Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    ivm dopen: wij gaan ons zoontje niet dopen. Ook wij zijn beiden wel gedoopt en hebben onze communies gedaan, maar ook hier zijn we niet "gelovig". We zijn ook niet voor de kerk getrouwd. Hier in de omgeving "leeft" dat ook minder. Als zonlief het ooit graag wil, mag het natuurlijk wel.
    'k ben nog wel aan het twijfelen of we een soort van "alternatieve" viering zouden doen. Hebben we met ons huwelijk ook gedaan en was erg bijzonder.

Pfoe, Romie, wat een werk nog daar! Hopelijk verloop alles vlot, zodat je er niet over hoeft te stressen...

Jusi, wat stom, dat jullie kleintje zo koppig was (ik ken er intussen ies van, want die van ons heeft ook al elke keer "dwars" gelegen. Hopelijk wil hij zich op 31/7 voor de verandering wél eens van zijn leukste kant laten zien, want dan hebben wij weer pretecho).

Zoveel mama's met negatieve bloedgroep, seg!! Ik ben gelukkig O+, alweer iets waar ik m niet druk om moet maken. Ben eigenlijk toch wel een gelukzak... :)

Van de warmte mag ik echt niet klagen. Heb er (nog) geen last van, gelukkig.
    Dams, veel plezier met de geplande uitstapjes. Veel drinken en genoeg rusten, zou ik zeggen!

Ivm geboortekaartje: dat moeten we nog kiezen/ Manlief en ik maken er een sport van om steeds iets totaal anders te willen. En dan maar discussiëren en compromissen sluiten...

Ons boeleke is vandaag mijn baarmoeder aan het herinrichten, lijkt het wel... Zo druk; constant gedraai, gewriemel, geschop.... Hoop maar dat hij het zichzelf niet té comfortabel maakt, hij zal er uiteindelijk toch uit moeten... :D

2. sesa

sesa Niet meer actief

Ik lees dat volgende week een hittegolf is pfff.
    @leetje, haast niemand heeft hier een airco..

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie oo dan zijn jullie daar ook al bijna klaar mee met dat kaartje :)
    Ik ben toch boodschappen weze doen maar dat was wel te veel haha om 22:00 lag ik te slapen en dat is vroeg voor mij.

Leetje hoe was je weekje op de camping? Kwam vandaag ook manlief hier in NL aan of vergis ik me nu een week?

Kamelot haha kan me voorstellen dat die sport niet altijd even makkelijk is. Mijn man laat mij in heel veel dingen de keuze maken (ook nie altijd even fijn)..ik heb bijv heel het kaartje nu in elkaar gezet en uitgekozen..hij heeft nu aangegeven wat hij liever net iets anders zou zien dat passen we aan (als ik da goe vind) en dan is het klaar.

Nou fijne dag iedereen.. Ik ga voor de verandering weer eens werken

4. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    ik ben solidair met je, Dobbermama, ook voor mij is het een gewone werkdag! ;)
    Heb intussen wel beslist dat zwangerschapsverlof zal ingaan op 1 oktober (heb in september ook nog wel een paar dagen "gewoon" verlof").

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    PFFF vanochtend:$ om 4 uur wakker. Mijn man ging naar de trein. Na onze gebruikelijke laatste dag thuis ellende. We hebben een fijne dag op de boot gehad tot we mijn ouders tegen kwamen.
    Dat was minder mijn man is dan instand boos op ze. Logisch na alles wat gebeurt is. En ik ben ok tot de conclusie gekomen dat ik in mijn eentje niet meer naar de boot toe ga.

Daarna zouden we pannekoeken gaan eten maar we waren niet in een gezellige stemming. Dus het werd mac thuis aan tafel.

Nou ja vanavond of morgen rij ik nog naar het schip en misschien is dat voor 1 week misschien voor 2 nachtjes.
    Heel fijn dat we hem nog kunnen zien aan boord. Maar zo raar dat de kans bestaat dat als hij weer thuis komt we misschien 3 kinderen hebben.

Raar is dat. Ik moet ook nog zo veel. Geboorte kaartjes uitzoeken, baby kamer in orde maken. Een box regelen. kraamzorg komt nog langs.30 weken echo 34 weken echo. Volgende week de gyn in mijn eentje.
    Maar goed vandaag komt mijn vriendin en dus nog naar mijn man toe.
    De baby had weer een drukkke dag gisteren. Dat was wel weer heel fijn.

6. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, mag je zelf bepalen wanneer je verlof ingaat? In nl kan dat niet. Mijn verlof moet op 5 sept ingaan.

@dobbermama en romie, werkse

@sojo, het houd maar niet op he? Hoe komt het dat je ze daar dan tegenkomt?

7. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    misschien beetje laat maar ik ben nu 25+3 daagjes zwanger
    en uitgerekend in okt. (29ste)

volgens mij heb ik al eerder geschreven in dit topic, maar ik weet t niet cker dus sorry..:D

8. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    #1368 leetje1981, 19 jul 2013
    Laatst bewerkt: 19 jul 2013

Sesa ik heb hier ook geen airco hoor, ik bedoel in Abu Dhabi leef ik van airco naar airco. Nu hou ik me mak in de schaduw.

Wow Dobbermama dat heb je goed onthouden maar je bent wel een week te vroeg:). Mijn man komt volgende week thuis en ik zit nog op de camping. Heerlijk is het hier. Ik ben alleen sinds gisteren stront verkouden en dat vind ik echt minder. Ik heb liever de griep.

Sojo dat schiet ook weer niet op dat je je ouders tegen kwam. Ging de ontmoeting nog wel een beetje?

Boeboe welkom terug.

Voor de meiden die moeten werken vandaag, werkse.

9. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    kamelot ooo dan kan jij ook gaan aftellen naar je verlof nu :D
    is trouwens wel heel laat hoor...jij bent een week verder dan dat ik ben en ik moet uiterlijk 28-09 met verlof..
    Haha en dat is tevens ook mijn dag dat mijn verlof in gaat..heb er wel nog een week vakantie aangeplakt dus mijn laatste werkdag is 20-09, nog 9 weken werken nu.

sojo bleh nou kan me voorstellen dat je er niet op zat te wachten om je ouders tegen te komen. je hebt nu alle tijd (als de kindjes meewerken haha) om je te richten op alles voor je kleintje in je buik :D en hopen dat je man lekker thuis is als die kleine geboren wordt.

boeboe idd je bent hier geen vreemde volgens mij..alles goed met je?

leetje haha ja ik zat me al af te vragen of dat dit deze week of volgende week was haha. jawel ik onthou da soort dinge wel hoor haha. hmm bale van je verkoudheid, kan idd beter goed doorzetten dat je er ook sneller weer vanaf bent.
    mooi dat je het zo goed naar je zin hebt op de camping.

Wat is het toch heeeeeeerlijk buiten :D:D
    Nou ik ga ff slaapje doen, strakjes uiteten omdat me stiefvader de 4-daagse (voor de zoveelste keer haha) heeft uitgelopen.
    en onze kennis uit Israël is er dus dat is ook weer even gezellig bij kletsen

10. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    @Dobbermama1986, ja wel goed met de kleine Gelukkig :)
    ik was toen ik voor het eerst reageerde heel erg onzker
    dus vandaar dat jullie me niet meer hebben gezien..
    maar zie banner..het ventje maakt het gelukkig goed!

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Pff het was echt deuk op het werk non stop 5 uur gewerkt.
    River was bij opa en oma. Ze zou daar eten en dan brachten ze haar thuis zodat ik s avonds mama's nagels kon doen. Maar ik was zo moe dat ik zei dat ik nu geen nagels deed zetten. Reageert ze kei pissig! Ik dacht hallo je mag je ook wel eens in mij denken ipv alleen aan jezelf....

Donderdag zouden we met zijn allen maar de dierentuin gaan maar vanwege dat het Erg heet wordt gat dat niet door. Willen ze nu verplaatsen naar volgende week zaterdag of Zondag maar dan moet er wel gekeken worden naar mijn zusje en haar man want die moeten mandag weer gaan werken!!! Ik dacht en naar mij wordt er niet gekeken of ik het überhaupt nog vol hou een dagje dierentuin!

Of zie ik het nu verkeerd??!!
    Ik wordt er zo moe van dat ons mam alleen maar altijd over mijn zusje heeft. Want zij dit en zij dat en aan mij wordt niets gevraagd.
    Ik ben er vandaag echt een beetje klaar mee....
    Mijn man ergert zich er ook dood aan...

Sorry moest dit even kwijt.

12. sesa

sesa Niet meer actief

Geeft niet romie, je kan hier ook alles kwijt. Ik vind het wel erg dat je moeder geen empathie heeft zeg!

13. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ romie dat is vervelend als ouders zou doen. En denk aan je zelf de dierentuin is er volgend jaar ook nog. Dan kan de baby ook mee. Met dt weer en dan de dieren tuin. PFFF. Gisteren was het strand al eigen lijk te veel voor me.

MIjn ouders liggen naast ons met de boot dus al ik ga varen bestaat de kans dat ze er ook zijn. Maar ik ga er nu maar niet meer heen. Jammer want het is echt mijn ding die boot. Maar goed. Dit was voor iedereeen een ramp.

Gisteren de eerste dag zonder man maar met vriendin.Heel gezellig maar dan ga je toch over je grenzen heen. Voor ik eindelijk stil zat was het 9 uur en toen moest ik eigenlijk nog dingen in pakken voor vandaag. Dat ga ik zo maar doen. En dan op naar amsterdam naar mijn man. 2uur auto rijden met mijn bekken en rug we gaan het zien. Gelukkig hbben we cruise control in de nieuwe auto. Het is 2 keer 2 uur afzien deze week en dan wordt ik de rest van de week verzorgt.En oja op het schip hebben ze airco heerlijk. Ik hoef niet te koken bijna niet op te ruimen niet schoon te maken. Dat stellenwe nunallemaal weer een weekjeuit. Gelukkig maar want ik ben nog gesloopt van gisteren. nog 14 weken en dan komt de baby....

14. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Romie nee je ziet het niet verkeerd meis! Ik herkend het zo bijn mijn neefje en zijn vriendin..die moeder is ook altijd over die dochter bezig en geeft ook niet eens een klein beetje erkenning aan hun zwangerschap.
    Belangrijkste is nu je gezinnetje, jij en je baby. Wil je niet mee naar de dierentuin dan moet je dat zeker niet doen! Jij weet het beste wat je nu aan kan en wat niet en dat weet je moeder niet.

Sojo nou goed zoveel mogelijjk rustig aan doen dan meis.

Hier gister ook weer teveel gedaan. Gewerkt, nog geen uurtje kunnen slapen en toen naar me ouders..ben om 11 uur naar huis gegaan. Nu lig ik zoals verwacht weer met rugpijn, hoodpijn en misselijkheid te rotzooie en heb echt een slechte nacht gehad. Naja 2 dagen niks nu hahakijk er naar uit

15. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Sojo dat is lastig dat ze naast je liggen. Dan wordt het inderdaad lastig om ze te ontlopen.

Romie heb je al geprobeerd om er wat van te zeggen?

Ik vind het soms zo lastig. De ene dag is de kleine meid heel veel aanwezig en de andere dag is ze weer rustig. Ook al is dit haar ritme al de hele zwangerschap het maakt me soms echt onzeker.

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    leetje heel herkenbaar vooral omdat je weet dat vanaf 26 weken je je kindje elke dag moet voelen en als je haar minder of niet voelt moet bellen. ben soms meer bezig om haar te voelen dan aan het genieten.
    wanneer heb je weer controle?
    Ik heb 30 juli eindelijk weer eens een echo (groei echo) ben zo benieuwd hoe groot ze nu is enzo

17. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Dat heb ik dus ook dobbermama. En hoe meer je erop gaat letten des te minder je haar gaat voelen. Pfffff, ik hoop dat ze zich snel weer flink laat voelen.

18. sesa

sesa Niet meer actief

@leetje en dobbermama, ik herken het ook hoor die onzekerheid .

@romie en dobbermama, rust maar lekker uit. Als je zwanger bent moet je vooral aan jezelf en je baby denken.

Ik heb vandaag al mijn kraampakket van de verzekering binnen..ook snel

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa dat is inderdaad snel zeg
    haha ja had eigenlijk nooit verwacht dat je zo onzeker kon raken tijdens je zwangerschap...heb het eigenlijk altijd wel onderschat ook een zwangerschap moet ik heel eerlijk bekennen

20. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Ik ben van nature een heel nuchter persoon maar tijdens mijn zwangerschappen ben ik over en over bezorgd. Ik vind dat weleens moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina