Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Dobbermama wat een gaaf kamertje. Super leuk.

Romie 5,5 pond. Daar ben ik best jaloers op. Bij mij wordt ze waarschijnlijk niet kleiner dan 8 pond.

Sojo succes met kleren uitzoeken.

Ik had zelf nog niet zoveel haast met de laatste spulletjes en kleren wassen maar mijn man heeft het op zijn heupen gekregen en wil graag dat ik alles klaar maak. Hij heeft sterk het gevoel dat ze eerder komt namelijk. Dus ik ben gisteren ook begonnen met kleren wassen.

Ik moet alleen nog een badje en een luierwas en dan ben ik klaar met de spulletjes.

2. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Leetje de kindjes zijn (of gaan bijna) weer naar school kan jij weer lekker aanrommelen. Haha mijn man heeft het over de vluchtkoffer klaar gaan zetten...ook zo lekker optijd.

Pff laatste werkdag van de week en vrijdag is altijd een klote dag om te werken dus ben benieuwd.
    Trouwens had gisteravond een steekje in me buik en werd vannacht wakker van een steek/krampje bij me bibs. Waren beide maar heel kort gelukkig

3. sesa

sesa Niet meer actief

Ik heb geen vluchtkoffer maar een hele volle zware weekendtas. Ik ga na het ziekenhuis door naar het kraamhotel dus heb een hoop nodig ahaha.

4. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja die koffer!!!!

5. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Wegen ze bij jullie in pond? :)

Romie, wat goed dat de vloer besteld is, je kan ook beginnen aftellen dus :) En dan hup alles mooi op zijn plaats in de kamertjes!

Sesa, op hoeveel weken ben je 2kg bijgekomen? Naar het schijnt zijn de laatste 3 maanden de maanden waar je het meeste bijkomt. Ik ben eens benieuwd...
    Idd, goed op dreef, valt het op dat ik last heb van nesteldrang?
    Al moet ik alles wel op het gemakje doen want voel me niet 100% en ga dus regelmatig liggen.

Leggings met een hoge buik zijn idd een heel pak beter, die van mij komen nog steeds tot boven mijn buik en das echt zalig :)

Dobbermama, hihi, hier ook een zwitsal baby, heb zelfs de eau de cologne staan :D
    Ik hoop idd ook dat de medicatie aanslaat, ik voel me vandaag een ietsie pietsie beter maar toch niet veel.
    Ook hier effe aan de twijfel, heb maar 4 setjes in maat 50 en vraag me af of dat voldoende is. Al de andere zijn 50-56 of gewoon maat 56 en dat lijkt me groot voor een pasgeboren baby toch?

Hier vanavond cupcakes maken, morgen buurtfeest bij mijn ouders en ieder zorgt voor een dessertje :)

6. sesa

sesa Niet meer actief

@kimmytje, ze wegen in kilogram. Pond, ons, ed mag eigenlijk al heel lang niet meer gebruikt worden.
    De laatste 2 weken ben ik die 2 kg aangekomen.

7. Kimmytje

Ja, dat dacht ik ook, maar omdat er hier vaak over pond gesproken word :)

8. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kimmetje Ik heb niets in maat 50 of misschien 1 shirtje. Als deze baby klein is zie ik dat dan wel. Maar ik heb 50 nog nooit gebruikt.

Ze schatten hem op 7 pond bij de geboorte 3.5 kilo3500 gram. dat zegt mij ook meer dan ponden hoor.
    Mijn zoon en dochter waren 3600 en 3800 gram.

9. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, das mooi ondanks de 2 bloedvaten .

Ikea was een tegenvaller. Had me er zo op verheugd. De helft van mijn lijst heb ik niet en het personeel was alles behalve behulpzaam of viendelijk.

10. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Klimmetje succes met cupcakes maken en veel plezier morgen.

Sesa balen dat je nog niet alles hebt.

Dobber is het meegevallen vandaag het werken?

Koffer staat hier ook nog klaar.

Misschien een rare vraag maar weten jullie al in welke kleding jullie gaan bevallen? Ik zit eraan te denken om nog een 'knap' bevallingsthirts te kopen voor niet al te veel geld.

11. sesa

sesa Niet meer actief

Zou ik zeker doen leetje! Bij mij wordt het ok-blauw hahah

12. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa wat balen dat het zo tegenviel bij de Ikea. Ik wil er binnenkort ook nog een keertje heen. Ik zag in het boekje weer leuke dingen staan.

@leetje ik heb geen speciaal shirt voor de bevalling. Vorige keer in een helmpje bevallen wat ik aan had om in te slapen. Mijn vliezen braken rond 23.00 uur. We lagen toen net op bed en een half uur later begonnen de weeën al om de 5 min. Dus heb er niet over nagedacht wat ik aanhad. Haha

@hier vandaag hard gewerkt met manlief.
    River's kamer helemaal getext en het plafond van de overloop.
    Ik ben kapot... Mijn voeten doen zeer van al he staan. Dadelijk lekker op de bank ploffen en dan doen we niets meer.

Morgen even met een hoop afval van de vloer en hout naar de stort rijden en misschien een stuk vloer eruit halen. Zo doen we elke dag maar iets.
    Ik zal zo foto plaatsen van de kamer van river. Let niet op de puinhoop.

13. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    image.jpg

Foto gemaakt vanuit de deuropening

14. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    image.jpg

Foto gemaakt vanuit de achterkant kamer

Let niet op de rommel hahha

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wat raar dat hij ze op zijn kant plaats. Foto's stonden staand op mijn telefoon

16. sesa

sesa Niet meer actief

@romie, ik krijg va mijn telefoon ze er helemaal.niet op. Maar er komt schot in de zaak zie ik.
    De ikea viel ook erg tegen omdat ik me er erg op had verheugd. Eerst uitstapje in weken.

17. Kimmytje

Sojo, niets in maat 50? Maar als de baby maar bvb 51cm is, is maat 56 toch veel te groot?
    Dat waren goede babytjes :)

Sesa, ik vind het personeel bij Ikea nooit erg behulpzaam... Best dat je daar alles zelf kan vinden, bespaart je heel veel frustraties. Wel jammer dat je niet alles gevonden hebt. Ga je naar een andere winkel dan?

Thx Leetje :) De 2de lading staat te bakken, sewwes versieren :)
    Ik denk dat ik gewoon een nachtkleedje met spagettibandjes ga aandoen om te bevallen. Hier in het ZH willen ze liefst zo bloot mogelijk zodat de kleine direct huid op huid contact kan hebben en hij ook rechtstreeks naar de borst kan zoeken als je borstvoeding gaat geven.

Romie, ben je enkel met een helmpje bevallen? :D
    Leuke foto's, het gaat goed vooruit toch, ziet er al goed uit :)

18. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Nog suikerboontjes bestellen, doosjes vouwen (100 stuks), stickertjes erop en boontjes er in.
    Kleertjes en beddengoed wassen ga ik morgen mee beginnen.
    Wel nog een paar dingen kopen, maar daar heb ik nog tijd voor.
    Enveloppes moe ik ook nog doen. Ze liggen hier, moet enkel van de week nog adresetiketten afdrukken. Hoop dat ik alles tijdens verlof gedaan krijg. Heb daarnaast ook nog wel wat afspraken met vriendinnen gemaakt, onder het motto "nu het nog kan"....

19. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Amai, Kimmy, jij bezige bij, nu ook nog bakken... Overwerk je maar niet, nu je nog zo ziek bent!!!

Sesa, wat een tegenvaller van de IKEA, hopelijk vind je alsnog alles wat je nodig hebt...

Romie, dat kamertje schiet blijkbaar goed op... Vergeet niet te rusten he, lijkt me zwaar, zo'n werken doen terwijl je hoogzwanger bent...

Leetje, ik heb ook nog niet echt nagedacht over "beval"-outfit. Als ik thuis beval ws niks... of enkel topje of zo. MOest ik toch nr ZH moeten... zal ik nog eens moeten nadenken, mss toch maar mooi nachthemd halen dan of zo...

Hier nog geen sprake van een koffer...
    Zal nog even afwachten of zoonlief nog wil draaien. Als het KS wordt, weet ik wanneer ik nr ZH moet en maak dan koffer wel. Al ik thuis beval, zal ik ook wel één en ander klaarleggen voor in noodgevallen.

20. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bevallen in een geel OK jasje van mijn zoon. En bij mijn dochter had ik geloof ik mijn t shirt van puk van de petteflet aan toen we naar het ziekenhuis gingen maar ik heb ook bij haar een rugge prik gehad en dus ook een OK jasje.

Ik heb geen idee wat ik nu aan doe maar ik koop er niet iets speciaals voor het wordt toch een bloederig gedoe en je ziet er toch niet uit als je aan het bevallen bent. Dus hier niets speciaals.

Vandaag wel iets bijzonders mee gemaakt in de supermarkt. Het was heel druk en ik stond in een lange rij. En ik ben zeker 3 keer aan de kant geduwd. Mensen geven je niet de tijd om even op zij te stappen en zien aan de achter kant niet dat ik zwanger ben. Ze duwde me gewoon tegen mijn winkel wagen aan. Echt als dat de volgende keer gebeurt ontplof ik.

En als dat nou een keer gebeurt maar drie keer achter elkaar.:(
    En niet dat het dan jonge mensen zijn nee mensen van een jaar of 60.

Deel Deze Pagina