Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, das een kleuter ipv een baby. Zal wel diabetes gehad hebben?

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Toen is dat alleszins niet vastgesteld (weet niet of ze dat toen al testten).
    Zelf vermoed ik alleszins van wel. Zijn moeder was ook heeeeeeeeeeeel veel aangekomen tijdens de zwangerschap en heeft sinds enkele jaren "echte" diabetes.

Ik mag vrijdag voor mijn "suikertest" gaan... benieuwd...

3. sesa

sesa Niet meer actief

Word zo'n test standaard gedaan?

4. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
  5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Romie, fijn dat de pretecho zo goed was gegaan. :)
    En ik persoonlijk zou met 30 weken ook niet meer zo ver op vakantie gaan, maar dat komt natuurlijk ook wel door mijn eerdere ervaring van de zwangerschap van ons zoontje.
    Mijn zoontje woog bij de geboorte maar 1875 gram, dus ik hoop dat deze kleine wel wat zwaarder is..

Dobbermama, wat een leuke mooie vlinder! :)

Leetje, super zeg, dat je gewoon mag vliegen!

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee alleen bij verhoogd risico, o.a. als je overgewicht hebt.
    Dus de volgende afspraak wordt het bij mij ook getest.

7. sesa

sesa Niet meer actief

Ok dan zal ik niet zo'n test krijgen. Ik ga straks naar de vk.

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie o dat is zeker fijn dat je nog een echo krijgt voor je op vakantie gaat.

Sesa de pa van mijn man was nog groter maar in die fam zit geen suiker zijn gewoon groot. Nou is mijn man ook wel net iets over de 2 mtr.

Kamelot o hier wordt dat niet standaart gedaan of je moet gerelateerde klachten hebben.

Jusi ja dat is dan weer de andere kant he zo'n kleintje

Ach en die baby die komt er toch wel uit of het nu via de "normale" manier is of via keizersnede. Weet wel dat mijn schoonvader en man op de natuurlijke manier zijn geboren maar dat ik zooooo hoop dat ons meisje meer zoals ik is toen ik ben geboren...was netjes het gemiddelde in gewicht en centimeters volgens mijn moeder

9. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, de "vader" van mijn zoonje was ook 2 meter. En ben 2 weken eerder ingeleid. Zelf was ik 3 weken telaat 2700 gram en 48 cm.

10. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ik was ook klein bij de geboorte. Twee weken te laat en 4 pond en 45 cm. Ben nog steeds klein haha
    Mijn man is 1.93 en woog 6 of 7 pond bij 54 cm
    Dus Normaal
    En idd wat dobbermama zegt het komt er hoe dan ook uit, er is er nog nooit eentje blijven zitten haha.
    Ik ben benieuwd of deze ook een week te laat gaat komen of dat ze zich eerder meld.. We zullen zien.
    Wel veel verjaardagen rond die tijd dus wordt spannend.
    23 sept ben ik jarig. Neefje Jip 26 sept en peettante 2 okt. Dus we hopen ergens er tussen..

We zijn er uit betreft de naam!!! Nu nog de doopnamen. Even kijken wat de vrouwelijke namen zijn van de opa's omdat R die van de oma's heeft.

Ook al wat leuke kaartjes gezien. Komt goed maar nog steeds een hoop te doen voor de vakantie.,

We hebben geboekt! 12 aug een week naar Frankrijk in een stacaravan met airco en een overkapte veranda. Moet goed komen

11. sesa

sesa Niet meer actief

@Romie, fijn dat jullie eens zijn over de naam :). weer een zorg minder haha. En wat heerlijk een weekje naar Frankrijk.

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ja ik ben zo blij! Eindelijk na twee jaar op vakantie! Ik heb er echt zo'n zin in.

Pff net de badkamer gepoetst, wat een ......werk is dat altijd zeg...
    Nu even op de bank ploffen en niets doen, vanmiddag 3 uurtjes werken.

13. sesa

sesa Niet meer actief

Net bij de vk geweest. Doorgaan met de bedrust. Baby alles goed. Over 2 weken bloedprikken ( resus factor baby)en over 3 weken controle.

14. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hahahaha romie idd zitten blijven doen ze niet.
    Heerlijk een weekje frankrijk :) is op zich nie zo ver weg dus mocht het zo zijn kan je ook weer snel thuis zijn als het moet
    Lekker zeg :)

Sesa wat fijn dat alles goed gaat met de baby :) daar heb je bedrust dan ook wel voorover denk ik

15. sesa

sesa Niet meer actief

Tuurlijk, daar de ik alles voor!

16. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal. Het gaat zo te lezen met iedereen goed. Wij zijn al weer een week vakantie aan het vieren. En mijn man blijft als het goed is tot na volgend weekeind nog thuis.Dan heb ik een weekvakantie met mijn vriendin. En zijn we al weer op de helft van de zomervakantie.
    Maar vandaag weer een mijlpaal. 24weken. En dus als ik nu zou moeten bevallen zouden ze de baby gaan redden. Hij mag van mijn nog 16 weken blijven zitten. Maar dit geeft ook wel weer een fijn gevoel.
    Ik kan steeds meer dat is ook heerlijk. Het moet gaan lukken als mijn man straks weg is.
    En ik hoop ook op rustiger vaar water. Na een wat vervelend gesprek aan de telefoon met mijn moeder. Waarin ze zei dat ze niet voor mij kan zorgen als het niet goed gaat. ( haar moeder heeft haar 3 maanden verzorgt toen ze zwanger was van mij en ook bloedingen had)En ze me niet kon vertellen waarom ze niet kan zorgen voor me . En haar lullige reactie op de zwangerschap heeft uitgelegd(ja ik was net terug van de 7 weken echo ( na de eerste keer heel veel bloed verlies, Ik dacht dat ik toen een miskraam had en zij had toen de kinderern van school gehaald. Ik bloede nog steeds en was in shock dat ik nog zwanger was en dat ik nog steeds het risico op een miskraam had. ) ze was toen binnen een half uur weer weg en heeft alleen gevraagt 'was het gepland'?. Ze heeft uit gelegd dat ze het moest verwerken hoe ze dit aan mijn zusje moest gaan vertellen(die had een jaar geleden een miskraam gehad en dat was wel heel erg voor haar dat ik nu zwanger was van nummer 3, en hoe vertel je dit aan een tante die haar kleindochter verloor met 20 weken zwanger)Dat waren toen haar grooste zorgen en ik moest me even indenken hoe dat was voor haar:(:(:(:(. Ik zei je had er toen voor mij moeten zijn weet je hoe ik me voelde.Ik wa in shock en jij deed niets. Maar goed ik weet nu voor een deel wat haar dwars zit en dat is wel weer fijn.
    Maar goed dat was de strekking van het gesprek. Ik heb nu nog een mail gestuurd met al mijn vragen aan haar en hoop dat ik antwoord krijg. Maar dat is tot ruim na de bevalling het laatste contact wat ik met haar wil hebben.
    Ik ben al die ellende beu en wil gaan genieten. Ik voel me nu gezond de baby gaat goed. Ik laat die laatste maanden niet verpesten door haar.

De baby is gelukkig lekker druk en ik voel hem heel vaak. Ik voel me behoorlijk dik en denk steeds hoeveel buik gaat er nog bij komen. Dat past nooit in mijn buik. En dan ben ik toch al twee keer eerder zwanger geweest.

Wij hebben waarschijnlijk ook de naam nu. We hadden al een naam. Maar onze dochter was zo enthouisiast over een andere naam dat het waarschijnlijk die andere naam gaat worden.
    En gisteren hebben we een heerlijke dag gehad met ons neefje en nichtje. Het was echt vakantie.

Dus ik hoop de komende maanden alleen nog positieve berichten te kunnen posten. Dat lijkt me fijn.:):):)We gaan lekker genieten van de komende vakantie.

17. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, heel goed dat je voor jezelf kiest meid! Mag je nu meer doen nudat je 24 weken bent?
    Geniet nog lekker van je vakantie

18. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Romie wat een lekker vooruitzicht om naar Frankrijk te gaan.

Sojo nog even lekker genieten van je vakantie meid.

Hier wordt een suikertest ook standaard gedaan en ik vind het wel een goede zaak. Ik was er anders denk ik ook nooit achter gekomen. MIjn eerste was een 9 ponder en bij de tweede had ik veel vruchtwater. Het zou me niets verbazen als ik toen ook zwangerschapssuiker had. Maar goed, nu weet ik het wel en denk ik goed om wat ik eet.

Toch wel een lekker gevoel. Ik ga op vakantie maar voel me ook veilig als er in Nederland wat gebeurd. Wat ik uiteraard niet hoop want mijn wens is echt om hier te bevallen. Al mijn spullen zijn gepakt en morgenochtend vliegen we naar Nederland.

Ik had begrepen dat het weer in Nederland wel lekker is klopt dat?

19. sesa

sesa Niet meer actief

@leetje, tis heerlijk hier. Je zal niet zo'n omschakeling hoeven te maken ;)

20. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leetje vandaag de hele middag in de zon gezeten. Heerlijk.

@sesa. Ik bloed al 6 of 7 weken niet meer. En ik voel me goed. Dus ik moet naar mijn lijf luisteren zeggen ze. Dus ik kan echt veel meer als 7 weken geleden..
    Ik heb wat last van mijn bekken.Maar met de bekkenband gaat dat ook best aardig.
    Ik heb ook echt "vrij" gekregen van controles. Er zit nu 4 weken tussen. Heerlijk geen gerommel aan mijn buik.
    Ik mag dus doen wat goed voelt. Ik weet ook niet of er nog wat van het hematoom zit. bij de 20 weken echo was het korstje nog 3 bij 1 cm.En bij de guo een week later keken ze daar niet naar maar ik heb niets gezien.
    Dus ik denk dat hij nu helemaal weg is. Ik voel me nu zwanger en niet meer "ziek"

Deel Deze Pagina