Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie ja gaat echt snel bij je...alweer 26 weken deze week.
    Ik ben rustig het kamertje aan het aankleden..alleen manlief moet dat plintje eindelijk eens leggen want wordt er simpel van haha achja
    Wel slim van je om je vakantie voor je verlof te plakken...

Sesa waarom alleen nog met 32 weken?

Jusi wat leuk dat je man de kleine al heeft gevoeld :) is ook bij jou je tweede kindje toch of zit ik nu verkeerd?
    Nou ben benieuwd morgen wat ze gaan zeggen!

2. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, het is nog te handelen. Ik probeer niet vooruit te kijken ....dan duurt het nog zo lang. Ben blij als de 28 weken voorbij zijn.

@dobermama, heb geen id waarom zoweinig echo's. Ik heb morgen een pretecho. Dan kan mijn moeder en zoontje ook een 3/4-D echo zien. En 18 aug. Heb ik de medische echo.

Ja Romie s de koploper hier. Iedere keer als ik naar haar banner kijk denk ik...was ik ook maar zo ver hihi

3. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jusi, Niet veel vruchtwater maar het is de derde dus hij heeft heel veel ruimte. En mijn weefsel is soepel. Dat klopt ook echt wel. Als ik sta zakt mijn buik ook al echt naarvoren. Maardoor dat alles zo soepel is kunnen z ehet hoofdje dus al voelen.
    Ik merk dit keer ook minder van het opzetten van het litteken van de keizersnee.Dat trekt veel minder dan bij mijn dochter.

@ de bank liggers. Vreselijk he die rustige dagen.
    Ik leef met jullie mee hoor. Ik ben blij dat ik nu eindelijk eens een beetje uit de voeten kan. Ik krijg alleen snel last van stijve heupen en het hersteld langzaam. We zijn al over de helft het gaat straks hard genoeg. Nu moeten ze gewoon lekker groeien.

Ik heb de oudste gisteren naar zijn nieuwe klas gebracht dat is in een ander gebouw dus volgend jaar gaat hij alleen naar school, En ik ga dat echt heel erg missen het op halen en brengen. Maar zo hard gaat het gewoon.....:(

4. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Bedankt voor de felicitaties! Heb erg genoten van mijn verwen-avondje gisteren...

Ja hoor, Jusi, ik ben geslaagd!! Ik mag mezelf nu helemaal terecht een "systeempsychotherapeut" noemen.

Veel sterkte aan alle mamaatjes die het rustig aan moeten doen. Lijkt me dat de tijd dan maar heel langzaam vooruitgaat...

Wat nieuws van hier: ik probeer al maanden mijn man te overtuigen van me thuis te laten bevallen, maar hij wil er niet van weten. Hij vertrouwt het niet. Bang dat er iets zou mislopen... We hebben dan intussen maar beslist om voor het compromis te gaan (arbeid zo lang mogelijk thuis en dan nr ziekenhuis voor de eigenlijke bevalling).
    Naam blijft een groot obstakel: ook daarover worden we het echt niet eens, onze smaken liggen nogal ver uit elkaar... Zijn jullie er allemaal al uit??

5. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx Sojo en Kamelot!

Kamelot, ik mag alles zelf beslissen ;). Maar jij als systheemtherapeut moet daar vast wel uitkomen:cool:

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hallo dames, mag ik mij weer aansluiten?
    Heb nu alle tijd weer voor zp, aangezien ik nu verplichte rust heb tot aan de bevalling.

Hoe is het met jullie?

7. sesa

sesa Niet meer actief

@jane, dit is een okt/ nov groepje. Jij bent begin sept uitgerekend

8. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi Jane!

Wat leuk dat je er weer bent!!! Wat zie ik nu lig je in het ziekenhuis??
    Wat is er aan de hand meis??

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Sesa, klopt maar ik heb met de andere dames in het MMM traject gezeten.

Romie, ik ben inmiddels weer thuis.
    Ik heb bloedverlies gehad en te veel pijnlijke harde buiken waardoor ze bang waren voor een vroeggeboorte.
    Gelukkig heeft het niet doorgezet en mag ik thuis bedrust houden.

10. sesa

sesa Niet meer actief

Ok. Vervelend dat je ook bedrust hebt.

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa klopt gaat echt hard. Elke week denk ik jee alweer ... Weken.. Voor ik het weet is ze er... En we hebben nog helemaal niets klaar....

@ kamelot wat vervelend dat je het niet eens kunt worden met je man over de bevalling. Gelukkig vind mijn man het oke dat ik weer thuis ga bevallen, als alles goed blijft gaan. Ik vind bij een bevalling dat je goednaar jezelf moet kijken, waar jij je het prettigste bij voelt, jij moet immers de klus klaren!
    Hmm betreft namen zitten mijn man en ik reelijk op 1 lijn, maar we hebben nog geen naam waarvan we zoiets hebben van dat is hem.

@fiona oke gelukkig ben je thuis. Liever thuis bedrust dan in het ziekenhuis.... Ik heb er zelf twee weken gelegen met ohss, was geen lol aan.
    Nu geen bloedverlies meer? En houd die kleine meid nog even binnen, het is nog verl te vroeg om te komen.
    Je moet wel flink geschrokken zijn..

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja ik was idd flink geschrokken.
    Het gaat nu gelukkig goed en hoop idd dat ze nog minimaal 7 weken binnen blijft.
    Jij schiet ook al lekker op, tijd vliegt hè?
    Hoe is het met jou?

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa ik d8 dat de 20 weken echo de laatste medische echo was.

Sojo ja het gaat zeker snel met die kleintjes. 2 kleine nichtjes en 1 neefje maar pff dat gaat zo snel allemaal en dan ook echt met alles.

Kamelot gefeliciteerd met je nieuwe titel :p
    Over het hoe en waar bevallen denken mijn man en ik hetzelfde.
    We hebben nog 3 namen haha wij zijn er ook nog niet uit.

Jane dat is even schrikken zeg! Wel heel fijn dat je thuis mag zijn nu is toch altijd fijner dan in zo'n ziekenhuis. Heel veel sterkte

Ik moet zeggen dat ik af en toe toch wel zou willen dat ik de kleine al in me armen heb.
    Heb veel jeuk aan mijn buik en die is nu zo erg aan het groeien dat ik last heb van de aanhechtingen aan de bovenkant van mijn buik (vandaag gesproken met vk haha ik wist niet wat er aan de hand was leek wel op een mega spierpijn)

14. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jane ja het schiet hier ook al lekker op. A.s dinsdag de pretecho!!!! 4D. Ik heb er mega zin in.
    Hier gaat het goed. Ik zit nog steeds volledig in de ziektewet en ben 10 uur therapeutisch aan het werk als planner. In de zorg gaat gewoon echt niet. Ik moet nog tot 12 augustus en dan heb ik vakantie met verlof erachter aan. Dus schiet al op...
    Hier met 22 weken paniek in de tent, plots bloedverlies. Gelukkig is het opgehouden en niet meer terug gekomen. Mag gewoon weer naar de vk.

15. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, bij mijn vk doen ze nog een echo met 32 weken. Bij mij kijken ze of de placenta mee naar boven is gegroeit. Ik herken je spierpijn bovenin haha. Heb er ook last van.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dobbermama, die mannen.. ;) Heeft ie ondertussen het plintje gelegd?
    En ja, dit is mijn tweede. :) Maar bij onze Kenji zat de placenta aan de voorkant en nu zit ie op de achterwand, dus dat scheelt ook veel qua voelen.

Sesa, veel plezier morgen met de pretecho!

Sojo, waarom kun je je zoontje niet wegbrengen dan?

Kamelot, en wat houdt systeempsychotherapie dan in??
    En wij zijn er al uit qua naam. Ik ben er ook helemaal blij mee. :D

Jane, welkom (terug)! Ik ken je niet van dit topic maar heb je al vaker gezien op het forum.
    Heftig is dat he, harde buiken en ook nog eens bloedverlies.
    Weten ze waardoor het komt? Ik hoop dat je het trekt, want helaas weet ik uit ervaring dat het erg heftig is.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Romie waar ga je je pretecho laten maken?
    En nemen jullie River mee?
    Ik wil Kenji namelijk niet meenemen maar mijn man wil dat wel.

En vandaag een positief gesprek gehad op mijn werk.
    Ik hoef vanaf vandaag niet meer te tillen of te bukken, en ik werk nu 2 dagen van 7.30 tot 11.00 en 1 dag van 7.00 tot 11.00.
    Jammer alleen dat mijn baas maandag 3 weken vakantie heeft en mijn leidinggevende, (die moeilijk deed), dan juist weer terug is.
    Als ze maar weer niet moeilijk gaat doen!

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi als ze moeilijk gaat doen dat rare mens dan laat je haar maar naar je consulent bellen...lekker direct daar in zijn want dit zijn afspraken tussen jou-je baas-je consulent en dat heeft zij maar de accepteren. wel fijn dat je gesprek voor jou zo positief is gegaan :D

eigenlijk zijn er ook veel hier (zijn maar een klein groepje dus in verhouding) die toch al wel in de ziektewet zitten door de zwangerschap....het kan iets o zo moois zijn een zwangerschap maar ook oooo zo zwaar.

19. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, idd hebben er hier veel geen roze wolk.
    @jusi, fijn dat het nu wel goed geregeld is! Zal je wel wat rust geven.

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Nou moet zeggen dat ik soms toch ook wel minder zou willen werken...maar werk al zo weinig. Ben voor me contract toen van 40 naar 32 gegaan en toen ik net zwanger was is dat in overleg naar 30 gezet. De ene keer vind ik 30 uur werken veel maar eigenlijk ook wel weer weinig haha maar dat komt omdat ik na me opleiding alleen nog maar 40 uur heb gewerkt.

Ohhh heb echt heerlijk geslapen haha wilde me bed niet eens uit haha

Een hele fijne dag iedereen en lekker rustig aan doen zover al dat mogelijk is :)

Deel Deze Pagina