Oktobers 2012 mama's deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door miepkip, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    @Chybou Wat een schatje!!! Lieve foto! En leuk je verhaal te lezen! Fijn dat het allemaal goed gaat en jullie lekker genieten samen! Geniet nog even van je kraamhulp ;)

@Msaia Gefeliciteerd met Fleur!! Fijne dag en ik hoop dat je je beter voelt dan gisteren.

Vraagje over zo'n luieretui. Waarvoor is dat dan handig? Je hebt toch een tas voor alles? Evt apart vak gebruiken voor de luiers? Of zie ik iets heel handigs over het hoofd ;)

@Babyfoon Bedankt voor de tips. Wij gaan denk ik ook voor de Luvion. Wel wat duurder, maar toch. Even op internet speuren of er een aanbieding is misschien nog ;)

@INgearts Ja t wordt echt spannend he! Ik ben ook wel erg zenuwachtig voor wat er gaat komen, maar dan heb ik het over na de geboorte. De bevalling zelf niet, geen idee wat me te wachten staat. Ik vind het darna spannender hoe alles dan zo anders is en of het wel goed gaat enzo. Net wat jij zegt, het onbekende.

@Shaarr Hoe is het vannacht gegaan met die weeen dan? Irritant pijn doen ze he.

Vandaag geen plannen. Denk even op internet neuzen naar schemerlampjes en nog extra mutsjes (kon ik in de stad hier niet vinden, tenminste geen neutrale)

Heb cupcakes gemaakt om in te vriezen. maar ik vind ze wat klefferig eigenlijk. Heb gewoon een pak van Dr. Oetker. Zou mijn smaak nou gewoon zo anders zijn of doe ik iets verkeerd haha.

2. rommel

rommel Lid

23 feb 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal
    lees wel veel mee maar schrijf weinig
    ben nu 38 weken en 6 dagen, en eigenlijk zo moe zo moe
    heb al een aantal weekjes voor weeen maar dat geeft niet die horen er bij maar mijn buik die word niet meer zacht blijf contstant een harde buik houden mijn buik doet daardoor zo'n pijn na een week vorige week een ctg gehad en die was prima was wel te zien natuurlijk dat er constant activiteit was maar had na onderzoek maar 1 cm ontsluiting ze zeiden gelijk je mag blijven om in te leiden maar het gaat zo tegen mijn gevoel in dat ik direct zei dat mijn gevoel zei dat het zo tegen mijn lichaam in gaat en een enorm zware bevalling krijg dus ik heb tot vanmiddag de tijd om te beslissen (moeilijk) straks mag ik weer naar de vk om te kijken of er al meer ontsluiting is en als het kan gaan ze strippen dus ik hoop zo dat het werkt!!!!!

zelfs mijn knieen gaan pijn doen door het gewicht dat ik heb bereikt 76 kilo terwijl ik voor mijn zwangerschap 48 woog
    sorry voor het klaagwoord!!!!

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Rommel,

Wat vervelend zeg! Meid kies wat je het beste lijkt,
    als je er zelf helemaal aan onderdoor gaat lijkt me dat ook niet handig om maar door te blijven lopen..
    Dikke knuf!

4. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ rommel , kiezen waar je je goed bij voelt . Misschien vandaag eerst laten strippen en dan eens kijken of het wat gaat doen uit zichzelf.

@ de kwarktaart , wat is dat toch dat je als hoogzwangere vrouw iets van eten over je beeldscherm ziet rollen en je er dan meteen trek in krijgt . Ik hou helemaal niet van kwarktaart en toch krijg ik er trek in als ik lees dat jullie het gaan maken . Hier ga ik vanmiddag ( als mijn bekken het toelaat ) met de kids koekjes bakken.

@ maia , gefeliciteerd met fleur en een fijne dag vandaag.

@ hier , net weer terug van de vk en alles goed , gelukkig geen ziekenhuisbezoek deze x. helaas waren er al 2 bevallingen aan de gang en wilde ze niet even voelen of al dat gerommel al wat deed met mijn lichaam . Jammer maar kon ze ook wel begrijpen . In principe dus voor volgende week gewoon weer een afspraak staan.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ baileyy: ik gebruik ook die van dr. Oetker en bij mij zijn ze niet zo klef hoor, misschien niet zo goed gaar? Had je je oven voorverwarmd?

@ rommel: he vervelend, hopelijk lukt t strippen meis en anders succes met je beslissing!

@ theertje: fijn dat deze keer alles goed was meis! Wel jammer dat ze niet ff wilden toucheren, maar wel te begrijpen idd ;)

@ inge: het is denk ik ook maar goed dat ik zelf vrij nuchter ben aangelegd, anders had ik mezelf al weken gek gemaakt denk ik ;)
    Nu is t gewoon pure gezonde spanning en ik denk dat iedereen dat wel heeft aan t eind van de zwangerschap, zeker bij de eerste, maar vast ook nog bij volgende zwangerschappen.
    Ben allang blij ook dat ik niet alleen thuiszit en nog genoeg afleiding heb :)

6. Maia

Maia Niet meer actief

dank jullie dames! Ze is helemaal jarig, was heel blij met haar cadeaus en de slingers en de ballonnen en natuurlijk het taartje wat we gingen eten ;)

@sammie: een echte buik gaat alles mee, je hele buik en soms ook je rug en/of je benen. dat verschil merk je uiteindelijk echt wel, misschien niet in het begin maar op een gegeven moment wel.
    Er zijn natuurlijk mensen die geen weeën hebben (mijn moeder had bijvoorbeeld bij ons allemaal alleen harde buiken en wat lichte pijn in de onderbuik en bleek heel snel al flinke ontsluiting te hebben) maar dat is toch de minderheid.

@bevalling: tja, het hoort er ook bij, even de kriebels, het is toch iets heel heftigs wat je mee gaat maken. Ik heb natuurlijk al een bevalling achter de rug en ik moet eerlijk zeggen: de bevalling zelf (pijn e.d.) was ik snel vergeten en daar ga ik nu ook maar weer van uit. Ik zie er in elk geval niet tegenop, niet tegen het bevallen zelf. Wel van wanneer, aangezien hij toch groot geschat wordt en ik ben 'bang' (groot woord) voor eenzelfde probleembevalling als bij Fleur. Maar je kunt er alleen maar in meegaan als het zover is. Het gaat voorbij en daarna heb je toch iets moois in je armen...

@baileyy: je moet ook niet zo'n pak gebruiken, die zijn ook hartstikke klef. Dit is mijn favoriete recept: De Leukste Taarten Maak Je Zelf! maar hij is wel wat meer werk dan normale cupcakes. En anders zijn deze ook erg lekker De Leukste Taarten Maak Je Zelf!

@rommel: vervelend dat je je zo voelt. sterkte, hopelijk komt het gewoon snel, met of zonder inleiding.

@tjeertje: fijn dat alles goed was bij de vk

@shaar: ik kan het me helemaal voorstellen dat je het dan niet op zo'n dag geboren wilt hebben.
    En wat betreft de voorweeën, als ik ze heb en ze echt vervelend gaan zijn ga ik gewoon op de bank liggen (of bed) als dat kan en laat ik het idd over me heenkomen.

7. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    @ vluchtkoffer , luiers en kraamverband heb ik er niet inzitten . Wel het flesje en flesvoeding. In het ziekenhuis waar ik naar toe ga gebruiken ze nutrilon als voeding en wil zelf friso gebruiken , dus dan kunnen ze die pakken . In principe ga ik borstvoeding geven maar dat was bij de vorige geen succes.

8. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @kwarktaart helaas ga ik die vandaag niet maken ik heb wel zin in de taart maar niet in het maken en de koelkast is nog te vol dus hij kan niet stijven.
    denk dat het toch morgen gaat worden.
    Heb vandaag gewoon een lui dagje en nergens zin in.

9. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    hihi , daar is die kwarktaart weer . zou er bijna nog een pak van gaan halen alleen voor het idee dat als ik echt wil dat ik hem zo kan maken .....

10. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb lekker nog een stukje kwarktaart in de koelkast staan :D ;) niet dat hij voor mij is, want ik heb er niet zo'n behoefte aan, heb meer behoefte aan die chocoladetaartjes die ernaast staan ;)

11. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    @shaar ik had het vorige x toevallig aan mijn vk gevraagd maar je hoeft inprincipe zelf geen fles/voeding mee te nemen naar het zh die voedingen lijken tegenwoordig zoveelmop elkaar dat ze na zo'n korte tijd geen last van krijgen.
    Maar als jij jezelf prettiger bij voelt om het mee te nemen moet je dat gewoon doen natuurlijk.
    Ik persoonlijk doe het niet.
    Kraamverband etc. Hebben ze in het zh ook voor je dus hoef je ook niet mee t nemen.

Nou ik ga weer voor de APK naar de vk ben benieuwd.

12. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    @ Kim, Manlief was om 07.00 thuis :) Verder sliep ik op dat moment net en werd dus weer wakker van hem :( Gelukkig won de vermoeidheid het.
    Hoe was het bij de vk? En wat zei ze van de hoofdpijn?

@ Ukkie, succes bij de vk.

@ Mieke, ook jij succes bij de vk :).

@ Inge, geniet van je rust dagje.

@ Maia, Gefeliciteerd met Fleur!

@ Superm, wat lief dat J dat zegt!

@ Bailley, Door middel van een luier-etui hoeft manlief niet alles te zoeken in de tas, maar alleen de etui te pakken en klaar is meneer :p + Ik heb hier de mini potjes van zwitsal ingedaan.

@ Rommel, succes met je beslissing en net wat de rest al zegt. Misschien eerst strippen en dan even afwachten of dit wat in werking zet.

@ Theertje, wat fijn dat je weer goed bent gekeurd. Vervelend he om volgende week weer terug te mogen komen! Hoop ook echt dat ik voor volgende week maandag al ben bevallen.

@ Engeltje, dat is waar ook. Je mannetje heeft nu ook verlof. Gezellig!

@ Shaarr, wat vervelend dat je halfzus er zo over denkt. Begrijp dat je er ieder jaar even bij stil staat. Gelukkig zijn er genoeg mensen blij met jullie zwangerschap :).

@ Vluchtkoffer, heb al wel de standaard dingen ook ingepakt in de luiertas en neem dus wel luiers mee, maar in het ziekenhuis krijgt de kleine toch de luiers die ze daar gebruiken om. En heb wel een eigen flesje ingepakt voor als hij niet aan de borst wil. Zodat hij meteen aan onze flesjes kan wennen. (maar wil wel gewoon bv geven. Is gewoon voor de zekerheid.)
    En kraamverband neem ik niet mee. Dit hebben ze in het ziekenhuis.

Hier vanochtend om 05.30 inslaap gevallen, maar wel doorgeslapen tot 13.30 :)! Verder zijn de krampen wel weer weg. Mijn hond volgt me op dit moment echt overal naar toe.. Verder wel erg veel pijn bij mijn stuitje. Hier werd vandaag al gezegt door meerdere mensen dat ze een voorgevoel hebben dat ik vanavond of morgen vroeg ga bevallen (Laat het maar zo zijn ;)) Zometeen even de was doen en lekker op de bank zitten.

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Rommel succes met je beslissing, volg je gevoel!!

Voeding/luiers/kraamverband hoef je niet mee te nemen naar het ziekenhuis...

Shaarr nope zegt mij iig niks!

Theertje fijn dat alles goed was :) En jammer dat er al 2 bezig waren... ach wie weet volg je snel! Nog ffies genieten ;)

Maia geniet jij dan maar lekker van je chocoladetaartje ;)

Vanmiddag kindjes opgehaald van Psz... was mijn ventje gevallen, flinke bult op zijn hoofdje! Gelukkig heeft hij er geen last van, maar toch, ziet er zo zielig uit! Verder is J. weer even bij haar kleuterjuf geweest en ondanks dat ze het spannend vind is ze wel heel nieuwsgierig en gaat ze steeds uit zichzelf, dus goed teken.
    Hier blijft het flink rommelen... wederom delen van slijmprop aan het verliezen, ongi krampjes en harde buiken, pijn aan schaambeen en onderrug! Dus zo maar weer kruikje maken en met de kindjes tv kijken ofzo...

14. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Lees bij meerdere over voorweeen ofzo maar herken er helemaal niks van. In dat opzicht voel ik me nog helemaal prima, nergens last van. Maar jeetje wat ben ik het zat opt moment :p van mij mag t kleine mannetje wel komen. Liever vandaag dan morgen :D

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sm: jij gaat echt gewoon eerst! :p
    Zoelig dat je mannetje is gevallen, kan gebeuren idd, maar toch sneu!

@ shaar: ik neem wel een flesje mee voor de zekerheid, maar in t ziekenhuis bij ons hebben ze zowel friso als nutrilon, dus dat neem ik niet mee. Wil zowieso toch eerst bv gaan proberen ook.
    Luiers en kraamverband neem ik niet mee, maar zoogcompressen wel. Weet niet of ze die hebben en kan alleen tegen de lillypadz, uitwasbare katoenen of die van natusan. Op andere krijg ik een allergische reactie.

Hier geen kwarktaart gemaakt, komt toch niet op in 2 dagen ;) Wel nog wat cupcakes gemaakt, voorlopig heb ik er nu wel genoeg en vind t erg knap van mezelf dat er geen 1 verdwenen is deze keer :D
    Heb nu alleen teveel gedaan en flink last van mn rug, dus nu ff met een warme kruik languit op de bank.

16. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Zo ik ben weer door de APK gekomen van de vk.
    Mocht ze volgende week woensdag nog niet geboren zijn komt de vk bij mij thuis om te kijken of strippen mogelijk is en eventueel helpt.
    Mocht dit niet helpen moet ik volgende week vrijdag naar de gyn in het ziekenhuis om te kijken om in te leiden dus dat betekent dat ik vanaf dan word overgedragen aan de gyn en die gaat dan kijken wanneer ze kunnen inleiden. Hier word je gewoon standaard vanaf 41wkn overgedragen aan de gyn.
    Dus ik hoop maar dat ze wel voor volgende week woensdag geboren word dat lijkt me toch het prettigst via de natuurlijke weg want inleiden is ook niet altijd alles volgens mijn vk.

Dus nog maar even geduld hebben hihi

17. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    hier ook weer door de vleeskeuring heen.
    heb verteld over gisteren en ze vertelde me dat het heel normaal was, en dat iedereen daar wel last van had.
    ook de harde buiken die ik gisteren had waren normaal.
    ook heb ik verteld dat ik af en toe de kleine weinig voelde ik moest echt in de gaten houden of ik de kleine 10x per dag voelde als dat niet zo was moest ik echt gaan bellen, en niet afwachten zoals ik altijd doe.
    verder was alles gewoon goed ze verwachten dat onze jongen rond de 3500 gram zou zijn dus gewoon gemiddeld.

verder weinig te melden eigenlijk heb lekker rustig aan gedaan vandaag vanavond ga ik ws met manlief rummikubben hahahahaha

18. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Heb ik veel gemist?? Zat terug te lezen maar volgens mij geen bevallingen gemist??

Sorry dat ik toch niet zo aanwezig was. Wilde wel maar gister is onze vent opgenomen in het ziekenhuis. Eten sloeg echt niet aan bij hem en hij werd maar zwakker en zwakker. Hij moet nu met maagsonde en gewoon voeden wat aansterken en hopelijk gaat ie dan weer gewoon zelf eten. We waren enorm geshockt en enorm emotioneel. Had ook zoiets van was ie maar tot de 2de(toen was ik eigenlijk uitgerekend) blijven zitten dan had ie deze ellende niet en waarom moest ik weer zo nodig hoge bloeddruk krijgen etc etc. Maarja das gevoel. Het komt goed met hem hij moet alleen waarschijnlijk wel deze week blijven. Maarja gevoelsmatig als ouder voelt het gewoon klote.
    Vanmiddag bij hem geweest, dronk ie 20 ml zelf 30 via sonde en was ie zeker 2 uur achter elkaar wakker, terwijl de voorgaande dagen hij steeds moeilijker wakker werd en als ie het was alleen met voeden een beetje.

Maar het komt goed!

19. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    jeetje blackie wat een verhaal, zoiets verwacht je niet.
    gelukkig gaat het nu wat beter met hem en hopelijk sterkt hij snel aan en mag je hem weer snel mee naar huis nemen.
    heel veel sterkte

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Blackie, wat een nachtmerrie zeg!
    Hopelijk gaat het snel beter met de kleine man!
    Dikke knuf

Deel Deze Pagina