In België hebben we een meter en een peter voor je kindje, hmm, moeilijk uit te leggen, iemand met "speciale" band met je kindje, zij tekenen ook voor de Kerk enzo dat ze altijd zullen klaarstaan voor je kindje enzo. Mijn man is ook in Colombia geboren, hij studeerde aan de universiteit van Valencia (Spanje) en zo hebben we elkaar leren kennen.
Ik slaap de laatste nachten trouwens ook heel slecht wengens verschrikkelijk veel maagzuur... Heel erg vervelend, ik vind het 5x per dag overgeven veel minder erg, daar word je gewoon aan maar dat zuur doet echt pijn.
Het zoontje van mijn vriendin had reflux en die huiilde(gilde) altijd van de pijn. Dat snapje nu veel beter, Als dat maagzuur maar langgenoeg inwerkt gaat het zo branden in je slokdram. En dan doe je geen oog meer dicht. Maar idd nog 10 weken dan hebben we allemaal een baby in onze armen. Heerlijk
Idd, heb dat ook al een aantal keer tegen mijn man gezegd... Als het al zo een pijn doet voor een volwassen persoon, wat moet dat dan zijn voor een babytje? Echt zielig Bij mij komt er nog eens bij dat heel mijn slokdarm beschadigd is doordat ik al vanaf het begin van de zwangerschap dagelijks verschillende keren overgeef. Dat maakt dat dat zuur nog eens zo hard brand, ook warm eten is een hel.. Maar ik heb het wel over voor mijn baby
Sojo ik kan me je angst voorstellen. Je hebt al genoeg mee gemaakt. Sesa wat vervelend een nekhernia. Sojo en Sesa, ik heb ook weer een echo over 2 dagen. Heel veel zin in maar ook weer spannend. Ik ben benieuwd hoe ze gegroeid is. Ik vlieg morgenavond weer terug en land dinsdagochtend. Dinsdagsmiddags meteen naar de gyn.
Tnx voor de uitleg kimmytje. @leetje, alledrie een echo...spannend. mijn laatste echo was met 20 weken. Heb geen id of het een kleintje of een grote.
sesa ah mooi dat je beter hebt geslapen peter is peetoom, meter is peettante, wij gebruiken dat hier ook zo..tenminste stond op mijn geboortekaartje en die van mijn man ook zo genoemd ik duim voor iedereen hier dat we onze kindjes zo lang mogelijk mogen dragen en dat de laatste 10/12 weken gaan lopen zoals we allemaal voor ogen hebben. kimmytje oeh spannend dus voor jullie hopen dat zijn familie akkoord krijgt, zou toch wel mega gaaf zijn als ze die tijd dan hier in NL zijn hebben ze bij jullie ook rennies of iets tegen het zuur? die mag je namelijk gewoon hebben. en zorgen dat je met je hoofdeinde wat hoger ligt leetje haha weer lekker terug op je vertrouwde stekkie daar tenminste je hebt eerder aangegeven het heel jammer te vinden als je meisje hier geboren zou worden omdat je je helemaal hebt ingesteld op een bevalling daar. ik kijk ook uit naar dinsdag mijn echo, ben benieuwd hoe het met ons meisje is ze beweegt elke dag nog volop. vanmorgen zo rond een uur of 5 was ik even wakker en zij ook..zo lief hadden even een mama dochter moment ze was allemaal onder me hand aan het bewegen en aan het doen. nou dat ze deze week maar eens een bericht geven dat ik de vitrage kan komen halen dan is de babykamer klaar schoonvader heeft vandaag alles opgehangen aan plankje, vlinder, gordijnrails en de gordijnen zelf want die heb ik gisteren al kunnen halen. nie aankomende week maar de week erop alle laatste spullen in huis halen en dan zijn we er zo goed als klaar voor
Dobbermama, helaas heeft ons zoontje een wat heftige vorm van verlatingsangst, en was het vrijdag ook heel heftig: Hij had zijn armpjes om mijn nek geslagen en kreeg hem ook niet los. De juf heeft hem van me af moeten halen, en ondertussen was mijn zoontje aan het krijsen, helemaal in paniek, en wanhopig om mij aan het roepen. Het ergste was nog wel dat ik ook moest huilen toen ik mijn zoontje zo in paniek zag. Ik ben dus ook huilend de klas uitgelopen.. Fijn he, zo'n vliegengordijn, wij hebben ook zo'n rijggeval, toendertijd ook wel wat uurtjes aan besteed inderdaad. En 20 sept is mijn laatste werkdag. en die van jou? Kimmytje, is de kamer al ingericht? Onze kleine bleek afgelopen vrijdag, met de pretecho, gedraaid te zijn. Nu ligt het niet meer dwars, maar in stuit. Maar we hebben nog een paar weken, positief denken.
jusi hahaha ik weet niet wat beter is stuit of dwars haha. de mijne blijft draaien maar vaak gaat ze toch weer terug naar dwarsliggen...denk dat ze dat het fijnste vind. Ahh wat erg van je zoontje, je hart breekt dan als moeders zijnde dat kan ik me heel goed indenken vooral als het meer een zwaar paniek huil is dan een huil met eigenlijk krokodillen tranen. Heb je op school er al over gehad hoe je dit het beste kan aanpakken? je hebt ook van die boekjes over verlatingsangst..misschien die eens voorlezen en het er dan met hem over hebben? mijn verlof gaat 28-09 in maar heb er een weekje vrij aan geplakt dus nu ga heb ik 20-09 als laatste dag ook. dus nog 5 weken werken met daarin nog 2 lange weekenden...moet te doen zijn toch
Een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest... Natuurlijk snap ik je angst wel,, maar is die ergens op gebaseerd? Ik zit nu 2 weken verwijderd van de 31 weken, het moment dat het mis ging bij mijn zoontje, maar ik ben nu niet meer angstig. Juist omdat ik mijn gevoel volg. Probeer daarop te vertrouwen! Echt, je hebt geen leuke zwangerschap als je je constant zorgen maakt terwijl daar geen reden voor is. Knuffel!
@jusi, lijkt me ook hartverscheurend dan. Huilt hij lang door als je weg bent? @dobbermama, heelijk het verlof in zcht
Dobbermama. ah leuk, zijn we tegelijk met verlof. Maar over mijn zoontje: A.s. donderdag gaan we naar een vrouw die NLP en NEI therapie geeft. Mijn man en ik hebben al eerder in de paranormale hoek hulp gezocht maar we weten alleen de oorzaak van zijn verlatingsangst: Omdat hij te vroeg (5 weken) geboren was, moest ie meteen nagekeken worden, en in een couveuse. Daardoor schijnt ie deze angst te hebben, en het klopt dat ie dit al sinds zijn geboorte heeft. Zelfs nog bij mijn (schoon)ouders als ie daar moet slapen. Sesa, woensdagochtend heeft ie heel veel gehuild. Telkens als ze iets nieuws gingen doen, moest ie weer huilen en vroeg ie naar mama of papa. Mijn man en ik hebben wel afgesproken nu dat hij hem vort gaat brengen en ik halen. Ik trek dat brengen zo niet..
@ jusi. Tja is het ergens op gebaseerd. Eerst die miskraam die geen miskraam was toen elke keer het bloed verlies maar die echo's waren wel steeds goed anders was ik nu niet meer zwanger. Toen die 2 vaten in de navel streng en door naar het Erasmus. De verloskunidge die zegt dat ik geen zorgen lozen zwangerschap meer krijg en zegt dat de kans bestaat dat hij eerder komt. Mijn man die er nu niet bij is. Dat zijn de redenen waarom ik er niet naar uit zie En nu wakker lig. Mijn lijf die me al maanden fopt en niet te vertrouwen is op de signalen die het af geeft. I was er echt van overtuigd dat ik een miskraam had. En hoe meer mis kon ik zitten. Die 2 vaten had ik nooit verwacht maar ok dat bleek goed te zijn. Je hebt helemaal gelijk hoor een mens lijd het meest......... Het was ook het eerst wat ik zag net en het beurt wel wat op. Maar het neemt niet weg dat ik me gewoon goed voel nu. Maar mijn lijf voor geen meter vertrouw.vIk heb gewoon geen reden om mijn lijfte vertrouwen. Dus nog een paar uurtjes en dan ben ik weer gerust gesteld. En idd ik wil nu gewoon door gaab net genieten de afgelopen weken waren heerlijk eindelijk lekker zwanger en ik wil niet dat dat stopt.
Sesa idd aftellen Jusi kunnen wij samen aftellen. Nou hopen dat jullie snel iets vinden dan voor jullie zoontje. Is ookal een oplossing als juist die ouder hem gaat brengen die daar net iets sterker in is.. Succes ermee meis Sojo ik denk dat wat jusi wil zeggen is dat het naar omstandigheden goed gaat nu. Je baby beweegt goed, je zit al in de 30 weken dus mocht hij nu komen heeft hij overlevingskansen die vrij groot zijn (oke we gaan er vanuit dat hij nog een paar weken bij je blijft). En is net wat je zegt je lichaam heeft je al zoooo vaak voor de gek gehouden deze zwangerschap maar je wordt goed in de gaten gehouden meis. En is makkelijk gezegd geniet van je zwangerschap want da lukt mij niet eens alle momenten en ik heb nie van die verschrikkelijke dingen meegemaakt tijdens me zwangerschap...alleen ziek geweest een een rot 20 weken echo gehad. Nou ga maar weer eens vertrekken. Vandaag om half 2 naar huis aangezien ik om kwart over 2 bij de tandarts moet zijn
Het was weer zoals elke keer.met de baby is alles goed. Als hij zijn lijntje blijft volgens wordt hij rond de 7 pond. Prima dus.niets om je zorgen over te maken. Hij ligt nog wel in stuit. Maaaaaar en toen kwam de verrassing weer. Er zit iets voor de uitgang. Het zou kunnen zijn dat mijn baarmoeder verkrampte. Maar het kan ook een bij placenta zijn. Dussszss over 2 weken je raad het nooit weer een echo. En o er 4 weken nog een. Het is echt een patatje met. Elke keer is er iets extra. Ik kan gewoon door leven en genieten. Dat is fijn. Maar misschien toch een keizersnede.we gaan het zien. Ze zeiden het is afwachten.
En dat is dan ook gelijk het gene waar ik wakker van lig snachts. Die extra mededeling. Ik voel me prima maar .... wat gaan ze zien in mijn buik. Ik was niet allleen gelukkig was mijn tante bij me maar merk dat ik nu dan wel weer geschrokken ben. Ik heb ook gelijk allemaal hardebuiken. Lekker is dat. Zal straks wel minder worden hoop ik.
Dat was het dus,... dat konden ze niet goed zien. Maar wat ik zo vreemd vind is dat ze dat bij eerdere echo's niet hebben gezien. En ik heb er toch al wat gehad. Er zit een verdikking. En dat kan ook baarmoederwand zijn die aangespannen is. Maar kan ook een bij- placenta zijn. Maar het is ook bij de plaats waar het hematoom zat. Al zeiden ze dat dat het niet was. (die hebben we ook niet meer gezien trouwens). Maar mijn placenta zit al 30 weken schuin boven aan de rechterkant van mijn buik. Dus ik vind het heeeeel vreemd. Ze kunnen er nu niet meer van maken als er zit iets maar wat ????Als het blijft zitten wordt het een keizersnee. De baby ligt trouwens in stuit. Dus het zou toch wel een keizersnee kunnen worden. Het is weer het zelfde liedje, afwachten hoe het verder gaat. Maar wel de reden waarom ik niet zo heel veel zin in echo's heb want er is elke keer wat. Ben wel wat wijzer geworden mbt tot zwangerschappen ik had nog nooit van hematomen en bij -placenta's gehoord. Ik wil gewoon eigenlijk mijn baby hebben en zien dat hij gezond is. Ik ben dit gedoe een beetje beu. Want idd misschien is er wel wat misschien is er niets. En zo zit je de hele tijd. 20 weken echo: Het kan wijzen op een afwijking bij de nieren enhartje( de 2vaten) hij kan achterblijven in groei. 7 weken echo: de baby kan met het bloed naar buiten komen(hematoom). 30 weken echo:Het zou een probleem kunnen geven bij de bevaling. Maar dat weten we allemaal niet zeker.(een bij placenta of wat het ding dan ook is) Het is elke keer wat. Dan het gedoe met mijn ouders er nog bij. Het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten. Vanavond maar lekker even bij de judo van mijn zoon kijken. En dan voorlezen en ik lekker even ontspannen in bad. Dus wat ik zei proberen te leven bij de dag vandaag was de dag wat minder misschien is morgen wel weer beter. En dan is het een goeie dag.
Sojo gadver al die onzekere en onduidelijke brichten ook die je elke keer krijgt. Heb je je man wel nog kunne spreke of is die telefonisch of via de mail nie bereikbaar? Nou hopen dat het je baarmoeder was die wat verkrampte en dat je baby binnen nu en 2 tot 4 weken alsnog goed gaat draaien. Hij heeft nog even de tijd en ruimte om te draaien. Vraagje die hydrofiel luiers waar gebruik je die vooor als je al gewone luiers gebruikt?