk joh!

@sesa rare reactie inderdaad van je vriendin en precies wat je zegt, zo leer je ze wel kennen helaas..

Hier gister een brief gehad dat de zwangerschapsgym 17 juli begint! Ik heb er zin in en ben benieuwd of het weer zo'n leuk groepje is als bij mijn dochtertje

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    romie wat moet ik me indenken bij zwangerschapsgym (hopelijk geen stomme vraag)..haha grappig dat ze wel kusjes wil geven maar nie wil voelen..achja komt dadelijk wel als de baby er is denk ik :D leuk voor der dan is ze niet meer alleen.
    Ik heb besloten tijdens de vakantie dat zowel mijn man als ik deze week weer starten met zwemmen....wel veel minder dan voorheen natuurlijk. ga nu beginnen op donderdag een half uurtje ipv 2 a 3x per week een uur haha

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa, ik heb gewoon heel vaak een heel gevoelige buik.
    En dat gaat op den duur pijn doen. Harde buiken heb ik vooral na het werken.
    En wat een vervelende ervaring met die vriendin van je!
    Ik snap dat je klaar met haar bent.

Dobbermama, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Amylinn welkom hier!

Dobbermama, zwangerschapsgym is wel aan te raden vind ik, vooral bij de eerste! Ik heb dat bij onze Kenji niet kunnen doen doordat ik toen al rust moest houden. En tijdens de bevalling had ik mijn ademhaling niet onder controle.

5. sesa

sesa Niet meer actief

@Romie, ik heb ook last met bukken. Bij mij zit het ook erg laag. Mijn buik is nu net zo groot als bij zoontje toen ik 32 weken was hihi.

@Sojo, ik heb ook ernorme obstipatie. En zwangerschap maakt je zo onzeker, Was zelf ff bang dat zo veel en hard persen kwaad kon voor de kleine. Bizar wat hormonen met je doen. Ik neem 4 pruimen en 3 glazen laxo per dag maar soms helpt dat toch niet.

Mijn andere vriendinnen hebben over die ene vriendin verteld. Ook zij vonden haar reactie erg vreemd!

6. sesa

sesa Niet meer actief

Mijn nichtje vertelde gister dat ze 9 weken zwanger is. Leuk, kunnen we samen shoppen. Das ook leuk met verjaardagen enzo.

7. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi dank je wel

Sesa gefeliciteerd met je nichtje :) is leuk hoor vriendin van mijn neefje is ook zwanger en vormt wel echt een nog sterkere band met haar nu.
    Pff schei uit over onzekerheid haha ben nog nooit zo onzeker geweest als nu tijdens de zwangerschap

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Rustig geweest vandaag hier zo te zien!
    ik heb ook geen nieuws dus spreek jullie morgen weer denk! :)

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Slechte avond en nacht gehad joh..de hele tijd leek het net alsof mijn buik op springen stond. Ook veel last van dikke/vermoeide benen en voeten. Ga toch maar weer eens meer bewegen want dit stil zitten breekt me op joh..ga nu proberen elke avond mee de hond uitlaten.. Hopen dat het werkt haha

10. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Zo, ik kom ook nog eens piepen...
    Drukke tijd gehad met afstuderen van therapieopleiding... Blij dat dat ook achter de rug is nu!

Kimmytje, welkom hier. Fijn, nog een Belgje. Van waar ben je?
    Ik kom uit Diest.
    En ook wij krijgen een zoontje (eerste kindje)

Amylinn, ook jij welkom hier. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Een tweeling, pfoe, wat spannend!

Dobbermama, nog een (late) gelukkige verjaardag gewenst. Vandaag is het mijn beurt om de kaarsjes uit te blazen ;). Nog enkele uurtjes werken en dan mezelf laten verwennen in de sauna. ik kijk er naar uit!!

Sesa, zo duur zeg, die thuishulp... Lijkt me bijna niet te doen. Zijn er geen alternatieven??? Mijn man en ik zijn "tweeverdieners", maar ik denk dat zelfs wij zo'n bedrag niet zouden kunnen ophoesten op dit moment...

11. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, van harte! Het is tch ook nie normaal. Ga opzoek naar partculiere hulp.
    @dobbermama, teveel rust is ook niet goed voor je lichaam he?

12. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren bij de vk in het ziekenhuis geweest. Alles was goed. Er was een stagiere bij. Dus veel uitleg gehad. Ik had al het idee dat de baby veel ruimte had en dat is ook zo. Ze konden zelfs zijn hoofdje voelen. En dat is heel uitzonderlijk met 22 weken. IK hoef hem ook nog niet elke dag te voelen. En ik maak me al zorgen als ik hem langer dan 4 uur niet voel. Dat is dus niet nodig. Ik krijg met 30 en met 34 weken een groei echo. En ik heb aan gegeven dat ik de eerste nacht in het ziekenhuis wil slapen. Dat heeft rust. Dan kan mijn man thuis goed slapen. En ik in het ziekenhuis. En dat was geen probleem.
    Verder krijgen we controle van de kinderarts als hij geboren is.
    Verder gisteren weer actie gevoert voor de basisschool. Zlefs met de radio erbij. En s avonds de musical van groep 8 ik heb nu stijven heupen. Niet te zuinig. NOg 3 nachtjes dan isde badkamer af. Heerlijk kan ik weer in mijn eigen nieuwe witte bad en onder mijn eigen douche.

13. sesa

sesa Niet meer actief

Fijn sojo dat alles goed is. Dus de kleine heeft een groot zwembad in je buik hahah.

14. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    kamelot gefeliciteerd dan :D

sesa ja klopt te veel rust is niet goed maarja als je nie veel kan doen heb je weinig keuze denk ik...
    Het is niet dat ik nie beweeg overdag hoor begrijp me nie verkeerd haha maar sportte voor de zwangerschap min 2x per week en mis dat echt heel erg dus wil gewoon weer wat gaan doen. en ik denk 1x in de week zwemmen en in de avonden zoveel mogelijk mee de hond uitlaten is een mooie start :D nu kan het nog haha dadelijk derde trimester nie mee zo denk ik

sojo wat heerlijk dat je bijna weer in je eigen badkamer kan douche...
    ahh mooi zeg dat je dat allemaal al hebt kunnen bespreken.
    ik heb over 5 weken een groei echo en met 34 weken de liggingsecho

15. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, ik weet het . Ik heb bed/bankrust totaan bevalling

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa bleh is echt verschrikkelijk he.
    Gelukkig op me werk kunnen regelen dat ik een mijn eigenlijke laatste week werken vrij kan pakken zodat ik 5 weken voor uitgerekende datum kan stoppen..ik ben al aan het aftellen tot die dag da wil je nie weten

17. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sojo wat fijn dat de echo goed was!

@kamelot gefeliciteerd!!!

Ik moet nog tot 12 aug werken en dan vakantie met meteen mijn verlof erachteraan. En dan volgend jaar febr weer werken

Hier volgende week weer naar de vk. Ik had even op de site gekeken en zag dat ik een groei echo krijg met 30 en 32 weken en met 35 weken een liggingsecho.
    Dat was drie jaar geleden wel anders, toen kreeg je alleen een liggingsecho.
    Ik ben benieuwd zullen ze volgende week wel een afspraak voor maken.

Morgenvroeg op tijd op, papa komt een sierrand maken op river's nieuwe kamer en dan volgende week de muren stuken.. Het begint al iets te worden, maar moet nog veel gebeuren, ik hoop maar dat alles op tijd klaar is enik niet eerder beval....

18. sesa

sesa Niet meer actief

Fijn romie dat je nog 3 echo's krijgt. Ik krijg er ip alleen nog een met 32 weken

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dobbermama, mijn kleine wordt 's avonds en vooral 's nachts ook erg actief. En mijn man heeft het gisteravond ook voor het eerst gevoeld! :D
    En beweeg je overdag ook niet veel dan? Ik ben blij als ik 's avonds zit iig.. ;)

Kamelot, dus ook geslaagd, of nog niet?
    En gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe jong ben je geworden als ik vragen mag?

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sojo, bedoel je dat je veel vruchtwater hebt?

Sesa, gaat het nog, of vliegen de muren al op je af?

Ik las over echo's:
    Ik krijg over 3,5 weken weer een echo, een groeiecho welteverstaan.
    Ik word extra in de gaten gehouden ivm zwangerschap van mijn zoontje.

Morgen krijg ik gesprek op mijn werk met mijn baas, om mijn werk aan te laten passen. Tenminste,dat is wel de bedoeling. ;)

Deel Deze Pagina