Droge huid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Allahinkulu, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb echt een verschrikkelijke droge huid sinds de laatste 3 weken..
    Ik drink goed..maar geen water...zou ik misschien meer water moeten drinken?
    Maar het is zo erg dat de velletjes er bijna bij hangen en snachts word ik gek van de jeuk..alles is droog..
    Ik smeer me steeds in.. maar het helpt niet echt geloof ik..

    Heeft iemand nog tips? of misschien een creme die erg goed is?
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Een creme met vit. E helpt goed, en olie dat is ook altijd lekker. Meteen na het douchen (en afdrogen) er op smeren (door je man laten doen ;) ).
    Voor de rest is water drinken altijd heel goed, moet je misschien toch gaan doen. En groene thee is ook goed ;)
    succes!
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb er ook vreselijke last van echt hele schilferige huid heb ik vooral mijn armen buik en rug.. mijn benen vallen wel mee. Ik moet er toch ook maar eens zalf voor gaan kopen
     
  4. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik had er in het begin ook erg veel last van, maar je moet echt
    veel smeren met bodymilk en bodyolie...
    Ook gebruik ik doucheolie ipv zeep... helpt goed...
     
  5. Niet meer actief

    ga dadelijk ook maar eens olie halen en lekker smeren vanavind na de douche
     
  6. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nog adviezen wat voor bodylotion,creme,milk en of olie ik zou moeten kopen en van welk merk?

    het is voornamelijk mijn handen, gezicht,rug en armen..alhoewel armen wel meevallen maar soms wel heel erg jeuken..
    Oh en mijn buik ook...maar gezicht en handen erger..
     
  7. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Na het douchen niet afdrogen, maar droogdeppen.
    En insmeren met bodylotion van intensive care!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En als je een bad hebt helpt een oliebadje enorm.
     
  8. Niet meer actief

    jezelf met olie insmeren helpt ook goed na het douchen niet drogen maar nat insmeren even wachten en dan afdeppen
     
  9. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik heb ook een hele droge jeukende huid (word er 's nachts wakker van) en smeer het twee keer per dag in met amandelolie. Dat helpt wel, tijdelijk. Morgen ga ik naar de dokter want de jeuk is 's nachts echt te erg en vraag wat er aan te doen is. Ik laat het wel even weten!
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik gebruik bodylotion van Vichy. Lipidiose heet het. Echt heerlijk! Ruikt lekker en nooit meer een droge huid. Je kunt het bij de apotheek kopen.

    Pim
     
  11. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    maar is dat niet vreselijk duur?

    Ik ga van de week even kijken hier in het centrum..
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij ongeveer 10 euro. Ik heb een extra grote fles met zo'n pompje gekocht. Dat is dan weer iets voordeliger. Hij is misschien wel duurder dan Nivea etc, maar ik ind 'm echt super. Je kunt ook een monstertje vragen in de apotheek. Kun je 'm een keer proberen.

    Pim
     
  13. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ben naar de dokter geweest en ik heb pityriasis rosea. Klinkt heel eng en ziet er ook best dramatisch uit maar is helemaal niet erg en gaat vanzelf over. Vooral belangrijk: onschadelijk voor de baby! Aan de jeuk is niet veel te doen, eventueel wat mentholpoeder.
    Nadeel is dat het soms wel tot twaalf weken kan duren voor het helemaal over is. Nou ja, ben allang blij dat het niets ergs is. :D
     
  14. Niet meer actief

    en panda hoe kom je daar dan aan? of heeft hij dat niet gezegd
     
  15. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    het is wel normaal als je huid veranderd in je zwangerschap net als je haar ik heb ook erge droge huid vooral mijn wangen en benen ik gebruik nu dagcreme en als ik ga slapen nachtcreme van de HEMA en voor me benen gewoon een bodylotion van NIVEA.
    helpt wel bij mijn.
    Mijn haar word ook dunner en valt meer uit daarom ga ik als ik bevallen ben gelijk naar de kapper ff een nieuwe coupe nemen lekker puntjes knippen en een leuk model en dan ff een mooi kleurtje voor de zomer in me haar kijk er al naar uit ;) :)
     
  16. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ook ik heb last van een droge huid. Met name mijn gezicht. Heb van mijn man creme gekregen van de Body Shop. Dag en nacht creme met vitamine E. Dit werkt erg goed. Voor het slapen smeren en ik heb in de ochtend weer mijn oude vertrouwde perzikhuidje terug.
    Wel irritant is dat ik veel pukkels heb... :x Had ik normaal nooit. Hoop dat die verdwijnen na 12 weken.
     
  17. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Babypaula: het is niet bekend waar het door veroorzaakt wordt :( Er is veel onderzoek naar gedaan maar weinig duidelijkheid over. Het schijnt in ieder geval niet besmettelijk te zijn maar hoe ik het dan opgelopen heb... ?? Mijn ha zei dat oververmoeidheid en lagere weerstand meespelen en dat had ik inderdaad. Zij heeft haar scriptie toevallig over dit onderwerp geschreven dus als zij het al niet weet... ;)
    Voordeel is wel dat je het meestal maar 1 keer krijgt in je leven.
     

Deel Deze Pagina