Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

Ik heb de cao erop nageslagen maar kan daar niks over terugvinden. Ik heb p en o een mail gestuurd en wacht dat ff af. Mijn collega zit in de or anders schakel ik hem in. Over 2 weken moet ik op gesprek bij mijn manager.

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje ja precies daar hebbie weer gelijk in.. Die kleine komt toch wel en groeit goed :)

Sesa ahh ja dat is slim..ben benieuwd wat ze erop zeggen.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa, wat is een fissuur??
    Het klinkt erg pijnlijk iig... Beterschap!

Kamelot, fijn dat thuisbevallen weer een optie is. :)

Romie, steek? Herken dat gelukkig niet, wat voel je dan precies?

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Boeboe, welkom terug! :)

Leetje, balen dat je niet alles kunt eten waar je zin in hebt.
    Nou dat is dan al een flinke baby als ie al zo groot geschat wordt.
    Ik neem aan dat je hier in NL ook goed in de gaten gehouden wordt?

Sesa, dat kan wel kloppen dat je je verlofuren niet terug krijgt.
    Is sinds begin dit jaar veranderd, volgens mij in alle branches.

Sesa, als je et niet vertrouwt zou ik gewoon bellen hoor!

5. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, een fissuur s een scheurtje en in mijn geval in mijn anus

6. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Nou heb me net ziekgemeld. Heb hoofdpijn, ben moe, wat last van me buik nie steken ofzo maar voelt nie fijn aan en een partij misselijk weer, last van me onderrug. Op het werk wilde ze bijna moeilijk gaan doen maar dan hebben ze toch pech...gelukkig deed randstad minder moeilijk

7. sesa

sesa Niet meer actief

Wat vervelend Dobermama. Hoop dat het snel overgaat.

Dit is de reactie van p en o:

Ten aanzien van je vraag mbt het afboeken van vakantiedagen terwijl je die niet kan “genieten” het volgende:
    Vóór 2012 was het zo dat een zieke medewerker alleen over de eerste 6 maanden van zijn/haar ziekteperiode vakantieopbouw kreeg, de rest werd afgetrokken als de medewerker beter was.
    Sinds 2012 is er vanuit Europese wetgeving bepaald dat een (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikte medewerker volledige opbouw van vakantieuren krijgt. Dit alleen voor de wettelijke uren (in onze cao krijgen we alleen wettelijke, de bovenwettelijke zijn onder de noemer PLB gestopt). Dit vindt je inderdaad niet terug in de cao.
    Voor jou is de jaarlijkse opbouw 112 uur per jaar waarvan je er nu nog 81 hebt staan.

Om te voorkomen dat de zieke werknemer wel volledig opbouwt maar niets op zou kunnen/mogen nemen tijdens een lange ziekteperiode is bepaald dat er tijdens ziekteperiodes ook geplande vakantiedagen kunnen worden ingeroosterd. Dit wel onder de voorwaarde dat een vakantie de zieke medewerker niet zieker maakt, met andere woorden moet de bedrijfsarts akkoord zijn met de vakantie.
    Verder is er bepaald dat de opgebouwde uren van enig jaar, een half jaar daarna komen te vervallen. Kortom: als je de uren van 2013 niet opmaakt voor 1 juli 2014 vallen ze automatisch weg.

De vraag is of je daadwerkelijk weg gaat van huis. Indien niet worden de vakantiedagen niet ingepland nu maar wel voor 1 juli 2014.
    Als je wel op vakantie gaat en je doet daar precies dezelfde activiteiten als nu thuis en bedrijfsarts is akkoord worden er wel vakuren ingeroosterd.

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Dus met andere woorden omdat jij niet op vakantie gaat (toch?) Dien jij die uren terug te krijgen en op te maken voor juli 2014?

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Nou ik heb een dagje in bed doorgebracht en echt mijn kleine meid is druk vandaag nie normaal..is zelfs aan de buitenkant te zien

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Nou Sesa ik hoop dat jullie er dan samen uitkomen.

Haha Dobbermama, de kleine is blij dat mama eindelijk rust neemt.

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Haha ja leetje was nie normaal..had de afstandbediening op me buik liggen nou die wiebelde op en neer joh en echt veel getrappel in me buik echt heel veel..wel heel leuk :)

12. sesa

sesa Niet meer actief

Leuk he dobbermama!

Idd lees ik het ook zo dat het me dus niet mijn vakantiedagen kost. Mijn manager zei dus wat anders. Ik heb over 2 weken een gesprek met mijn manager. Zie er nual tegen op.

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Weet je wat je nog zou kunnen doen sesa juridisch loket hier naar laten kijken..

14. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Wat is dat toch met die managers. Hebben ze dan helemaal geen inlevingsvermogen meer?

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama wat leuk dat je man jullie prinsesje eindelijk gevoeld heeft! Grappig ia dat he als je hele buik op en neer gaat. Hier ook of aan een kant een hele bult. Daar ligt ze dan. Zo grappig.

@hier vandaag minder dagje. Ik heb heel erg last van hooikoorts en ben daardoor behoorlijk verkouden. Vanacht geen oog dicht gedaan. Elk uur wakker en eruit geweest en om 5.45 ging mijn wekker.
    Gewerkt tot 13.00. Ik was kapot. Ik ben naar huis gegaan, gegeten en heb 2 uur geslapen. Ben nu nog moe/misselijk bah. En een hoofd die er bijna afknalt.. Niet leuk. Hopelijk slaap ik vanacht beter.
    Nu moet ik morgenmiddag ook nog extra werken van 15.00 tot 18.00 zie er nu al tegenop. Ze hebben anders niemand.. Ik heb nu al spijt fat ik ja gezegd heb.

@sesa die managers ook altijd. Denken altijd dat ze het beter weten...

Owja leuk nieuws! Vandaag proef druk ontvangen van het geboortelaartje! Helemaal leuk! We hebben er eentje gevonden en de naam en doopnamen gekozen!!! Helemaal blij. Kunnen we weer iets van het lijstje afstrepen! Zijn jullie er allemaal al over uit??

16. sesa

sesa Niet meer actief

@romie, ik heb ook al een proefdruk laten maken. Binnenkort ga ik enveloppen bestellen en schrijven.

Managers hebben geen empathie zeker niet als het vrouwen zijn in de zorg

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    romie nou zo loop ik ook al de hele week en vandaag heb ik het opgegeven en ben zo trots op mezelf want hebt echt voor mij en mijn kleine gekozen door te zeggen dat ik morgen ook niet kom.
    is idd grappig en is vandaag ook echt voor het eerst geweest dat ik het heb gezien en gevoeld....hoop dat ze het dadelijk weer even doet dan kan manlief het ook zien.
    Jaaa wij zijn al helemaal uit over de naam en het kaartje we moeten alleen de proefdruk nog laten maken.

sesa pff idd in de zorg die vrouwen kunnen vrij erg zijn...al moet ik zeggen in de welzijn (waar ik uit kom/kwam) is het net zo erg hoor. nou jezelf goed inlezen en verdiepen zodat je sterke argumenten hebt en dan sla je haar maar van der stoel af met je standpunt die je dik kan onderbouwen.

net heerlijk met me mannetje een bak aardbeien leeg gegeten hmmmmm. nu kruip ik weer me bedje in...hopen dat ik kan slapen.
    slaap lekker allemaal

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    #1278 Jusi, 11 jul 2013
    Laatst bewerkt: 11 jul 2013
    Sesa, het lijkt me wel verstandig om de naam van je manager weg te halen, het is tenslotte een openbaar forum..
    Ik hoop dat je eruit komt met haar!

Dobbermama, goed dat je aan jezelf denkt. Ook opgeknapt nu?

Romie, balen van die hooikoorts. Oef, moeilijk he om nee te zeggen als je gevraagd wordt of je extra wil werken he?

En ons geboortekaartje hebben we al een paar weken geleden uitgekozen. Wij kregen eerst een proef via de mail zodat we konden zien of alles goed was. Maar goed ook, want er stonden nog best veel foutjes in...: Spelfouten en verkeerde zinsopbouw, peetoom en peettante werden eerst vermeld en toen pas wij.
    Niet echt logisch dus.

De naam hebben wij al zo'n 4 weken vast staan. :)

19. sesa

sesa Niet meer actief

Hoe haal ik de naam weg?

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Jusi ben vandaag ook lekker thuis en voel me echt al stukken beter in vergelijking metde rest van de week

Sesa ik weet alleen hoe je een bericht dat je net hebt geplaatst aan kan passen...niet hoe je nu een bericht kan verwijderensorry

Jeeeeej vandaag 25 weken zwanger volgende mijlpaal 30 weken :)

Deel Deze Pagina