Zometeen gaat een oudcollega gipsverbandmeester mijn buik vereeuwigen met gips. Ik heb het vaak gedaan bij andere maar bij jezelf gaat het niet haha.
Goeiemorgen! Sojo, wat lastig dat je geen oppas hebt... Kan je ze niet even meenemen eventueel? Dobbermama, zelfde hier hoor, ben echt aan het aftellen tot die dagen om zijn, of dat het op zijn minst weer weekend is. Vandaag net dag 2 van de werkweek begonnen en ik ben al kapot... Ik hoop idd dat dat extra weekje word goedgekeurd dan hoed ik na deze "nog maar" 5 weken te werken. Wat lastig van je moeder zeg! Boekje wat meer verstoppen dus vanaf nu! Denk mss wel niet dat ze gemene bedoelingen had ofzo, dat de nieuwschierigheid gewoon te groot was, maar wel niet slim om dan de namen even op te sommen hé Sesa, hier als je op basis van salaris laat berekenen (zijn maar een bepaald aantal cribbes waar dat kan), kan het zijn dat je soms maar een 4 per dag betaald. De cribbe waar ons kindje zal gaan is een privé en daar is het 25 per dag... Vreselijk... Maar ja, wat kan je doen? Er is toch geen andere oplossing. Jusi, echt lastig dat sommige werkgevers niet echt rekening houden met zwangerschappen, ze gaan er maar van uit dat alles hetzelfde blijft en dat je nog hetzelfde kan... Niet van wakker liggen hoor zou ik zeggen! Hier gisterenavond zo ziek geweest, wel 5x gaan overgeven en de kleine was behoorlijk druk tegen mijn maag aan. Vind ik langs 1 kant leuk als hij zo druk is maar aan de andere kant zorgt dat dan soms wel voor wat overlast
Wat leuk Sesa dat je je buik gaat laten gipsen vandaag, geniet ervan! Heel vervelend. Dat het maar héél snel 17u is, dat ik naar huis kan gaan rusten... Recupereren jullie iets van die 25? Hier is het op het einde van het jaar met de belastingen trek je 11 per dag terug.
Wij betaalden voor 1 middag(na schoolse opvang wat 1.5 uur inhield) in de week voor 2 kinderen al 120 euro in de maand en dan was de belasting er al af. Bruto was het geloof ik 250 euro in de maand. Maar net als de naam hebben we ook het geboorte kaartje veranderd maar het is nu helemaal goed. Ook dat kunnen we weer afvinken.
Wow, en dan dacht ik dat het hier al duur is! Blij dat dat ook weer allemaal in orde is Sojo Bij ons staat de naam echt al hele tijd vast, ook de kaartjes voor de suikerbonen met naam op hebben we al een hele tijd dus geen weg meer terug, maar we zijn overtuigd
oei Jusi, wat stom van die beoordeling. Helemaal niet eerlijk at ze je "pakken" op die zwangerschap. Zou daar helemaal niet over mogen gaan, zou moeten gaan over je globale presteren... Kimmy, ik hoop dat je toch een weekje onbetaald verlof kan hebben... Verzorg je!! Kan me wel iets voorstellen bij dat moe zijn van je en geen zin om te strijken. Ben zelf net thuis na weer een hele lange werkdag (8u30-21u30). Bedacht me daarstraks weer hoe veel ik eigenlijk bezig ben met werk (en wat nog allemaal moet geregeld worden voor ik stop/overdracht e.d.) en dat ik veel minder bewust bezig ben met de baby en nakende bevalling dan ik zou willen... Ik hoop dat ukkie zijn tijd "uitzit", zodat ik tenminste die twee laatste weken ENKEL met mijn buik kan bezig zijn. Oeh, Dobbermama, daar zou ik nu ook niet mee kunnen lachen, zie! Echt niet fijn/respectvol, als ze in dat boekje heeft zitten lezen... Aan mijn maag voel ik onze jongen niet, maar wel "last" als hij zo in mijn rechterflank zit te duwen met (denk ik) zijn rug/schouders. Dat steekt er dan echt zo "uit" en voelt heel voos aan.
jusi ik ga niet in mijn eigen huis dingen wegleggen omdat mijn moeder er niet af kan blijven. ben op mijn 14de uit huis gegaan en met me 19de ofzo terug naar huis gegaan. er is heel wat voorgevallen tussen mij, mijn moeder, mijn broertje en stiefvader. vooral zij zou moeten weten hoe belangrijk het voor ons beide is dat we elkaar kunnen vertrouwen aangezien dat er jaren niet is geweest. en precies wat sesa zegt wat is jou leidinggevende een rot mens bah bah. sesa ik heb ook zo'n gipsding gekregen...zal in mijn verlof eens een vriendin strikken om dat bij mij te gaan doen. was het niet heel zwaar om te doen? kimmytje meis ik hoop voor je dat het spugen niet te erg gaat worden die laatste weken. sojo nice zo wordt je lijstje steeds korter en kan je strakkies lekker alleen nog maar genieten (zover als dat kan dan) kamelot hmm dan ben je idd weinig bezig met je jongen als je zulke lange dagen maakt..wel op jezelf letten hoor. nou vandaag me ww aanvraag maar ingevuld staat er in 1x dat ik waarschijnlijk recht heb op 9mnd...meevaller dus waarschijnlijk. hoe dan ook heb min 3 mnd en max 9mnd uitkering strakjes na mijn zwangerschapsverlof. pff me buik is best zwaar aan het worden, moet echt vaak plassen en voel ook een soort van druk onder.
@kamelot, zijn idd lange dagen. @dobbermama, dan ben je ook vroeg volwassen moeten worden op je 14de. Nee de gipsbuik was zo klaar. Ik ben ook altijd maar 20 min bezig . Maar gipsen is mijn werk. Denk dat een onervaren persoon er wel een uur mee bezig s.
Sesa helaas kan ik je zeggen dat ik nie lang kind heb kunnen zijn. Vanaf groep 3 basisschool heb ik al veel dingen om me bord gekregen die je als kind zijnde op die leeftijd niet hoort te weten of zou moeten doormaken...maarja heeft me wel gemaakt tot wie ik nu ben. Hahaha hele geruststelling hahaha vraag het wel een vriendin van me die het al eerder gedaan heeft..zal wel schelen denk ik in tijd. Weet je ook al hoe je hem gaat versieren of laat je hem blanco?
Wow Kamelot wat doe jij lange dagen seg! En ik herken wat je zegt, ik heb ook echt het gevoel véél te weinig met mijn buik en zwangerschap bezig te zijn... Vorige week toen ik thuis was was dat echt vele meer. Dobbermama, wat heb je al wat meegemaakt... Hopelijk verloopt het contact nu vlotter? Ga je na je zwangerschapsverlof nog thuisblijven dan? Of hoe moet ik dat zien met die ww? Hier vandaag normaal gezien gesprek met mijn baas ivm verlof te vervroegen, ik ben eens benieuwd! Gisteren ook het goede nieuws gekregen dat mijn man zijn mama en zijn broer hun visum goedgekeurd is, ze komen dus een maandje naar hier rond de geboorte!
@sesa wat leuk een gipsafdruk van je buik. @dobbermama niet netjes van je moeder om daar in te kijken. Vooral gezien jullie voorgeschiedenis zou ze eigenlijk beter moeten weten. Hier ligt mijn 9masndenboek in de mand zodat hij uit het zicht ligt aangezien daar de naam ook in staat. Ik heb van de week via fbto het kraambezoekboek ontvangen uit dezelfde serie waar ik het 9maandenboek en baby's 1 jaar van heb. Heb die ook allemaal van fbto gekregen. Fijn zo'n zorgverzekering! Zometeen bellen ze van het kraambureau. Is min of meer een collega van me omdat het ook van pantein is waar ik ook werk alleen dan een andere tak. @kimmytje wat fijn dat het geregeld is en ze naar hier kunnen komen.
@Sesa, wel handig dat je zo als gipsmeester je eigen buik kan "gipsen", lijkt me wel fijn om te doen. Jij ook veel succes ermee, Dobbermama. Ik ga dat niet doen. Gewoon omdat ik dan niet zou weten waar ik het zou neerzetten nadien. Heb het graag strak/sober thuis met niet te veel spulletjes op kasten en dergelijke (die moet je toch maar afwassen...) Je hebt precies ook wel een heel rugzakje mee, Dobbermama, maar 't is zoals je zegt, het maakt je tot wie je nu bent. Ik sta er vaak van versteld hoe veerkrachtig mensen kunnen zijn (verschrikkelijk veel @#!!! meemaken in de kindertijd, maar er toch als fantastische volwassene uitkomen), ik denk dat dat voor jou ook geldt! Ook goed nieuws voor je van de WW (Kimmy, als ik me niet vergis is de WW in Nl, wat de RVA is in België - werkloosheidsuitkeringen). Hopelijk zit je alleszins niet te lang zonder werk, maar als je eventueel 9 maanden recht op uitkering zou hebben, dan ben je toch wat langer "safe". Ik mag vanavond weer nr vroedvrouw. ben benieuwd wat zij zal zeggen over de ligging van ons ventje... Kimmy, ik hoop dat het gesprek met de baas meevalt... en dat je daarna dan ook wat meer kan bezig zijn met "zwanger" zijn.
Kimmytje yes geweldig dat het is goedgekeurd Kamelot ik wilde het eigenlijk ook niet gaan doen maar heb het gekregen dus ja om er dan niks mee te doen is ook weer zoiets. Romie ik heb dat 9mnd boekje van pauline oud. Is leuk om in te vullen is ook echt zo geschreven door mij dat ik het aan mijn dochter vertel. Weet even nie meer wie het zei maar de relatie met mijn moeder is nu wel redelijk goed maara dit soort acties geven een vrij harde klap en kan er echt aardig wat last van hebben. Idd ww is werkeloosheidsuitkering..kimmytje die krijg ik na mijn zwangerschapsverlof heb mijn werk tot me verlof..dan min 16 weken verlof en dan ongeveer 9mnd ww (zoals het er nu uit ziet). Al hoop ik wel dat ik snel een baan heb