Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi hele fijne vakantie!!

@leetje heerlijk he dit weer!! Vanmorgen alle ramen tegen elkaar open gehad.

Papa en manlief hebben vanmorgen al weer hard gewerkt op zolder. Latten op de overloop gemaakt en stroom gelegd voor de spotjes en gedeeltelijk plafond al dichtgemaakt met platen.
    Vlisotrap had papa ook al gehaald! Echt top zo schiet het tenminste op!! Ben zo blij dat mijn papa komt helpen! Volgende week weer verder. Ia het misschien toch nog op tijd klaar..

Groei echo gehad. Mevrouwtje weegt al 1400 gram poeh poeh. Als het zo doorgaat dan is het 7 pond met de geboorte. Vk zij dat ze soms een groei spurt hebben en dan weer even stil staan. Ik verwacht zelf tussen de 6 en 7 pond. Ook deze heeft weer lange benen.
    Hoofd ligt netjes beneden en al wat ingedaald. Voetjes bij het gezichtje. Ze knipperde ook met haar oogjes. Zo leuk om te zien.
    Hb was te laag. Eerst 4,9 toen nog een keer geprikt 5,5 en daarna nog een buisje bloed geprikt morgen de uitslag. Ik hen alvast een recept voor ijzertabletten gekregen voor als het morgen nog te laag is...
    Ik ben erg benieuwd
    Ik doe straks ff foto's van de echo plaatsen en van mijn buik.

2. sesa

sesa Niet meer actief

@Romie, mooi toch 1400 gram? HB is idd erg laag. Ik hoor morgen wat de mijne is. Kersen zitten vol ijzer en zijn nog lekker ook. Wat ook goed is is floradix. Dit is homeopatisch en bij de apatheek of natuurwinkel te verkrijgen.

Ik heb een gesprek met mijn baas gehad. Ze wilde eerst al mijn vakantieuren afschrijven. Ze zij omdat je toch niet volledige bedrust hebt. Nou dat heb ik wel. Dus nu een comprimis kunnen sluiten met de helft van de uren. Ik sta in mijn recht maar kan nu niet de energie vinden om dit aan te vechten. Ik wil ook niet mijn baan kwijt. Mijn restant uren mogen niet achter mijn verlof geplakt worden en mag geen verlenging van 4 weken verlof(onbetaald). Dit alles gooit ze op personeelskrapte. Ze vond ook jammer dat ik haar niet over mijn vorige zwangerschap heb verteld. Omdat ik toen ook bedrust had. Dan had ze er rekening mee kunnen houden. Het gaat haar toch niks aan? Het lijkt wel of ze me wil pesten ofzo!
    Ik ga toch uitkijken naar een ander ziekenhuis om te soliciteren. Ik ben haar zo zat.

3. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeha sesa dat is toch wat met je werk.ik ben moe. Heel moe. Ik gebruik al floradix maar heb vandaag niets gedaan. Hoe veel eten jullie e hoeveel slapen jullie? Verder rare stoelgang. Eerst knalhard en dan soepel. We hebben hier volle melk en yoghurt misschien is dat het verschil.

4. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, ik slaap 3 uur per nacht en die uren zijn niet achter elkaar. Ik zie er iedere keer weer tegenop om naar bed te gaan.

5. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    verzorg jullie dames!!!
    En Sesa, je niet laten doen hoor, door die baas. Zo maar je verlof afpakken... volgens mij mag dat niet!!

Ik had vandaag eerste afspraak met nieuwe vk. Viel heel goed mee. Op dit moment is alles ok voor thuisbevalling!!
    Ook nog een nieuwe echo gehad. Ons kereltje ('t is bevestigd, 't is ECHT een jongen) doet het heel goed. Hij ligt wel nog in stuit. Ik mag hem een beetje naar beneden duwen, zodat hij zijn weg vindt...

Hij weegt al 1440 g!!! Vk zei dat hij dus minstens 3.400g zal wegen bij de geboorte... Veel meer moet het van mij niet worden ;)!! Hij lijkt al wat op z'n papa: lange benen en grote "dikke" tenen.

Jij ook een stevige meid, Romie!!!

6. sesa

sesa Niet meer actief

Zo romie das ook al flink! Nu nog ff draaien.
    Ik kan dat gevecht met mijn baas nu niet aan. Ik heb bedrust en mag geen extra spanning hebben. Daar maakt ze nu gebruik van.

7. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    leetje haha ze mist haar vader en voelt dat die bijna weer terug bij haar is??

romie mooi dat je meisje het zo goed doet :D wel bagger dat je hb zo laag is, hopen op een goede uitslag morgen

sesa gadver wat een naar mens is dat zeg....zoals je het schrijft moet je je echt verdedigen tegenover haar en gelooft ze dus niet dat je ook echt bedrust hebt/neemt.
    idd had zij niks mee te maken dat jij bij de eerste ook bedrust moest nemen....en een tweede zwangerschap is zelden hetzelfde als de eerste dit had jij ook niet kunnen zien aankomen toch ofja je gaat er nie vanuit

sojo eten is verschillend.. de ene dag eet ik alleen me ontbijt, lunch en avondeten + fruit + 1 cup a soup en 1 liga maaaar ik heb ook dagen dat het echt aanvoelt of ik de hele dag aan het eten/snoepen ben.
    kwa slaap ik slaap rond de 7 uur op een avond. de ene keer wordt ik 3x in een nacht wakker om te plassen en de andere avond kan ik lekker doorslapen

kamelot he super joh dat je afspraak zo goed is verlopen en je dus echt kan gaan richten op een thuis bevalling, nu de kleine nog meewerken en goed gaat liggen vanaf 34 weken is het toch dat de baby een definitieve houding gaat aannemen?

echt ik blijf bezig met me eigen lijf. zat vandaag op het werk achter de pc en werd me toch een partij duizelig. had een cola, twix en me cup a soup op maar duurde echt een hele tijd voordat het allemaal wat ging doen. denk dat me suiker ofzo even heel laag was. zweet stond me in me handen, nek en op me rug..werd op een gegeven moment ook echt misselijk en had het enorm warm. toch even in de gaten gaan houden, heb nu ook een flesje in me tas gestopt met "snelle" suikers voor als ik me weer zo voel.

8. sesa

sesa Niet meer actief

Das wel schrikken dobbermama! Heb je lage bloeddruk?

9. sesa

sesa Niet meer actief

vandaag naar de vk geweest. bloedruk wat laag, HB 7.1. Ik hoef geen anti-D omdat de baby ook resus negatief is is net als ik.
    Minime ligt nog in stuit maar heeft veel vruchtwater. Ze maken pas met 32 weken een echo :(. Mijn laatste was met 20 weken( medische dan). Dus nog 4 weken wachten.

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Dobbermama dat moet je wel in de gaten houden hoor.

Sesa wat een gedoe met je werk. Het lijkt er inderdaad op dat ze misbruik maken van de situatie. Kan je je man er niet op af sturen?

11. sesa

sesa Niet meer actief

@leetje, ik ben alleen.

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa wat vervelend allemaal met je werk.

Vk had gebeld hb was 5,8 nog te laag. Moet nu ijzertabletten gaan gebruiken en over twee weken prikken ze nog een keer.
    Kraamzorg had ook al gebeld voor een afspraak. Morgen terug bellen want we waren met zijn allen zwemmen.
    Komen ze naar een lege babykamer kijken hahaha.

13. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    vandaag is ons kamertje ook geleverd!!!
    ik vind het ineens wel heel erg snel gaan... over minder dan 3 maanden is ons ukje er...

14. sesa

sesa Niet meer actief

Gelukkig krijg ik geen bezoek van de kraamzorg. Ik ga naar een kraamzorghotel.

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa denk dat ik even een dip had in me suiker spiegel.
    jij lage bloeddruk zo te lezen :S hoe hoog moet je hb eigenlijk zijn?
    bagger dat je pas met 32 weken weer een echo hebt, 12 weken geen echo is echt lang

romie haha ben benieuwd wat ze gaan zeggen over je babykamer hahaha. hier komen ze van de kraamzorg ik geloof 26-aug. en heb ik sep 2 bijeenkomsten...eentje over kraamhulp&bevallen en eentje over borstvoeding is ook vanuit die organisatie die de kraamhulp gaan geven.

Sesa trouwens gefeliciteerd :D je hebt een mijlpaal die je zelf had gesteld gehaald :D

16. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ja ben ook erg benieuwd. Ik weet ook niet voor wanneer ze die afspraak gaan maken. Morgen even bellen.

Hb moet rond de 7 zitten geloof ik

17. sesa

sesa Niet meer actief

Tnx dobbermama, volgende mijnpaal is 32 weken :)
    Bij een niet zwangere moet je hb tussen de 7,5 en de 10 ztten. Voor mijn zwangerschap was hij 8,5.

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Azo oke :) dank je wel voor de uitleg.

Nou ik heb dus al 2 avonden lekkende boobs..had alleen maar 2 setjes van die compressen liggen dus die moest ik wel bewaren voor overdag. Werd ik vannacht wakker was 1 kant bij me boob zwaar nat en plakte me shirtje aan me boob...wat was dat een beschamend moment zeg hahaha. Vanmiddag na het werk toch maar van die dingen gaan halen.

19. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Hé ja, Sesa, gefeliciteerd met je 28 weken!!!
    Ga je nu ook beginnen aan het kamertje??

Oei Dobbermama, lekkende boobs, nu al!! Lijkt me vervelend, maar alleszins, de "leidingen" werken dus wel ;)
    Hier blijft voorlopig alles droog...

20. sesa

sesa Niet meer actief

Hier ooo nog droge boobs :)

Ja kamelot, ik ga nu ook beginnen.

Deel Deze Pagina