Geen idee wat ik tot nu toe uitgegeven heb. Nog niet zo heel erg veel. Scheelt omdat het de tweede meid wordt. Wiegje heb ik gekregen. Enkel wat nieuwe kleertjes en rompertjes enz. Babyfoon. Maar dat was ook allemaal niet zo heel erg duur. Geboortekaartje kost geloof ik 1,60 per kaart en gratis enveloppen. Bijna alles geregeld voor de vakantie. Vandaag komt dvd schermen binnen voor in de auto. Heeft ons meisje wat te kijken in de lange rit naar Frankrijk, Over een week zijn we er al. Ik ben er echt aan toe. Vanmiddag en vrijdag laatste dagen werken. Wat heerlijk. Ben er echt aan toe. Nu even op mijn neefje passen bij mijn ouders. Papa is de auto energie beurt aan het geven en aan het nakijken voor de vakantie. Dat is wel fijn.
@ kimmetje. Ik ben wel een uitzondering hoor. Dk niet werk. Hier op het schoolplein is er nog maar 1 andere moeder die volledig thudis is. Ik zou wel,weer willen werken maar er isweinig te krijgen. En ik heb geen hulp van opa en ovma.verder wil ik mef mijn,man mee kunnen als hij in de buurt is. En daarvoor krijg je geen vrij van je baas. Daarnaast sta ik er dus ook nog eens de helft van de tijd alleen voor. Endan heb ik geen oppas. Ve
Maar ik zit wel in de luxe positie dat ik de keus heb. Verder hier denk uk 600 euro uit gegeven. Maar ik moet nog wel gordijnen en ik wil nog een draagdoek.dus erkomt nog wel wat bij. Ik heb geen kamertje. Die duur was want ik heb nog een hoop en ik kan veel lenen.ik leen ook een bugaboo. Dus dat scheelt al snel 2000 euro.ik heb bij het programma de reken kamer gezien dat je als je alles nieuw en bij de baby winkels haalt een baby 5000 euro kost voor hij er is.maar je kan het ook goedkoper doen als je spullen bij de ikea haalt en goed oplet in de uitverkoop. Ze rekende daar. 1300 voor een kamertje. En 900 voor een kinderwagen. En 235 vooreen auto stoel.ik heb er een voor 119.de kinderwagen kan je ook tweede hand halen. Dan kost ie 250.en mijn meubels waren gratis. Dus ik heb veel luxe gekocht deze keer. Een bunker van koffer. Die draagdoek.leuke muren in de babykamer.geen luiertas van een 10 tje maar een duurdere.de bunker is van lodger.ik heb ook al alle kleertjes.je kan het zo gek maken als je zelf wilt
Romie, leuk, aftellen naar de vakantie! Niet lang meer, zal deugd doen! Geniet ervan Sojo, klopt, is idd een beetje een luxeprobleem en ik snap wel dat je met je man mee wil als hij er is. Sowieso, je maakt alles zo duur als je zelf wil, wij hadden ook vele duurdere spullen gezien maar hebben veel besteld bij Babydump en dat scheelt ook weer. Voor de rest is het ons 1ste kindje dus vinden we het niet zo erg om wat meer uit te geven. Maar ik hoop toch dat de meesten van onze geboortelijst gebruik gaan maken, zodat we daar al niet teveel van gaan moeten kopen...
Je gaat naar een babywinkel naar keuze, daar kies je alles wat je nog nodig hebt of zou willen, dit leggen ze allemaal aan de kant voor je en al die artikels komen op een online lijst te staan. Die lijst kan ik nu al doorgeven en word ook op het kaartje vermeld als vrijblijvende kadotip. Mensen kunnen online iets van je lijst kopen, of naar de winkel gaan en anar je lijst vragen en dan zo iets kiezen. Hier is het heel populair, en de meesten gebruiken het wel, omdat ze dan zeker zijn dat het iets is dat je echt nog nodig hebt of mooi vind. Bij ons staat er wat kledij op, slabbetjes, tutters, relax, parasol voor kinderwagen, nog hoeslakentjes enzoverder...
Ja, is idd handig, zo kan je echt zoveel mogelijk vermijden dat je spullen krijgt die je al hebt of niet mooi vind
Slim idee van zo'n geboortelijstje. Wij doen altijd met de verjaardag van river een online lijstje maken en mailen. Pff ik ben naar huis gegaan van werk. Ik moest eigenlijk van 15.00 tot 18.00 uur maar ik kwam daar en was zo moe en misselijk dat ze zeiden ga maar weer naar huis toe. Dus even wat nog uitgelegd en ben gegaan. Misselijkheid is gelukkig gezakt maar ben zo moe. Oppassen op eentje van 11 maanden is best vermoeiend... Lig nu even plat op bed. Vrijdag laatste werkdag gelukkig. Morgen groei echo en controle vk. Ik ben benieuwd of mijn hb al gestegen is. Ben bang van niet...
nou nou, wat is er hier druk gekletst, op twee dagen tijd... Als ik eens even niet kijk, is het bijna niet bij te lezen... Hier blijft het ook voltijds werken hoor. Ik ga wel borstvoedingsverlof nemen tot ons manneke 5 maanden is, maar daarna zal hij 5 dagen/week nr de kribbe moeten... Niks aan te doen. 'k Denk dat we anders financieel helemaal niet zouden rondkomen, moest ik maar halftijds gaan werken (en ik doe het eigenlijk ook wel graag). @Sesa: pffff na 10 weken al, zo snel.... Qua babykosten: mijn ouders hebben 800 euro bijgelegd bij de babykamer en van mijn schoonouders hebben we de kinderwagen met alles op-en-aan gekregen (incl. autostoeltje). Dus die grote kosten hebben we uitgespaard. Verder nog niet zo veel gekocht, eigenlijk. Een babyfoon, een park,... Nog niet zo veel babykleertjes gekocht, die ga ik pas kopen als ik weet of ze ukkie groot of klein inschatten. Ik heb al wel wat kleertjes in grotere maten; collega van op werk deed haar spulletjes weg voor 1à3 euro per stuk. Dus heb best wel wat kleren voor quasi geen geld... Hier ook nog wel een "grote" geboortelijst. aantal zaken daarvan zullen we toch zelf op voorhand al kopen (luierkussen en zo...) @Dobbermama: slaap ze vannacht, in je nieuwe bed!! @Romie: morgen een goeie echo en daarna fijne vakantie gewenst!!! geniet ervan!! @Sojo, geniet van de laatste momenten met je man, voordat je hem weer moet missen...
@Kamelot, ik vind het ook zo snel. Ik heb alleen geen keus. Ik heb al naar vacatures gekeken ben deze baas al jaren zat maar helaas. In de randstad geen vacatures voor gipsverbandmeesters. @romie , vervelend die vermoedheid. Veel plezier met de echo.
Kimmytje pff heb geen iedee hoeveel wij kwijt zijn..denk nog geen 400 euro en daar zit al een kinderwagen van 250 bij die we 2 jr geleden gekocht hebben van een kennis. Sesa bah dat is wel een mega tegenvaller dat da allemaal is afgewezen. Kan je ook nie nog wat vakantiedagen erachter plakken? Romie wat lekker dan komt het nu eindelijk dichterbij voor je morgen alweer 32 weken..gaat snel zeg. Ik heb schrik gehad vannacht. Werd kots ziek wakker met het idee dat heel me mond dik was..keek ik ben ik gestoken op 1 vinger die was vrij dik. Ik heb op de grond voor de wc zitten huilen. Heb2 paracetamols gepakt een extra kussen en een emmertje en heb toen gelukkig nog 2 uur kunnen slapen gelukkig voelde ik me kleine vanmorgen weer flink bewegen dus dat zal wel goed ziTten
Romie veel plezier bij je echo vandaag Sojo ik heb ook heel veel gekregen enzo waardoor het voor mij ook wel meevalt allemaal. Kimmytje dat is handig dat wist ik nie eens dat da bestond zo'n lijst Kamelot wat houd borstvoedingsverlof in?
@Dobbermanma, das schrikken zeg! Ik denk dat ik beter in Belgie kan wonen, daar is alles beter geregeld zo te lezen.
Sesa ja enorm schrikken..denk nog 5 min en dan ga ik bellen..gelukkig trok het weer wat weg en me vinger is nu ook wat dunner dan vannacht Haha ja he dat is veeeeeel beter geregeld..alleen al financieel!
Oei Dobbermama, dat is idd wel effe schrikken! Hopelijk is het nu weer helemaal beter! Ik had dat een tijdje geleden dat ik wakker schrok met enorme hartkloppingen, uit bed gesprongen, en ik dacht werkelijk dat ik een hartaanval ging krijgen... Ook erg vies, maar na rustig gaan zitten ging het over. Kan blijkbaar ook voorkomen tijdens de zwangerschap. Romie, heb je je echo al gehad? Hehe, in België regent het wel veel, dus niet zo heel interessant
@kimmytje hier regent het ook. Bah is het lekker koel buiten kunnen de ramen niet open... @dobbermama hoe is het nu met je na vanacht? @hier andere medicatie gekregen omdat ik hier misselijk en op hol geslagen sarmen van krijg. Nu bruistabletten, bah, maarja als het goed is geven deze minder bijwerkingen. @echo meisje ligt nog keurig met hoofdje naar beneden. Ze woog nu iets meer dan 1600 gram. Smal hoofdje, lange benen en klein buikje. Ze zit nu onder het gemiddelde. 2 sept liggingsecho en dan doen ze nog een keer extra de groei meten. Ze denkt dat het weer richting het gewicht van ons river gaat bij de geboorte. 2860 gram en 53 cm. Ik vind het prima, haha. We zullen zien Pff vanmorgen hele ochtend op de bank gelegen, zo moe... Vandaar voor vrijdag werk afgezegd, moest dan van 6.45 tot 9.45 werken, dat lukt echt niet. Dus het werken zit er voor mij op! Nu gaan genieten als de vermoeidheid een beetje minder wordt. Morgen alweer 5 jaar getrouwd!
Wat leuk dat de echo zo goed is verlopen Romie, altijd leuk om te horen dat dat kleintje het zo goed doet hé Zalig, al gedaan met werken, geniet er maar van! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt maar ik denk dat die vermoeidheid er toch niet echt op zal beteren. Alvast gefeliciteerd met jullie 5 jaar getrouwd morgen!
Kimmytje ik zit misschien een kwartiertje van de grens met belgie dus zal hier nie veel beter zijn zenne. Rij (op dit jaar na) vanaf het voorjaar tot mooi najaar bijna wekelijks op en neer naar Mol. Gadver dat lijkt me ook eng hartkloppingen zo erg te hebben. Romie mooi dat het goed gaat met je kindje..als ze zo groot is als river dan is da zeker mooi... Lekker dat je niet meer hoeft te werken.. Wel balen dat jij je zo rot voelt. Mijjn vinger jeukt echt heel erg. Ben verder alleen wat moe, misselijk en hoofdpijn maar die laatste twee zullen wel door de vermoeidheid komen