wat was het toch heeeeeerlijk vandaag naar de verloskundige geweest en eindelijk ik ben een keer niet veel aangekomen jeej...nog geen 1 kilo in 3 weken tijd. bloeddruk was perfect, meisje groeide goed en hartje was heel sterk. dat is weer een geruststelling...nu allemaal informatie meegekregen over bevallen en een bevallingsplan..dat wordt weer lezen en op onderzoek uit gaan
Dat is goed nieuws Dobbermama. Owww ja, bevallingsplan, die moet ik ook nog invullen! En mij hoor je niet klagen over het weer hoor, ik hou er wel van! We zitten nu ook nog buiten, radio aan en onze tablets erbij. Alleen erg jammer dat ik heel erge spataders krijg (weer), mijn rechteronderbeen is nu aan de beurt. Bij de zwangerschap van K was het 'alleen' mijn rechterenkel aan beide kanten. En ik hou ook vocht vast helaas. Nu heb ik heel charmante steunkousen. Afgelopen donderdag aan laten meten.
O jusi dat is zeker balen dat je last hebt van spataders. Grr sexy die steunkous haha naja als het maar werkt toch! Slaap lekker
Bah Jusi, zo vervelend dat je spataders hebt... Hopelijk heb je er niet te veel pijn/last van... Lijkt me wel stom (en zweten!!), om met dit warme weer steunkousen aan te moeten. Ik ben weer helemaal blij. Ben hoe dan ook beter gezind als de zon schijnt, maar na een goed gesprek met manlief, lijkt thuisbevallen ineens toch weer een echte optie te zijn.... HOERA!! Maandag kennismaken met... Spannend ! ! !
Idd jeej kamelot..is toch het fijnste als je daar kan bevallen waar jij je het prettigste bij voelt Zo mijn werkdagje zit er weer op nu buiten in de tuin (onder de parasol) met een koud drankje en een tijdschrift en stil dat het hier is heeeerlijk. O o o o o vannacht heeft mijn man voor het eerst onze dochter gevoeld
@jusi wat vervelend die spataders. Steunkousen met dit weer is niet fijn... @Kamelot Wat fijn dat je man bijgedraaid is! Jippie! @sesa dat is ook niet echt fijn nee... @dobbermama ik was de laatste keer 1 kilo aangekomen, ik loop inmiddels weer gelijk met de vorige zwangerschap. Hier vandaag steek in mijn buik, precies waar de kleine ligt. Hopelijk trekt het bij, maar rustig aan doen. Alleen eten koken en voor de rest zoveel mogelijk rusten. In zoverre dat gaat met een bijna drie jarige die rond rent..
Romie ik ben tot nu toe echt veel aangekomen vind ik maarja probeer toch zoveel mogelijk op te letten maar lukt niet altijd. Poeh dat is wel schrikken die steek..hopen dat je man snel thuis is en je kan helpen met je draakje van 3.
ik heb al veel eerder gerageerd op deze topic maar ja ik begin wel ff opnieuw.. ik was toen erg onzeker.. maar goed ik ga me hier gewoon melden! ben 24 weken nu en mag 29 okt bevallen van een jongen..
Hé Sesa, ik lees nu pas van je fissuur. Bah! Dik balen zo! Hopelijk geneest het snel... Oei, Romie, ook al niet zo best bij jou, die steek... Doe maar rustig aan!! Dobbermama, goed nieuws van je controle. je kan niet meer doen dan je best, toch?! Leuk dat je mannetje zijn dochter heeft kunnen voelen... Hier speelt zoonlief verstoppertje voor zijn papa. telkens papa komt voelen, stopt hij met trappen. Papa geeft stilaan op... Boeboe, welkom (terug) ! Niet onzeker zijn, gewoon meedoen!
He meiden, Waar is het zonnetje nou. Ik hoop dat hij vanmiddag weer terug komt hoor Dobbermama wat goed dat je nog geen kilo bent aangekomen. Sesa wat is fissuur. Welkom Boeboe. Gewoon lekker meekletsen. Ik ben nu zo rond de 10 kilo aangekomen. Ik baal soms wel hoor van mijn suiker. Ook al weet ik dat ik het voor mijn kindje doe en ik doe het met liefde, maar zoals eergisteren had ik zin in een kaasbroodje bij de hema vandaan en daarna werd ik meteen gestraft met een suiker van 9.6 terwijl hij 6.7 mag zijn. Maar goed, dan moet ik dat maar bewaren voor de volgende keer als ik weer in Nederland ben. Straks naar de vk. ZIn in. De laatste keer dat ik haar gezien heb is 6 jaar geleden en ik krijg als het goed is een prik voor de rhesus factor.
@dobbermama, fijn hoor dat je man het nu ook kan voelen. @leetje, een fissuur is een scheurtje in je anus. @boeboe, welkom. Ik had ook weer een onzeker momentje. Gister middag en avond voelde ik minimee niet. Vanochtend ook niet terwijl ik normaal de hele dag beweging voel . Zat erg te twijfelen om de vk te bellen. Ik heb na heel flink porren in mijn buik een uurtje weer getrappel gevoeld....gelukkig
Sesa dat altijd van die rot momenten. Je zit er dan zo op te wachten. Gelukkig heb je de kleine weer gevoelt. Ik ben net bij de vk geweest en mijn baarmoeder en kindje liggen wat groei betreft op 30 weken. Ze zei dat dat nog niets zegt dus we wachten het maar af. Met 30 weken krijg ik een groei echo. Ik ben benieuwd. Gelukkig ziet alles er goed uit.
Fijn dat alles goed is leetje. Hoe kan ze ht kindje op 30 weken schatten? Heeft ze ook een echo gemaakt? Vanavond heb ik een borstvoedingsavond, gegeven door een lactatiekundige
Welkom @boeboe @leetje inderdaad hoe schatten ze fat dat het qua groei op 30 weken zitten? Aan de hand van voelen van de buik? @sesa gelukkig heb je de kleine weer gevoeld. @hier toch maar de vk gebeld vanwegen de klachten. Net geweest. Urine is gelukkig schoon en verder geen bijzonderheden. Mocht het meer en erger worden etc weer terug bellen. Misschien een spiertje of dat de kleine ergens tegenaan duwt.
Vervelend romie, de maar lekker rustig aan. Ik heb net mijn manager aan de telefon gehad. Mijn 3 vakantie weken krijg ik niet terug. Ook niet als ik ziek ben. Dat is toch raar!
Boeboe welkom terug..nou je bent al net als ons lekker ver in je zwangerschap probeer zoveel mogelijk te genieten en natuurlijk lekker mee kletsen kamelot hahaha ja die dochter van ons die stopte ook elke keer als papa ging voelen en dan voelde ik haar in 1x aan de andere kant van me buik ofzo maaaaaaaar met veel geduld die nacht is het gelukt....mijn man was het ook al aan het opgeven hoor haha leetje dank je ik zit ook ongeveer aan de 10 kilo nu. enne het zonnetje komt terug we hadden een minder dagje maar wordt weer beter let maar op misschien heb je nog wel een ander momentje dat je een kaasbroodje bij de hema kan eten...je bent toch nog even in NL? Dus eigenlijk zou je zelfs 4 weken langer zwanger kunnen zijn dan dat je nu bent? 26 weken en 30 is toch een aardig verschil of zie ik dat verkeerd? sesa ik heb van mijn vk doorgekregen dat vanaf de 26 weken als ik dan de baby een dag niet gevoeld heb ik meteen moet bellen en dat ze dan gaan kijken of alles goed is. ik moest de kleine in 2 uur tijd (vanaf 26 weken) 10x in de 2 uur voelen schoppen of bewegen...alleen een hik telde niet mee. maar gelukkig voel jij je kleintje weer maar kan me voorstellen dat je dan toch wel schrik hebt. wat staat er in je cao met ziek zijn in je vakantie? mijn man krijgt dat namelijk ook niet meer terug romie ooohh dat is toch wel een opluchting :d maar goed dat je even hebt gebeld nou vandaag urine laten testen op blaasontsteking en dat is weer goed. voel me alleen al sinds maandag niet echt lekker. veel kokhalzen weer en moe en hoofdpijn...zit nie lekker in me vel. had vandaag serieus zitten twijfelen om me ziek te melden
HE meiden, Dat heeft ze inderdaad gevoelt aan mijn buik. Zowel mijn baarmoeder als kindje ligt op voor. Nu wist ik al dat de kleine meid op voor lag maar zoveel. 3 weken is best veel maar het kan met de zwangerschapssuiker te maken hebben. De vk zei wel dat het nog niets zei. Ik wacht het rustig af. Meer kan ik niet doen. Mijn eerste was ook geen kleintje dus het zou heel goed kunnen dat deze dat weer niet is. Sesa volgens mij mag dat niet hoor dat ze je vakantiedagen inhouden als je ziek bent. Daar moet je achteraan gaan hoor.