Zweden; anti muggen middel?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nelta, 8 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Over een paar weken gaan wij naar Zweden (midden Zweden/Dalarna). Nu horen wij van meerdere mensen dat hier veel insecten zitten en vooral in de periode dat wij er zijn.
    Klopt dit?
    En wat voor antimuggenmiddel zouden jullie aanraden, met of zonder DEET?

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

#2 Eva2011, 8 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2018
    Ik koop het altijd ter plekke. US622 werkt bij mij prima, stinkt wel ;)

https://goo.gl/images/2Pwzar

Is met deet.

"Mygga" bevat een lagere concentratie deet.

Edit: niet voor kinderen onder drie jaar, dan wordt volgens een recent zweeds onderzoek NoSkito aangeraden, laagste concentratie deet uit de test en veilig voor jonge kinderen.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Over de concentratie deet bij kinderen lees ik idd hele wisselende dingen. Zit in no skito ook deet? Ik kan het niet terugvinden op hun site.
    Ik heb hier wel sprays gevonden met 9,5 % deet; die zou mogen vanaf 2 jaar.

4. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Wij komen elk jaar in Zweden en we hebben er nooit zo veel muggen gehad als op een camping in .Nederland. Daar had ik na een avond/nacht meer dan 40 bulten.

Ik wil geen middelen met DEET ik word liever gestoken dan die troep.

5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Us622 heeft ook "spiralen" die je als wierook op tafel brandt. Erg effectief voor de zomeravonden! Is allemaal in de supermarkt te verkrijgen, en anders heeft de apotheek het wel.

Ik lees overal op de Zweedse sites dat niks zo goed uit de test komt als us622 en mygga. Zelf ook geen ervaring met andere middelen daar. Beide middelen bevatten deet, mygga 9,5% (de max is 20% in Zweden). Ik zou ze daar ter plekke even naast elkaar houden. Ze zouden je 5-6 uur moeten beschermen.

De NoSkito heeft een veel lagere concentratie (maar hoeveel???) deet wordt gezegd, maar dat betekent ook vaker insmeren. Die wordt dan weer aangeraden voor kleine kinderen ookal zit er wel deet in.

Ik lees verder dat middelen zonder deet weinig doen. Tips als lichtgekleurde kleding (donker trekt muggen aan), schaduw vermijden, stilstaand water vermijden, liefst een winderige omgeving etc. Een muggennet voor kinderwagen lijkt me erg practisch.

Deel Deze Pagina