Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    nou dames hier ook richting bed heb een klote avondje gehad.
    toch wel de hele avond een gespannen buik daarbij een paniekaanval.
    want begin hem nu toch stiekem wel te knijpen kortom ik begin nu gewoon bang te worden voor het geen wat gaat komen.
    hebben jullie daar nu geen last van?
    ben gewoon echt bang nu bang voor het onbekende ben gelukkig wel wat rustiger maar zie het allemaal even niet meer zitten vanavond pfffff.
    die kleine is ook al de hele avond lekker aan het schuiven en aktief aan het doen.
    echt dat ie wil zeggen ja die spanning en die angst komt lekker allemaal van mij.
    zucht ga proberen maar te slapen hoop dat het lukt anders ga ik vannacht ook aan het spammen.

2. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    #562 Penny82, 1 okt 2012
    Laatst bewerkt: 1 okt 2012
    @ Miepkip, fijn dat je bent goedgekeurd.

@ Chybou, wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! En wat een plaatje!

@ Ukkie, wat vervelend dat je je zo misselijk voelt.

@ Shaarr, zou het ook even laten testen idd. Klinkt niet fijn iig die oefen-weeen-krampen

@ Maia, veel plezier mrogen en alvast gefeliciteerd met Fleur!

Vandaag Ikea en Van Asten geweest (@ Kim, wist idd dat ie pas om 13 uur open was :D) en we hebben een kinderstoel en wieg gehaald en wat klein frutsel spul.

Ik ga nu ook richting bed. Zal wel weer een paar uur duren voordat ik in slaap val, maarja. Wil degene die Klaas Vaak ziet hem ook even langs mij sturen? ;)

3. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och meiss, wat rot dat je zo'n paniek aanval kreeg!!
    Probeer maar.zo te denken, er zijn zoveel vrouwen je voor gegaan! En op t moment dat de tijd daar is kun je het echt! Je lichaam neemt t toch over en dan schijnt t ' vanzelf ' te gaan...

Ik moet zeggen dat k tot nu toe niet zo heel erg bang ben. Kheb zo iets van, t moey er toch uit!! En ik laat t echt op me afkomt.! T komt zoals t komt!!

Ondanks dat ik nog nie veel klachten heb gehad tijdens de zwangerschp hoop k wel dat de tijd snel voorbij gaat... waar k nu echt last van begin te krijgen is kortademigheid... men daar heb k.echt last van!! En daar van k moeilijk mee omgaan.

Baby trappeltt goed op t moment! Ben k erg blij mee want voelde dr maar weinig steeds. Stond zelfs op.t punt om te bellen weer.... ook hoofdpijn en kortdemigheid... erg vervelend!!

Meiden hoe is de kwarktaart!? :p pff kheb deze avond weer veel te veel gevroten! :(

Toch maar proberen te slapen nu!

Ps, kheb nu ook zin om naar de v. Asten te gaan :p

4. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Engeltje, ook al z'n stuwing. Word inderdaad tijd dat onze kleintjes geboren worden. Heb soms z'n druk op mijn borsten staan dat ze gewoon pijn doen..

@ Ingearts, ik kan juist niet bang worden, omdat ik het niet ken. Ik weet niet hoe het voelt etc. Maar als het moment daar is word ik wel bang hoor.. Heb ik overal mee. Maar ben meestal van eerst meemaken en dan angst krijgen.
    Misschien slim om er toch even goed met je vk of gyn over te praten? Zij kunnen je meestal ook wel redelijk geruststellen.

@ Shaarr, vervelend voor je dat je er z'n pijn aan had. Helaas voelt de een pijnlijker dan de ander. Hier meestal niet zulke pijnlijke (al moet ik wel zeggen dat als ze pijn doen ze goed pijn doen) Hoop voor je dat het door zet! En je snel je kleintje vast mag houden.

@ Kim, ik zou morgen gewoon even een berichtje doen naar de vk dat je de kleine vandaag weinig hebt gevoeld. Kunnen ze altijd kijken wat ze doen, maar dan weten ze het tenminste stel je voelt er morgen weer minder.

Nou dames ik weet het echt niet meer. Heb het gevoel de hele tijd te lekken van onder, maar er komt maar niks. Verder is de kleine wel actief. Heb net ook maar even mijn temperatuur opgemeten (had het erg koud en zat onder de deken alleen maar te zweten) maar die was prima 36,6 Verder al de hele avond pijnlijke krampen, Om de 10 min een harde buik. Maar dit is al 3 uur zo.
    Net maar een kruik gepakt en Merci en nu op bedje liggen en wachten tot ik in slaap kom. Over 3 uurtjes is gelukkig manlief weer terug!

Slaaplekker allemaal!

5. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen dames.

@inge: ik kan me voorstellen dat je het een beetje eng vindt, dat is het ook als je niet weet wat je te wachten staat. Ik heb het ook weer een beetje, ondanks dat ik het al meegemaakt heb hoor. Probeer er rustig onder te blijven en als je weeën krijgt er echt in mee te gaan en je alleen daarop te concentreren, dat helpt echt en dat is de belangrijkste tip die ik je mee kan geven. Maar het is nog niet zover dus probeer je er maar pas druk om te maken op het moment dat het echt gebeurt.

6. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekip, hoe is t nu??? Manlief alweer lekker tegen je aan??
    Ik hoop.dat jullie beebje zich vandaag aankondigt!!

Rustig vannacht hier!! Allemaal goed geslpen?

Idd miss bel k vqndaag wel voor vk ipv morgen avond om half 8. ( dan heb k afspraak) kheb nu weer / nog steeds last van hoofdpijn!!

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Ingearts kan je angst wel begrijpen hoor! Maar zoals Maia al zegt enige wat je kunt doen op dat moment dat het echt zo is, overgeven en meegaan met de weëen... enne iedereen kan bevallen dus jij ook!!

Kimmiikim gewoon bellen hoor als ze zo weinig blijft bewegen!!

Engeltje voor jou is het echt aftellen... toch wel spannend dat je weet dat over 2 daagjes je ventje in je armen ligt! Hihih

Volgende beeb: wordt wel tijd voor baby nieuws dames!!

Hier rotnacht gehad, weinig geslapen, veel eruit om te plassen... en veel 'gerommel'... nu nog en alles lijkt wederom toe te nemen. Hopelijk duurt dit allemaal niet super lang meer, dit is zo ontzettend vermoeiend....

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Goeiemorgen!!

@ Inge, vorige week had ik bij de eerste voorweeen precies hetzelfde! Ik had er totaal geen rekening mee gehouden en t overviel me dus een beetje. Ik had na een paar uur ook echt zoiets van help wat os dit?! En als dot voorweeen zijn hoe zal de bevalling dan gaan, dat kan ik niet aan?! Wilde zelfs de volgende dag m'n geboorteplan aanpassen dat ik meteen een ruggenprik zou willen...

Wat ik nu iedere avond doe (misschien lichtelijk overdreven maar goed) is dat ik er even bij stil sta dat ze vannacht mag en kan komen als ze wil. Het geeft me een gerust gevoel en als ik wakker word en voel iets (soms gewoon een darmkrampje) dan accepteer ik het en blijf gek genoeg heel rustig. Succes meid !

Hier verder een goeie nacht gehad!

Gisteren nog naar de bios geweest (hope springs) maar niet echt een aanrader!!

Zometeen naar de vk en daarna hoop ik de kapper :)

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Inge, nee bang ben ik niet eigenlijk. Het zal toch moeten gebeuren. Ik probeer er maar niet teveel over na te denken, en mezelf voor te houden dat het 1 dag heeeeel erg afzien is..

@Pleuni, leuk Ikea! je kan daar maar beter een boodschappenlijst meenemen en heel hard door de winkel hollen haha anders kom je met allemaal onvoorziene dingen thuis ;)

@Ukkie veel plezier bij de kapper! en bij de VK

@SM, hopelijk komt jou beebje ook snel!

Hier ook nog geen beeb. Het rommelt wel weer lekker door maar ja, dat is nu al weken zo;) Begin er wel een beetje een hard hoofd in te krijgen dat ze voor of op de uitgerekende datum komt. Ze schatten haar op 3,5 kilo dus nog heel lang door lopen lijkt me ook niet handig! Dan is ze echt een zwaargewicht...
    Ga het wel aankaarten morgen denk ik..

10. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier goede nacht achter de rug en hier helaas ook nog geen beeb.

Vanmiddag controle bij de vk verder niets op de planning ff een relaxed dagje.

Verder nog meiden met leuke plannen?

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Goedemorgen!

Reageer straks even beter, moet nu naar de fysio :)

12. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    goedemorgen dames,

bedankt voor jullie reactie's voel me vandaag ook weer wat beter.
    werd me gisteren gewoon even teveel denk ik.
    heb tot nu toe al 37 weken gezegd is er ingekomen zal er ook uit moeten.
    en mijn top gedachten is als het echt zo erg zou zijn zouden er nooit meerdere kinderen geboren worden.
    en zoals mijn moeder de hele tijd roept denk maar zo er staat een muur en daar moet je doorheen.
    en die gedachtens probeer ik ook te houden,
    maar het maakt niet uit wie je tegenkomt je ziet iedereen gewoon echt kijken en mensen vragen contineu hoelang moet je nog, volgens mij sta je op springen, hou je het nog vol blablablabla en daar was ik giteren ineens klaar mee.
    en met het alleen thuis zitten, manlief die gelijk naar thuis komst dingen zoekt voor afleiding en dat je het zelf niet kan, omdat je dan gewoon last krijgt van je buik of rug.

maarja vandaag ga ik weer lekker positief proberen te zijn straks naar de verloskundige en dan echt die kwarktaart maken sorry dames.

fijne dag allemaal en nogmaals bedankt

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Inge: bang is een groot woord, maar begin wel echt de zenuwen te krijgen nu t zo dichtbij komt hoor! Kijk er enorm naar uit om m'n ventje in m'n armen te hebben, maar ben op sommige momenten wel een beetje bang voor complicaties en dat ik alsnog onder narcose moet ofzo....
    Door de zenuwen heb ik ook onwijs last van m'n misselijkheid, hoop dat dat donderdag wel echt onder controle is! Ben in ieder geval blij dat ik vanaf morgen een dubbele dosis mag slikken.

@ shaar: en nog gebeld meis? De eerste paar keren dat ik die voorweeen kreeg schrok ik ook hoor, maar ik vind wel hoe vaker je ze hebt, des te meer je lichaam eraan went en t beter kan handelen. Had in t begin ook de neiging om erbij te verkrampen, maar probeer er nu juist naartoe te zuchten zeg maar en dan is t veel sneller weg...

@ Kim: beeb al meer gevoeld of nog niet?

@ maia: gefeliciteerd met fleur! ( was vandaag toch of heb ik t mis? )

@ SM: ik denk toch echt dat jij nog voor mij gaat bevallen... Misschien wel op dezelfde dag, maar wel eerder als ik!

@ godinn: succes bij de Fysio

En sorry verder weet ik t niet meer uit m'n hoofd, vond dit al heel wat ;)

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Engeltje we wachten het maar gewoon af... Van mij mag het iig... ben het onderhand een beetje zat met al dat gerommel wat niks doet, althans zo lijkt het.

Maia gefeliciteerd met Fleur!! Hopelijk hebben jullie een leuke dag :)

Bevalling: tja heb het nu al 2x eerder gedaan... er tegen op zien is een groot woord... maar toch valt het ook mij zo nu en dan aan hoor... kan ik het wel, straks lukt het niet... dat soort dingen komen dan ineens naar boven. Maar als het eenmaal zo is zal ik me er ook weer aan over moeten geven. Had bij de vorige zwangerschap ook zo'n momentje, vlak voordat de weeen begonnen... toen ze eenmaal begonnen was het weg en ging ik op in mijn 'eigen wereldje'.

Hier kindjes vanochtend naar de PSZ gebracht, we waren wat later en meteen dachten ze dat ik al bevallen was, helaas pindakaas nog niet! Volgende week hebben ze een high tea voor de ouders, leuk maar denk niet dat ik daarbij kan zijn, hopelijk ben ik voor die tijd bevallen! Verder daarna ff boodschapjes gedaan en daarna thuis op de bank gaan zitten... ben kapot!
    Nu dus maar ff GTST preview kijken en dan nog ff relaxen voordat ik me schatjes alweer op ga halen. Tijd vliegt voorbij :)

Kindjes zijn nog steeds erg knuffelig en geven ook mijn buik steeds kusjes. J. zegt als ze naar bed gaat: i love you babietje van me! Zo lief!!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dames, weten jullie trouwens als je een wee hebt of dan echt heel je buik verkrampt of is het je onderbuik?

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Onderbuik is meestal voorwee/indalen
    Een wee is meestal als een harde buik die helemaal hard wordt alleen dat pijn doet.

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    oke bedankt voor de info;)
    vind het maar een eng idee hoor. ik hoop maar dat m'n vliezen eerst breken dan weet ik tenminste dat het écht zover is.

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Dat is het ook, een echte wee herken je wel! Zeker omdat er een opbouw, midden en afbouw in zit en het pijnlijk is... duren ong. 1 - 1,5 minuut.

Hier begon het beide keren met breken van de vliezen, dan is het idd meteen duidelijk... gek genoeg twijfel ik ook als het met weëen mocht beginnen of ik ze wel herken...

19. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Mijn vriendin zegt.
    Inge als je weeen beginnen dan herken je dat echt wel ook al heb he het nog nooit meegemaakt.

@engeltje ik ben blij dat ik geen geplande bevalling heb denk dat ik dan helemaal gek zou worden.
    hahahah het is gewoon allemaal lekker spannend.
    ben benieuwd wie er echt de volgende is maar denk echt dat jij dat wordt engeltje

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    We zullen zien dan idd. Waarschijnlijk maak ik me ook zorgen om niks maarja ;)

Deel Deze Pagina