grote baby? of eerder uitgerekend?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loeloe, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    Even een vraagje; gisteren moest ik voor een extra echo naar de gynaecoloog ivm medische afwijkingen in de fam. en alles was gelukkig goed! de amnionstreng die er eerst zat is gelukkig ook weg:)

maar nu mijn vraag, de grootte van de baby kwam op bijna alle 'onderdelen' (sorry voor de rare uitdrukking) uit op 29/30 weken... Ik heb zelf van het begin af aan al gedacht dat ik verder was of zou moeten zijn, maar bij de eerste echo van 10 weken zei de vk dat ik echt nog niet zo ver was... Ik heb maar een klein buikje en ben zelf ook niet groot, ik heb dus het vermoeden dat ik echt verder ben. De gyn zei dat ie daar geen uitspraken meer over mocht doen nu ik al zover ben, maar volgens mij dacht hij hetzelfde.. Iemand ervaring mee? wat denken jullie?

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi Loeloe,

soms heeft je eigen gevoel het wel juist! IK voel hetzelfde. Ga ook extra 6 weken vantevoren met zwangerschapsverlof. Mijn kindje is wel vrij groot en iedereen zegt tegen me 'weet je zeker dat je geen tweeling krijgt, zo dag ik eruit toen ik 40 weken was'. Ik ben zelf 1.65 en best fijn gebouwd. Ik denk dat ik ook veel eerder ga bevallen! Zou me niets verbazen. Dus ik herken je gevoel heel erg.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

O ik ben trouwens ook 28 wkn nu.

4. krista23

krista23 Lid

14 feb 2009
    46
    0
    0
    orderpicker
    hoorn
    heyhey,

ik heb laatst een pret echo gehad en daar hadden ze ook berekend dat ik 5 dagen verder ben dan de "telling'' maar mij werd er gezegt dat dat mocht en ook gewoon kan, wij waren onverwachts zwanger geworden en wisten de preciese datum dus niet

5. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    hmm spannend!;):)

Ik wist de precieze datum ook niet hoor, maar ik ben van mijn laatste menstruatie uitgegaan en het is ook een 'gevoel' (lekker vaag he?;))

Mijn moeder en zus waren vaak 'overtijd' dus ik ga maar gewoon van de eerdere uitgerekende datum uit, kan het alleen maar meevallen!:)

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoe groot je buik is of hoe groot je kind is zegt absoluut niks over wanneer je gaat bevallen. De grootte van je buik word vaak bepaald door de hoeveelheid vruchtwater.
    Een babytje in je buik groeit vaak schoksgewijs dus groeit even heel hard en dan weer even heel erg weinig. Alleen in het eerste trimester groeien alle baby's even hard (als het goed is) en kunnen ze dus meten hoever je bent.

Bij een echo in het tweede en het derde trimester "mag" je een afwijking van 2 weken hebben dat is de marge die ze aanhouden voor TE groot of TE klein alles wat daarbinnen valt is prima en zegt niks over je bevallingsdatum

Deel Deze Pagina