Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @kimmytje ja het was toen augustus en nog best warm. Ik ben thuis bevallen he.

@kamelot het is eigenlijk ook geen doen meer Maarja het moet toch klaar. Normaal tex en schilder ik ook altijd alleen nu is het veel zwaarder met die dikke buik. Heb nu ook regelmatig een harde buik, dat is het gevolg ervan helaas. We willen het liefst zo snel mogelijk klaar hebben zodat we nog een beetje kunnen genieten voordat ze komt.

2. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Kamelot, ik weet het... Maar kan niet stilzitten. In de dag rust ik veel maar savonds krijg ik die energie, en kan toch niet slapen dusja...

Hier ook nog geen koffer klaarstaan, denk dat ik dat binnen een week of 2 ga doen :)

Sojo, zelfs als ze zien dat je zwanger bent hebben sommige mensen geen respect. Ok, ze moeten niet op hun knieën vallen maar een beetje opletten is wel op hun plaats vind ik. Ik kan dan echt niet zwijgen hoor...

Romie, wat is een helmpje dan? Want bij ons is dat iets (helm) dat je op je hoofd zet op de bouw en vind dat een grappig idee :D

3. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hahah nee hemdje. Stomme iPhone makt weer rare woorden zonder dat ik het gezien heb. Lig hier helemaal slap van het lachen. Zie het helemaal voor me. Bloot met een helm op. Haha nee een hemdje

4. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een geel helmpje. HAHAHAik zie het gebeuren.
    @ kimmetje 50 was echt heel klein ze hebben het hier nooit echt gepast ik heb wel rompers 50/56 maar kleiner nier. Daar zijn ze echt binnen een week uit. En mouwtjes om slaan werkt ook hoor.

PFff t is warm hier.

En die voeten ik lijkt wel een olifant.

5. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa haha een hele koffer zal je dan wel nodig hebben ja.
    ahw meis wat bale dat het je zo is tegen gevallen, je keek er nog wel zo erg naar uit. lekker je huisje even uit en bezig zijn voor je kleintje

kimmytje ik kom nu minder aan dan in het begin van me zwangerschap. zat nu in 3 weken op 1.3 kilo aangekomen...dat is echt veel minder dan in het begin over 4 weken gekeken
    denk dat ik ook 62 voor de zekerheid nog in de kast erbij ga leggen, zoveel 50 heb ik toch nie.
    ik ga niet zonder shirt bevallen, wil juist eerst de baby eerst op mijn shirt zodat ik die uiteindelijk bij de hond in haar bench kan leggen en aan de lucht van de baby kan wennen

sojo dan is je zoontje toch mooi gegroeid ondanks alle ellende :D
    ik had niet eens gewacht tot een volgende keer joh. ik stond gister ook in de winkel met me winkelmandje in de hand. was een vrouw wat aan het lezen op een verpakking maar de band was vrij leeg. dus heb haar gevraagd of ze haar spullen erop wilde leggen zodat ik dat mandje leeg kon maken en weg kon zetten.

leetje nou was blij dat ik naar huis kon. tot 13:00 was het zooooo rustig dat ik andere collega's heb zitten helpen. na de pauze brak natuurlijk de pleuris uit en was er vanalles zoek en heb ik uiteindelijk nog werk over moeten dragen...achja nu weekend en volgende week gelukkig maar 4 dagen werken
    nee ben eigenlijk nog helemaal niet bezig met dat soort dingen, heb me eerst gericht op alles in orde krijgen voor de kleine. als dat klaar is (zal over 1 a 2 weken zijn) dan zal ik daar ook eens aan gaan beginnen.

romie flink bezig geweest meis :D blijft het een grote kamer vinden die van river haha

kamelot ik heb juist niks staan tot nu toe in me verlof ofja wel een bijeenkomst over bevallen en kraamzorg geloof ik en wil nog een rondleiding in het ziekenhuis in de eerste week. zie elke dag opnieuw wat ik ga doen haha..zal wel veel aanrommelen worden in huis en op bezoek bij familie. sommige zijn toch veel thuis door het werk of juist geen werk dat ze hebben (huisvrouw).

vraagje hebben jullie ook steeds vaker steekjes en krampjes?
    heb dat nu al twee dagen en voorheen eigenlijk zelden, weet ook niet zo goed wat het is is zowel in me buik als bibs. is niet constant maar merk dat het wel wat meer is nu.
    pff teveel gedaan denk ik net, had even een opruim moment en nu harde buik :(

6. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hihi, ik dacht al zoiets hoor ;) Was het me ook helemaal aan het inbeelden! :D

Hmm... Mss dan toch maar niets meer bij kopen in maat 50...

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Haha ik vond het wel komisch.

Ik heb maar 1 pakje maat 50 en de rest 56.
    Eerste pakje is mast 50, had ik bij river ook en zij verzoopin maat 56.
    Mijn moeder heeft toen nog een paar setjes bij gehaald.
    Ik zie wel. Dan rollen we maar op, vind het anders zinde van het geld als ze het maar kort of niet aan kan

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maat 50 zijn de meeste baby's echt niet na een week al uit hoor!

Ons zoontje heeft eerst een héle lange tijd maat 44 aan gehad. Daarna dus over naar maat 50. Die heeft ie korter aan gehad dan 44, maar toch ook wel nog een maand of zo.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Even een ego bericht:sinds een paar dagen heb ik veel last van mijn rug en heupen. Doet soms echt heel zeer.. iemand die dit herkent?

En lees allemaal geschatte gewichten van jullie baby's, maar dat doen ze niet bij mij! Ik wil dat ook wel weten.

10. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, bj jou was hij te vroeg geboren dus dat kan ie niet vergelijken.

Mijn zoontje heeft 50 nooit gepast.

@dobermama, ik heb ook steekjes en krampjes hier en daar.hoort erbij denk ik

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Het ligt gewoon aan het grootte van het kindje. River wad met 41 weken geboren en heeft denk ik ong een maand maat 50 aan gehad. Ik denk deze waarschijnlijk weer omdat ze qua groei ook achterblijft.

12. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Bij mij hebben ze ook nooit maatje 50 aan gehad. Aangezien ze de kleine meid op 8 pond schatten heb ik dus ook niets van maatje 50 in huis. Kan altijd nog.

Jusi ik heb nu ook last van mijn rug. Met name het liggen is drama. Het voelt nu ook echt als de laatste loodjes.

Dobbermama ik vind je dapper. Nog steeds 4 dagen werken, petje af.

Ik weet bijna wel zeker dat de kleine weer gedraaid is. Gisteren was ze de hele dag heel hard aan het schoppen en nu voel ik haar weer op een andere plek en heel zachtjes. Boef. Ik hoop dat ze binnenkort toch wel de juiste positie in neemt.:)

13. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Ik beval sowieso in het zk. Heb geen keus. Maar omdat het een moslim land is durf ik niet te bloot. Ik neem wel 2 setje mee, zit ik altijd goed.

14. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Dobbermama, ik voel met momenten ook "vreemde" dingen hoor. Ook al verschillende keren echt een "prikkerig" gevoel aan mijn baarmoederhals. Hoop maar dat die al niet aan het verweken is.
    Ook nu en dan pijnlijke plek op/in mijn buik. Hopelijk is dat gewoon omdat de baby minder plaats heeft of "groeipijn". Ik probeer er niet te veel over na te denken, eerlijk gezegd. Troost me met de gedachte dat het wel normaal zal zijn. Kan immers niet vergelijken met een eerdere zwangerschap.
    En ukkie beweegt hel de tijd goed, dus zal wel ok zijn. Allez, ik hoop tenminste dat hij nog effe blijft zitten... Heb nog heel veel werk op't werk om alles voor te bereiden voor de invaller die (hopelijk) komt. Agenda staat ook nog vol tot eind september met cliëntgesprekken...

15. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Oei, Leetje... Nu ja, als ze nu weer gedraaid is, wil dat alleszins zeggen dat ze er nog plaats voor heeft. Hopelijk draait ze morgen of overmorgen weer gewoon terug ;)

Zou willen dat onze zoon ook eens draaide. Die ligt hier al weken gewoon in dezelfde positie. Beweegt armen en benen wel, maar "verhuist" geen centimeter...

16. sesa

sesa Niet meer actief

@leetje, mag de man er wel bij zijn in een moslimland?

17. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Ze laf 4 weken lang gewoon goed, en ineens besluit ze om te gaan draaien. Ze was weer goed terug gedraaid maar aan de bewegingen te voelen weet ik zeker dat ze weer gedraaid is. Inderdaad maar hopen ze snel terugdraait.

Ligt jouw kindje wel al goed kamelot?

18. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ohh klinkt raar maar fijn om te horen dat jullie ook vanalles voelen.

Leetje ik werk zelfs nog 5 dagen..heb alleen aankomende vrijdag vrij gepakt.
    Ik zou daar ook niet naakt gaan liggen nee..denk eerder lang tshirt ofzo geen spagetti bandje. Heb je het wel al besproken wat "normaal" is daar?
    Haha hoop ook voor je dat ze goed gaat draaien :)

Jusi mijn vk doet dat ook niet. Die zegt alleen wat ze gemeten heeft op hoeveel weken+dagen me kindje groot is. Ze zit 1 dag verder dan dat ik in werkelijkheid ben.

Ach idd je kan altijd nog iemand vragen wat pakjes te halen wanneer blijkt dat ze een bepaalde maat hebben die je niet of te weinig hebt

19. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook pijn en steken. Maar ikheb dat al weken. Het hoort er bij.Als het te erg wordt lekker naar de fysio.

En idd als debaby te vroegkomt kunnen ze altijd nog kleinere kleertje halen. Maar ik ga er echt maar even van uit dat hij gewoon blijft zitten.

Hier ook een draaikont hoor. Van de week lag hij dwars. En als hij zon salto maakt krijg ik ook allemaal harde buiken. Ik heb zowiezo meer harde buiken als bij mijn vorige zwangerschappen.

En die steken en pijntjes zitten in mijn billen banden en schaambeen.

Morgen vertrekt mijn man vanuit engeland naar australie. Dan wordt het echt aftellen. Gelukkig redden we het al ruim 2 weken met zijn 3 tjes. Nog 6 weken te gaan dan is hij er weer. Het gaat snel. 6 weken zijn zo voorbij.

20. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi

Dat gelukkig wel Sesa. Alleen niet bij een spoedkeizersnee maar dat mag in Nederland ook niet.

Ik zal eens informeren wat hier 'normaal' is :)

Deel Deze Pagina