Kimmytje in zo'n kraampakket zit kraamverband en gaasjes en matrasbeschermers enz enz. Zijn spullen die je voor je bevalling gebruikt om bijv ervoor te zorgen dat wanneer je vliezen breken in bed je matras nie weg hoeft te gooien. Zitten spullen in die de verloskundige gebruikt bi een thuisbevalling enz. Krig je hier van de zorgverzekering. En kraamhulp vinden ze bij jullie niet nodig doordat jullie de eerste zoveel dagen in het ziekenhuis verblijven. Kwa strijken ik heb altijd begrepen dat je juist voor pasgeboren baby's zoveel mogelijk moet strijken..? Ja leuk he al die baby we zitten kwa oudste kleinkinderen ook heel dicht op elkaar kwa leeftijd dus was eigenlijk ook wel te verwachten mijn oudste nichtje bijv die was vorigjr op dezelde datum uitgerekend als ik dit jaar haha. Alleen die van haar is een dag eerder geboren. Sesa gefeliciteerd met je zoontje Zal me eens klaar gaan maken om te vertrekken...owja jeeej 30 weken vandaag haha nu is het echt aftellen
@dobbermama, tnx! Hij is helemaal blij hahah. Ik heb geen andere schoonmaakster, ben nog op zoek. Anderz vraag ik vriendinnen om weer te stofzuigen. Jullie zijn al ver met de kamertjes. @kimmy, ik strijk de kleertjes niet. Zo vanddaag een drukke dag. Mijn moeder komt vroeg om wat boodschapjes te doen en te helpen met voorbereiden. Verder is het zelfservice vandaag voor de visite.
Sesa heb je je je schoonmaakster zwart of wit?DIe van mij komt gewoon zwart werken en er zijn er hier op internet een hoop te vinden. Enanders via via lukt het ook wel. Ik zag het staan dobbermama vandaag 30 weken. Jahoe. weeer een mijlpaal. En een bijzondere week voor mij. Ik kan al 3 dagen normaal naar de wc. Ik heb het idee dat de baby van de week gedraait is ik ben benieuwd wat er maandag uitkomt. Ik voel hem ook weer beter. Enhij heeft en een hele dag liggen draaien. Verder ja mijn kinderen zijn heel lief. Nou vind iedereen dat denk ik wel.Maar toch we doen ook veel samen omdat mijn man zo lang weg is. Als mijn man thuis praten wij tijdens het eten heel veel samen. En is hij weg gaat het altidj over wat de kinderen mee maken. Dat scheelt ook. De vakantie was ook zo ik met de kinderenop pad man werken aan boord. En nu is dat weer zo. Ik had nooit gedacht dat ik het leeftijds verschil zo leuk zou vinden ik zag dat eerst als een nadeel. maar er zitten heel veel voordelen aan. Ze moeten naastde leuke dingen ook wel veel hoor. Want ze helpen mij. Wat ze kunnen doen moeten ze nu ook gewoon. Normaal is dat minder.Maar ik denk dat het voor hunopvoeding helemaal niet zo erg is dat het zo gaat.
Sesa wel bale van die schoonmaakster..hopen dat je snel een andere hebt. Veel plezier vandaag Sojo ik denk dat het ook wel goed is voor je kinderen..ze leren er veel van.
Tnx ladies. @dobbermama, van harte met de 30 weken. @sojo, het is zwart. Via via heb ik niets. Maar ga wel ff op marktplaats kijken. Oudere kinderen zie ik ook als een voordeel. De mijne kan nu al koken, de was doen stofzuigen haha. Altijd handig voor later. En hij vind het ook erg leuk om bbroer te worden. Hij krijgt wel xtra zakgeld voor alle klusjes.
Sesa die man van jou doet dan idd al veel in het huishouden Pff ben gebroken..lag redelijk optijd in bed maar sliep pas na 4 uur ergens. De buurman had een feest en ik slaap zo licht dat ik elke keer wakker schoot en heb echt kei lang wakker gelegen. Mijn man was er ff geweest van 9 tot half 2 dus die kwam thuis en was eigenlijk verbaasd dat ik nog klaar wakker was.. Dit wordt een lange dan en hebben aardig wat op de planning staan vandaag
Hier lekker vroeg in slaap gevallen en tot 10 uur liggen slapen.Het stomme is dat ik dan nog moeier ben als dat ik om 07.15 op sta en een drukke dag heb. Maar llekker was het wel. Sterkte vandaag met de vermoeidheid en lekker slapen vannacht
Leetje ja precies, zei al me man is er ook geweest en heb geen problemen ermee als iemand een feestje heeft maar poeh besefte me vannacht pas hoe licht ik tegenwoordig slaap. Hoorde op een gegeven moment zelfs een meisje haar sleutel zoeken in haar tas (haha moest even kijken dus vandaar dat ik weer wat ze aan het doen was) Hmm sesa dat is ook bagger. Heb je nie een extra kussen ofzo dat je iets meer omhoog ligt tegen die maagzuur? Heb ik namelijk wel. Misschien je benen wat masseren voordat je naar je bedje gaat ofzo? Sojo hahaha ja dat is dan weer de andere kant he als je te lang slaapt dat je dan nog moe bent.. Nou alle dingen zijn gedaan voor vandaag. Zo even met me mannetje het eten klaarmaken en dan doen we de rest van de dag heerlijk rustig samen filmpje kijken. Verjaardag van vanmiddag heb ik afgezegd da trek ik nie
Zo dames, allemaal druk in de weer geweest, blijkbaar! Doet me er aan denken dat ik aan vroedvrouw moet vragen of ik ook iets qua kraampakket moet aanschaffen... Kraamhulp bestaat hier wel hoor, is alleen minder "ingeburgerd". Weet je nog dat ik zo enthousiast was over mijn borstvoedingsverlof?? Wel, ben er deze week achtergekomen dat dit dus gewoon "onbetaald" verlof is. Aangezien ik niet "verwijderd" wordt van werk om veiligheidsredenen, heb ik geen recht op tussenkomst van de mutualiteit. Voor vrouwen die wel verwijderd worden, is borstvoedingsverlof wel deels betaald. Niet eerlijk!! Verder is ukkie dus nog steeds niet gedraaid. Hoop echt dat hij dat nog doet... geen zin in ks...
Das een tegenvaller kamelot! @dobbermama, ik heb chronische nekklachten dus kan niet hoger liggen. Ik heb net rennies gehaald. Ff kijken of dat werkt.
sesa en als je dan iets onder je matras doet leggen dat je wel gewoon maar 1 kussen hebt zodat je je nek nie krom hoeft te leggen?
NOg 2 nachtjes en dan de echo. Ik vind het spannend. De baas van mijn man zei witte jassen angst. En ja zo kan je het wel noemen. Ik voel me vrij goed. Alleen vandaag wat last van mijn ogen. Misschien te veel achter de computer. Maar toch. Ik ga me dan weer zorgen maken. Ik ben blij dat ik niet alleen ben met de echo zo fijn dat mijn tante mee gaat. Maar hoop zo dat alles goed is en ik gewoon door kan gaan zoals ik nu doe. Ik wil niet weer gekluisterd aan de bank thuis zitten. Als is het verschil met nu. Dat als ik niets doe ik niet kan slapen. Dan raak ik mijn energie niet kwijt en dat was met het bloed verlies wel anders Toen kon ik echt niets. Nu is het bukken en soppen en stofzuigen zwaar maar verder gaat het wel. Ik heb meer energie dan in het begin en doe ook meer. De baby beweegt goed. (draait telkens rondjes in mijn buik.) Nu ook trouwens. Maar ik wil zo graag dat het goed blijft gaan. Ik ben bang dat ze ineens gaan zeggen dat het niet goed is.Ik heb al zoveel slecht bericht gehad.
Sesa succes ermee meis hoop voor je dat je iets vind dat werkt want dat is niks om om die redenen wakker te moeten liggen. Nog 3 weekjes en dan mag je meer gaan doen Leetje wanneer vliegen jullie terug? (Haha of ben je al terug). Sojo meis ik kan me niet voorstellen maar wel een klein beetje indenken dat deze zwangerschap en wat je allemaal hebt doorstaan je zo onzeker maakt. Maar het gaat toch goed..je voelt je volgens mij goed en de baby beweegt goed. En gelukkig ben je niet alleen want je tante gaat mee. Zolang jij goed naar je lichaam doet luisteren doe je niks verkeerd. Zolang je geen bedrust hoeft te houden kan je lekker je ding doen en als die kleine besluit te komen nou dat is dan zo dat kan jij wel aan ik weet het zeker. Je bent sterk kijk maar eens wat je allemaal gedaan hebt en doorstaan hebt. Sterkte vrouwke
Tnx dobbermama, ik heb met behulp van rennies heerlijk geslapen. Ik ben helemaal blij. @sojo, ik heb ook die spanning voor de echo dinsdag bij de gyn.duim voor goed nieuws voor je.
@ sesa. Dat helpt wel he rennies. Gaviscon helpt nog net iets beter. Als de rennies niet meer genoeg helpen. En ik vind het tussen de middag warm eten ook schelen. Dan heeft het meer tij dom te zakken en het je s avond alleen een boterhammetjes te verwerken, JIj ook succes bij de echo. Ik heb ook geen reden om aan te nemen dat er nu iets niet goed is .Maar ben zo hard gefopt door mijn lichaam de laatste tijd dat ik niet op mijn gevoel durf te vertrouwen. En idd als het te vroeg komt zien we dan wel weer. Mijn vriendin zei google eens op kanagrooen. Maar dat wil ik niet. Vandaag zit de baby in mijn buik. Voor het zelfde geld loop ik door tot 42 weken. En dan ben je je onnodig zorgen aan het maken als ik nu overvroeg geboortes ga lezen.
Hoi meiden, Hier ben ik weer even, druk weekendje gehad, vandaag nog naar mijn ouders Ben nog steeds kleertjes aan het wassen en strijken ook, erg leuk Ongerustheid tijdens de zwangerschap, héél vervelend, ik heb er ook last van, maar is denk ik nog eens zo erg als je al heel wat hebt doorstaan... Veel sterkte iedereen! Nog ongeveer 10 weekjes en we zijn er allemaal door Kraamzorg bestaat in België idd ook, maar komt echt heel zelden voor. Wss idd omdat wij (meestal) in het ziekenhuis bevallen en daar dan toch een dag of 5 blijven. Vind ik wel goed Kamelot, klopt, erg hé... Ik had ook graag BV verlof extra genomen maar is idd zonder enige tussenkomst, vind ik echt schandalig... Hier zijn we in spanning aan het afwachten, mijn man zijn familie is Colombiaans en zijn mama en broer (die peter word van ons zoontje) zouden graag een maandje komen rond de geboorte, dan kunnen we hem ineens ook Dopen. Nu mag je vanuit Colombia niet zomaar op vakantie gaan dus na een heleboel papierwerk van onze kant en hun kant hebben ze maandag eindelijk de aanvraag kunnen indienen. Normaal hebben ze morgen antwoord. Spannend... Nog een fijne zondag allemaal!