Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Hier weer een goede nacht gehad hoop de meeste van jullie ook al lees ik dat er een paar veel wakker zijn geweest en weer last van voorwerk hebben gehad.
    Hier nog steeds geen last van voorwerk ben benieuwd of dat nog komt of dat het gelijk begint bij mij.

Morgen weer naar de vk dus zal dan eens vragen hoe en wat.

Dames nog leuke plannen vandaag? Hier niet zie wel wat de dag brengt.

Nou kom maar op met de oktoberbaby's...........

Fijne dag allemaal

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou Klaas vaak is hier ook niet langs geweest helaas hoor.... Hopelijk vanavond dan maar weer! De krampen zijn vannacht wel weer weg gebleven, maar nu ondertussen weer aanwezig.
    Straks weer Fysio en vanavond laatste keertje puffen!

Hier trouwens ook de babyfoon van alecto met alles erop en eraan en zeer duidelijk beeld, ook in t donker! ( toch wel handig ;) )

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Laupio, fijn dat de bevalling mee is gevallen! Geniet van je meiden :D

Hier wel goed geslapen, maar niet echt uitgerust.
    Heb sinds gister middag ook weer onwijs buik en rug pijn.

Hebben jullie wel eens gevoeld onder je stuitje bij de bovenkant van je bilnaad zeg maar? Bij mij is dat helemaal zacht geworden, bot is ver te zoeken! Moet ook echt heel hard duwen voor ik m'n schaambot voel.

Tis echt bizar om te voelen dat je dus echt helemaal verweekt.
    Herkenbaar? :(

Ik werk met koeien en als ze bijna moeten kalven dan voel je ook bij het staartbeen of de banden al verweken, maar het lijkt erop dat dat bij mensen dus ook zo is...:(

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Hoi dames, Hoe was jullie nacht.
    Hier weer hetzelfde, amper geslapen. Straks naar de verloskundige, ik ga het toch aankaarten. Kan ze toch niks aan doen, maar dit nog 2 weken volhouden is ook niet te doen haha.
    Mn vriend dacht ook dat t vannacht ging gebeuren, kreeg opeens allerlei vragen over wat er in de tas zit.. En ik heb de baby gister echt zo weinig gevoeld, is ook niet fijn. Nu gelukkig weer normaal.
    Ik ga straks de ziekenhuistas officieel klaarmaken ;) Heb al wel dingen overal liggen, maar weet gewoon niet zo goed wat er in moet steeds.

@Pleuni dat scheelt zeker qua enveloppen idd. Ik wilde ze net vandaag bestellen voor 0,20 cent per stuk. Heb er 78 nodig en dan nog reserve. Zijn het ook mooie dikke van goede kwaliteit?

@Babyfoon. Dus een beeldbabyfoon is wel handig en bevalt wel meer dan en gewone bij degenen die dat hebben?
    Shaar, is een andere Luvion dan niet handig met draadloos internet? Want dat hebben wij wel. Is dat met alle Luvions of was het een ander merk. Zo lastig om dat vantevoren te bepalen.
    Ik ga ook even kijken dan naar de Alecto DVM70 die Miepkip heeft. Even kijken naar de verschillen.

5. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Godinn, Fijn dat de kozijnen er al inzitten :), Nu de rest nog en dan lekker gaan inrichten?

@ Kim, vind hem ook wel erg fijn :)! We hebben ook een 2de erbij genomen alleen dan ander type, maar die is meer om mee te nemen als we bij vrienden zitten. (Meesten wonen in een soort boerderij achtig huis en dus zit je in de tuin al gauw 200 meter verwijderd van het huis)
    En ook jij welkom in de 37 weken :D!

@ Shaarr, Zover mij is opgevallen niet, maar manlief praat altijd overal doorheen dus zal het eens uitproberen als hij is werken.

@ Sammie, hier heb ik dat ook met mijn stuitje en schaambot. Inderdaad erg raar, maar ga er maar vanuit dat het er bij hoort.

Zou me wat zijn dit. Moet over 3 kwartier bij de gyn, zijn en ineens komen de krampen weer opzetten. Zal het dan toch zo ver zijn vandaag :p Nou tot straks dames!

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @babyfoon wij hier ook met camera super cool ben benieuwd hoevaak we erop gaan kijken

@godinn wij schelen maar n paar dagen dus we zijn altijd nog met zijn tweeen hahahaha oh en met maia

@laupio wat een mooi verhaal ik hoop inderdaad dat we allemaal zo een bevalling mogen hebben.
    en wat lief ook dat Sara zo op haar zusje reageerd hoor af en toe weleens verhalen dat het anders kan zijn.

voor de dames die vandaag weer op controle mogen veel succes ik ben morgen weer aan de buurt.

Verder gisteren lekker dagje gehad ook even over de kermis gelopen maar had het toch wel snel gezien pfff gaat echt niet meer zo fijn.
    ook hier de 37 weken ondertussen bereikt.
    volgens mij heb ik af en toe een rug wee maar dat is 1x per dag tot nu toe. het is in ieder geval een hele andere rugpijn als dat ik normaal heb.
    Mijn hond is ook hormonen aan het strooien ze is loops hahaaha hoop dat het een voorteken is hahaha.
    verder qua slapen hebben wij sinds vrijdagaond een zeiltje op bed pfff dat slaapt echt beroerd en het broeid maarja.

vandaag hier rustig dagje weer om 13 uur even naar de stad voor mijn oom die moest een dongel (prepaid) hebben heb ik vrijdag voor hem gehaald wou ik hem zaterdag installeren zit er gewoon geen prepaid kaart in dus kan ik vandaag weer even voor hem terug heel fijn...

ben benieuwd wie de eerste oktober beeb tevoorschijn tovert hahaha

fijne dag allemaal

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier weer super geslapen! :) tot 9.00uur. Gisteren een heerlijke dag met vriendin gehad. Fotoshoot was erg lachwekkend, hoop dat er iets tussen zit maar we hebben in ieder geval super gelachen! Daarna gezellig samen gegeten oftewel een geslaagde middag/avomd!

IKmhad eigenlijk gedacht dat er wel weer een beeb geboren zou zijn. Gisteren was er volle maan en schijnt dat er dan meer kindjes geboren worden:)

@laupio, wat een mooi verhaal! Hoop dat iedereen zon fijne bevalling mag meemaken. Em wat schattig hoe zus ermee omgaat, dan smelt je toch he :)

@ babykaaryjes, wij komen er gewoon niet uit dus nog niets besteld :(:$ manlief is de creabea onder ons dus denk dat het last minute wodt. Wel hebben we alle adressen digitaal klaar en die printen we op stickers uit dus die kunnen gewoon geplakt worden. Verder geen drukwerktoestanden maar gewoon online bestellen. Ik denkndat wij er ongeveer 15 extra bestellen.

@ babyfoon, wij hebben ook de luvion en dan de een na grootste scherm (geen touchscreen) volgens mij gaat die niet via de wifi maar heeft wel een heel sterk signaal en mooi beeld.

Mensen die vandaag controle hebben of fysio, heel veel succes! Ik moet morgen naar de vk en woensdag weer naar de gyn. Ben benieuwd!

@ bailey gewoon even aankaarten. Misschien kan ze er nu niets mee maar wanneer het blijft zal ze misschien op de duur er wel iets mee kunnen (je niet te lang laten doorlopen bv;)) wat betreft de tas, ik heb m klaar staan maar er gaat geregeld weer iets uit of bij in, blijft lasti hihi.

@miepkip, ohhhh spannnend zou wel leuk zijn als het vandaag gebeurt, ik ben benieuwd :p

@ plannen vandaag. Ik was van plan om naar de kapper te gaan maar lig herlijk in bed voor de tv dus weet niet of k zin heb om eruit te komen:p wel vanavond met vriendinnen even naar de film, de nieuwe van Meryl streep!

8. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ sammie , hier het idee dat de hele boel daar beneden verdwenen is , alles zacht . Heel vreemd gevoel maar ja.

@ laupio , heerlijk zo'n bevalling en super dat sara zich ineens zo groot gaat voelen en zo lief is.

@ babyfoon , hier gewoon een ouderwetse zonder beeldscherm.

@ klaas vaak , hier is hij ook geweest tot 06.00 ( sliep ook al vroeg , om half 10 naar bed gegaan ) gewoon goed kunnen slapen . wel vaak eruit om te plassen maar meteen weer lekker in slaap gevallen.

Hier wel een rommelig weekend gehad , gister de vk ( duizelig , hoofdpijn , misselijk )toch ook maar even gebeld . Maar alles was goed en baby vermaakt zich nog prima. Wel heel erg last van mijn bekken/schaambeen sinds zaterdag . Dus moest wel meer rust nemen .

Verder weinig te melden , lekker rustig aan doen en wachten op de 1e oktober baby.

9. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Babyfoon, wij hebben de Alecto dbx-88 eco. Heb 'm nog niet getest. Ik vind een camera niet nodig persoonlijk :).

@ Sammie, nee de enveloppen zijn van gewoon papier, net zo als je ze bij de Blokker zou kopen zeg maar. Ikzelf vind dat geen probleem, aangezien iedereen de envelop toch meteen weggooit ;).

@ Godinn, jeej kozijnen :D!

@ Miepkip, succes bij de Gyn vandaag!

@ Ukkie, volle maan hihi ik zei dat gister avond ook tegen mijn vriend. Wij bestellen de kaartjes ook online. Waar ik ze bestel heb ik al een voorbeeldje klaar staan. Hoef alleen in te loggen, data aan te passen, bestellen en betalen en een of twee dagen later zijn ze dan binnen.

@ Vluchtkoffer, hij staat klaar maar er ligt ook een briefje op met wat er nog in moet ;). Zoals mijn handtas (zit portemonnee, foon etc in) en schone kleren :p.

Vanochtend heb ik weer controle VK gehad. Was weer helemaal in orde. Ze zei dat onze kleine man waarschijnlijk wel een lange wordt :O. Aangezien hij een beetje is ingedaald en zijn kont nog steeds in mijn ribben ligt. Ben heel benieuwd! Verder hoef ik niet plat te gaan liggen als mijn vliezen breken, aangezien zijn hoofdje wel al vast ligt (maar nog niet helemaal ingedaald).

Plannen vandaag; mijn vriend is vandaag en morgen roostervrij dus wij gaan vandaag even naar de Ikea en naar Van Asten in Tilburg. Verder staat er niet zo veel op het programma, paar kleine huishoudelijke klusjes :).

10. Maia

Maia Niet meer actief

@miepkip: ik hoop dat het doorzet voor je ;)

@plannen vandaag: niks :) vanochtend even langs de huisarts geweest om te testen op blaasontsteking, maar dat heb ik niet (enorm last van harde buiken dus de vk wilde dat ik voor de zekerheid even liet checken) en daarna even rondje tuincentrum geweest maar ik merk dat ik niet zoveel meer kan lopen, was een erg lang rondje. Verder gaan we niet zo heel veel doen.

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    van asten in tillie! leuk!!

hij is op maandag wel pas om 1300 uur open! veel plezier!

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hihi heb ook nog wel ff naar de maan zitten kijken gisteravond, denk misschien helpt t,maar helaas! ;)

Degene die klaas vaak heeft vastgebonden, mag hem toch echt vrijlaten vannacht zo dat ie hier en bij de anderen die slecht slapen ook ff langs kan komen, dus kom kom, niet zo ego doen :p

@ maia: gelukkig dat je geen blaasontsteking hebt!

@ pleuni: fijn dat alles goed was, ben wel heel benieuwd naar wat voor lange jan jij dan in je buik moet hebben ;) Al verwacht ik hier toch ook echt wel een reusje :)

@ theertje: gelukkig dat alles toch goed was met je beeb! Doe maar lekker rustig aan nu dan!

@ ukkie: fijn dat je zown gezellige shoot hebt gehad, hopelijk zit er ook nog een mooie foto voor je bij ;)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Net bij de fysio geweest en met mn bekken is t wel wat beter, maar mn rug is wel een stuk slechter geworden, hopelijk is dit na de bevalling een stuk beter!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Klinkt idd als voorweeen shaar... Weet ondertussen uit ervaring dat dat lang kan aanhouden, maar t kan ook ineens weer wegtrekken...

Misschien wel verstandig om ff je urine te laten checken bij de vk of ha. Ik had natuurlijk een bacterie die dit veroorzaakte, misschien zit er bij jou ook iets niet goed en anders is het toch het echte voorwerk. Succes!

15. Maia

Maia Niet meer actief

helaas kan dit nog weken doorduren shaar maar het kan ook zomaar doorzetten in echte weeën. zit er echt een begin, heftig midden en einde aan of zijn het meer krampengevoel/ongigevoel? ik heb namelijk ook erg last van ongesteldheidsgevoel i.c.m. om niets harde buiken (heb ze al als ik me omdraai bij wijze van) en daarom moest ik even laten checken op blaasontsteking. Maar in mijn geval is het dus 'gewoon' voorweeën.

16. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Babyfoon, geloof ook wel dat ik erg vaak op het beeldscherm ga kijken :) We zetten hem hier naast de tv neer zodat je af en toe er een blik overheen kan werpen.

@ Ukkie, Mooi dat het gezellig was :),

@ Vluchttas slim haha ik zou zo mijn handtas vergeten.

@ Zal vannacht vragen of klaas vaak ook bij jullie langs wil gaan :) Nadat ik thuis kwam van de gyn nog 4 uurtjes geslapen :D!

@ Shaarr, klinkt toch echt als voorweeen en helaas kan het nog weken aanhouden, maar het kan inderdaad ook veranderen in weeen. Als ze steeds dichter op elkaar komen en regelmatiger en blijven aanhouden(om de 5 min. en minimaal 1 minuut durend) kun je er vanuit gaan dat het weeen zijn/worden.

Nou dames ben weer goed gekeurd. We hebben nog een fotootje van zijn teentjes meegekregen :). Meneer ligt nog steeds startklaar. Moest wel weer bloed laten prikken ;) Blijkt dus standaard te zijn, dat je dat om de 2 maanden moet laten doen.. (Nou ik was zo blij dat het niet meer hoefde haha) Gelukkig deed deze vrouw het in 1x goed en binnen een paar min. had ze 3 buisjes en ik stond ik alweer buiten. Daarna in bed gaan liggen en ben net weer wakker geworden. De krampen leken in het ziekenhuis erger te worden, maar helaas zakten ze ook weer af. Verder nu nog wel wat krampjes, maar kan er niet enthousiast om worden.

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje hopelijk gaat het na de bevalling beter dan!! Nog ffies en dan heb je je ventje in je armen!!

Shaarr klinkt idd als voorweëen maar kan idd zo omslaan naar echte weëen of nog even duren... helaas niks over te zeggen! Kan ook een blaasonst. zijn!

Hier hele dag al gerommel, word er beetje gek van! Kleine ventje is ook super actief en lekker met zijn hoofd naar beneden aan het duwen, dus vaak plassen en meer afscheiding en slijm (sorry)... ook meer krampjes! Dus rustige dag vandaag, veelal op de bank met een warme kruik... das toch wel fijn!

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Shaartje, klinkt als voorweeen maar kan ook blaasontsteking of urineweginfectie zijn. K zou het even laten checken.

Hier helaas nog niet op kunnen staan. Ben al hele dag erg misselijk en m'n darmen borrelen.. Heel vervelend gevoel. Hierdoor weinig trek en bang dat ik moet overgeven.. Hoop dat het zo weg trekt want ik heb echt zin om straks naar de bios te gaan met vriendinnen!

Beeb is inmiddels van ochtend naar middag gymnastiek gegaan oftewel lekker druk nog steeds. Bewegingen zijn natuurlijk positief maar niet fijn als je misselijk bent.. Maar hopen dat t snel overgaat :)

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Iedereen rommelt flink zeg, nou hier ook hoor!:p Fijn is het niet nee, heb toch zooon buik en rugpijn...

@ Ukkie, hopelijk kan je naar de bios,
    ik moet er niet aan denken haha om in zo'n stoel te moeten zitten ;)

@ Miepkip fijn dat je weer door de controle heen bent!
    En mooi dat het bloedprikken goed ging.

@ Engeltje, hopelijk ben je snel weer de oude na donderdag! Zou wel mooi zijn. Nog maar 3 nachtjes he!!

@ Babyfoon, hebben we niet. We wonen op een flat dus ik denk dat we het niet nodig hebben. En beebje komt toch eerst bij ons op de kamer.

Hier,
    ben bezig met m'n foto's bewerken, en tis echt zo appart om fotos van voor mn zwangerschap te zien. Slanke den haha daar is nu niks meer van over :p
    Hopelijk ben ik snel weer zoals toen...;)

Er beginnen nu ook wel belletjes te rinkelen van 'hoe gaat het ermee?'en iedereen heeft wel een D-Day in gedachten genomen haha..

20. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Lieve meiden,

Hier even een berichtje van mij. Eindelijk een beetje tijd om weer op ZP te lezen. Vandaag zou ik uitgerekend zijn. Het is bijna niet voor te stellen dat C al weer bijna een week oud is. We zijn zo aan het genieten van ons meisje.
    C is op, 25-9, de geplande datum via een keizersnede geboren. Ze woog 3775 gram. Hoe lang ze is weet ik niet. Het ziekenhuis meet kindjes in stuit niet op. Ze willen de beentjes niet onnodig strekken.
    C is gelukkig, ondanks alle zorgen die we hebben gehad, helemaal gezond.
    Het herstel duurt door mijn rugafwijking wat langer dan gemiddeld. Mijn lichaam heeft een aardige klap van de keizersnede gehad. Ik ben dag twee nog helemaal in bed gebleven. Daarom moesten we een dagje extra in het ziekenhuis blijven.
    Dat was helemaal niet erg. De verpleegkundigen waren allemaal toppers en Lieve mocht dag en nacht bij ons blijven. Het concept 'rooming-inn' is echt fantastisch. Je krijgt dag en nacht begeleiding bij het verzorgen van je kindje. Ook vond ik het fijn dat Lieve niet naar huis toe moest. Ik heb dat als heel prettig ervaren.
    De borstvoeding kwam door de KS langzaam op gang. C was nog net geen 10% afgevallen. Ook zag op dag 3 aardig geel. Dus bloedprikken... Ach gut! Gelukkig waren de waardes binnen de grenzen.
    We hebben samen, ook in het ziekenhuis, echt van onze dochter kunnen genieten.
    Vrijdag mochten we naar huis. Daar maakten we kennis met onze fantastische kraamhulp!
    De borstvoeding is inmiddels goed op gang. Het bijvoeden met kunstvoeding is niet meer nodig. C is mooi aan het groeien.
    Thuis ben ik nu verder aan het herstellen. De pijn valt me echt super mee. Ik ben alleen heel erg moe en moet oppassen dat ik mezelf niet voorbij loop. We krijgen een extra dagje kraamhulp. Vanaf donderdag mogen we het helemaal zelf gaan doen.

Hier nog een fototje van onze dochter.
    Liefs!

Deel Deze Pagina