Klopt, vorige week heb ik echt genoten om af en toe eens te kunnen gaan liggen of hangen en wat te rusten, hier op het werk gaat dat echt niet en dat mis ik wel. Als het niet gaat dan gaat het niet maar ik wil echt geen verlof na de bevalling afgeven... En probleem is als ik in de ziektewet ga, bvb vanaf nu, dat er dan 6 weken afgetrokken worden ook na de bevalling dus tja... Sojo, heb je zwemmen al eens geprobeerd? Das ook heel goed tijdens de zwangerschap. Mss dat dat wat helpt ook voor je bekken? Leetje, is het een badje met een staander? Ik heb ook zoiets duur op mijn lijst staan... De 2 samen zijn een 120. Echt veel geld hé?
Dat is duur. Hoe doen ze dat normaal dan bij jullie? Ik zou graag willen zwemmen. Maar het lukt gewoon nog niet om dat in te plannen. Vanaf volgende week is het rustiger misschien dat ik dan kan gaan. Eindelijk alle kleding binnen voor de bruiloft. Ik heb er zin in. Donderdag blijven we lekker thuis lekker bij komen. Mijn heupen hebben het echt zwaar vandaag. Alles doet zeer. Maar ook mijn maag zit te vol. Dus last van mijn buik. Ik kan gelukkig tot 16.45 bank hangen dan gaan we weer naar de judo. En het warme eten hebben we dus al op.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de Nanny ze hier in bad doen en dan zonder standaard. Ik heb geen Nanny en wil er ook geen 1.
Dat is duur voor een badje. De mijne was toen nog goedkoper dan de helft van jou.. Zo de deurkozijnen van de zolder zijn geschuurd en geschilderd en river's deur. Wat een kl*te werk.. Haha maar de klus is geklaard. Alleen moet de deur waarschijnlijk nog een keer.... En dan nu met de beentjes omhoog en doe ik verder niets meer. Het is mooi geweest voor vandaag.
Geen idee of ze rijk zijn. Ik weet alleen dat de meeste lokale en expats ze hebben. Sommige hebben er zelfs 2. Die mensen krijgen er 400 euro per maand voor en dat voor 6 dagen per week.
Owja verloskundige had gebeld en moet nu de ijzertabletten om de dag innemen. Is tenminste al wat minder gelukkig.
@romie, beter! @leetje, das goedkoper dan kdv hier hahah. Ik ben dat als alleenstaande al als eigenbijdrage kwijt
amai, Kimmy, wat werk jij lang door... Pfff. Ik ben echt blij dat ik het zo stilaan toch wat minder aan kan doen (ik werk nu in principe nog steeds meer dan een fulltime en dat begint te wegen...). Ik neem alle rest verlofdagen nog op van begin tot eind september in mijn hoofdberoep (dat waren er nog 15). In de praktijk werk ik gewoon door, tot begin oktober, maar da's maar een dag per week. Stilaan wat overdrachten plannen en dan daar ook uitbollen. Ik hoop voor jou dat je het uithoudt... want idd, als je nu "ziek" thuis zou blijven, gaat het ook van j bevallingsverlof af. Heb je nog wat overuren of zo, zodat je nu en dan een uurtje vroeger kan stoppen? Oei, Sojo, wel schrikken, als je dochter van een paard valt... Gelukkig geen groot letsel... Vervelend van je heupen. Hopelijk gaat het snel weer over. Goed nieuws, Romie, dat je op z'n minst al iets minder ijzertabletten mag gaan innemen! Heb je er last van, van die tabletten?? Hey Jusi, ik heb je FB-oproep wel gezien, maar zit er niet op... Wat een duur badje, Leetje. Nu ja, als je niks anders vindt! Ik hoef er geen te kopen, kan zowel de tummytub als het badje van een vriendin lenen. ***************************************************** Mijn man is vandaag de stickertjes gaan halen bij de drukker. Heb vanavond al 60 doopsuikerdoosjes en 6 glazen potten "beplakt". Ben wel blij met het resultaat. 't is heel strak en sober, maar 'k vind het wel mooi. Nu maar wachten tot de boontjes geleverd worden, dan kan ik beginnen vullen... Vandaag hele drukke dag voor de rest. Ben "van permanentie" in de privépraktijk en vandaag ook nog eens in hoofdberoep. Hele dag twee telefoons tegelijk die roodgloeiend stonden... BAH! Ook vanavond thuis nog veel telefoontjes moeten doen en administraie bijwerken. Had het nooit gedacht, maar ga echt blij zijn als dat allemaal een paar maanden niet meer moet... Ukje daarentegen maakt nog steeds geen aanstalten om te draaien. Ligt zo ergens tussen "stuit" en "dwars" is, bij momenten steekt hij er echt wat "uit" aan mijn rechterflank, doet geen deugd...
Romie, wat goed dat je mag minderen met de medicatie! Sesa, meen je dat nu dat je dat alleen moet ophoesten? Is er bij jullie dan niet zoiets als kinderdagverblijven waar ze berekenen op basis van je inkomsten? Tis verschrikkelijk duur! Wij betalen ook 300 per maand voor 3 dagen per week, en dan moeten we nog pampers meegeven en zolang ze melk drinken dat ook nog. Kamelot, er hebben me nogal mensen dat gezegd... Maar ik wil en kan echt geen tijd afstaan met mijn kindje. Ik heb geen verlof meer, maar zwangerschapsverlof gaat in 19/10 en de week ervoor heb ik al het verlof dat ik nog had ertegen geplakt, zodat ik toch thuis ben vanaf 12/10... Vrijdag 06/09 ook nog 1 dagje. Jij kan wel stilletjes beginnen aftellen nu Wat leuk ook, bezig met de suikerbonen enzo! Ik zou verder willen wassen en strijken maar vind de moed niet, ben zo verschrikkelijk moe... Ben uiteindelijk deze namiddag nog wel naar mijn baas gestapt om toch 1 week te vervroegen, als onbetaald verlof dan, zodat ik thuis ben vanaf 5/10. Woensdag word dit besproken, fingers crossed...
Hebben jullie het trouwens ook dat jullie je kindje voelen bewegen op plaats van de maag (dus echt hoog)? Ik heb dat heel vaak, en vraag me dan af hoe die daar zit 06/09 naar de gyn, ben eens benieuwd hoe hij dan zal liggen, ik heb er nu werkelijk geen idee van.
@ kamelot hier ook een dwars/stuit ligger. Dat doet af en toe echt pijn als hij zich dwars liggend afzet. Ik heb volgende week een oppas probleem. Geen ouders in de buurt maar ik moet eigenlijk maandag en dinsdag naar de voorlichting van de klassen van de kinderen. Dat is maar 45 minuten maar waar haal ik nou toch een oppas vandaan. Nu weet ik weer een nadeel van je man op zee en geen contact met je ouders. pfff
Kimmetje dat istoch wat hoor met je werk. En ja ik voel hem ook af en toe in mijn maag dan zit mijn maag helemaal klem. Ik krijg dan geen zuur maar het is heel naar en ik probeer hem dan ook maar naar beneden te duwen. Dan heb ik ook hele gesprekken dat het wel krap word zo samen in mijn lijf. Door dat gewurm van hem en het dwars liggen heb ik ook veel vaker een harde buik.
Balen dat je geen oppas hebt Sojo. Heb je ook geen vriendinnen of een buurvrouw die binnen wil blijven? Over Facebook: Je kunt daar gesloten groepen aanmaken waardoor dus wij alleen die berichten kunnen lezen. Dat is uiteindelijk nog veel anoniemer dan hier, want op dit openbare forum kan immers iedereen mee lezen. Of hadden degenen die anoniem willen blijven hier niet aan gedacht?
sesa ja altijd fijn he als ze weer meer bewegen de dag erna kimmytje ik doe het je nie na hoor...ik moet nu in totaal nog 17 dagen en moet zeggen dat ik zou willen dat die dagen om waren en ik op me eigen tempo de dag door zou kunnen gaan hoop voor je dat ze het toezeggen meis sojo dat is schrikken van je dochter..gelukkig is alles goed met haar heb je iets van fysio voor je bekken? pff ik vond het dwars liggen van mijn meisje toch wel fijner dan nu met haar hoofd naar beneden. heb last van me ribben, adem wat zwaarder en voel haar ook nog vrij laag bewegen en das ook nie altijd even fijn pff moet even iets kwijt. gisteren waren we uiteten met mijn moeder en stiefvader aangezien die vandaag op vakantie gingen en ze nog wat wilde doen samen met ons. zitten we aan tafel begint mijn moeder over ons meisje haar naam....zij wil die graag weten maar we zeggen het niet...enigste die het buiten mijn man en ik weten is mijn stiefvader omdat hij ons geboortebord gaat maken. maar goed ik heb dus een zwangerschapsdagboek en daar staan ook 3 namen in...mijn moeder poetst hier elke woensdag en dat dagboek ligt hier naast me pc. noemt ze werkelijk waar de 3 namen uit dat boekje recht achter elkaar op. dat kan toch geen toeval zijn aangezien het wel redelijke "normale" namen zijn maar niet die ooit maar ook hebben uitgesproken. nu denk ik dus dat zij in dat boekje heeft zitten lezen. heb het wel met me man en stiefvader besproken maar heb haar er nog nie op aan willen spreken omdat ze vandaag dus op vakantie zijn gegaan en ik haar nie met een naar gevoel wilde laten gaan. romie de kraamzorg is hier vandaag geweest..krijg 8 dagen 8 uur (heb een aanvullend gezin verzekering vandaar). jeeeej je mag minderen met je ijzer pillen, goed nieuws leetje wanne gek dat is veel geld voor een badje. komt door de verbinding van hier naar jou dan gaan er wel eens wat woorden verloren onderweg ahum grapje haha zal die nanny ook nie iets zijn idd vanuit de mensen die voor hun baas daar aan het werk zijn...die krijgen vaak ook veel vergoed enzo toch kamelot haha zeg je iets van kimmytje maar bij jou is het ook erg druk meis...wel goed op jezelf letten hoor. ik hoop dat je kleintje toch wel snel goed gaat draaien...je bent al bijna 33 weken en geloof dat ze met 34 weken toch wel echt de definitieve houden aan hebben genomen...doet em maar eens ferm maar lief toespreken misschien werkt dat haha
@jusi, je weet hier niet hoe ik heet, waar ik woon en hoe ik eruit zie. Op fb wel. Maar goed ieder zijn ding. Ik heb er iig geen behoefte aan. @kamelot, je bent ook lekker bezig @kimmytje, de kinderopvang gaat ook op basis van salaris. Dit is voor 3,5 dag per week. Vroeger kreeg ie als alleenstaande meer subsidie maar dat is er niet meer. Daar heb ik me een btje in vergist.
Dobbermama, dat wordt tijd om dat boekje weg te gaan leggen dan, zodat ze ook niet in de verleiding komt. Lijkt me ook zeker niet fijn dat ze de naam misschien al weet dan! Sesa, hoeft allemaal ook niet! Over werk gesproken.. ik heb vandaag mijn beoordeling gehad en die was niet echt positief. Het ging vooral over mijn zwangerschap en wat ik volgens mijn leidinggevende niet wil doen nu. Dat gaat dus over dat ik niet meer alles kan ipv wil dus ben nu nog behoorlijk pissig hierover.. Verder baal ik ontzettend van mijn rug/kont/heupen. Woensdag kan ik naar de huisarts, ik ben benieuwd wat het is, 'gewoon' rugpijn of toch iets anders.