Morgen gaan we naar huis. Ik heb nog geen zin. We moeten vanwegen een feest. Maar dat heb ik nog nooit zo gedaan. Als mijn man in n Enederland of belgië is met zijn schip zijn we er tot op het laatste moment. Nu is hij nog 2 nachten zonder ons in nederland. En dat vind ik niets. Ik vind het eng om straks alleen te zijn. Er is de vorige keer zo veel mis gegaan.en dan ook nog zonder contact met mijn ouders.en een iets verhoogd risico op een kindje wat eerder komt.zonder was o die extra dingen vind ik het al pittig om hem niet te zien.en dan ook nog een lijf vol hormonen.pffff ik wou dat het vandaag bleef
@sojo ik snap dat je wilt dat het vandaag bleef... hopelijk is je man op tijd terug voor de bevalling. Idd heb je wel andere mensen in de buurt waar je op kunt bouwen? @sesa geen idee hoe ze nu ergens zit. Ze zit iets onder het gemiddelde, maar waar weet ik niet precies. grafiekje heb ik niet, heeft de vk.
@Dobbermama: borstvoedingsverlof is een periode (van max 5 maanden na de geboorte) waarin je onbetaald kan thuis blijven om borstvoeding te geven. Meestal past de mutualiteit wel een beetje bij, maar ik moet nog eens navragen hoe dat precies zit. Je moet dan wel als mama officieel laten vaststellen door arbeidsgeneesheer dat je melk produceert. Oei, wat een slechte nacht heb je gehad, lijkt me vreseljk. Hopelijk ben je gauw gerecupereerd!!! Ga jij zo vaak nr Mol, Dobbermama??? Zilvermeer of zo? Ik ben geboren en getogen in Mol, maar woon er nu niet meer. Heb wel jaren in het Zilvermeer gewerkt als jobstudent. @Romie, fijn dat je een goede echo had en dat jullie meisje mooi ligt. Jammer dat je zo moe bent, maar mooi dat het werk er op zit. Nu maar genieten van die vakantie! Gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag!!! @Kimmytje, amai, dat klinkt vies, die hartkloppingen!! Enig idee waar dat mee te maken heeft? Bloeddruk of zo?? Hopelijk blijft het bij die ene keer... @Sojo: sterkte met het afscheid. Lijkt me moeilijk... Hopelijk vliegt de tijd en is hij snel weer bij jou! Ik had vandaag de 30 weken echo. Heb een uitbrander gekregen van de gyn omdat ik thuis wil bevallen ("onverantwoord!!! zou mijn vrouw niet mogen! wil ik niet voor mijn eigen kind! in Nederland hoogste perinatale sterftes,.... enz enz...."), maar bon, ik had niet anders verwacht. 't is een echte medicus. Verder alles ok, BMM nog mooi toe. Kleintje ligt wel nog steeds in stuit en hij MOET echt wel draaien, want onze gyn doet standaard KS bij stuitligging... Ons ukkie is al niet zo'n ukkie meer. Weegt nu al 1850g , waar gaat dat eindigen....??!!! Tot slot moet ik enkel wat magnesium extra innemen, want heb al twee dagen continu harde buiken.
Dobbermama, een kwartiertje maar? Das idd niet veel Heb jij enig idee wat je geprikt heeft? Kan het meer kwaad als je zwanger bent? Sojo, niet fijn die afscheiden... Ik had dat ook met mijn man, hij in Spanje, ik in België... We pendelden altijd over en weer maar die afscheiden zijn hartverscheurend Sterkte en ik hoop idd ook dat je thuis iemand hebt om je op te vangen. Kamelot, het heeft te maken met dat je hart ietsje groter is en er meer bloed in je lichaam zit tijdens de zwangerschap. Je hart moet dus meer moeite doen en kan dus sneller over zijn toeren gaan. Maar waarom in mijn slaap? Geen idee, wss een vieze droom ofzo... Je moet maar eens opzoeken onder hartkloppingen via google ofzo, daar staat echt te lezen dat het absoluut geen kwaad kan maar leuk is ook anders. Hoop het niet meer te moeten meemaken. Tja, in België komt het echt wel zeldzaam voor hé dat thuis bevallen, maar ik vind als jullie dat willen en alles verloopt goed, dat het jullie recht is. Gewoon doen waar je je goed bij voelt Kan je nog iets doen om je kindje te doen draaien? Bij 2 vriendinnen lagen de kleintjes als sterrekijkertjes en zij moesten vaak op hun knieën gaan zitten waardoor de kindjes gedraaid zijn. 1850 gram is niet niks, maar kan nog stabiliseren hé De onze woog met 27 weken 1200 gram, ook een goe boeleke
@kamelot, hoo dat je kleine idd draait. Wel een flink kindje dus hoeveel mg magnesium neem je? Ik neem het ook al maanden. Heb je magnesiumoxide ? Ben jaloers op.jullie echo's ik moet nog 2 weken wachten.
Sojo meis ik heb het met je te doen je kan de emotie helemaal terug voelen in wat je zegt. Goed je mannetje nog een keer vastpakken voordta je gaat. Idd heb je wel iemand thuis waar je op terug kan vallen. Kamelot ja ben ik ook wel eens geweest...maar kom als sinds mijn 2de ofzo op familiestrand. Kamelot het moet niet gekker worden in BE borstvoedingsverlof en dat zo lang poeh...je hebt het als zwangere echt 10x beter bij jullie dan hiero Kimmytje Geen idee waar ik door gepikt ben en of het gevaarlijk is voor mijn meisje die reactie...ze beweegt goed dus zal wel goed zijn Mijn meisje ligt dwars haha hoop dat zij nog gaat draaien anders gaan ze haar draaien en als dat niet lukt keizersnede Bevallen: mijn man en ik willen in het ziekenhuis bevallen...mocht er iets zijn dan zijn we meteen op het juiste adres en hoeven we niet eerst nog eens nAar het ziekenhuis
Ik heb vandaag het feest van mijn vangnet thuis. Allemaal familie.daarom ga ik ook terug. Normaal zou ik nooit eerder naar huis gaan. Tante en oom mijn nicht .als de bat eerder zou komen helpen ze me. Maar het voelt heel leeg om niet zo maar naar mijn ouders de kunnen hier voor had ik nog de illusie dat dat wel kon.nu weet ik.dat ze niet willen helpen.en bovenop het afscheid komt dat op een dag à vandaag weer extra hard binnen. En ik vind het heerlijk om hier te zijn. Ik mis mijn man straks maar ook het schip met bemanning. en de gezelligheid. Er is altijd wel iemand in de buurt hier.maar straks begint het gewone leven weer en ddat is ook leuk. De sportclubs.mijn vriendinnen paardrijden met mijn dochter bij mijn nicht.en 8 weken is voor ons niet lang.maria het blijft een gek idee. Misschien hebben we als we elkaar weer.zien onze zoon al wel.net weet nooit hoe het loopt. Maar de afgelopen maanden waren goed. Dankzij de baas van mijn man.hij heeft voor me kunnen zorgen en we hebben bij 3 weken vakantie gehad aan boord. Dat hadden we nooit gedacht.
Ik heb een verplichte bevalling in het ziekenhuis. Omdat de oudste het ziekenhuis. Dan heeft iedere een rust na de bevalling. Mijn man ook. Als.gov thuis is tenminste. Maar ik ook. Als de baby niet wil slapen kunnen ze me daar helpen en ga in iets fitter naar huis. Bovendien heb ik dan een nacht extra controle voor ons. via een keizersnee is geboren. In blijf een nachtje in
Voor de meiden die vandaag weer op een heel getal zitten gefeliciteerd...de kleintjes zijn mooi weer een weekje blijven zitten op naar de volgende..enne we zijn allemaal heel dicht of juist in de 30 weken nu Sojo nou mooi dat je wel een vangnet hebt en misschien zal het je idd wel goed doen om terug in dat dagelijkse ritme te raken Ja dat met je ouders blijft moeilijk...het zijn en blijven je ouders. Nou niet doorgeslapen maar wel goed geslapen. Ons nieuwe bed slaapt heerlijk vandaag toch maar eens bloed gaan prikken...ben ik al 1.5 weken aan het uitstellen
Effe gillen! 28 weken! 3de trimester is ingegaan! Dobbermama, zal idd wel goed zijn hoor Ons zoontje lag vorige week al met zijn hoofdje naar beneden, ben eens benieuwd of dat met de volgende echo nog zo zal zijn. Die staat gepland voor 06/09, nog even geduld dus...
Kimmytje gefeliciteerd haha Ik heb 20/8 weer afspraak en danals het goed iswel de groeiecho Sesa idd Ikke nog een week en een dag en dan heb ook ik de 30 weken gehaald
Mijn oom moet eerst planken in de inbouwkast maken maar door de hitte s dat uitgesteld. Ik hoop dat hij het snel doet. Het is een klein kamertje en mijn oom weegt 150 kg ds anders kan hij zijn kont niet keren als ik alles al neerzet . Ik moet ook nog naar de ikea voor wat kleine dingen en een matrasje.
Oja dan is het wel handig als hij dat eerst doet...ikea haha nie goed kom ik altijd met meer terug dan de bedoeling
Super hé die mijlpalen 30 weken is idd wel het startschot van het effectief aftellen vind ik! 20/08 is niet lang meer! Aftelleeeeennnn Ik heb nu steeds zoiets van ohhhh volgende keer als ik naar de gyn ga is het de laatste "echte" keer, vanaf daarna is het echt opvolgen om te zien hoe alles evolueert, snappen jullie em? Ikea! Gevaarlijke winkel, niet te doen, telkens weer vind je iets anders dat je wel kan gebruiken Hier ben ik nu echt aan het aftellen naar komende donderdag, ben zo ongeduldig om die meubeltjes en de kinderwagen enzo in huis te hebben Is bij jullie alles geschilderd enzo? Bijgevoegd een fotootje van ons zoontje zijn kamer tot nu toe. In het begin slaapt hij wel bij ons op de kamer, in een wieg. Gaan jullie dat ook doen?
Schilderen hoef ik niet te doen. Ben hier 2,5 jaar geleden naartoe verhuisd en was toen al bezig met zwangerworden . Heb toen gelijk in babykleuren geschilderd. Ik neem ook altijd teveel mee bij de ikea. Ik heb al een hele waslijst.
Oh das makkelijk, hoef je je daar al geen zorgen meer over te maken Welke kleuren heb je? Hier was nieuwbouw, dus volledig wit en wou de kleuren echt afstemmen op het geslacht.