Ik zit op ongeveer hetzelfde aantal..heb er nu 58 maar mijn man is nog nie klaar dus kunnen er net iets meer of net iets minder worden. Mijn kaartje kost 1,85 perstuk even zo uit me hood. Kreeg hem helaas nergens anders zo snel gevonden anders hadden we datnatuurlijk wel gedaan. Nou ik ga me maar weer eens gereed maken voor een nieuwe dag werken..heb echt verschrikkelik geslapen en dat zal vanavond nie anders zijn aangezien we vandaag ons bed moeten afbreken... Ze komen morgen ons nieuwe bed leveren
Hoi meiden! Hier weer aan het werk vanaf vandaag en ohhh wat voelt dat rot! Ik werk nog steeds voltijds en merk toch wel dat dat begint te wegen... Ook hier vorige week de definitieve verse van ons kaartje gekregen (uiteraard moeten we enkel nog het gewicht, lengte en datum aanpassen) en dat ziet er perfect uit. Wij betalen 1.90 per kaartje + 75 drukkosten, en per envelop 0.26. Wij hebben een 60-tal stuks nodig. Tis wel een "eigen ontwerp" dat de drukker uitgewerkt heeft voor ons dus in principe is het geen kaartje uit de boeken. Zijn doopsuiker is helemaal afgestemd op de kaartjes, ben best wel fier
kimmytje dat is wel leuk dat het op elkaar is afgestemd Pff ben blij dat ik geen 40 uur meer werk hoor....werk er nu 30 en dat is meer dan zat
Ja, ik vind het als ik héél eerlijk moet zijn ook vrij zwaar... Maar voorlopig kan het effe niet anders, als het echt niet gaat blijf ik zeker wel thuis hoor. Gezondheid gaat voor
ja is een moeilijke keuze dan he als het even niet anders kan. Ik moest al van de 40 uur terug naar 32 omdat ik anders geen verlenging kon krijgen (gaat nie zo super goed met het bedrijf) en toen bleek dat 1 dag in de week minder werken helemaal geen verschil maakte voor mij en mijn vermoeidheid, misselijkheid enz hebben we besloten dat ik elke dag minder ging werken en toen kwamen we op 30 uur in de week...heb dus ook maar een contract van 30 uur
Bij ons is het net omgekeerd, het gaat goed, en een minimum aan personeel. Plus dat ik een vast contract 38 uur heb en ik dus geen flauw benul heb hoe we zouden kunnen regelen om minder te gaan werken. Enige (makkelijke, en om geen vakantiegeld enzo te verliezen), manier is af en toe eens naar huis gaan of thuis blijven met doktersbriefje, dan blijft het loon ook wel hetzelfde. Het moet toch toegegeven dat zwanger zijn héél leuk is maar ook echt wel vermoeiend hé? Nog effe, en we zijn vermoeid van onze kleine spruiten
Jullie werken veel uren zeg. Hier is bijna geen werk te krijgen. Maar ik wil ook niet meer dan 2 dagen werken. Dat vind ik genoeg. Het verzorgen van de kinderen kost ook veel tijd.maar voorlopig zit ik bob in de ziekte wet. Ik lig nu al weer op de bank. En dan wordt ik hier volledig verzorgd. Eten was schoonmaken alles wordt gedaan. Nog 3 nachtjes dan begint het echte leven weer. Dan vertrekt mijn man weer en wij gaan weer naar huis. Volgende week weer naar school. En dan is amsterdam een mooie herinnering.het is raar zo afscheid te nemen.
Goh, hier in België komt het zelden voor dat een vrouw deeltijds werkt... Echt raar. Na mijn bevallingsverlof ga ik 4/5de werken en dan worden er soms al ogen getrokken. Al vind (denk) ik toch ook dat kinderen grootbrengen ook vermoeiend is.
Is bij jullie de schoolvakantie al gedaan volgende week? Hoe lang duurt die zomervakantie? Bij ons is dat volledig juli en augustus, ook een ramp, zoek maar opvang voor je kinderen...
sojo je hebt wel nog lekker veel kunnen genieten uiteindelijk van je man en nog lekker veel leuke dingen kunnen doen :d lijk mij al met al een mooie vakantie...geniet ze de laatste 3 dagen kimmytje hier in NL doen de meeste vrouwen deeltijd werken wanneer er kinderen zijn (niet altijd je ziet steeds meer dat vrouwen fulltime gaan werken en de man deeltijd maar dit is vaak wanneer de vrouw een hogere functie en dus ook salaris heeft). als onze kleine er is wil ik ook liever nie meer dan 3 a 3.5 dagen werken hoor... dus dat is tussen de 24 en 28 uur. Zomervakantie hier voor basisonderwijs is 6 weken en voortgezet onderwijs is 7 weken en dan hebben we nog een verschil in noord NL, midden NL en zuid NL. Zuid had dit jaar bijvoorbeeld vroeg vakantie en volgende jaar hebben ze midden. je hebt altijd een vroeg, midden en laat schoolvakantie. haha hoop dat het een klein beetje duidelijk is haha
How hoe ingewikkeld! Hier is het gewoon voor iedereen hetzelfde, tenzij je op de Hogeschool zit (unif) Ach zo? Mannen die deeltijds werken? Dat zie je hier zeker bijna niet. Daaraan zie je maar, zo dichtbij en toch zo verschillend Ik zou graag ook maar 3 dagen per week gaan werken, ongeveer 24 uur, toch tot zolang de kleine niet naar school gaat maar das financieel niet haalbaar. Voor die 1 dag minder (4/5de) geef ik al 250/300 per maand af, gelukkig krijg ik dan de eerste 20 maanden een bijleg van de staat. Is ouderschapsverlof dat je dan opsplitst. Heb het er ook moeilijk mee dat ik mijn kleintje al naar de cribbe ga moeten brengen als hij nog maar 3 maand is, das echt nog klein toch? Hoe zit het bij jullie kwa kleertjes? Kopen jullie veel?
kimmytje haha een vriendin van mij komt en woont in Antwerpen en die snapt ook nie waarom het allemaal zo ingewikkeld moet hiero in NL. Jullie krijgen trouwens wel meer financiele steun in vergelijking met hier in NL. vriendin van mij heeft 3 kinderen en was mij aan het vertellen wat zij allemaal kreeg..poeh zou der bijna voor naar BE verhuizen haha. Nee nog geen kleertjes gekocht..alleen 1 rompetje, 2 slabbetjes en 2 wikkeldoeken...dat was het aan textiel haha om het zo maar even te zeggen. Tja ik vind het zelf ook vroeg hoor om dan al je kleintje weg te moeten brengen. hier hebben we gelukkig 2 dagen bij opa en oma en 1 dag opvang...voor mij wel een fijn gevoel dat ze toch 2 dagen van de 3 bij familie is haha en dat mannen deeltijd werken zie je echt nog niet veel hoor haha maar ik hoor en zie het wel steeds meer dan wanneer ik zelf nog een klein hummeltje was Nou ik ga maar eens proberen te slapen....matras ligt op de grond omdat morgenvroeg het nieuwe bed wordt geleverd..hoop dat het me lukt haha.
Ja, de financiële steun in bepaalde situaties is wel goed hier, das waar Ohhhh, ik zit hier al met 4 dozen, vanaf maat 50 tem 68... En dan zitten daar ook nog lakentjes, hoesjes enzoverder bij hoor. Heb toch een aantal rompertjes en setjes per maat, maar was niet zeker of het wel voldoende is. Hier is het 1 dag naar mijn ouders (mijn schoonouders wonen véél te ver) en dan 3 dagen cribbe... Mag er niet aan denken, maar zal toch moeten hé. Ik ga ook eens proberen slapen, dat gaat de laatste week enorm slecht Slaapwel, geniet van de matras op de grond
Ik heb alle kleertjes gekregen. Ik heb heel veel tot maat 68. Ik heb nog maar 150 euro aan spullen voor de baby uitgegeven. Ik heb heel veel gekregn en ben daar er blij mee. Mijn kindje moet met 10 weken al naar de opvang helaas. Heb ouderschapsverlof en extra bevallings verlof aan gevraage maar is afgewezen ivm personeelsgebrek.
Hmm de sarcasme in die laatste zin heerlijk haha Dan is dat al lastig als je schoonouders te ver weg wonen..gelukkig kan je kindje 1 dag. In de week naar jou ouders Pffff ikheb me slecht geslapen enheb last van me onderrug nu.. Gelukkig heb ik vroege dienst dus om half 3 al weer klaar. Nou ik ga maar eens anders kom ik nog te laat haha. Fijne dag iedereen
150 nog maar? Oh das idd echt weinig, maar wel leuk natuurlijk Wij zitten rond de 3000 (kamertje, park, wieg, kinderwagen, aankleding en decoratie kamertje, textiel...) en onze geboortelijst is ook nog eens goed voor een 2500. Loopt allemaal erg op. Gelukkig kan je het allemaal wat spreiden Oh wat jammer Sesa, op 10 weken is idd wel vroeg... Kunnen ze bij jullie ouderschapsverlof enzo echt weigeren? Hier kunnen ze dat ook maar ze mogen het eigenlijk enkel opschuiven. Iedereen een fijne dag gewenst, en Dobbermama, straks je nieuwe bed, dan zal je zeker een pak beter slapen Ik heb deze nacht eens goed doorgeslapen.